Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Dark Pictures Anthology

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc ps4 xone
Ymmärtääkseni vikat voi kuolla vasta ns. loppukohtauksessa. Alusta ei tarvitse ikinä aloittaa.
 
The Devil in Me julkaisusta on kohta jo puolitoista vuotta eikä seuraavaa Directive 8020 peliä kuulu. Mihinkähän se on kadonnut?
 
The Devil in Me julkaisusta on kohta jo puolitoista vuotta eikä seuraavaa Directive 8020 peliä kuulu. Mihinkähän se on kadonnut?
Eihän nyt puolessatoista vuodessa tehdä nykyaikana minkäänlaisia muita pelejä kuin pienehköjä indie-pelejä. Sellaiset 3-5 vuotta kuulostaisi realistiselta kehitysajalta tämän kaltaisiin peleihin.
 
Eihän nyt puolessatoista vuodessa tehdä nykyaikana minkäänlaisia muita pelejä kuin pienehköjä indie-pelejä. Sellaiset 3-5 vuotta kuulostaisi realistiselta kehitysajalta tämän kaltaisiin peleihin.
Joo ja ei. Nämä on kuitenkin vaan muutaman tunnin "interaktiivisia elokuvia", joten ei ihan sama kuin pelimekaniikoiltaan ja maailmaltaan vähänkin laajemmat pelit.
 
Eihän nyt puolessatoista vuodessa tehdä nykyaikana minkäänlaisia muita pelejä kuin pienehköjä indie-pelejä. Sellaiset 3-5 vuotta kuulostaisi realistiselta kehitysajalta tämän kaltaisiin peleihin.

Niin, nämä sarjan ensimmäisen kauden 4 peliähän julkaistiin 2019, 2020, 2021 ja 2022. Hyvin noita puskivat kerran vuoteen, miksei jatkossakin, olettaen että skaala ei tästä kasva.
 
Niin, nämä sarjan ensimmäisen kauden 4 peliähän julkaistiin 2019, 2020, 2021 ja 2022. Hyvin noita puskivat kerran vuoteen, miksei jatkossakin, olettaen että skaala ei tästä kasva.
Mutta nyt on uudesta kaudesta kyse, joten jos sitä odottaa heti 1,5 vuoden jälkeen ensimmäisestä kaudesta, niin kärsimätöntä on meno ja myös heikohkoa ymmärrys siitä miten nykyajan pelien tekeminen menee. Ei noita koko ajan vuoden tai puolentoista vuoden välein pystytä tauotta suoltamaan. Jos siihen luulee ensimmäisen kauden osien määrän viittaavaan, niin silloin on muodostanut itselleen epärealistisen illuusion siitä, kuinka pelejä voidaan tehdä.

Tuollainen kausihan tehdään hyvin pitkälle pohjaltaan yhdenmukaisesti, eli pohjatyöt on aloitettu kaikille osille samoihin aikoihin. Ideana juurikin, että voidaan sitten nopeasti jatkaa kauden jatkojen viimeistelyä ja myydä niitä tuolleen tipotellen, kun kiinnostus vielä elää aikaisemmista osista. Ei noista yhtäkään irrallaan tehtäisi puolessatoista vuodessa, ellei pohjatöitä olisi kaikkien osalle jo aloitettu vuosia aiemmin.

Toki voisi olla mahdollista, että toinen kausi tehtäisiin täysin samoille pohjille. Tähän en kuitenkaan usko, koska ensimmäisen kauden tekemisestä on jo sen verran aikaa, että pohjankin tekeminen on syytä saattaa ajan tasalle.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta nyt on uudesta kaudesta kyse, joten jos sitä odottaa heti 1,5 vuoden jälkeen ensimmäisestä kaudesta, niin kärsimätöntä on meno ja myös heikohkoa ymmärrys siitä miten nykyajan pelien tekeminen menee. Ei noita koko ajan vuoden tai puolentoista vuoden välein pystytä tauotta suoltamaan. Jos siihen luulee ensimmäisen kauden osien määrän viittaavaan, niin silloin on muodostanut itselleen epärealistisen illuusion siitä, kuinka pelejä voidaan tehdä.

Tuollainen kausihan tehdään hyvin pitkälle pohjaltaan yhdenmukaisesti, eli pohjatyöt on aloitettu kaikille osille samoihin aikoihin. Ideana juurikin, että voidaan sitten nopeasti jatkaa kauden jatkojen viimeistelyä ja myydä niitä tuolleen tipotellen, kun kiinnostus vielä elää aikaisemmista osista. Ei noista yhtäkään irrallaan tehtäisi puolessatoista vuodessa, ellei pohjatöitä olisi kaikkien osalle jo aloitettu vuosia aiemmin.

Toki voisi olla mahdollista, että toinen kausi tehtäisiin täysin samoille pohjille. Tähän en kuitenkaan usko, koska ensimmäisen kauden tekemisestä on jo sen verran aikaa, että pohjankin tekeminen on syytä saattaa ajan tasalle.

Käsittääkseni alun perin heillä oli suunnitelmana julkaista näitä puolen vuoden välein, mutta sitten päätyivät tuohon kerran vuoteen taktiikkaan. Tarinathan näissä on ollut valmiina jo pitkään, enkä epäile etteikö siellä olisi paljon pohjia valmiina.

Mutta minähän en tiedä näiden tekemisestä mitään, eikä ilmeisesti tiedä Supermassive Gameskaan.

