Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls III: Morrowind

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tr
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan MikkoT
Tiiän vaan että jos katot jotain NPCtä kaukaa ja se kävelee ni se näyttää pätkivän. En tiiä mistä johtuu. Ei se kuitenkaan häiritse ainakaan omalla kohdalla.. Muuta pätkimistä en ole huomannut. Joskus myös saattaa jäädä jumiin johonkin mutta en oo vielä niin jumiin jääny etten itteeni olis saanu venkuiltua pois :)

Ok...Näytti vaa jotenki et se ois pätkiny.

Sit mua viel kiinnostais et minkälainen on pelin vaikeustaso? Ja pystyykö sitä säätämään?
 
Tiltissä pelasivat peliä, osa kentistä näytti aika sumuisilta, mutta kauniilta, todella sulavaa grafiikkaa ja kaunista, ei näkynyt paljoa sahalaitoja (pelaaja tosin oli paska :) ). Joskus näytti tosin pätkivän n. nanosekunnin, mutta ei se mitään, taisi vain tippua tiltin kuvausryhmältä frame ratet. Tai jotain...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ampharos
Joskus näytti tosin pätkivän n. nanosekunnin, mutta ei se mitään, taisi vain tippua tiltin kuvausryhmältä frame ratet. Tai jotain...

Maastossa kulkiessa peli pätkäsee aina välillä hetkeksi(alle 1sec) kun se lataa uuden alueen. :)

Itselläni ei tuota karttabugia ole esiintynyt ollenkaan. Myöskään mitään muuta vakavaa ongelmaa ei oo tullu vastaan.. mitä nyt pieniä grafiikkavirheitä, mutta ne nyt on pientä.. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Phoenix
NO voisitkohan kenties valaista minua hieman....Millaiset ovat grafiikat? enta pelattavuus?? aanet.... ym... Oliko odottamisen arvoinen peli.... olis kiva tietaa ennen kun ostaa..

Nämähän ovat nimenomaan juuri niitä tietoja, joita netistä ei muuten löydä. Ei tullut mieleen lukea jotain pelin n. sadasta arvostelusta jos etsit tarkkaa tietoa?-)

Morrowind on sangen hyvä, mutta ihan perkeleesti ylihypetetty. Peli on uskomattoman laaja, mutta tämän mukana tulee se ongelma, että suuri osa pelistä on "turhaa". Toisin kuin yleensä konsoliropeissa kaikilla paikoilla ja olennoilla ei ole tarkkaa virkaa, eikä peli seuraa kiltisti viitoitettua polkua. Minusta tämä on pelin vahvuus, koska sen parissa voi puuhailla tuntitolkulla ilman, että pitää koko ajan varsinaisesti edetä johonkin. Muiden mielestä välttämättä ei.

Pelin suurin ongelma on se, että suuri osa netistä lukemistasi cooleista tarinoista tapahtuu pelaajan päässä. Vuorovaikutus maailman kanssa on sangen rajoittunutta eikä mistään superhypermegavirtualreality-experiencestä voi puhua, toisin kuin jotkut antavat ymmärtää.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Phoenix
Mä oon aina kirjottanu monella pisteellä. Koska musta se on hauskempaa niin ja siinä voi miettiä mitä seuraavaks sanoo. Enkä mä tästä postaamisesta mitään taidetta oo tekemässä joten mulle on aivan hel*etin sama miten joku kirjottaa. Mä kirjotan vaan asiani ja postaan. Ei siinä pisteet ketään häiritte.

Ja tässä Phoenix meni metsään sellaista vauhtia, että pusikko vain pölisee. Ongelma on siinä, että me muut luemme tekstejäsi. On karmea lukea jotain mindflow-tekniikalla tuotettua "ja sit mä olin niinku ihan lol... et ei niinku voi olla tiäx ihan niinku sillee... et niinku l0l..."-soopaa.

Pisteet, pilkut ja suuret alkukirjaimet on jokaiselle opetetettu koulussa ja niitä myös jokainen osaa käyttää. Kunnioita keskustelukavereitasi sen verran, että kiinnität niihin huomiota. Lisäksi voin paljastaa sellaisen salaisuuden, että näppäimistö ei ole kasettinauhuri. Jos haluat miettiä, mitä sanot niin ota toki kätesi pois näppäimistöltä. Näin, minä pidin tuossa puolen minuutin tauon ja join limua.

Kiitos.
 
Mua ei nyt hirveesti kiinnosta viettää kolmee tuntia postatessa tänne. Ja kuten sanoin niin en tahdo aloittaa mitään suurta kiistaa asiasta, samalla kun luet mun kirjotusta missä on pisteitä niin mähän jätän sulle siihen aikaa imaista vähän limuakin. Eiks oo kivaa.
 
Olis yks kysymys ?

