Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls Online

Vastaus: The Elder Scrolls Online

Osaatteko veteraanit sanoa miten tuon instansseihin jako nykyään toimii tässä pelissä? Eli siis miten hankalaa on kaveriporukalla pelailla jos pelaajat ovat eri vaiheissa juonta/tehtäviä.

Jos esim. pelaaja A on vaikka pelastanut kapungin/kylän tuholta, ja pelaaja B ei vielä tätä ole tehnyt niin varmaankin pelaajat ovat tällöin kyseisen kaupungin sisällä eri instanssissa? Pystyykö pelaaja A liittymään pelaaja B:n ryhmään ja auttaa B:tä tekemään kyseisen tehtävän jotta he pääsevät lopulta samaan instanssiin.

Ja miten vahvasti tämä on läsnä normaalissa pelissä tehtävien ulkopuolella? Voiko käydä niin että pelikaverit ovat pysyvästi eri instansseissa eivätkä näe toisiaan?

Nää on hataria muistikuvia ei mitään faktoja, mutta muistaakseni instanssia pystyi vaihtamaan niin, että liityt kaverisi instanssiin jos olet toisessa. Joihinkin questeihin pystyi liittymään kesken vaikka oli ne jo tehnyt ja joihinkin muistaakseni ei. Osa questeista on muistaakseni muutenkin yksin peluu tehtäviä. Tässä oli silloin alkuaikoina jonkin verran ongelmia, että en tiedä miten nämä nykyään toimii. Korjatkaa toki voin muistaa aivan väärin :confused:
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Nää on hataria muistikuvia ei mitään faktoja, mutta muistaakseni instanssia pystyi vaihtamaan niin, että liityt kaverisi instanssiin jos olet toisessa. Joihinkin questeihin pystyi liittymään kesken vaikka oli ne jo tehnyt ja joihinkin muistaakseni ei. Osa questeista on muistaakseni muutenkin yksin peluu tehtäviä. Tässä oli silloin alkuaikoina jonkin verran ongelmia, että en tiedä miten nämä nykyään toimii. Korjatkaa toki voin muistaa aivan väärin :confused:

Alrighty, peliä en koskaan ole pelannut mutta lueskelin ihan ensimmäisen pc julkaisun aikaan että jotain lapsuuksia tuossa systeemissä oli, tosin nykyään väki tuntuu olevan ihan tyytyväinen. Varmaan hetken vie ennen kuin siihen systeemiin pääsee sisälle.

No tänään aamulla vähän tyyppäilin, ihan hyvät fiilikset jäi. Tein High Elf Sorcererin Daggerfalliin, tavoitteena olisi tehdä siitä ihan pätevä healer / dps ukko. Kesti hetken tajuta että mites se healaus toimikaan kun yhtään heal/buffi taikaa ei löytynyt ns. pääskilleistä, kunnes tajusin että nehän löytyy sieltä restoration staffin alta. Tuohon tulikin kysymys mieleen, jos avaan jonkun heal-loitsun, niin tarviiko mulla olla restoration staffia kätösissä kun heitän sitä healiä? Riittääkö että se on hotbarissa, ja mulla voi olla kädessä vaikka joku destruction sauva.

Sinänsä ei haittaa jos täytyy olla sauva kädessä, aattelin muutenkin tehdä tosta mun ukosta oikee kunnon velhon näköisen jannun, joten ei mitää miekkoja kätee sillo :) Enchanterin/alkemistin hommia aloittelen kanssa kun sinne asti pääsen.

