Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Crew 2 - Ajellaan taas pitkin Amerikan raittia

Eikö lopussa pärjää kun säästää sinne täyden boostin? Aistin pientä pettymystä näissä raporteissa. Kuminauha on aika ärsyttävää, mutta jonossa samaa nopeutta samalla tavalla ajavat tekoälyautot ja Forzan tahallaan törmäilevät drivatarit ovat myös ikäviä. Ei oikein missään pelissä ole kovin tyydyttäviä tekoälyvastustajia. Siksi onkin harmi, jos kaikki kisat käydään tosiaan tekoälyä vastaan.
Olen joka kisan läpäissyt (kolmen joukossa maaliin) ja 90% niistäkin voittanut, eli pärjää, mutta voit ajaa kisan alun miten huonosti vain ja tekoäly käytännössä pysähtyy odottamaan. Toisaalta voit johtaa 15sekunnilla ja vikassa mutkassa ne on 0,5sek päässä.

En mä peliin pettynyt ole. Cruisailuun tuon ostin ja kisat ajan läpi rahan vuoksi. Betoista tiesin tasan mitä tulen saamaan.
Lähinnä olen pettynyt siihen, että tekoäly tehdään ylipäätään edelleen näin räikeästi tänäpäivänä.
 
Kohta 20h takana. Kaikki kisaluokat auki, ei toki puoliakaan kisoista silti.

Todella isoa hupia ollut pelin parissa ja ei malta lopettaa. Nyt oli pakko kun servut huolletaan.

Mulla vaan ärsyttävä bugi ja vaikka valikoissa suosikkiauto on mikä vain, niin todellisuudessa se on aina aloitus Audi. Eikä sitä voi vaihtaa mitenkään..

Air Race, rallicross, street race on huikeinta.
Myös yli 10min harrikka road trip oli hieno.

Hyper Car luokassa kaikki kisat on pitkiä etappeja, esim halki jenkkien (yli 30min) jne. En ole vielä testannut.

Ongelma pelissä on kyllä se ettei siinä ole mitään tarinaa, ei päämäärää tms. Leveleitä on 9999 asti, mutta 600 jälkeen tulee vain loottia. 100-600 tulee satasen välein auto.
Noh, cruisailu on kivaa, kisat on ihan kivoja ja ei malta lopettaa, niin haitanneeko tuo sitten..
 
Nyt tuli aamutuimaan vedettyä eka hypercar luokan kisa. Otin sen pisimmän rannikolta rannikolle (New Yorkista San Franciscoon).
Maailmanennätys tais olla 34min, mä vedin vakio Ferrarilla 42 minuuttiin.

Veikkaanpa, että myös maailmanennätystyyppi vetänyt AI:n kanssa loppuun asti rinta rinnan...on tuo niin älytön systeemi.

Ymmärrän vielä niissä 2-3min kisoissa tuon päättömän kuminauhan. Se on aina läsnä arcade peleissä, joskin ei näin räikeästi yleensä.
Mutta miksi ajan !!!!42minuuttia!!!! jos mun ajolla ei ole mitään väliä??

Aluksi vedin täysillä, pääsin johtoon ja noin 7sekunnin kaulan vedin. Sit tein virheen ja jäin jumiin puuhun, palautin itseni radalle, mikä yleensä siirrä siihen viereen, mutta tässä meni noin kilsan taaksepäin ja 30sek päähän kärjestä.
Otin ihan huluna kiinni, pääsin 15sek päähän ja risteyksestä väärin. Palautti mut taas tasan 30sekunnin päähän..

Sen jälkeen jätin nitrot käyttämättä ja ajoin kovaa, mutta ehkä 80%:sta suoritusta, eli en lähelläkään täysiä. Sit tultiin motarille ja ilman nitroja heittämällä ohi. Koko letka oli jakautunut pitkälle matkalle ja aina ohitin yksittäisen auton.
Kun pääsin kärkeen, menin noin 1-2min ja koko letka joka autoa myöden oli aivan kasassa.

Mutka osuuksilla tekoäly menee överi kovaa kiskoilla ja jäin heittämällä viimeiseksi. Taas letka venyi 15-20sekunnik pituiseksi ja kun pääsin motarilla kärkeen, koko letka nipussa mun takana.

