Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Callisto Protocol

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Muuten tykkään pelistä, mutta onhan tuo loppu bossi aivan idiootisti tehty. Ennen sitä olisin antanut 4,5 /. 5 mutta lopun perusteella 1,5 / 5. paska loppupomo, ei mitään järkeä….mikään peli ei aiemmin ole niin kenkuttanut, kuin tämä.
Onko siis tosi vaikea, vai mikä siinä mättää? Peli odottaa piiitkällä tulevaisuudessa backlogissa, mutta toki kiinnostaa mitä mieltä pelistä ollaan.
 
Loppubossiin vinkkejä.

Pysy liikkeellä. Opettele, mitä tavaroita löytyy mistäkin, koeta hyödyntää etenkin ne pitkulaiset kapulat, koska niillä teet kovaa vahinkoa. Heitä putkilot rauhassa hanskallasi, ettet heitä niitä seinille. Kohde on iso, osut helposti.

Älä ikinä pysähdy ampumaan liian pitkäksi aikaa, vähän kerrallaan. Jos monsteri ottaa spurtin, jota et millään pääse juosten karkuun, ole valmis väistämään ja vasta sitten yrität ampua. Tantereella juoksee myös jotain pikku mobeja, jos muistan oikein. Ne voivat olla ärsyttäviä, mutta kuolleet mobit pudottavat lisää ammuksia, kun ammut tarkasti. Suosittelen niihin handcannonia tai skunk gunia (jos omistat sen). Varustetasostasi en tiedä, mutta ei siinä montaa minuuttia mene, kun pääset vain rauhassa ampumaan.

Hankalin väistettävä on bossin "aalto", josta lähtee muistaakseni 5 ammusta. Se ei kuitenkaan tee paljoa vahinkoa, mutta yritä väistää se sivuaskelin. Pöydillä on ainakin muutama parantava energiapakkaus. Yritä myös opetella montako klikkiä tarvitset seuraavan aseen vaihtamiseksi, koska sitä pitää tehdä paljon.

En muista tarvitseeko loppupomon 1. vaihe (kun vastustajana on vielä ihmisen näköinen vihollinen) tehdä uudestaan, mutta siitä selviää loppujen lopuksi varsin helposti. Vihu lyö enintään 5 kertaa, joten laske väistöt, kun teet niitä sarjassa. Sen jälkeen annat runtua sähköpampulla ja ammut perään, sitten toistat taas väistöjä.

Monta yritystä tuossa itsellänikin meni, mutta hieman kärsivällisyyttä ja opettelua, kyllä se menee. Tasona oli tuolloin normaali, siihen ohjeet pätevät parhaiten.
 
Onko siis tosi vaikea, vai mikä siinä mättää? Peli odottaa piiitkällä tulevaisuudessa backlogissa, mutta toki kiinnostaa mitä mieltä pelistä ollaan.
Kannatta tämä pelata, mutta se loppu on tehty ihan surkeasti, kuole, lataa, kuole lataa, kun kontrollit on hitaat, niin se on vain surkea lopputaistelu ja aivan turhan pitkä. Kannattaa kerätä kaikki resurssit täyteen ennen tätä lopputaistelua. Voi olla , etten ikinä pääse tuota läpi, ellen lataa jotain vanhaa kohtaa ja ala keräämään resursseja.
Loppubossiin vinkkejä.

Pysy liikkeellä. Opettele, mitä tavaroita löytyy mistäkin, koeta hyödyntää etenkin ne pitkulaiset kapulat, koska niillä teet kovaa vahinkoa. Heitä putkilot rauhassa hanskallasi, ettet heitä niitä seinille. Kohde on iso, osut helposti.

Älä ikinä pysähdy ampumaan liian pitkäksi aikaa, vähän kerrallaan. Jos monsteri ottaa spurtin, jota et millään pääse juosten karkuun, ole valmis väistämään ja vasta sitten yrität ampua. Tantereella juoksee myös jotain pikku mobeja, jos muistan oikein. Ne voivat olla ärsyttäviä, mutta kuolleet mobit pudottavat lisää ammuksia, kun ammut tarkasti. Suosittelen niihin handcannonia tai skunk gunia (jos omistat sen). Varustetasostasi en tiedä, mutta ei siinä montaa minuuttia mene, kun pääset vain rauhassa ampumaan.

Hankalin väistettävä on bossin "aalto", josta lähtee muistaakseni 5 ammusta. Se ei kuitenkaan tee paljoa vahinkoa, mutta yritä väistää se sivuaskelin. Pöydillä on ainakin muutama parantava energiapakkaus. Yritä myös opetella montako klikkiä tarvitset seuraavan aseen vaihtamiseksi, koska sitä pitää tehdä paljon.

En muista tarvitseeko loppupomon 1. vaihe (kun vastustajana on vielä ihmisen näköinen vihollinen) tehdä uudestaan, mutta siitä selviää loppujen lopuksi varsin helposti. Vihu lyö enintään 5 kertaa, joten laske väistöt, kun teet niitä sarjassa. Sen jälkeen annat runtua sähköpampulla ja ammut perään, sitten toistat taas väistöjä.

Monta yritystä tuossa itsellänikin meni, mutta hieman kärsivällisyyttä ja opettelua, kyllä se menee. Tasona oli tuolloin normaali, siihen ohjeet pätevät parhaiten.
Ei vaan onnistu, ei.
 
Onko siis tosi vaikea, vai mikä siinä mättää? Peli odottaa piiitkällä tulevaisuudessa backlogissa, mutta toki kiinnostaa mitä mieltä pelistä ollaan.
Ei se erityisen vaikea minusta ollut. Toki kun koko muu peli oli semihelppoa menoa, niin siihen nähden loppubossin kanssa sai vääntää muutaman kuoleman verran.

Mainettaan ja hintaansa parempi peli ehdottomasti. Tässä kun on nyt Dead Space Remake alla, niin alan kallistua melkein siihen, että Callisto oli näistä kahdesta mielenkiintoisempi tapaus. Molemmissa kyllä puolensa.
 
Ei se erityisen vaikea minusta ollut. Toki kun koko muu peli oli semihelppoa menoa, niin siihen nähden loppubossin kanssa sai vääntää muutaman kuoleman verran.

Mainettaan ja hintaansa parempi peli ehdottomasti. Tässä kun on nyt Dead Space Remake alla, niin alan kallistua melkein siihen, että Callisto oli näistä kahdesta mielenkiintoisempi tapaus. Molemmissa kyllä puolensa.
Ei ehkä kaikille, mutten näin paskaan toteutukseen loppubossin osalta ole aiemmin törmännyt. Kyllä tästä tuhannet pelaajat on valittaneet, ettei tuossa lopussa ole järjen häivää.
 
Jaa tässäkin loppubossi erittäin vaikea verrattuna normipelin vaikeustasoon. Remnant 2 oli kanssa järjetön tuossa suhteessa mikä pilas omaa nautintoa. Alelaarista piti tämä hommata mutta täytyy miettiä tarkempaan tämän hommaamista. Tässähän oli kaikkea muutakin mikä ihmetytti kuten väistäminen tatilla. Ehkä joskus sitten jos tulee pluspeliksi tai todella halvalla digialennus
 
Sen verran pitää avautua, että loppubossi ei todellakaan ole mikään Remnant 2:n Annihilation-kauhistus, joka pyyhkii pelaajilla lattiaa mennen tullen. Tässä näkee koko ajan eteensä, pelaajaa ei sokaista millään tavalla. Ampumatarvikkeita on kosolti, ja niitä löytää jatkuvasti lisää, kunhan ei ole trigger happy -pelaaja, joka tyhjentää puolet lippaastaan seinille, kun ei osaa arvioida kevyemmän vihollisen kestävyyttä. Opetelkaa, oppikaa virheistänne, toistakaa, parantakaa. Niin kuin Zenyatta sanoo Overwatchissa: "Overconfidence is a flimsy shield", eli suomeksi "Liika itseluottamus on hatara/köykäinen suoja".

Se on tietysti eri asia, miten peliä lähestyy, mutta pelintekijöillä on loppupeleissä se vastuu, että kaikentasoisilla pelaajilla on mahdollisuus selvitä loppuun asti, eli julkaisu on tarpeeksi pelattava. Se loppubossi ei kuitenkaan ole mikään "palkinto", jonka saa tykittää helposti hengiltä niillä meriiteillä, että selvisi sinne asti. Sen kuuluukin olla haastava.