Mut joo, musta saa healerin mukaan luolastoihin ja ryhmiin jos tuntuu että sellasesta on pulaa, täytyy vaan harjoitella sitä kun iha nyyppä olen, joten anteeksi etukäteen jos kämmäilen alkuun :D

Tänää töiden jälkee täytyy jatkaa, jäin vielä sinne ihan alkumestoille kun pyörin siellä ihmettelemässä. Toimiiko tässä levelöinti perinteiseen ELderin tyyliin, että kehitetään 10 skillpisteen edestä ja saa tason, vai onko tässä ekspasysteemia, en ainakaa huomannu ekspoja missää mutta leveliä paukkuu. Sen huomasin että skillit kehittyy sitä mukaa kun niitä käyttää.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Ensimmäiset jotka ovat jo löytäneet tai löytävät aamusta itsensä pelin pariin laitelkaa konsolifinille kiltaa pystyyn daggerfallille. Kuinka kivuttomasti muuten launchi on menny onko serveri ollut jumissa? Itse pääsen peliin vasta iltapäivästä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Ensimmäiset jotka ovat jo löytäneet tai löytävät aamusta itsensä pelin pariin laitelkaa konsolifinille kiltaa pystyyn daggerfallille. Kuinka kivuttomasti muuten launchi on menny onko serveri ollut jumissa? Itse pääsen peliin vasta iltapäivästä.

Kattelin tuossa aamulla niin minimi leveli killan pystyttämiseen oli näköjää 10, mut eiköhä se tuu kohtuu nopiaan. Ite ainakin pääsin aamusta todella helpolla sisään, pistät vaa meiliosottees sihe tai linkkaat vanhan eso-tilin ja siitä se menee itellään. Toki aamusta ei varmaan EU-serverillä muutenkaan väkeä ole, ja se suurin ryntäys tapahtuu tänään iltapäivällä, mutta pidetää peukkuja että serveripuolen rauta kestää.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Kattelin tuossa aamulla niin minimi leveli killan pystyttämiseen oli näköjää 10, mut eiköhä se tuu kohtuu nopiaan. Ite ainakin pääsin aamusta todella helpolla sisään, pistät vaa meiliosottees sihe tai linkkaat vanhan eso-tilin ja siitä se menee itellään. Toki aamusta ei varmaan EU-serverillä muutenkaan väkeä ole, ja se suurin ryntäys tapahtuu tänään iltapäivällä, mutta pidetää peukkuja että serveripuolen rauta kestää.

Okei hyvä juttu. Yleensä tän genren peleis on alkuunsa pientä ongelmaa. Toisaalta ne on saanu valmistella tätä konsolijulkaisua aivan rauhas ja korjailla kaikki ongelmat. Niinhän se taisi ollakkin no eiköhän nopeimmat ole sen saaneet alta jo iltapäivään mennessä ;)

Tässä muuten pientä tipsiä uusille pelaajille niin välttää muutaman virheen alkuun ja toimii muistutuksena peliin palaajillekkin.

http://tamrielfoundry.com/2015/06/v...s?hootPostID=e25a453e7670c0232385ffa481eb3a93
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Ensimmäiset jotka ovat jo löytäneet tai löytävät aamusta itsensä pelin pariin laitelkaa konsolifinille kiltaa pystyyn daggerfallille. Kuinka kivuttomasti muuten launchi on menny onko serveri ollut jumissa? Itse pääsen peliin vasta iltapäivästä.

Itse olen nyt tunnin koittanut päästä peleille ps4 puolella, tuloksetta.

Edit: sisällä
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Itse olen nyt tunnin koittanut päästä peleille ps4 puolella, tuloksetta.

Edit: sisällä

Okei, no toi on vähän huolestuttavaa että jos oli jo nyt ongelmia päästä sisälle niin mitä se on sitten iltapäivällä ns. primetimeen kokeilla pelailla. Noh, katsellaan tilannetta ja toivotaan parasta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Alrighty, peliä en koskaan ole pelannut mutta lueskelin ihan ensimmäisen pc julkaisun aikaan että jotain lapsuuksia tuossa systeemissä oli, tosin nykyään väki tuntuu olevan ihan tyytyväinen. Varmaan hetken vie ennen kuin siihen systeemiin pääsee sisälle.

