Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Dark Pictures Anthology

Ostin juuri 2 osan alesta ja täytyy eka osa pelata myös uudestaan, 3 osa siihen perään tai aleista jos tulee ähky 2 osan jälkeen.
1 ja 2 osa kannattaa vaikka jättää pelaamatta, mutta tuo House of ashes on kova. Tämä toki on season 1:n 3 jakso ja jos haluaa koko seasonin kokea, niin joo.. Ekan kauden viimeinen season tulee sitten 2022. Tässäkin oli A little hopeen liittyvä pikku juttu, joka tosin meni itseltä vähän ohi..
 
1 ja 2 osa kannattaa vaikka jättää pelaamatta, mutta tuo House of ashes on kova. Tämä toki on season 1:n 3 jakso ja jos haluaa koko seasonin kokea, niin joo.. Ekan kauden viimeinen season tulee sitten 2022. Tässäkin oli A little hopeen liittyvä pikku juttu, joka tosin meni itseltä vähän ohi..

Ekan osan olen jo kerran pelannut ja se oli hyvä vaikka ei Until Dawnin tasolle yltänytkään, mutta kun unohtanut kaiken mitä siinä tapahtu niin mielellään pelaan uudestaan ja on myös hyvä saada jotain mihin verrata myöhempiä osia varten.
 
Itsellä koko sarja pelaamatta. Until Dawn odottaisi myös pleikkarilla pelaamista. Ja nämäkin olisi alessa. Vissiin kannattaa kuitenkin kaikki pelata? Ja on vissiin erikseen ihan PS5 versiot?
 
Itsellä koko sarja pelaamatta. Until Dawn odottaisi myös pleikkarilla pelaamista. Ja nämäkin olisi alessa. Vissiin kannattaa kuitenkin kaikki pelata? Ja on vissiin erikseen ihan PS5 versiot?

Tietääkseni vain 3 osasta on PS5 versio, korjatkaa toki jos olen väärässä.


Itse sain tuon ekan osan uusinta kierroksen juuri päätökseen, reilu 4h siinä meni. Se on ihan hyvä tarina ja ympäristö on hyvin mielenkiintoinen. Hahmot eivät ole kovin kiinnostavia paitsi ehkä yksi ja isoin ongelma on se että peli ei ole pelottava sitten ollenkaan, muutama kohta missä saivat säikäytettyä mutta niihinkin tottuu. Vain kaksi hahmoa jäi henkiin viidestä ja se teki tästä oikeastaan paremman kun sai muutaman makean kuoleman. Tämä on enemmänkin joku trilleri kuin kauhupeli.

Silti ihan ok ja kannattaa tämä ekakin osa pelata jos tämän tyylisistä peleistä pitää.

EDIT: Eikun näytti siellä olevan PS4 ja PS5 trilogia myynnissä.
 
Until Dawnissa on jopa suomitekstit ja valikot.

No toimiihan ne PS4/PS5, toki onhan tuo vähän hämäävää.

Totta, mutta kun kaikissa muissa peleissä missä on tuo ps4/ps5 merkintä niin tarkoittaa että saa ps4 ja ps5 version. Nyt moni varmasti olettaa että kaikista on ps5 versio, ellei siellä tekstissä ole maininta että vain yksi peli on ps5, itse en ainakaan huomannut.
 
Sain juuri toisen osan Dark Pictures Anthologysta läpi ja voi pojat kun oli hyvä peli. Alusta loppuun todella koukuttava ja erinomainen tarina, paljon mielenkiintoisemmat hahmot kuin ekassa osassa. Grafiikat tietenkin edelleen AAA luokkaa ja teknisesti ei paljon valittamista ole, kerran peli tosin jäätyi niin että koko tietokone piti käynnistää uudelleen. Toisin kuin ensimmäinen osa niin tämä onnistui jopa olemaan hivenen pelottavakin ja tunnelma on kyllä ihan 5/5.

Pelin lopusta vähän spoilereissa. En kyllä nähnyt tätä tulevan, loistavasti pidettiin homma piilossa että kaikki onkin vain bussikuskin mielikuvitusta. Vaikka nyt näin jälkeenpäin siihen kyllä annettiin vihjeitä.

Jos ei tämä nyt ihan Until Dawnin veroinen ollut niin todella todella lähellä, ehdottomasti suosittelen jos elokuva pelit kiinnostaa, tämä nostaa toivoa ettei Super Massive ollut vain yhden hitin talo vaan jatkossakin on lupa odottaa laatua. Seuraavaksi sitten 3 osan kimppuun tämä oli 4.5/5
 
No pakkohan se oli 3 osa hommata myös kun oli alessa 20€ ja edellinen osa jätti niin hyvän maun.

