Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls III: Morrowind

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tr
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nixte
no ok...74, 95...anttila...ja prisma myy vielä vissiin samaan hintaan...mutta se ei ollut pointtini...rahalla ei tässä päätöksessä (kun vastaus saapunee) ole merkitystä, muuta kuin että haluan tietää mihin ne olen laittamassa...paljon sen pitäisi maksaa...? 64?
Jotain sinne päin.
 
kiitoksia azathot...tuo auttoi hyvin paljon päätöksen tekemiseen! taidanpa odottaa mitä Star Wars: Knights Of The Old Republicista ollaan mieltä ja jos se ei miellytä niin kauppaan vaan ostamaan Morrowind! :D
 
Ostamassani Morrowindissä on saksankielinen ohjekirja, joten löytyykö netistä joku paikka josta löytyisi ohjekirjassa esiteltyt asiat, kuten taitojen vaikutuksista, kontrolleista ja yleensäkin tuo ohjekirja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan avanto
Ohoh, sait todellisen seikkailu fiiliksen tohon meininkiin. Onko peli oikeasti noin vapaasti pelattavissa? Voi vain vaelella ympäriinsä ja tutkia paikkoja?

Ja vielä tahtoisin kysymykseen vastauksen:

Onko peli vaikea/vaikeahko/vaativa?

Siis jos en ropeja (FF ei ole rope, eihän?) ole pelannut.

Tietysti FF:t on ropeja na vaan on erilaisia. Morrowind on first person real time rope ja ff:t on vuoropohjasia third person ropeja!!!!!!!!!!:eek:
 
ööö..tota

se miksi porukka sanoo ettei FF:t oo ropeja johtuu kyllä jostain muusta kun vuoropohjaisuudest ja siitä että ne on third person :mad:

Omasta mielestäni FF:t ei mitään kunnon roolipelejä ole vaikka niistä pidänkin. Pelisysteemi ei ole koskaan ollut mitenkään monimutkainen, eikä oikeastaan koskaan saa sellaista fiilistä että voi täysin vaikuttaa hahmoonsa, vaikka sphere gridissä joskus olikin kikkailemalla mahdollista vaikuttaa enemmänkin. Lisäksi liikkumisen vapaus on lähes olematon, kuljet suunniteltuja reittejä ja löydät/jätät löytämättä suunniteltuja esineitä. FF pelit ovat kuin tarina jonka mukana kuljetaan, kuin kirja jossa saa seikkailla hieman vapaammin ja joka antaa löyhiä haasteita silloin tällöin.
 
ostin tuos just itelle sen pelin ja siin tuli se sellanen kartta niin onko sil kartal mitään erikoista merkitystä?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rulez83
ostin tuos just itelle sen pelin ja siin tuli se sellanen kartta niin onko sil kartal mitään erikoista merkitystä?

Se on sen pelimaailman kartta. Eli voit liikkua vapaasti koko
sillä kartan kuvaamalla jumalattoman laajalla alueella. Sama
kartta löytyy myös pelin valikoista.
 
mutta sillä käytännössä ei tee mitään sil paperi läppysellä ku se sama kartta löytyy pelivalikoista? ostin pelin käytettynä ja siin oli huonokuntonen se paperi kartta...mut se on hyvä et se ei haittaa...
 
Hianolta peliltä tuntuu. Pitäänee joskus jos jossain halvalla näkee niin ostaa.
Tietokoneella pikkasen on tullut kokeiltua ja mieleen jäi todellakin shokeeraava
vapaus ja loistava "sankarimusiikki". Kai se on tallella?
 
Sanokaa mistä sais hyviä taikaesineitä! Esim. Medium armoreita ja long/short swordeja... Myös maagin sälät käy... =) Kitooos!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcanum
Sanokaa mistä sais hyviä taikaesineitä! Esim. Medium armoreita ja long/short swordeja... Myös maagin sälät käy... =) Kitooos!

kyllä ne kannattaa teettää maageilla...
saa sellaisen, kuin haluaa, jos teetät aseita, niin kannatta hommata jostain master soul gem ja siihen sielu.
koska siihen mahtuu eniten taikaenergiaa...

jos et tiennyt, the sword of white woe löytyy balmorasta...

mene itäisen vartiotornin ylimmäiseen kerrokseen, kiipeä korin päälle ja katso kaapin päälle...