Ja kuten itse ennakkoon veikkailin, niin kisan loppu pelkkää suoraa motaria, jolloin AI ajaa vähintään 50km/h hiljempaa kuin itse ja ne lähinnä odotti et pääsen ohi.

Toki 30k seuraajaa ja 220k rahaa. Mutta tuo kannattaa ajella cruisailuna ja fiilistellä isoa karttaa, eikä kisaan AI:ta vastaan. Voitat kuitenkin..

Nyt olen pelannut tiistai yöllä, tiistai aamupäivän, keskiviikko aamun/päivän ja tänään tunnin aamulla.
Nyt olen Level luokituksessa avannut kaikki kohdat, eli olen Icon tasolla. Itseasiassa jo Icon 2 tasolla. Siinä missä aikaisempien leveleiden nousu vaati kymmeniä tuhansia seuraajia, nyt riittää 4-5k, eli pari kisaa/valokuvaus juttua. Levelin noususta saa enää auki loottia ja sadan välein auton sinne kuuteen sataan asti. Sen jälkeen sitten vaan loottia.

Lisäksi jokaisesta Icon tasosta saa yhden Icon pisteen mitkä voi ”kykypuun” tapaisesti käyttää. Saa Mitron tehoa/latautumista kasvatettua, rahan/seuraajia enemmän, imuapua enemmän, töyssyt vaikuttaa vähemmän nopeuteen jne jne.
Niitä erilaisia oli ehkä 20 mihin voi vaikuttaa ja yksi piste kasvatti valitsemaani osa-aluetta 0,1-0,4% verran, eli niitä Icon luokkia saa olla aika paljon jotta saa noista jotain oikeaa apua. Niitähän on tarjolla 9999 leveliin asti.

Nyt kisoista on auki kaikki muut, paitsi ne ”pääpahikset”, eli kun suorittaa esim katukisat kaikki, saa sen luokan kovimman kilpailijan vastaansa ja saa siltä palkintoajoneuvon.

Mutta käytännöss näil 20h jälkeen peli ei sinällään tarjoa enää mitään uutta. Todella sääli miten nopeasti kaikki lyödään silmille ja viedään kaikki tavoiteltavuus pois.
Toki sieltä kuukausittain tulee autoja ja 3kk välein uusia kisatyyppejä, mutta silti.

Mitään oikeaa tarinaa pelissä ei lopulta ollutkaan laisinkaan, joten ajetaan vain kisoja missä on hieman jotain puhetta ja välivideoita, mutta ei mitään oikeaa tarinaa. Kaikki liittyy puhtaasti siihen yleisteemaan, eli tähän kamera firman sponssaamaan kisaformaattiin, mutta sen sisällä ei ole mitään tarinaa tai kehityskaarta.

Olen tavallaan nyt nähnyt pelissä kaiken, kun Icon tasolle päästyä se ennakkotilaajien toinen talokin aukesi. Eli vaikka edelleen on kivaa ja paljon kisoja ajamatta, niin kauanko jaksaa kun ei enää ole tarjottavaa...
 
Peli tuli haettua ja pari tuntia pelattua, ensituntumat ja -fiilikset otettu. Ensimmäisestä osasta tuttuahan tämä on, mutta ajomalli tuntuu paremmalta. Jopa tatilla ajaessa tuntuu ihan mukavalta, kun normaalisti ajan nuolinäppäimillä. Peruspleikkarilla graafisesti ei mikään älyttömän kaunis, mutta ei nyt voi rumaksikaan sanoa. Ruudunpäivitys tuntuisi myös olevan ihan okei ja tasaista. Grafiikan ja näytön puolelta ainoa oikea valitus on kuvan asettelu: valikoissa teksti ei ole ihan kohdallaan, vaan silloin tällöin joku kirjain jää ruudun reunojen ulkopuolelle, enkä löytänyt pelin sisäisistä asetuksista mahdollisuutta säätää kuvan asentoa. Kontrollit hyvät, vaikka vähän harmittaa, ettei nappuloita saa itse asetella haluamikseen.