Edit. sen verran lisään offtopicia, että mun mielipiteitä ei pidä ottaa minään "isona totuutena". Mä olen kuitenkin 80- ja 90-lukujen ajan peleillä kovetettu vanha pieru, joka pelasi kaikki pelit läpi, vaikka ne olisivat olleet miten vaikeita tahansa. Esimerkiksi kaiken maailman Cauldronit, Shadow of the Beastit ja muut vastaavat karmeudet pelattiin ilman nettiä tai ohjeita läpi mukisematta. Ne kovettivat pelaajana niin paljon, että kohtaan haasteet aina mielenkiintoisina tänä päivänä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle oli se eka Bossi pahin (tosi pienestä tilasta johtuen jossa oli hankala keretä ruiskimaan sitä energiapiikkiä) mutta loppuvastus menikin sitten helposti läpi.
 
Eilen tilasin iltapäivällä day one editionin 8.95€ Gigantista postin välityksellä ja nyt sai hakea vaikka heidän oma toimitusarvio oli 13.9. Kerrankin nopeaa toimintaa!
 
Itsekin olisin ostanut tuohon hintaan, mutta ei viitsi ostaa tätä pitkän backlogin hännille. En ole kuitenkaan koskemassa aikoihin peliin.
 
Viimeksi muokattu:
tuosta voi katsoa, ken haluaa ja lukea kommentit loppubossista. Enkä tuon katsottua ole edellenkään päässyt tuota läpi.
 
Onko siis tosi vaikea, vai mikä siinä mättää? Peli odottaa piiitkällä tulevaisuudessa backlogissa, mutta toki kiinnostaa mitä mieltä pelistä ollaan.

Ei ollut vaikea ja musta se tappelu homma oli erittäin looginen, vasemmalle tai oikealle väistö, sitä paitsi myöhemmin ku on aseita ja gravity hommeleita nii ei tota tappelua tuu niin paljon edes tehtyä.

Oli hyvä peli ja jos jollain ihmeen kaupalla kakkonen tulisi niin sen kyllä hommaisin myös.
 
Studiolla isoja muutoksia, niin saas nähdä tuleeko ikinä jatkoa.

 
^
Ei tule. Tää oli kuitenkin taloudellinen floppi, joten jatkoa on turha odotella.
Hyvä peli kuitenkin kyseessä ja itse olisin mielellään nähnyt kakkososan.
 
Tämä ja Dead space on ollu pitkään pelilistalla. Nyt pelasin tämän ja voi mikä pettymys ITSELLENI. Luulin ns. realistisempaa tarinaa ihmiskunnan seikkailuista, mutta sitähän tämä ei ollu. Hahmon ohjaus kankeaa ja ne loputtomat samanlaiset animaatiot ahtaasen paikkaan mennessä ja panoksia ostettaessa jne. ei kyllä ollu sitä mitä odotin. Pomotaistelut samaa oikea, vasen, lyö mantraa. No onneksi maksoin vain 8€ levystä. Käyköhän samoin Dead spacen kanssa...
 
Studiolla isoja muutoksia, niin saas nähdä tuleeko ikinä jatkoa.


Ottaisin kyllä mielelläni jatko-osan. Kunhan viilaavat ekan osan pahimmat ongelmat pois. DLC:kin vielä pelaamatta.
 
Olipas kiva huomata, että kun julkkarin aikoihin tuli ostettua Series X:lle ja pelattua läpi, niin tallennus siirtyi pilven kautta myös Ps5:lle. Nyt plussa pelinä vielä toinen läpi peluu kerta kera Dlc:n. Olihan se ostettava, kun halvalla sai Season Passin :D
 
Olipas kiva huomata, että kun julkkarin aikoihin tuli ostettua Series X:lle ja pelattua läpi, niin tallennus siirtyi pilven kautta myös Ps5:lle. Nyt plussa pelinä vielä toinen läpi peluu kerta kera Dlc:n. Olihan se ostettava, kun halvalla sai Season Passin :D
Tämäpäs oli hyvä uutinen, niin nyt ei tarvitse uudestaan vetää sillä Maximum Securityllä läpi. :D
 
Ylös Bottom