Elikkä tämä elder scrolls III : Morrowind onko se kannattava ostos sellaiselle joka ei ole hirveämmin roolipelejä pelannut . Tykkään kyllä Final Fantasy sarjoista pirusti (jos näitä voi roolipeleiksi kutsua)
 
Vaikee sanoa. Koulukaverini joka ei roolipeleistä ennen välittänyt (n.2 viikkoa sitten vielä) on nyt koukussa peliin. Lue netistä muutama arvostelu ja jos siltä tuntuu niin kokeile :)
 
Itsekkin olen pähkäillyt, että sopiiko toi kaikille? Eli siis onko liian vaikea. En ole siis mikään mestaripelaaja...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan peikko
onko tämän pelin parissa taattu pitkä peliaika?? Olen kuullut että peli on MASSIIVINEN!
Peli todella on MASSIIVINEN varsinkin sen takia kun siinä on niin paljon miniquesteja ja kartta on TODELLA iso...voisin vaan kuvitella miten kauan kestäisi tutkia koko saari jos olisi mahdollisuus :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan qbas
kartta on TODELLA iso...voisin vaan kuvitella miten kauan kestäisi tutkia koko saari jos olisi mahdollisuus :D


Mikä sen estäisi? Meikäläisen tarkoituksena on nimenomaan
kiertää koko pirun saari, tutkia ja koluta paikkoja köyhänä
kulkurina ja tapella verissäpäin rosvojen kanssa ja näin
nostattaa taitopisteitä. En aio liittyä mihinkään kiltaan, temppeliin,
Great Houseen tai legioonaan ennenkuin olen saanut kierrokseni
tehtyä - ensin seikkailu, uraa ehtii tekemään myöhemminkin.
Kiinnostaisi käydä myös vilkaisemassa saaren keskustan
tulivuoren kraaterin uumeniin, ja taidanpa käydäkin kunhan
saan taidot kohotettua riittävän korkealle tasolle, että selviän
reissusta hengissä.
Morrowind on loistava peli juuri tämän epälineaarisuutensa
vuoksi, varsinaiselle juonelle voi haistattaa pitkät (en tietenkää
toimittanut alussa saatavaa pakettia perille Balmoraan, tai toimitin
kyllä ja katsoin mitä siitä seuraa ja latasin edeltävästä savesta) ja
puuhastella omiaan omaan tahtiin, päinvastoin kuin esim. DC:n
Shenmue sarjassa joka on näennäisestä vapaudestaan huolimatta tiukan lineaarista paikasta A paikkaan B ravaamista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vaikuttaa todellakin mahtavalta peliltä... Kumpiko pitäisi hankkia, tuo vai SC? En itse ole noita roolipelejä paljoa pelannut, joten kysynkin että voiko tuosta pelistä innostua sellainenkin henkilö, joka ei aikaisemmin olisi välittänyt paskaakaan ropeista? Ja tuon maailman laajuudesta, kauanko esimerkiksi kestää kävellä saaren (vai mikä nyt onkaan) päästä päähän? Entäs voiko pelissä perustaa esimerkiksi jonkun rosvojoukon ja ryöstellä kyliä, tai vaan retkiporukan jonka kanssa seikkailla ympäri saarta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Azathoth


Mikä sen estäisi? Meikäläisen tarkoituksena on nimenomaan
kiertää koko pirun saari, tutkia ja koluta paikkoja köyhänä
kulkurina ja tapella verissäpäin rosvojen kanssa ja näin
nostattaa taitopisteitä. En aio liittyä mihinkään kiltaan, temppeliin,
Great Houseen tai legioonaan ennenkuin olen saanut kierrokseni
tehtyä - ensin seikkailu, uraa ehtii tekemään myöhemminkin.
Kiinnostaisi käydä myös vilkaisemassa saaren keskustan
tulivuoren kraaterin uumeniin, ja taidanpa käydäkin kunhan
saan taidot kohotettua riittävän korkealle tasolle, että selviän
reissusta hengissä.


Ohoh, sait todellisen seikkailu fiiliksen tohon meininkiin. Onko peli oikeasti noin vapaasti pelattavissa? Voi vain vaelella ympäriinsä ja tutkia paikkoja?

Ja vielä tahtoisin kysymykseen vastauksen:

Onko peli vaikea/vaikeahko/vaativa?

Siis jos en ropeja (FF ei ole rope, eihän?) ole pelannut.
 
Morrowind

siis, ei peli niin vaikea ole (tai jos on ongelmia voi yrittää saada apua netisä :D )

Hyvän hahmon kanssa peli on juuri sopivan vaikea, ehkä vähän helppo HC roolipelaajalle, mutta ainahan voi tehdä jonkun hahmon jolla on vaikeampi pelata :D.

Se on se vapaus ja pituus, joka joko pilaa pelin, tai tekee siitä mahtavan.

Myöskin kysymys on siitä pitääkö japsi ropeista vai länsimaisista, morrowind kuuluu niihin länsimaisiin, jotka ovat minun mielestäni paaaaljon antoisempia, kuin tylsät, rajoitetut ja lineaariset japanin serkkunsa.

Morrowind ei ole lainkaan rajoitettu lähes ollenkaan, hemmetti siinä voi vaik tehä hahmon, jonka tarkoitus on tappaa kaikki pelin NPC ihmiset tai vaikka ruveta huume paroniksi tai barbaariksi, joka elee luonnon keskellä, käymättä koskaan yhdessäkään kaupungissa... ihan miten sä ite haluut.

Ennenkaikkea jos tykkäät kehittää hahmoasi pitkälle, kauan ja vaihtelevalla tavalla Morrowind toimii hyvin.
 
Viholliset

Ai juu.. unohin valittaa vihollis tyyppien vähäisestä määrästä ulkosalla.. pieni pettymys mun kohdalla :/
 
Ylös Bottom