vartija ei ainakaan mun varastamista huomannut...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Pistin juuri Morrowindin tilaukseen Filmifriikistä hintaan 39 e. Piti alunperin tilata pelin ilmestyessä mutta Pelitin arvostelun perusteella arvioin silloin turhan bugiseksi ja peli jäi hankkimatta vaikka olin sitä todella paljon odottanutkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JPH
Pistin juuri Morrowindin tilaukseen Filmifriikistä hintaan 39 e. Piti alunperin tilata pelin ilmestyessä mutta Pelitin arvostelun perusteella arvioin silloin turhan bugiseksi ja peli jäi hankkimatta vaikka olin sitä todella paljon odottanutkin.

suosittelen!!!!
jos pitää roolipeleistä, niin morrowind on paras!!!! (mun mielestä)
ja tohon hintaan kyllä kannattaa ostaakin!

niiiiiiiin laaja ja mukaansa "tempaava"!
frendi on pelannu monta sataa tuntia ja silti löytyy uutta, uusia luolia, uusia aseita....

bugeista sen verran, että ei se niin buginen ole, kuin oot lukenut!
muistaa vaan tallentaa usein...

filmifriikin tilaussysteemi ei mun mielestä toimi...
kestää kauan ja ne voi unohtaa sun lähetyksen "johonkin laatikoon"
nämä kyseiset ongelmat on ollu mun frendillä, ei mulla...
 
Morrowind tipahti tänään postiluukusta ja muutama tunti on sitä tullut pelailtua. Peli on tosiaan todella laaja ja olen ehtinyt tutustua pintapuolisesti vasta neljään kaupunkiin. Tehtäviä en ole vielä ottanut pahemmin vastaan vaan kierrellyt kaupungista toiseen ja samalla ottanut selvää hieman maanosan eri ryhmittymistä. Jatkossa aion ottaa paremmin selvää alueen historiasta, mihin tarkoitukseen pelistä tuntuukin löytyvän jos jonkinlaista kirjaa ja pergamenttia. Tekemistä riittää varmasti viikoiksi.

Vaikuttaa kaikin puolin hienolta peliltä, johon saa varata aikaa reilusti, sillä tunnin tai parin pelisessiolla ei ehdi tehdä juuri mitään.

Miinuksia tulee suttuisesta grafiikasta ja etenkin lyhyestä piirtoetäisyydestä, joka ei niinkään haittaa silloin kun pelissä on yö mutta päiväaikaan se ainakin minua häiritsi. Kun pelissä kuitenkin on niin laajat alueet tutkittavana, olisi ollut hienoa nousta vaikkapa kukkulan päälle tähystelemään mitä edessäpäin on. Nyt katse tyssää tylsään sumuefektiin, jonka takana kaikki maanmuodot ja rakennukset piirtyvät laiskasti ensin valkoisina ja lähemmäksi päästessä väreissä.Kuten jo mainitsin niin yöllä lyhyt piirtoetäisyys ei niinkään paljon haittaa ja oikeastaan sateen ropistessa sumu on varsin suotava elementti ja luo omanlaistansa tunnelmaa. Välillä tekisikin mieli vaellella yöllä ja levätä päivällä.

Pelistä näkyy tietynlainen viimeistelemättömyys juuri grafiikoiden osalta eikä sitä ole optimoitu hyödyntämään Xboxin tehoja täysipainoisesti, mutta tällaisenaankin loistava, addiktoiva peli.
 
joo se on totta, mutta ei se mua ainakaan ole haitannu...

mun mielestä näkee tarpeeksi kauas, ja grafiikka on tarpeeksi hyvää vaikka ei olekkaan mitään efekti tykitystä...

mun mielestä BETHESDA olis voinut keskittyä enemmän vihollisten tekoälyyn...

tällä hetkellä mun elf-varas on level 40 enkä ole käyny edes kaikissa suurimmissa kaupungeissa... enkä pienissä... heh!

yhtään tehtävää en ole tehnyt, siis pääjuonesta...

kannattaa liittyä ainakin mageihin, koska niiden avulla voi liikkua nopeasti...

antoisia pelihetkiä morron parissa!!

jos tarvit apua, niin autan mielelläni!
 
Ostin Morrowindin joulukuussa ja nyt kolme kuukautta myöhemmin ja kai satojen
pelituntien jälkeen täytyy haikeana
myöntää että kaikki on tehty, kaikki on nähty. Tai ainakin
melkein, sillä taisin (epähuomiossa?) tappaa kaikki vampyyrit,
joten vampyre quest ei taida enää onnistua. Sillä ei ole väliä,
en pitänyt niistä muutenkaan.

