Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Deluxe malli tuli haettua. Ilokseni telkkuni tukee kuin tukeekin 60hz. Taidan lukaista kirjan ennen pelin aloittamista, niin pääsee kunnon fiiliksiin. Ja se kolikko on pirun hieno:)

Poiketaan hieman aiheesta. PS2:lla ei tuo 60hz ole pelittänyt, johtuuko kaapelista(pleikkarin perus kaapeli) vai asetuksista?
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Pleikalla 60Hz on NTSC standardi, ei PAL. PS2lla vain yksi King of Fighters ja RBR tukivat PAL 60Hz muistaakseni. Muut 60Hzt on NTSCtä. XOlla on käytössä PAL 60Hz, ei NTSC.

Edit: huoh. Piti toi CE hakea Perjantaina. En onnistunut. Maanantaina uusi yritys. Pitkästä aikaan ensimmäinen fantasia ropetus seikkailu joka kiinnostaa. Edellinen oli Amigalla Eye of the Beholder.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Omg, loputtomat kullat xiitorz:

In the Talos district of the Imperial City is the house of a man named Dorian. Enter the house and kill Dorian. When looting his body, highlight his gold and press A...and keep on pressing. His gold will never run out, giving you access to infinite funds. At any time, you can return to Dorian's house to loot more money from his corpse.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Jeps, ompa sen verran hyvä peli, etten lähteny edes radalle tänään:). Just lopettelin pelaamisen. Sen verran piti kuitenkin taipua, että juoppokuskin rooli osu kohdalle ja täytyy tästä porukkaa alkaa hakemaan baarista. Hitto tätä kesäaikaa...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Perjantaina CE tipahti postilaatikkoon ja ihan tyytyväinen oon tuohon ekstramateriaaliin. Dvd on vielä katsomatta. Itse pelissä vähän inhoa aiheuttaa tuo pieni piirtoetäisyys, kyllä boksin tehoilla luulisi ruohonkin piirtyvän jo vähän kauempana. Onneksi grafiikka ei koko peliä tee, ihan mukavaa viihdettä koko peli, välillä jopa vaikeuksia lopettaa pelaaminen. Ns. huono puoli on se, ettei osaa päättää hahmoa. Tälläkin hetkellä pelailen 3:lla eri hahmolla. Yksi soturi, yksi mage ja yksi "assassin", eli woodelf sneakilla, marksmanilla yms. Soturi on orc ja sillä oon päässyt pisimmälle, muilla lähinnä selvitän noita sivuquesteja. Kuten sanoin, erittäin hyvää viihdettä, mutta muutama pikku bugi on taas kerran eksynyt mukaan, mutta ei mitään kovin pahoja. Jos pelin johonkin arvostelisin, niin asteikolla 1-10 antaisin ~8 pistettä. Toivottavasti tulee edes vähän lisäsisältöä tähän boksiversioon, niin pelin elinikä kasvaa roimasti tuon arvioidun 200h+ lisäksi.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Snydenthur sanoi:
---. Itse pelissä vähän inhoa aiheuttaa tuo pieni piirtoetäisyys, kyllä boksin tehoilla luulisi ruohonkin piirtyvän jo vähän kauempana. Onneksi grafiikka ei koko peliä tee, ihan mukavaa viihdettä koko peli, välillä jopa vaikeuksia lopettaa pelaaminen.---i.

Itse ihmettelin myös peliä aloitellessa tuota piirtoetäisyyttä. Esimerkiksi suhteellisen alussa tulee vastaan sivutehtävä, jossa tulisi käydä järvestä 12 kertaa kalan lihaa. Vedessä uiskennellessa näki liiankin selvästi piirtoetäisyyden, kun esim. talo ilmestyy kuin tyhjästä. Kuitenkaan itseäni ei ihmetyttänyt puiden tai objektien ilmestyminen, vaan se, että kukkulan koko tekstuuri läjähtää yht'äkkiä ollen sitä ennen todella vanhanaikaisen näköinen. Peli myös nykii ihmeen paljon joissan kohdin, ei pelkästään tahmaa, vaan nykii - mikä ei onneksi RPG pelissä ole niin suuri murhe, verrattuna räiskintäpeleihin. Muutoinkin petyin hieman, kun Gamespotissa hehkutettiin nextgeniksi peliä niin paljon. Pelinä Oblivion vaikuttaa ihmeen laajalta ja mielenkiintoiselta jatkaa, muttei peli teknisesti ole niin kovin next-geniä...varsinkin kun vertaa Ghost Reconiin, joka ihastuttaa melko usein toteutuksellaan....
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Tuo DVD oli itse asiassa todella kiinnostavaa katsottavaa. Hauskaa lisää, vaikken kyllä sitä yksittäisenä ostaisikaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Janus sanoi:
Pleikalla 60Hz on NTSC standardi, ei PAL. PS2lla vain yksi King of Fighters ja RBR tukivat PAL 60Hz muistaakseni. Muut 60Hzt on NTSCtä. XOlla on käytössä PAL 60Hz, ei NTSC.

Mutta eihän tuolla Pleikan peruskomposiitilla taida onnistua 60 Hz joka tapauksessa...vai olenko aivan väärässä?

Yksi hassu bugi tuli muuten vastaan. Susi hyökkäsi hevoseni kimppuun. Siinä sutta mätkäistessä osuin ilmeisesti vahingossa myös hevoseen, ja kuinkas ollakaan horisontista ryntää solttu ja hilaa meitsin linnaan :D Nyt tilastoissa näkyy sitten yksi murha.

Pelästyin jo kerran, että boksi veti naarmut levyyn, kun kuului "skriik" koneen sisältä, mutta se näyttikin johtuvan vain siitä, että levy pysähtyy välillä, kun matsku tulee välimuistista ja lähtee taas uudelleen pyörimään tarvittaessa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Ainiin, eniten pelissä ärsyttää kaikkitietävät vartijat. Vaikka kukaan ei näkis murhaa/varastamista, niin vartijat tietää silti rikoksesta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Legge sanoi:
Mutta eihän tuolla Pleikan peruskomposiitilla taida onnistua 60 Hz joka tapauksessa...vai olenko aivan väärässä?

Kyllä mä olen omasta mielestäni käyttänyt kompshitillä NTSCtä. :) Toisaalta itselläni on ollut RGB piuha lähes alusta asti.

*heh* Pitää toi sun kokemus muistaa, kun saan oman pelini, ja jos toi skriik kuuluu. :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Janus sanoi:
Kyllä mä olen omasta mielestäni käyttänyt kompshitillä NTSCtä. :) Toisaalta itselläni on ollut RGB piuha lähes alusta asti.

Itsellä hieman sama tilanne, kun on ollut s-video melkein alusta asti...saatan muistaa esim. GameCubea, jossa tarvitsee RGB:n 60 Hz:ä varten.

Taytyy kyllä vielä sanoa, että ei ole pitkään aikaan tullut vastaan peliä, jota pelaisin 6 tuntia putkeen. Varmaan FFX oli edellinen. Enkä ollut edes mikään kovin suuri Morrowind-fani :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Mites tota onko noilla ympäri maailmaa myytävillä hevosilla jotain eroa, kun jossain pyydetään tonnia ja jossain viittä tonnia yhdestä hummasta? Onko "paremmasta" hevosesta jotain käytännön hyötyä?
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Onkos teillä useinkin jäätynyt koko boksi, kun ootte tätä pelannut? Käynyt jo 5 kertaa tolleen perjantain jälkeen, mutta syytä ei voi tietää. Ei boksi ainakaan liikaa ole lämmennyt.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Snydenthur sanoi:
Onkos teillä useinkin jäätynyt koko boksi, kun ootte tätä pelannut? Käynyt jo 5 kertaa tolleen perjantain jälkeen, mutta syytä ei voi tietää. Ei boksi ainakaan liikaa ole lämmennyt.

On, nyt sunnuntaina teki sitä jatkuvasti. sitten boksi oli pois päältä noin tunnin verran ja sen jälkeen pelitti loistavasti 4 tuntia ennen kuin sain väännettyä itseni pelistä irti :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Snydenthur sanoi:
Onkos teillä useinkin jäätynyt koko boksi, kun ootte tätä pelannut? Käynyt jo 5 kertaa tolleen perjantain jälkeen, mutta syytä ei voi tietää. Ei boksi ainakaan liikaa ole lämmennyt.

Ei ihmeemmin, kerran sain boksin jumiin kun Oblivionin ladatessa luolastoa selasin kaverilistaa ja vertailin saavutuksia. Boksi vaan jämähti -> virrat pois ja päälle boksin etupaneelista ja homma jatkui normaalisti.
Pelikellossa 30 tuntia ylittyi, eli ahkerasti on tullut harrastettua :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Snydenthur sanoi:
Onkos teillä useinkin jäätynyt koko boksi, kun ootte tätä pelannut? Käynyt jo 5 kertaa tolleen perjantain jälkeen, mutta syytä ei voi tietää. Ei boksi ainakaan liikaa ole lämmennyt.

Minulla on käynyt kaksi kertaa niin, että peli jumittuu aina samaan kohtaan, ensimmäisen kerran kun suoritin ensimmäisen Fighters Guildin tehtävän ja juuri ennen paluuta kaupunkiin peli jumittui aina samaan kohtaan, kunnes fast travellasin sinne, toinen jumitus tapahtui niin, että kun latasin yhden saven niin peli jumittui joka kerta, eli piti ladata sitä edellinen save jotta pääsi jatkamaan.

Laittaisin viat kyllä pelin bugisuuden, enkä itse laitteen piikkiin...
Pikkusista teknisistä harmeista huolimatta peli on kyllä imaissut sellaisella otteella mukaan että meinaa järki lähteä, en edes muistanut miten innoissaan pelaamisesta voi olla:), koko ajan tekisi mieli pelata:D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Tuota tilttausta ei minulla ole vielä esiintynyt yhtään, mutten sitten myöskään yhtäjaksoisesti ole pelannut kovin pitkään. Noita Dr Evilin kuvailemia tietyssä kohdassa jähmettymisiä oli xboxin Morrowindissä(ei GOTYssa) aivan järkyttävästi, mutta onneksi en itse ole vielä niitä kohdannut.
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Juu

Tämä Oblivion se vain jaksaa yllättää uudestaan ja uudestaan...

Aluksi tuntui, ettei peli ole teknisesti niin kovin kummoinen ja ei niin next-geniä---mutta...

24 tuntia peliä (veljen pelaillessa myös samalla hahmolla ..heh) takana ja vasta alun sivutehtäviä suoritettu. ITseasiassa sivutehtävistä näyttää löytyvän ihmeen paljon helmiä, kuten yhden tyypin uneen sukeltaminen ja pienimuotoisten "aivopähkinöiden" ratkaisua...ja toteutus pelkissä sivutehtävissäkin on jo ihailtavaa luokkaa...saa nähdä kuinka vakuuttavia itse päätehtävät ovatkaan.. ;)

Tämä peli vain jotenkin kahmaa pelaajan maailmaansa oudolla tavalla ja ajantaju pelatessa katoaa ihmeen nopeasti. Maailmassa kävellessä ( jos ei "teleportaile" paikasta toiseen) tuo eteen mitä ihmeellisempiä luolistoja ja lisää sivutehtäviä, joiden määrä muuten kasvaa ihmeen nopeasti pitkäksi listaksi, jos ei suorita tehtäviä alta pois. Kaiken huippu tässäkin tehtävien suorittamisessa on se, ettei olisi joitain omia sivutehtäviäkään tainnut tulla vastaan eri tyyppisellä hahmolla...se kertoo jo siitä, miten laaja peli onkaan..

Hahmoilla tuntuu löytyvän myös ihmeen paljon jutusteltavaa ja läppää heiteltäväksi... En muista milloin olisi peliä pelatessa tuntunut samalta kuin Oblivionia pelatessa. Peliä pelatessa tuntuu, ettei loppua taida olla tulossa vastaan tavallallisella pelaajalla koskaan (nauraa ääneen). Ei voi muuta sanoa kuin...
 
Vastaus: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Pakko liittyä kehujien kuoroon, todella addiktiivinen peli, eli tietää kyllä mikä vie kaiken vapaa-ajan seuraavan puolen vuoden ajan:D . Peliä pelailtu jo jotain 15 tuntia ja yhä on keisarillisen pääkaupungin tutkiminen kesken - pääsin sentään liittymään varkaiden kiltaan ja nyt pitäisi saada rosvon ura urkenemaan. Ylimääräisiä sydämentykytyksiä oli tulla kun kävin nukkumaan ja herätessä vieressä seisoi häijyn näköinen mustahuppuinen hemmo jolla oli tarjous Dark Brotherhoodilta: hoitele tietty tyyppi päiviltä, niin pääset jäseneksi. Kohtaamiseen oli saatu todella uhkaava tunnelma, varsinkin kun se tapahtui niin yllättäen.

Onneksi mitään teknisiä ongelmia ei ainakaan toistaiseksi ole ollut, mutta paras koputtaa puuta (eli päätä).
 
Ylös Bottom