No pakkohan se oli 3 osa hommata myös kun oli alessa 20€ ja edellinen osa jätti niin hyvän maun.
Tämä peli tosiaan alkaa todella hitaasti ja vie oman aikansa ennenkuin alkaa tapahtumaan mitään, tämä myöskin näkyy pelikellossa. Siinä missä kaksi ekaa osaa meni karvan päältä 4 tuntiin niin tämä oli lähes 6 tuntia, se myöskin näkyy kokonaisuudessan vahvempana tarinana ja oli enemmän aikaa syventyä hahmoihin.
Mitä pidemmälle tätä pelaa sitä paremmalta se maistuu, oikeastaan se miten peli kehittyy sen edetessä oli yllätys itselle. Teknisesti tämä on ehkäpä kaikkein heikoin, grafiikat ei aina näytä niin vakuuttavilta ja viimeistelyn puute näkyy paikoitellen. Ei kuitenkaan mitään pelaamista häiritsevää, vaikka kyllähän se vähän immersiota syö kun hahmo tekee jotain outoa tai äänet "bugittaa".
Olin lukenut että tämä olisi vähiten pelottava mutta kyllä ainakin itse pureskelin ja puristelin ohjainta varsinkin pelin loppupuolella hyvin ahkerasti. Joten omalla kohdalla tämä oli pelottavin osa.
Hahmokaarti oli hyvin vaihtelevaa ja tarinan edetessä huomasit että mieltymyksesi heidän suhteen muuttuu aika paljon.
Myöskin pelattavuus on kokenut parannuksia kun pelin kamera on vapaasti ohjattavissa aiempien valmiiden kuvakulmien sijaan. Kyllä edellisissäkin pelissä sai vähän kameraa ja valoa liikutella mutta kun ne liikkui samasta tatista eri tahtiin niin se oli lähinnä ärsyttävää.
Jos jotain marinaa täytyy keksiä niin jestas miten ärsyttävää se on kun hahmot alkavat puhumaan suhteestaan kun vaara uhkaa. "Sori kulta tiedän että me voidaan kuolla kohta, mutta rakastatko minua btw?".
Naamapalmu.
Mielipiteeni näistä peleistä on muuttunut kahden edellisen osan jälkeen aika paljon, MoM jätti sen verran kylmäksi että ei oikeen ollut haluja lähteä näitä muita pelaamaan, mutta nyt kun ne on pelattu niin seuraava osa kyllä lähtee heti julkaisussa ostoskoriin.
Pienet tekniset ongelmat ja tarinan ajoittaiset kömmähdykset kun unohdetaan, oli tämä paras osa tähän mennessä ja 5/5 itseltä. Ensimmäisen osan päätöstarina vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta myös aiheen puolesta.
Oorah brothers!