Mutta raivostuttavaa on se kun eivät huolineet varkaiden kiltaan.
Ei vaikka sneak on 100 kuten muutkin tarvittavat taidot.
Ilmeisesti asiaan liittyy jotenkin se, että olen örkki.
Jos asia on niin, kyseessä on taas eräs esimerkki siitä räikeastä
rasismista jolla meihin örkkeihin suhtaudutaan. Tämä on törkeää
vääryyttä meitä örkkejä kohtaan (onko se muka meidän vikamme
jos ihmisten kallot on tehty kananmunankuorista, jotka rusentuvat pienimmästäkin
ystävällisestä tönäisystä, mitäh?).
Kiitos tästä kaikesta kuulunee suurelle satusepolle ja vääristelijälle Tolkienille,
joka surullisenkuulussa trilogiassaan
mustamaalaa örkit kohtalokkaan tehokkaasti. Ja tämän palikan
kirjojen mukaan tehty elokuvatrilogia jatkaa veitsen kääntämistä
haavassa. Mutta ei huolta, kostomme on oleva kauhea (heh)!

Hups, juttu taisi lipsahtaa... Mutta takaisin Morrowindiin.
Olen aloittanut uuden hahmon kasvattamisen, tällä kertaa olen
magiaan erikoistunut breton. Örkkinä magiahommat jäivat
ymmärrettävasti vähemmälle huomiolle (kirvestä-kaaliin-kaikille-
joiden-naama-ei-miellytä linja takaa sinällään mutkattoman ja
nopean ratkaisun ongelmatilanteissa, mitä sitä turhaan alkaa
sohlaamaan loitsujen ja taikojen kanssa kun kirveskin on keksitty)
joten nyt panostetaan siihen loitsujen ja taikojen kanssa sohlaamiseen.
Mutta kunhan taas saan Sunderin...
 
Eilisestä lähtien olen pyörinyt Vivecissä ja yhden tehtävänkin siellä ehdin suorittaa. Vivec on tosiaan valtava paikka sillä yksi Canton vastaa yhtä tavallista kaupunkia ( ja sokkeloista sellaista, eksyin hetkeksi viemäriin). Taitaa kuitenkin olla vielä minun hahmolle liian vaativa paikka; kokeilin aivan testimielessä rusikoida kirjakaupanpitäjää ja sain turpaani kunnolla parissa sekunnissa (kuolin) :). Testasin myös atleetin kykyjäni ja hyppäsin kahden cantonin väliseltä korkeammalta sillalta kanavaan. Kokemuspisteitä tuli lisää, damagea ei yhtään.

En kuitenkaan ole aivan tyytyväinen hahmooni, sillä se tuli luotua aika kiireessä heti pelin saatuani, enkä ollut ehtinyt edes ohjekirjaa avaamaan siinä vaiheessa, joten rotukuvaukset, ammatit jne. olivat tuntemattomia. Eipä mikään estä tekemästä vaikka heti uutta hahmoa ja lähtemästä aivan erisuuntaan kuin ensimmäisellä hahmolla. Seurasin pääjuonta Balmoraan ja sieltä lähdin kiertelemään maastoon.

Vaikuttaako muuten sukupuoli miten paljon hahmon ominaisuuksiin? Tuli epähuomiossa (kiireessä) luotua naispuolinen dark-elf, mikä ei tietenkään huono asia ole, mutta ajattelin lähinnä taistelijana päteä ainakin ensimmäisellä hahmolla, joten onko eroa miespuoliseen vaikkapa vahvuudessa tai muussa taistelijan hahmoon liittyvässä kyvyssä? Ainakin hahmoon luultavasti suhtaudutaan eritavalla sillä miespuolista hahmoa olisi tuskin matkan varrella vastaan tullut roiston retale yrittänyt suudella. Yritin tarjota miekkaa suukon sijasta, mutta kuolin jälleen. :D

Tyttöystävääkin voisi houkutella tätä peliä pelaamaan sanomalla että pelissä voi shoppailla. Luulisi houkuttelevan kun ei se muuten tunnu ymmärtävän miksi istun liimautuneena telkkarin ruudun ääreen aina uuden pelin ostettuani. :)
 
Ylös Bottom