Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tennispelit

Joo tässä on nyt semmonen 6h pelattuna niin voi jo vähän pelistä kertoa. Odotuksiin nähden ja siihen kuinka kankealta tuo muun muassa Youtubessa näyttää niin tosi hyvä tennis peli kun ajattelee nimen omaan tennistä lajina. Oikeasti voittaa niillä lainalaisuuksilla mitä lajissa on. Pelaajien plussat ja heikkoudet oikeasti näkyy pelissä.

Jokusen kerran on käynyt niin että pelaaja kyllä pysähtyy mutta se lyönti animaatio ei lähdekään päälle. Eli ilmainen piste vastustajalle.
Tuo on asia joka on hyvinkin patcheillä korjattavissa.

En muista pelanneeni aikaisemmin tennis peliä jossa se lajin oleellisin asia olisi tehty oikeasti sillä "harjoiutus tekee mestarin" ajatuksella. Syöttäminen on meinaan pelissä todella vaikeeta. :D

Kyllä sen ruutuun saa mutta se että siitä pallosta saa AI vastustajille vaikean on vaikeaa. Jos siinä taas onnistuu niin se syöttövuoro päättyy kolmanteen lyöntiin. ;) Itse ainakin haen sitä että pallo menisi mahdollisimman kauas kentältä kun oma syöttö lähtee = sitä on todella vaikea palauttaa.

No miten tuo sitten on realismia? No siten niin koska syöttö ja syötönpalautus on ne 2 tärkeintä lyöntiä pelaajalle.
Kaikki muu on pelissä sitten sitä omaa "peruspelaamista".

Uraa myös aloittelin loin tarkoituksella vasenkäsiten (Näitä ei pelissä juuri ole) ja semmoisen pelaajan joka lyö selkeästi paremmin kämmeneltä. No se "ominaisuus" joka nyt on tuolla luomallani pelaajalla näkyy nyt sitten niin että noin 75% pisteistä tulee kämmeneltä :D Omat syöttövuoroni pyrin pelaamaan niin että pääsen kämmenelle lyömään.
 
En kyllä ole yleensä uskonut ”pelaamatta paskaa”-ajatteluun, mutta kyllä nyt tämän pelin kohdalla olen törmännyt jo useampaan erittäin huolestuttavaan seikkaan. Ensinnäkin kun katsoo ratingit storessa, niin ovat kyllä kammottavan huonot! 2,5 tähteä näyttäisi saaneen yli 40 arvioijan arvioimana. Tuolla tasolla, kun mennään storen reittauksissa, niin on yleensä kyse jo aivan sysipaskoista tekeleistä. Ainakin itse olen havainnut, että kun alle 4 tähden mennään siellä, niin aika usein jo heikohko peli kyseessä. Eikä toki 4 tai 5 tähteäkään ole aina tae siellä hyvästä pelistä, mutta siis alle neljän pelit ovat kuitenkin usein heikohkoja. Jopa täällä paljon parjattu AO International Tennis on storessa saanut 4 tähteä ja sen on arvioinut jo yli 80 henkilöä.

Myös täällä esiin tuodut animaatioiden ongelmat jopa itse pelaamiseen ikävästi vaikuttaen on kyllä erittäin ikävän kuuloinen asia, joka toki saattaa patcheilla korjaantua.

Lisäksi myös aika paljon arveluttaa se, että peli vie vain alle 4 gigaa tilaa kovolta. Kovin on huolestuttava juttu tuokin, kun yleensä lähinnä indiepelit ja aika heppoiset tekeleet selviävät noin pienellä tai vähemmällä kovalevytilan käytöllä. Tuollainen ainakin saattaa kieliä erittäin heikosta graafisesta tasosta sekä muutenkin heppoisesta pelin sisällöstä.

En voi varmuudella peliä paskaksi tuomita, mutta kyllä tässä pöytään on kuitenkin sen verran negatiivista tullut, etten uskalla kyseistä tekelettä ostaa kuin useamman kympin alesta, jos sen sellaiseen hintaan jossain vaiheessa voi saada. No katsellaan ehkä vielä joitain arvosteluja ennen ihan viimeistä päätöstä, mutta kyllä nyt ainakin toistaiseksi fiilis on tämä.

Pahoitteluni sinänsä teille, jotka olette jo mahdollisesti pelistä, kuitenkin nauttineet. En tässä missään tapauksessa halua teidän näkemystämme kuitenkaan dissata. Olen nyt vaan tosi epäluuloinen tällä hetkellä noista edellä mainitsemistani syistä.
 
Jengi on valitellut onlinen puuttumista mikä avautuu myöhemmin, lisäksi pleikalla tuo yleisön ääni bugaa ja ilmeisesti joillain on muitakin bugeja ollut. Joten äkkiä siinä arvosanat laskee kun porukka itkee yksittäisen pienenkin jutun vuoksi.

Storen tähtiin ei voi antaa mitään edes teoreettista painoarvoa. Multakin löytyy eräskin peli mitä mun 6v poika ei suostu pelaa ku on niin huono. En ole edes mobiilina pelannut nii kamalaa peliä kuin se on ja silti storessa tais viimeksi olla 4 tähteä.
Joten on siellä 1* tai 5* ni painoarvo on tasan 0%

Ja mitä siihen animaatioon tulee, niin mulle on käynyt muutaman kerran ja myös AI:lle aina välillä. Kun sitä aloin seuraamaan, niin ne tulee aina sellaisen lyönnin jälkeen, ettei siinä ilmeisesti ole tasapaino tms ehtinyt palautumaan ja sen vuoksi äijä ei lyö, kun ei pysty. Se animaatio on ehkä tönkkö, mutta vaikuttais realismin hakuiselta ominaisuudelta, eikä bugilta. Voin olla väärässäkin, mutta ainakin mulla ne tulee joidenkin överi pelastusten jälkeen.

Ja miksi pitäisi viedä kauheasti tilaa? Tämä ei ole 4k, joten tekstuurit ei vie tilaa. Pelissä ollaan hyvin rajatulla alueella, käytännössä kaksi kunnolla liikkuvaa hahmoa ja pallo. Ei siinä oikein ole mitään mikä tilaa veisi.

Ainakin omaan makuun tämä on ollut erittäin hyvä tennispeli ja ura on poikkeuksellisen monipuolinen ja syvällinen. Pelaajien taidot ja etenkin heikkoudet näkyvät urheilupeliksi poikkeuksellisen hyvin.

En itse tässä vielä ainakaan ole ihan kauheasti mitään negatiivista löytänyt ja aamusta iltaan tuota pelailin ja maailman rankingissa olen sijalla 43 urassa.
Graafisesti uusinnat ei nyt ole mitään kaunista, mut ajaa ne asiansa ja pelatessa grafiikasta ei ole moittimista.
 
Jengi on valitellut onlinen puuttumista mikä avautuu myöhemmin, lisäksi pleikalla tuo yleisön ääni bugaa ja ilmeisesti joillain on muitakin bugeja ollut. Joten äkkiä siinä arvosanat laskee kun porukka itkee yksittäisen pienenkin jutun vuoksi.

Storen tähtiin ei voi antaa mitään edes teoreettista painoarvoa. Multakin löytyy eräskin peli mitä mun 6v poika ei suostu pelaa ku on niin huono. En ole edes mobiilina pelannut nii kamalaa peliä kuin se on ja silti storessa tais viimeksi olla 4 tähteä.
Joten on siellä 1* tai 5* ni painoarvo on tasan 0%

Ja mitä siihen animaatioon tulee, niin mulle on käynyt muutaman kerran ja myös AI:lle aina välillä. Kun sitä aloin seuraamaan, niin ne tulee aina sellaisen lyönnin jälkeen, ettei siinä ilmeisesti ole tasapaino tms ehtinyt palautumaan ja sen vuoksi äijä ei lyö, kun ei pysty. Se animaatio on ehkä tönkkö, mutta vaikuttais realismin hakuiselta ominaisuudelta, eikä bugilta. Voin olla väärässäkin, mutta ainakin mulla ne tulee joidenkin överi pelastusten jälkeen.

Ja miksi pitäisi viedä kauheasti tilaa? Tämä ei ole 4k, joten tekstuurit ei vie tilaa. Pelissä ollaan hyvin rajatulla alueella, käytännössä kaksi kunnolla liikkuvaa hahmoa ja pallo. Ei siinä oikein ole mitään mikä tilaa veisi.

Ainakin omaan makuun tämä on ollut erittäin hyvä tennispeli ja ura on poikkeuksellisen monipuolinen ja syvällinen. Pelaajien taidot ja etenkin heikkoudet näkyvät urheilupeliksi poikkeuksellisen hyvin.