No tänään aamulla vähän tyyppäilin, ihan hyvät fiilikset jäi. Tein High Elf Sorcererin Daggerfalliin, tavoitteena olisi tehdä siitä ihan pätevä healer / dps ukko. Kesti hetken tajuta että mites se healaus toimikaan kun yhtään heal/buffi taikaa ei löytynyt ns. pääskilleistä, kunnes tajusin että nehän löytyy sieltä restoration staffin alta. Tuohon tulikin kysymys mieleen, jos avaan jonkun heal-loitsun, niin tarviiko mulla olla restoration staffia kätösissä kun heitän sitä healiä? Riittääkö että se on hotbarissa, ja mulla voi olla kädessä vaikka joku destruction sauva.

Sinänsä ei haittaa jos täytyy olla sauva kädessä, aattelin muutenkin tehdä tosta mun ukosta oikee kunnon velhon näköisen jannun, joten ei mitää miekkoja kätee sillo :) Enchanterin/alkemistin hommia aloittelen kanssa kun sinne asti pääsen.

Mut joo, musta saa healerin mukaan luolastoihin ja ryhmiin jos tuntuu että sellasesta on pulaa, täytyy vaan harjoitella sitä kun iha nyyppä olen, joten anteeksi etukäteen jos kämmäilen alkuun :D

Tänää töiden jälkee täytyy jatkaa, jäin vielä sinne ihan alkumestoille kun pyörin siellä ihmettelemässä. Toimiiko tässä levelöinti perinteiseen ELderin tyyliin, että kehitetään 10 skillpisteen edestä ja saa tason, vai onko tässä ekspasysteemia, en ainakaa huomannu ekspoja missää mutta leveliä paukkuu. Sen huomasin että skillit kehittyy sitä mukaa kun niitä käyttää.

Jos pelaat Sorcererilla niin ainoa mahdollisuus hiilata on tosiaan pitää Restoration staffia kädessä ja nakella niitä viittä Restoration Staffin hiiliä. DPS/Heal-combo onnistuu Sorcererilla ihan hyvin, kun molemmat käyttää samaa Magicka-resurssia ja pelissä on Weapon swap, eli voit pitää toisessa asereiässä Destruction Staffia (DPS) ja toisessa Restoration Staffia (Heal) ja sitten vaihdella tilanteen mukaan.

Jos haluaa keskittyä lähinnä hiilaamiseen niin "Templar"-classilla on yksi kykypuu siihen, joten Templar ei välttämättä tarvitse Restoration Staffia lainkaan. Templarilla onnistuu myös Magicka DPS/Heal hybridi hyvin, ja lisäksi voi kehitellä kaikenlaisia Tank/heal-hybridejä, jotka ei muilla classeilla ole mahdollisia. Templar on selkeästi pelin paras Healer-luokka yhden erittäin tehokkaan spellin ansiosta, joten suosittelen sitä, jos haluaa keskittyä lähinnä parantelemiseen. Healing/DPS onnistuu kyllä hyvin Sorcererillakin, ja Sorcererilla on käsittääkseni parempi Magicka DPS kuin Templarilla.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Jos pelaat Sorcererilla niin ainoa mahdollisuus hiilata on tosiaan pitää Restoration staffia kädessä ja nakella niitä viittä Restoration Staffin hiiliä. DPS/Heal-combo onnistuu Sorcererilla ihan hyvin, kun molemmat käyttää samaa Magicka-resurssia ja pelissä on Weapon swap, eli voit pitää toisessa asereiässä Destruction Staffia (DPS) ja toisessa Restoration Staffia (Heal) ja sitten vaihdella tilanteen mukaan.

Jos haluaa keskittyä lähinnä hiilaamiseen niin "Templar"-classilla on yksi kykypuu siihen, joten Templar ei välttämättä tarvitse Restoration Staffia lainkaan. Templarilla onnistuu myös Magicka DPS/Heal hybridi hyvin, ja lisäksi voi kehitellä kaikenlaisia Tank/heal-hybridejä, jotka ei muilla classeilla ole mahdollisia. Templar on selkeästi pelin paras Healer-luokka yhden erittäin tehokkaan spellin ansiosta, joten suosittelen sitä, jos haluaa keskittyä lähinnä parantelemiseen. Healing/DPS onnistuu kyllä hyvin Sorcererillakin, ja Sorcererilla on käsittääkseni parempi Magicka DPS kuin Templarilla.

Aah okei, hyvä tietää, no siinä tapauksessa keskityn sorcererilla enemmän sinne dps puolelle, otan ehkä summonointia siihen kylkeen ja pidän healia siinä sivussa että voi buffailla ja vähän parannella jos porukassa ei satu Templaria olemaan mukana.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Aah okei, hyvä tietää, no siinä tapauksessa keskityn sorcererilla enemmän sinne dps puolelle, otan ehkä summonointia siihen kylkeen ja pidän healia siinä sivussa että voi buffailla ja vähän parannella jos porukassa ei satu Templaria olemaan mukana.

Tuli tosta DPS:stä mieleen, että näköjään moni tunnettu pvp pelaaja vaihtaa endgamessa destrostaffin dualwieldiin saadakseen kovemman spell ja weapon damagen. Tosin tää on hyvä temppu jos ei ole käytössä mitään elintärkeitä destrostaffin kykyjä. Lähinnä sorcereilla ja templareilla osunut tämä silmään. Levutus ja endgame buildit on muutenkin niin erilaisia, että ei näistä pidä viel ottaa paineita :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Tuli tosta DPS:stä mieleen, että näköjään moni tunnettu pvp pelaaja vaihtaa endgamessa destrostaffin dualwieldiin saadakseen kovemman spell ja weapon damagen. Tosin tää on hyvä temppu jos ei ole käytössä mitään elintärkeitä destrostaffin kykyjä. Lähinnä sorcereilla ja templareilla osunut tämä silmään. Levutus ja endgame buildit on muutenkin niin erilaisia, että ei näistä pidä viel ottaa paineita :D

Juu ei viitti paineita ottaa. Muutenkin mä pelaan näitä yleensä niin että hahmon pitää näyttää hyvältä, ja mennää niillä skilleilla mitkä tuntuu hyvältä. Harvemmin tulee mitenkään min/maxattu hahmoja että saa jonkun mega dps buildin aikaiseks :)

Äh sais tää työpäivä jo loppua :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Juu ei viitti paineita ottaa. Muutenkin mä pelaan näitä yleensä niin että hahmon pitää näyttää hyvältä, ja mennää niillä skilleilla mitkä tuntuu hyvältä. Harvemmin tulee mitenkään min/maxattu hahmoja että saa jonkun mega dps buildin aikaiseks :)

Äh sais tää työpäivä jo loppua :D

Älä viitti hirvee polte, kun olen odottanu tän tuloa ps4:lle jo puolisen vuotta :)Ei sitä kannatakkaan lähtee varsinkaan alkuunsa liikaa miettimään. Painaa siltä mikä tuntuu hyvältä. Kaikilla kuitenki omat tyylinsä pelata.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Aah okei, hyvä tietää, no siinä tapauksessa keskityn sorcererilla enemmän sinne dps puolelle, otan ehkä summonointia siihen kylkeen ja pidän healia siinä sivussa että voi buffailla ja vähän parannella jos porukassa ei satu Templaria olemaan mukana.

Jos PC-kokemukset yhtään edustaa PS4-puolta, niin kannattaa pitää se healing mukana. Onnistuu normaaleissa dunkuissa vähintään kelvollisesti Sorcererilla (itsellä eka hahmo oli juuri Sorcerer DPS/heal), ja pääsee dunkkuihin paljon helpommin, koska yleensä DPS:iä on joka nurkka täynnä ja tankkia/healeria ei löydy mistään. Templarin suurin etu Sorcereriin on tuo "Breath of Life"-spell, joka parantaa automaattisesti kolme heikointa pelaajaa. Sitä ei tarvitse tähdätä, joten sen käyttö on pirun helppoa, kun Restoration Staffin parhaat healit joutuu tähtäämään maahan, ja kaverit ei välttämättä seiso kasassa. :)

Niin ja Restoration Staffissa on sekin hyvä puoli, että Sorcererilla ei oikein ole kunnollista self-healia kykypuissa, joten sitä voi käyttää ihan itsensä parantelemiseen myös.

Itsellä tarkoitus aloittaa Templar tankki tällä kertaa, yksi VR4 Dragonknight tankki löytyy jo varastosta. Saa lisätä PSN Korppikoira kaverilistalle, jos tarvii seuraa. :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Tuli sellainen kysymys vielä mieleen että onko tässä mmo-peleissä tuttua agro-systeemiä? Eli jos on vaikka ryhmässä tankin kanssa niin pystyykö se tankki pitämään viholliset nipussa kimpussaan pääosin, vai kääntyykö vihut heti päälle jos vaikka heittää tulipalloa kylkeen vähän matkan päästä.

Miten se tässä on yleensäkin hoidettu.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Eipä pääse pelaan vielä tänään iso kiitos discshopille. Ei tullu peli postissa tänään.Pitää vissiin ruveta suosimaan tuota psn storea.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Eipä pääse pelaan vielä tänään iso kiitos discshopille. Ei tullu peli postissa tänään.Pitää vissiin ruveta suosimaan tuota psn storea.

Ei kannata murehtia, tuskinpa moni muukaa pääsee tänään pelailemaan, siellä on ihan semijööti ruuhka meneillään. Jenkkien servu on alhaalla niin mitä oon foorumeilta lueskellu niin jenkit yrittää päästä nyt sitten EU serverille pelaamaan, joten arvata saattaa miten siinä käy.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Tuli sellainen kysymys vielä mieleen että onko tässä mmo-peleissä tuttua agro-systeemiä? Eli jos on vaikka ryhmässä tankin kanssa niin pystyykö se tankki pitämään viholliset nipussa kimpussaan pääosin, vai kääntyykö vihut heti päälle jos vaikka heittää tulipalloa kylkeen vähän matkan päästä.

Miten se tässä on yleensäkin hoidettu.

Aggro-systeemi on, eli damagen teko ja hiilaus lisää aggroa. Tankilla on kaksi eri aggro-kykyä, mutta molemmat vaikuttaa vaan yhteen kohteeseen kerralla. ESO:ssa tankin ei oo tarkoitus pitää kaikki vihollisia itsessään (jos tämän onnistuukin tekemään niin siihen vain kuolee nopeasti) vaan tankin tarkoitus on pitää pahimmat viholliset poissa muiden kimpusta, ja lisäksi tankata pääbossit perinteisemmin, eli ottaa kaikki osumat. Kaikkien pitää pystyä selviämään pikkuvihollisista yksinään.
 
Vastaus: The Elder Scrolls Online

Aggro-systeemi on, eli damagen teko ja hiilaus lisää aggroa. Tankilla on kaksi eri aggro-kykyä, mutta molemmat vaikuttaa vaan yhteen kohteeseen kerralla. ESO:ssa tankin ei oo tarkoitus pitää kaikki vihollisia itsessään (jos tämän onnistuukin tekemään niin siihen vain kuolee nopeasti) vaan tankin tarkoitus on pitää pahimmat viholliset poissa muiden kimpusta, ja lisäksi tankata pääbossit perinteisemmin, eli ottaa kaikki osumat. Kaikkien pitää pystyä selviämään pikkuvihollisista yksinään.

Okei, toi oli hyvä tietää.
 
Ylös Bottom