GameStopista napsahti perusversion hinnalla Deluxe-paketti, jossa oli vähän irtokrääsää ja latauskoodi muutamaan ajoneuvoon. En tiedä, tuliko kyseinen menopeli tuossa paketissa, vaiko ihan kaikille, mutta aika muikea yllätys oli, kun hyppäsin tutorialin jälkeen sinne Miamin kotiin aikeissa säätää hieman sitä Mustangia, jonka ensimmäiseksi autokseni valitsin. Siellä meinaan odottivat minua myös vm. '69 Camaro ja Ferrari 458 Speciale! Varsinkin Maranellon ori oli todella mukava yllätys! Oli kiva lähteä sillä ajelemaan ja totuttelemaan kontrolleihin. Aika monessa kohdassa peli ilmoittelikin "You have broken your friend's high speed record!", kun painelin menemään hävyttömiä nopeuksia pitkin itärannikkoa :D

Ei tämä mikään mestariteos ole, mutta ensifiilisten perusteella ihan sellainen solidi 8/10-peli, josta varmasti irtoaa rentoa tekemistä syyskuuta ja seuraavia pelejä odotellessa.
 
Uskalsin sitten kuitenkin hakea tämän fyysisenä vaikka ensimmäistä osaa kohtaan ei löytynyt minkäänlaista mielenkiintoa. Nyt kuitenkin meni melkein 5 tuntia melkein putkeen pelatessa. Kun tajuaa miten valikot toimivat niin itselle ainakin mielenkiintoista yrittää ajaa sarjoja 100% asti. Myös ajoneuvojen vaihtelu kivaa että jos alkaa auto tympimään niin voi hypätä veneen kyytiin.
 
Miten joka päivä tulee uutta kalustoa.

Ekan päivän aikana ilmesty autoja ja pari lentokonetta. Eilen ilmesty taas uus auto, lentokone ja prätkä. Nyt vielä venekin.

Ei ole siis mitään palkintoja, vaan epäilen et ennakkotilaus juttuja, mutta miks ne tulee eri päivillä?

Poika huomasi äsken myös että ainakin siellä länsirannikon asunnolla on hissi. Siitä pääsee autotalliin, hangaariin ja venesatamaan kattelee omia ajoneuvojaan esittelytiloissa.
 
En mitään Ferraria saanut vaikka deluxe-version hain myös Gamestopista. Jotenkin se mukana tullut koodi ei tuntunut toimivan kuin muutaman yrityksen jälkeen tai ne luvatut ajoneuvot ilmestyivät muuten vain viiveellä. Ubisoftin clubista ostin uplaypisteillä Aston Martinin.

Aika heikkoja arvosanoja peli saa arvosteluissa, mutta uskon, että pitemmän päälle tästä tulee vielä paljon nykyistä parempi, eikä nykyiselläkään ole juuri valitettavaa. Ärsyttäviä puolia ei ole muuta tullut eteen vielä kuin kisoissa jumittuminen pieniin esteisiin. Kerran auto jumittui jopa hyppyriin, josta olisi siis pitänyt ajaa eteenpäin. Kertoo heikosta viimeistelystä. Tuntuu hölmöltä ajaa kisoja uudestaan vain koska peli ei toimi niin kuin pitäisi.
 
Tuo kuminauha-AI on kyllä aina ollut autopeleissä itselleni sen verran kova yökötys, että laittoi nuo joidenkin kommentit täällä vielä itseni tosissaan miettimään haluanko tätä peliä kyllä ostaa ainakaan täysihintaisena. Sinänsä harmi, koska tuo ykkönen kyllä maistui minulle sinänsä sellaisen suht pienten annosten pelailuna. Tuo cruisailu ympäri jenkkejä on kyllä sinänsä hauskaa hommaa, vaikka toki aika suuri osa paikoista on aika lailla päin persettä mallinnettu. Mutta kun ei liian vakavasti ottanut, niin kyllä tuo eka oli ajoittain ihan hauskaa menoa. En tosin ainakaan muista, että siinä olisi selkeää kuminauha-AI:ta ollut. Jos näin oli kuin muistelen, niin miksi HELVETISSÄ nyt sitten piti tähän kuminauha-AI mennä räpeltämään???

Välillä täytyy kyllä ihmetellä sitä millaisia ”kuningasideoita” pelien tekijät yllättävän useinkin saavat ja saattavat sellaisilla sitten jopa pilata ihan mukiinmenevän pelisarjan jatkon. Ärsyttää, ettenkö jopa sanoisi, että vituttaa...
 
Itse pelasin ihan älyttömästi ykköstä ja olihan siinäkin kuminauha, aina näissä on. Mutta en ikinä muista siitä ärsyyntyneeni. Mutta nyt joka kisa menee samalla kaavalla ja omalla ajolla ei ole merkitystä. Kuminauha on todella räikeää ja vaikka vihaan joka pelissä kelloa vastaan ajamista, niin nyt ollaan AI kanssa tilanteessa että ajaisin mielummin ilman sitä.

Jos joku nauttii 42min putkeen tuosta AI:sta hypercar luokan kisassa Amerikan halki ja myöntää sen rehellisesti, niin tarjoan kaljat kun nähdään..
 
En mitään Ferraria saanut vaikka deluxe-version hain myös Gamestopista. Jotenkin se mukana tullut koodi ei tuntunut toimivan kuin muutaman yrityksen jälkeen tai ne luvatut ajoneuvot ilmestyivät muuten vain viiveellä. Ubisoftin clubista ostin uplaypisteillä Aston Martinin.

Aika heikkoja arvosanoja peli saa arvosteluissa, mutta uskon, että pitemmän päälle tästä tulee vielä paljon nykyistä parempi, eikä nykyiselläkään ole juuri valitettavaa. Ärsyttäviä puolia ei ole muuta tullut eteen vielä kuin kisoissa jumittuminen pieniin esteisiin. Kerran auto jumittui jopa hyppyriin, josta olisi siis pitänyt ajaa eteenpäin. Kertoo heikosta viimeistelystä. Tuntuu hölmöltä ajaa kisoja uudestaan vain koska peli ei toimi niin kuin pitäisi.

Itse ostin pelin eilen, PC:lle tosin (uplay kaupasta). Jonkun kolmen kisan jälkeen Fefe oli tallissa. En tiedä mistä ilmestyi ja miksi ilmestyi, mitän boonuksia tohon tilaukseen ei kuulunut.
 
Itse ostin pelin eilen, PC:lle tosin (uplay kaupasta). Jonkun kolmen kisan jälkeen Fefe oli tallissa. En tiedä mistä ilmestyi ja miksi ilmestyi, mitän boonuksia tohon tilaukseen ei kuulunut.
Ja mulla tosiaan Gold Editionin autoja tuli kolmen päivän aikana miten sattui.
 
Ferrarin saa, jos omistaa aiemman pelin. Ilmeisesti pitää olla samalla alustalla, koska minulla on The Crew PC:llä muttei pleikkarilla.
 
Pystyykö noita omistuksessa olevia autoja, ostettuja sellaisia, myymään uusien tieltä jotenkin?
 
En ainakaan tiedä että pystyis.

Aika tyhmää. Aika moni varmaan käyttää kuitenkin vain muutamaa autoa/välinettä per luokka, joten olisi ihan kätevää, jos vanhoja voisi myydä edes pienestä rahasta. Nyt joutuu sitten aina grindaamaan, kun haluaa uuden välineen ostaa.

Pohdin tässä itse juuri, että ostaisinko Porsche 911 RS:n vai Audi R8:n...
 
Niitä autojahan voi koeajaa ja ostaa sitten sen, mikä tuntuu parhaimmalta. En ole isoja eroja huomannut saman luokan autoissa muuta kuin drift-luokassa. Monet valittavat grindauksesta mutta en ole huomannut mitään grindauksen tarvetta, jos ajaa kaikkien lajien kisoja. En ole ajanut yhtään rataa uudelleen sen jälkeen kun olen saavuttanut sen tavoitteen. Ehkä jonkun ihan vain huvin vuoksi. Kisoja avautuu nopeammin kuin niitä ehtii ajaa siihen asti, kunnes kaikki kisat on avattu. Aika monessa pelissä jauhetaan samoja ratoja koko ajan, siksi on outoa, että juuri tätä moititaan samojen kisojen toiston pakollisuudesta. Lentokoneisiin en ole vielä edes ehtinyt koskea, muuta kuin sen ekan lennon verran, jolla saa punaiset kisat auki.
 
Tekoälyn kuminauha näyttäisi olevan lajikohtaista. Joissakin lajeissa kuminauha on todella räikeä, toisissa sitä ei tunnu olevan ollenkaan. Sinisen koulukunnan ratakisoissa näyttäisi olevan vähiten kuminauhaa. Huvittavana piirteenä tekoäly ei tunnu hallitsevan ajamista sateella tai lumisella kelillä, joten silloin voi saada todella helppoja voittoja.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom