Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tässähän alkaa muodostua ongelmaksi, että mitähän sitä nyt oikein tekisi. Lv on 41 ja lähes kaikki vihut kuolevat nykyisin parista iskusta. Varjoissa mennään edelleen. Omistan ilmeisesti kaikki mahdolliset talot pelissä ja kaikki on sisustettukin jo. Thanekin taidan olla jo joka paikassa, yhdestä paikasta en ole täysin varma, kun en ole jaksanut tarkistaa, mutta 8/9 on varmaa.

Kultaa on kerääntynyt jo lähes 150 000, eikä mitään tietoa, mitä tuollakin tekisi. Kaupoista en osta koskaan käytännössä mitään, kun kaiken löytää kuitenkin tien päältä. Laatikot ovat aivan täynnä tavaraa ja seuraajia olisi vaikka muille jakaa. Tykkään kuitenkin seikkailla yksin mieluummin, istukoot talossani tekemässä ruokaa :)

Dark Brotherhood, Thieves Guild ja sisällissota hoidettu, Companions ja Mages Guild kesken vielä, Bardiksikin tuli ruvettua. Puuttuukohan vielä jotain oleellista... Tehtäviäkään ei ole listassa enää kuin noin 20, kun olen tehnyt niitä niin ahkerasti. Tässähän täytyy kohta jatkaa pääjuonta, kun tekeminen loppuu kesken! :D

Suosittelen muuten rohkeasti nostamaan vaikeustasoa, jos peli tuntuu liian helpolta korkeammilla leveleillä. Itse nostin vaikeustason keskitasolta vaikeimpaan jossain 40. levelin kulmilla, ja tappelu sai heti lisää mielekkyyttä kun pomot eivät enää leviä parista ensimmäisestä iskusta.

Mää pelailen sillä mikä pelin alussa annettiin.
Mul on semmonen ongelma että jos meen valtaan linnaketta, ja siellä on necromancereita niin mä otan turpaani.
Totta puhuakseni en voi paljoo jalkasin matkustaa kun otan turpaan jos joku tulee tervehtiin, mm. siks että en tee siihen paskaakaan damagea ja se tekee muhun damagea .

btw. sain ilmeisesti Mustalta Kädeltä postia. Mitä toi nyt meinaa.
Vai meinaako mitään, että päätti vaan kertoa.

btw. sain ilmeisesti Mustalta Kädeltä postia. Mitä toi nyt meinaa.
Vai meinaako mitään, että päätti vaan kertoa.

Meeppä nukkumaan niin selviää :)

Tässä nyt kuitenkin jos haluat heti tietää
Dark Brotherhood tietää, että teit jotain niiden tapaista(tapoit Gerlod the Kindin), ja ne haluaa sun liittyvän niihin. Kun meet nukkumaan, heräät jostain majasta, jossa on yks Dark Brotherhoodilainen, ja kolme vankia.

Tehtävä: Return to Esbern, Riften ja siitä alusta kysymystä:
Mitäs tässä siis pitäisi tehdä, kun kyseinen jantteri kurkkii vaan ovensa raosta ja huutelee, että "Go away, I'm very dangerous" jne. Miscellaneous tehtävä siis kyseessä, mutta kaveri ei suostu avaamaan ovea, vaikka selkeästi hänen luokseen tulisi mennä.

Ei ilmeisesti tarvinnu noita Companionsien tehtäviä tehdä ainuttakaan...nimittäin ekassa tehtävässä kun käsketään kovistella tiettyä tyyppiä jossain kaupungissa (minulla Sven Riverwoodissa), äkkiä fast travellaus Riverwoodiin ja kukas se pötköttää kuolleena tiellä? Sven tietenkin :D

Tehtävää ei voi perua mitenkään ja kuolleesta Svenistä ei ole mitään iloa..no, harmi sinänsä, oishan se ollu kiva päästä Companionssien tehtäviä tekeen. Mahtaako Sven heräillä itekseen kun tarpeeksi aikaa kuluu?

Ei ilmeisesti tarvinnu noita Companionsien tehtäviä tehdä ainuttakaan...nimittäin ekassa tehtävässä kun käsketään kovistella tiettyä tyyppiä jossain kaupungissa (minulla Sven Riverwoodissa), äkkiä fast travellaus Riverwoodiin ja kukas se pötköttää kuolleena tiellä? Sven tietenkin :D

Tehtävää ei voi perua mitenkään ja kuolleesta Svenistä ei ole mitään iloa..no, harmi sinänsä, oishan se ollu kiva päästä Companionssien tehtäviä tekeen. Mahtaako Sven heräillä itekseen kun tarpeeksi aikaa kuluu?

Tän pelin suurin bugi on juuri nuo kuolevat NPC:t. ELi monta tallennusta eri kohtiin niin voi arpoa missä se åpiruparka olisi hengissä. Tehtävät kannattaa tehdä kun on matalalla tasolla. Levelloidut(ne jotka nousee leveleitä) vihut tappaa aika hailakkaasti noita NPC hahmoja.

Tehtävä: Return to Esbern, Riften ja siitä alusta kysymystä:
Mitäs tässä siis pitäisi tehdä, kun kyseinen jantteri kurkkii vaan ovensa raosta ja huutelee, että "Go away, I'm very dangerous" jne. Miscellaneous tehtävä siis kyseessä, mutta kaveri ei suostu avaamaan ovea, vaikka selkeästi hänen luokseen tulisi mennä.
Kuuluu asiaan, questin voi suorittaa kun pelaat pääjuonta eteenpäin.

Mites jos ottaisit sellaisen tallennuksen jossa et ole vielä ottanut tuota tehtävää vastaan ja toivoisit että sieltä tulisi joku muu kuin Sven?

Meeppä nukkumaan niin selviää :)

Juuh oblivionista päättelin et pitää mennä nukkumaan, no mä menin nukkuun ja nukuin vaan tunnin, ja olin sielä missä nyt olinkaan mennyt nukkumaan :D Ehkä ois pitäny nukkuu pidempään(?).

E: Tarvitsen lisää apua.
Löysin jostain talosta timantin joka oli muistaakseni suomeksi joku tunnistamaton timantti tjsp, sitten tuli misc quest listaan että mun pitää mennä puhumaan jollekkin tyypille jossain satamassa. Sitten kun pääsen sinne se vaan huutelee että mene pois ja jätä minut rauhaan jne...

Oonkohan ottanu johonki questiin liittyvän itemin ja sillein hypännyt keskellä tehtävää..?

Kyseistä tyyppiä ei voi tappaa, kokeilin. Enkä pystynyt sitä sen taskuunkaan pistämään, hän huomasi tämän heti...

E: Tarvitsen lisää apua.
Löysin jostain talosta timantin joka oli muistaakseni suomeksi joku tunnistamaton timantti tjsp, sitten tuli misc quest listaan että mun pitää mennä puhumaan jollekkin tyypille jossain satamassa. Sitten kun pääsen sinne se vaan huutelee että mene pois ja jätä minut rauhaan jne...

Oonkohan ottanu johonki questiin liittyvän itemin ja sillein hypännyt keskellä tehtävää..?

Kyseistä tyyppiä ei voi tappaa, kokeilin. Enkä pystynyt sitä sen taskuunkaan pistämään, hän huomasi tämän heti...
Joko questin nimi tai esineen nimi auttaisi kovasti. Yritin googletella mutta edes "quest items" listasta ( Skyrim:Quest Items - UESPWiki )
ei löytynyt sopivaa tavaraa...

Veikkaan, että kyse on niistä benezia stonesta tai mikä olikaan. Se on sellaisessa kultaisessa avonaisessa rasiassa. Tuo quest käynnistyy kun ensimmäisen sellaisen ottaa ja pitää mennä sitä rifteniin näyttämään. Mullakin se tyyppi muistaakseni vaan aukoi päätään ja meni muualle, mutta kun odotin 24t niin suostui jo juttelemaan. Jollei tuokaan auta niin käy fast travelilla jossain muualla ja tule takaisin.

Aika hyvin muistin nimen väärin. Siis onko kyse näistä?
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Stones_of_Barenziah

Tuolla sitten lukee kaikki sijainnit joten jos haluaa ihan itse löytää niin ei kannata sivua scrollailla.

Miten lydiaa voi pukea oma valintaisiin armoreihin? Itse oon saanut sille hatun päähän, kun annoin sille sen, entä muut?

Anteeksi, että olen laiska ja en jaksa selata koko ketjua läpi, mutta voisiko joku sanoa, että toimiiko tuo Skyrim hyvin PS3:lla. En siis meinaa, että se ei toimisi vaan miltä sen pelaaminen tietokoneen sijaan ohjaimella tuntuu? Ja mitenhän tälläinen enemmän räiskinnöistä pitävä tuota jaksaisi pelata (on kuulemma todella pitkä peli). Olen hyvin kiinnostunut pelistä, mutta en tosiaan ole varma jaksanko varsinkaan pleikkarilla sitä pelata (onhan se toki jokaisesta itsestään kiinni, mutta jos joku/jotkut voisivat antaa oman näkemyksensä). Kiitos.

Edit: Kiitos vastauksista. Kai tuo pitää ostaa jossain vaiheessa. Voisi vaikka odottaa sen verran, että hinta laskee hieman. On tässä paljon muutakin pelattavaa ja ostettavaa (kuulokkeet BF3:a varten ihan ekaksi).

Miten lydiaa voi pukea oma valintaisiin armoreihin? Itse oon saanut sille hatun päähän, kun annoin sille sen, entä muut?

Seuraaja vaihtaa automaattisesti parhaimpiin mahdollisiin varusteisiin ja aseisiin jos hänelle annat sellaisia käyttöön. Jos Lydia ei suostu antamiasia armoreita laittamaan niin ne ovat huonommat kuin hänellä sillä hetkellä olevat (en usko että magiaominaisuuksia otetaan huomioon tuossa eli luultavasti katsotaan vain armorin tasoa/numeroa/miksikä sitä nyt kutsutaankaan sitä lukua).

Anteeksi, että olen laiska ja en jaksa selata koko ketjua läpi, mutta voisiko joku sanoa, että toimiiko tuo Skyrim hyvin PS3:lla. En siis meinaa, että se ei toimisi vaan miltä sen pelaaminen tietokoneen sijaan ohjaimella tuntuu? Ja mitenhän tälläinen enemmän räiskinnöistä pitävä tuota jaksaisi pelata (on kuulemma todella pitkä peli). Olen hyvin kiinnostunut pelistä, mutta en tosiaan ole varma jaksanko varsinkaan pleikkarilla sitä pelata (onhan se toki jokaisesta itsestään kiinni, mutta jos joku/jotkut voisivat antaa oman näkemyksensä). Kiitos.

Minä tykkään. Pelasin Oblivionia tietokoneella ja nyt Skyrimia pleikkarilla ja luontevan oloista on. Vähän joutui asetuksia säätämään mutta oletusasetuksetkin olivat ihan kelvolliset.

Ja pelin laajuus riippuu ihan itsestäsi. Päätehtäväsarjan pelaa melko nopeasti läpi ja sen lisäksi Skyrimissa on laajalti sivutehtäviä. Voihan sen sitten lopettaa kun siltä tuntuu.

Itselläni ei ole ps3 kontrolleilla ollut mitään ongelmaa. Sujuvasti sujuu pelaaminen ja on todellakin kokeilemisen arvoinen peli! Itsekkin olen fps pelien ystävä ja pelaankin yleensä niitä enemmän (mm: Codit, BF, Borderlands, Duke nukem ja jne.) mutta kun tämä ilmestyi lapsuuden roolipelaaja pelaajan vaistot heräsi (Ex alakoulun runescape nörtti :D)
Pakkohan se oli jouluksi ostaa ja nyt tullu joka päivä pelattua vähintään 5h (liekkö hyvä asia :D) Todella koukuttava peli on. Eikä itselläni ole ollut minkäänlaisia bugeja tai muuta ongelmaa pelatessani. Kerran vaan jäänyt jumiin ja hieman lagii jos ihmis-sutena juoksentelee pitkään mutta ei se häiritse.

Keneltä saa avattua sen tehtävän missä pitää ilmeisesti jotakin daggereiten paloja koota? Koitan saada vihdoin ja viimein koottua Deateric (kirjoitus virhe?) full armorit (tällä hetkellä vain sword) ja niitä sydämmiä on vaikea löytää niin eräässä youtube videossa oli se ihme vuori joka kuuluu siihen tehtävään niin siellä oli niitä ukkoja joita tappamalla saa niitä deateric sydämmiä.

Noniiii eli nyt oon itekkii saanu tän kyseisen vampyyri tartunnan, mutta se on onneksi vasta siinä vaiheessa etyä jos menen kaupunkiin, niin ei tule mtn huutoja että " aapua vampyyri, pollrajaa se..! :D eli mitä hyötyjä tästä taudista on ja mitä haittoja ja tästähän pääser ilmeisesti pois rukoilemalla jsn temppelissä? missä niitä on? :D

Ylös Bottom