En itse tässä vielä ainakaan ole ihan kauheasti mitään negatiivista löytänyt ja aamusta iltaan tuota pelailin ja maailman rankingissa olen sijalla 43 urassa.
Graafisesti uusinnat ei nyt ole mitään kaunista, mut ajaa ne asiansa ja pelatessa grafiikasta ei ole moittimista.
Kiitos sinänsä ihan hyvän kuuloisista perusteluista! Et silti vielä ihan täysin saanut huoliani poistumaan, mutta sanotaan kuitenkin niin, että selkeästi vahvistit ainakin tuota ajatustani siitä, että pitää vielä odotella ammattiarvostelijoidenkin näkemyksiä pelistä, ennen kuin teen päätöksen täyteen hintaan tai ale-hintaan myöhemmin ostosta. Kuumottaisi kyllä tämä toisaalta jo piankin ostaa, koska olen jo pitkään odottanut kunnon tennispeliä plegelle. Lisäksi uratila kyllä kiinnostaa kovasti, jos se on hyvin ja monipuolisesti toteutettu.
 
Vaikuttaa kovasti siltä, että Top Spin (vuodelta 2003) pysyy edelleen tennispelien kuninkaana. Siinä oli sitä jotain, mitä ei muissa tennispeleissä olla koettu. (Tosin en ole hirveästi muita pelannut, kun ovat olleet niin kovin paljon huonompia)
 
Vaikuttaa kovasti siltä, että Top Spin (vuodelta 2003) pysyy edelleen tennispelien kuninkaana. Siinä oli sitä jotain, mitä ei muissa tennispeleissä olla koettu. (Tosin en ole hirveästi muita pelannut, kun ovat olleet niin kovin paljon huonompia)
Tässähän on top spinnien tekijöitä mukana.
 
Joko olet omppu kokeillut immersion kameraa? Videoiden perusteella jostain syystä animaatiot näytti siinä kamerassa vähän sulavemmilta.

Katsellut videoita ja kuunnellut/lukenut ihmisten mielipiteitä niin itse tenniksen pelaaminen on ihan perushyvin tehty Tennis World Tourissa, mutta itse videopelin ominaisuudet on vähän yksinkertaiset tai heikot. Toki uramuodossa on hyviä puolia, taktikoinnin ja pelaajan kehityksen osalta.

Siinä missä esim. Top Spinnit olivat erinomaisia videopelejä sekä tennispelejä niin TWT ei näytä vielä ensimmäisellä yrityksellä pääsevän ihan samalle tasolle. Toivottavasti kuitenkin tulee päivityksiä, lisäsisältöä ja jatko-osia. Tekisihän tuota mieli pelata, mutta ei omasta mielestäni ole ihan täyden hinnan arvoinen. Vähintään pitää odottaa bugikorjauksia.
 
Ura aloitettu ja ensimmäinen kausi vedetty läpi. Lähinnä treenaten. Yhteen turnaukseen menin mukaan. Paikoitellen varsin mukavat Top Spin vibat tästä kyllä välittyy. Varmasti päivityksillä saadaan pikkuvirheet korjailtua, kuten vaikkapa se ettei pallopojat nouda palloja, tai liiku ylipäätään :D

Boxilla tää oli 59,99€ nii ei nyt loppupeleissä mikään paha hinta ole. Mukavasti pelattavaa kuitenkin ja itselle sopivan arcade.

OT: olisihan se helvetin hyvä jos vaikka oma suosikki Top Spin 2 saapuisi joskus backward compatibility ohjelmaan mukaan.
 
Mistäs sellaisen saa päälle? En mä oo löytäny kuin normal ja Far asetukset kameraan.

Yleisön äänien lisäksi ei mitään bugeja silleen oo itselle onneksi osunut vastaan.
Ite pidin aikanaan top spinnistä kyllä paljonkin, mutta mun mielestä tässä mennään astetta vakavammin ja se syö varmasti joidenkin mielestä pelillistä antia, joskin itse olen tässä eri linjoilla ja tämä tyyli maistuu enemmän.

Edit: löytyi.
Kamerat on periaatteessa lähellä, normaali, kaukaa.
Mutta valikoissa se on järjestyksessä normal, Far, immersive, joten ei tajunnut edes katsoa.

Edit2: siirryin välittömästi immersive kuvakulmaan. Todella paljon parempi.

PS. Mitä se inside out nappi tekee, missä sitä käytetään?
 
Viimeksi muokattu:
PS. Mitä se inside out nappi tekee, missä sitä käytetään?

The inside out forehand can be a deadly shot that will greatly boost your arsenal on the court.

The inside out forehand in tennis is one of the shots used in professional tennis, and one that can also be highly effective at all other levels, as you hit towards your opponents backhand.

The inside out forehand in tennis is similar to baseball, as you go “the opposite way.” as baseball batters do with a similar approach to hitting the ball. The inside out forehand has come into vogue as fans witness the artistry of Roger Federer, who uses the shot quite often to win crucial points on the court.


Nappi pohjaan ja kunnon viritys, niin lähtee.
 
Niin muuttuuko Ura sitten pidemmän päälle vaikeammaksi? No pelaajasta tulee parempi mutta kun vastustajistakin tulee.

Selostus tässä pelissä on aivan hirveää. :D Itse opiskelijana koulu vie suurenosan päivästä.
 
Niin muuttuuko Ura sitten pidemmän päälle vaikeammaksi? No pelaajasta tulee parempi mutta kun vastustajistakin tulee.

Selostus tässä pelissä on aivan hirveää. :D Itse opiskelijana koulu vie suurenosan päivästä.
No ei tässä oikein selostajaa ole edes. :D Toistaa 3-4 lausetta sillointällöin.

Niin muuttuuko? :D toistaiseksi olen voittanut jokaisen ottelun (joku 23 ottelua) ja hävinnyt tasan yhden erän.
Jos ei muutu, niin sit jää lyhytikäiseksi peli. Vielä jaksaa pelailla, vaikka kaiken voittaakin.
 
Joko olet omppu kokeillut immersion kameraa? Videoiden perusteella jostain syystä animaatiot näytti siinä kamerassa vähän sulavemmilta.

Katsellut videoita ja kuunnellut/lukenut ihmisten mielipiteitä niin itse tenniksen pelaaminen on ihan perushyvin tehty Tennis World Tourissa, mutta itse videopelin ominaisuudet on vähän yksinkertaiset tai heikot. Toki uramuodossa on hyviä puolia, taktikoinnin ja pelaajan kehityksen osalta.

Siinä missä esim. Top Spinnit olivat erinomaisia videopelejä sekä tennispelejä niin TWT ei näytä vielä ensimmäisellä yrityksellä pääsevän ihan samalle tasolle. Toivottavasti kuitenkin tulee päivityksiä, lisäsisältöä ja jatko-osia. Tekisihän tuota mieli pelata, mutta ei omasta mielestäni ole ihan täyden hinnan arvoinen. Vähintään pitää odottaa bugikorjauksia.
Taidan odotella ainakin Storen kesä-aleita. Tiedä vaikka edes joku pieni tarjous olisi siihen mennessä tähän ehtinyt tulemaan. Suolaiselta tuo 59 euron hinta kyllä tuntuu, kun ilmeisesti bugejakin on, eikä onlinea edes ole vielä pelissä.
 
Urassa tarvitsisi saada valittua vaikeustaso. Katsoin, että Ompun uusimissa videoissa vastustajan tekoäly oli edelleen toiseksi helpoimalla tasolla vaikka sen ranking oli #18. Olisi kiva, jos vaikka voisi koko uran pelata vaikeimalla tasolla. Toivottavasti tulee päivityksessä peliin jossain vaiheessa, pitää varmaan mainita asiasta pelinkehittäjälle internetissä.
 
Urassa tarvitsisi saada valittua vaikeustaso. Katsoin, että Ompun uusimissa videoissa vastustajan tekoäly oli edelleen toiseksi helpoimalla tasolla vaikka sen ranking oli #18. Olisi kiva, jos vaikka voisi koko uran pelata vaikeimalla tasolla. Toivottavasti tulee päivityksessä peliin jossain vaiheessa, pitää varmaan mainita asiasta pelinkehittäjälle internetissä.
Missä se näkyi? Ilmankos on helppoja. Nyt jo tulee välillä palloralleja, joten taatusti sit vaikeimmalla ois haastetta.
 
Missä se näkyi? Ilmankos on helppoja. Nyt jo tulee välillä palloralleja, joten taatusti sit vaikeimmalla ois haastetta.
Ennen matsia on se inforuutu missä näkyy vastustajan kyvyt niin siinä on sen pärstän vieressä teksti AI ja sen alapuolella lukee mikä vaikeustaso sillä vastustajalla on käytössä. Esim. Tuossa sun viimeisessä videossa sillä sun vastustajalla on up-and-coming vaikeustaso, joka oli toiseksi helpoin.
 
Ylös Bottom