Tämä peli tosiaan alkaa todella hitaasti ja vie oman aikansa ennenkuin alkaa tapahtumaan mitään, tämä myöskin näkyy pelikellossa. Siinä missä kaksi ekaa osaa meni karvan päältä 4 tuntiin niin tämä oli lähes 6 tuntia, se myöskin näkyy kokonaisuudessan vahvempana tarinana ja oli enemmän aikaa syventyä hahmoihin.

Mitä pidemmälle tätä pelaa sitä paremmalta se maistuu, oikeastaan se miten peli kehittyy sen edetessä oli yllätys itselle. Teknisesti tämä on ehkäpä kaikkein heikoin, grafiikat ei aina näytä niin vakuuttavilta ja viimeistelyn puute näkyy paikoitellen. Ei kuitenkaan mitään pelaamista häiritsevää, vaikka kyllähän se vähän immersiota syö kun hahmo tekee jotain outoa tai äänet "bugittaa".
Olin lukenut että tämä olisi vähiten pelottava mutta kyllä ainakin itse pureskelin ja puristelin ohjainta varsinkin pelin loppupuolella hyvin ahkerasti. Joten omalla kohdalla tämä oli pelottavin osa.

Hahmokaarti oli hyvin vaihtelevaa ja tarinan edetessä huomasit että mieltymyksesi heidän suhteen muuttuu aika paljon.
Myöskin pelattavuus on kokenut parannuksia kun pelin kamera on vapaasti ohjattavissa aiempien valmiiden kuvakulmien sijaan. Kyllä edellisissäkin pelissä sai vähän kameraa ja valoa liikutella mutta kun ne liikkui samasta tatista eri tahtiin niin se oli lähinnä ärsyttävää.

Jos jotain marinaa täytyy keksiä niin jestas miten ärsyttävää se on kun hahmot alkavat puhumaan suhteestaan kun vaara uhkaa. "Sori kulta tiedän että me voidaan kuolla kohta, mutta rakastatko minua btw?".

Naamapalmu.

Mielipiteeni näistä peleistä on muuttunut kahden edellisen osan jälkeen aika paljon, MoM jätti sen verran kylmäksi että ei oikeen ollut haluja lähteä näitä muita pelaamaan, mutta nyt kun ne on pelattu niin seuraava osa kyllä lähtee heti julkaisussa ostoskoriin.

Pienet tekniset ongelmat ja tarinan ajoittaiset kömmähdykset kun unohdetaan, oli tämä paras osa tähän mennessä ja 5/5 itseltä. Ensimmäisen osan päätöstarina vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta myös aiheen puolesta.

Oorah brothers!
 
Kylläpä pelittää näiden edellinen peli Until Dawn loistavasti PS5, lähes lukittu 60fps ja graffat on edelleen täysin vertailukelpoiset. Peli julkaistiin 2015 ja vois luulla että peli on julkaistu lähiaikoina, tämähän puski PS4 aika äärirajoille ja peli pyöri 20-35fps.
 
Itse en ole tutustunut vieläkään näihin peleihin, vaikka on kauan pitänyt. Until Dawn toki löytyy PS5:lle, että jos sen saisi aloitettua kun ehtii.

Ei nämä pelit järin pitkiä varmaan ole että vaikka talvilomalla voisi hyvin ehtiä vaikkapa tuon Until Dawnin pelaamaan :D
 
Nyt meni Until Dawn läpi, pidin kyllä todella paljon, näyttelijät olivat loistavia, tämä on poikkeuksellisen hyvä peli omassa genressään.

Itse antaisin PS5 versiolle vahvan 9/10, ei ollut mitään isompia ongelmia missään, pelkkää pelaamisen juhlaa.
 
Nyt meni Until Dawn läpi, pidin kyllä todella paljon, näyttelijät olivat loistavia, tämä on poikkeuksellisen hyvä peli omassa genressään.

Itse antaisin PS5 versiolle vahvan 9/10, ei ollut mitään isompia ongelmia missään, pelkkää pelaamisen juhlaa.

Siis PlayStation 4 versiolle 9/10 joka pyöri PlayStation 5 taaksepäin yhteensopivuuden ansiosta paremmin? ;)
 
Man of Medanin pelasin läpi, meni alle 3 tuntia kun en tutkinut paikkoja. Oli sen verran turhanpäiväinen peli että hyvä vaan että ei ollut tuon enempää kestoa, varsinkaan kun en maksanut pelistä mitään. Seuraavaksi pitää pelata Little Hope, PC:llä olen sitä muutaman tunnin pelannut ja vaikuttaa kyllä paremmalta kuin tuo Man of Medan, Little Hope pyörii PS5 4K/60fps.
 
Ylös Bottom