Ja siis, omasta mielestäni tuo tahti on aina kuulostanut liian hurjalta, mutta hyvin he vetivät nuo ensimmäiset neljä vuotta.
 
Käsittääkseni alun perin heillä oli suunnitelmana julkaista näitä puolen vuoden välein, mutta sitten päätyivät tuohon kerran vuoteen taktiikkaan. Tarinathan näissä on ollut valmiina jo pitkään, enkä epäile etteikö siellä olisi paljon pohjia valmiina.

Mutta minähän en tiedä näiden tekemisestä mitään, eikä ilmeisesti tiedä Supermassive Gameskaan.

Ja siis, omasta mielestäni tuo tahti on aina kuulostanut liian hurjalta, mutta hyvin he vetivät nuo ensimmäiset neljä vuotta.
Mutta tosiaan kuten itsekin totesit, tällaisia kausia tehdään niin, että siellä on se ohjelmallinen pohja ja myöskin hyvin pitkälle tarinat luotu jo useiden vuosien aikana. Tuo juurikin mahdollistaa sen pienen ajan sisällä erillisten lähes täyden pelin hintaisten osien julkaisun niin, että saadaan enemmän rahaa kuluttajilta, kuin jos tehtäisiin vaikkapa kuusi vuotta yhtä isompaa peliä, joka vaatisi saman verran resursseja kuin tuo kausi ja sen neljä osaa. Tällainen on ainakin todennäköisesti ihan fiksua bisnestä. Toki riippuen lopulta siitä millaiset myynnit sitten saadaan myöskin aikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mutta tosiaan kuten itsekin totesit, että tällaisia kausia tehdään niin, että siellä on se ohjelmallinen pohja ja myöskin hyvin pitkälle tarinat luotu jo useiden vuosien aikana. Tuo juurikin mahdollistaa sen pienen ajan sisällä erillisten lähes täyden pelin hintaisen sieni julkaisun niin, että saadaan enemmän rahaa kuluttajilta, kuin jos tehtäisiin vaikkapa kuusi vuotta yhtä isompaa peliä, joka vaatisi saman verran resursseja kuin tuo kausi ja sen neljä osaa. Tällainen on ainakin todennäköisesti ihan fiksua bisnestä. Toki riippuen lopulta siitä millaiset myynnit sitten saadaan myöskin aikaan.

Juu, tietysti ne tehdään niin. Enhän minä sitä käsittääkseni missään vaiheessa kiistänytkään. En vain usko, että tässä kausien välissä useampaa vuotta menee, eiköhän ne jatka aika pitkälti samoilla pohjilla. Ja pitää muistaa, että Supermassive on käyttänyt ihan Hollywood tason näyttelijöitä peleissään, joten varmasti esim. viime vuoden lakko on vaikuttanut jonkin verran heidän tekemisiin jos siellä on ollut purkitukset kesken.
 
Tuli viikko sitten viimeinkin pelattua joskus vuosia sitten ps+ pelinä ollut man of medan kaverin kanssa.
Noh, olihan se peli.
Tunnelmasta on vaikea sanoa mitään kun cooppina pelasi sillä eihän silloin tule hiljaa oltua muutamaa sekuntia pidempään.
Pelattavuus oli kuitenkin se isoin miinus sillä yhtään liitoittelematta vanhojen tomb raiderien pelaaminen tankki ohjauksella oli toimivampaa mitä tämän pelin ohjaus.
En ole varmaan kymmeneen vuoteen pelannut yhtäkään tän tyylistä peliä jossa hahmojen ohjaaminen on näin tönkköä ja hidasta ja jopa rockstarin ohjaus rdr2:ssa on sulava tähän verrattuna.

Kaveri kyllä sanoi, että ohjaus muuttuu paremmaksi jokaisen osan myötä ja toivottavasti se oli oikeassa. Tässä kun sai välillä taistella jotta sai tyypin kulkemaan edes ovesta.
Toinen miinus on se kuinka peli vaihtelee aivan jatkuvasti eri hahmojen välillä.
Ei siinä oikein pääse syventymään peliin kun välillä tunnin aikana pelaat neljällä eri tyypillä.
No kaikki sentään pysyi hengissä ekalla yrityksellä, mutta pari kertaa se johtui vaan siitä kaverin kanssa puhumisesta.
Tässä kun välillä hahmot näkee toiset tyypit monstereina.
"mikä helvetti mun päälle yrittää käydä"
"älä tapa se olen minä"
"toi ihme monsteri vai"
"juu älä tapa"
 
Little hope oli paljon parempi.
Avoimempaa ympäristöä ja kameraakin saa suurimman osan ajasta pyöritellä vapaasti kun taas medan oli täynnä kiinteitä kuvakulmia jotka välillä jopa piilotti oven josta vois mennä.
Tarinakin oli paljon kiinnostavampi.
Taylorista lähti henki just ennen loppuvideota eikä mulla ole mitään tietoa mitkä päätökset tuohon vaikutti.

edit:

No nyt tiedän ja on taas niin typerän pieni asia.

For Taylor in particular, her chance is in chapter 'Reflections'. When she's being dragged off by her demon, she needs to tell Daniel to leave her behind to save himself. Begging him to save her gives her the 'Fearful' locked trait and ensures her doom.

Tottakai valitsin sen help me vaihtoehdon, koska oletin sen toisen vaihtoehdon aiheuttavan varman kuoleman just siinä kohtaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom