Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kiitos piprulle!

fLÄShin jutusta tuli mieleen, että oletteko sirotelleet perkkejä tasaisesti muutamaan valitsemaanne taitoon, vai lähinnä koittaneet saada yhden kokonaisuuden valmiiksi ensin.
Minä olen sirotellut ja nyt tosiaan sama juttu kuin fLÄShillä; perkkejä tulee hitaasti, koska tasonousu on hitaampaa. Ja oon kuitenkin nyt vasta levelillä 10 :D

No mää oon aika tasaseen noita oman ukon main skillejä nostellu. Aika vaikeahan noita on vaan yhtä alussa nostella kun pian tulee jo vaatimuskatto vastaan, ellei sitten säästä perkejä levelin nousun yhteydessä myöhemmäksi vaan en näe siinä mitään hyötyä alkuvaiheessa peliä. Ite taisin aluksi nostaa pelkästään light armori ja 1h miekka perkejä kun tuntui että pataan tuli koko ajan. Sitkun menin ja nostin smithingin 100 ja tein dragon scale armorit niin eipä oo vaikeuksia pelissä ollut. . .

Kyllästyin myös followeriin, eipä noista taisteluissa oo hirveesti hyötyä, lähinnä edessä vaan ovat. Otinki seuraajaksi jonku magiaa käyttävän tytön (spoil nimi)
Eola, kannibaalinainen
. Lähinnä ovat kantojuhtina kun kokoajan paukkuu inventoryt täyttä.. Jos vaan löytys joku "cool" seuraaja. Tollanen aksentilla puhuva kaks metrinen amazon nainen ei tuntunu sopivan mun hahmon "tarinaan" :D

Hohoo, sain sneakin kehitettyä level kahdeksastatoista maximiin (100) suunnilleen 30minuutissa.. Todella helppo tapa, ja mieleinen asetyylikin kehittyy samalla mukavasti (bowi. one handed, two handed) kysykää jos haluatte tietää... :D

Hohoo, sain sneakin kehitettyä level kahdeksastatoista maximiin (100) suunnilleen 30minuutissa.. Todella helppo tapa, ja mieleinen asetyylikin kehittyy samalla mukavasti (bowi. one handed, two handed) kysykää jos haluatte tietää... :D

Muuten kuin sneakkailemalla joka paikassa?

Eihän toi hiippailu mikään paha oo. Meet vaan pyöriin kyykyssä ympyrää jonkun yläkertaan.. :D

Eihän toi hiippailu mikään paha oo. Meet vaan pyöriin kyykyssä ympyrää jonkun yläkertaan.. :D
Tuolla tavalla se kuitenkin on melko hidasta. Matu96:n tavasta en tiedä, mutta melko nopeasti sneakingiä saa kehitettyä vaikka hakkaamalla Greybeardseja selkään. Tuolla tavalla ei tosin mikään asetaito kehity. Kaikkein nopein tapa minkä tahansa taidon kehittämiselle lienee kuitenkin Oghma Infinium -bugi, joka tosin vie peli-iloa mennessään.

Kysyisin vielä tuosta vamppyyritartunnasta, koska en oikein ymmärrä sitä. Ymmärrän sen että pitäisi mennä Falkreathiin sinne majataloon tiskille ja kysyä siltä naiselta. Mutta ongelmani on se, että ei sinne taloon voi mennä kun koko kylä hyökkää kimppuun. Ja vaikka taloon pääsisikin niin siellä ihmiset hyökkäävät myös kimppuun. Tämä siis toistuu kaikkialla kaupungeissa minne menen. Mikä neuvoksi?

Kysyisin vielä tuosta vamppyyritartunnasta, koska en oikein ymmärrä sitä. Ymmärrän sen että pitäisi mennä Falkreathiin sinne majataloon tiskille ja kysyä siltä naiselta. Mutta ongelmani on se, että ei sinne taloon voi mennä kun koko kylä hyökkää kimppuun. Ja vaikka taloon pääsisikin niin siellä ihmiset hyökkäävät myös kimppuun. Tämä siis toistuu kaikkialla kaupungeissa minne menen. Mikä neuvoksi?
Sinun täytyy imeä verta joltain nukkuvalta henkilöltä. Tällöin palaat jälleen takaisin ensimmäiselle vampyyritasolle, jolloin saat liikkua rauhassa missä haluatkin.

Näin tästä videon tubessa noin kuukausi sitten, siinä

tyyppi manasi jonkin ison hahmon eteensä ja hyökkäili sneak-tilassa tätä vastaan. Skilliä pamahteli todella nopeaan tahtiin.

Levelissä 48 mennään ja tällä hetkellä kyrsii aika paljon erilaisten alchemy-aiheisten tavaroiden myynti, kun pelin alussa olin niin kovin rahan perään. Kaikkea olen taatusti omistanut, mutta myynyt ja nyt ei saa tasoja nostettua kovinkaan nopeasti. Etenkin erään luolaston (jota en muista enää) sisältö harmittaa, sieltä kun löytyi läjäpäin sauruksen munia ja sieniä + muuta sälää... ja nekin myin suurimmaksi osaksi. Smithing, Sneak. Heavy Armor ja Block ovat jo satasessa.

Joo eli siitä snake jutusta eli riverwoodin lähellä oleva throat of the world (ainakin skyrimin fyysisen kartan mukaan minkä sai pelin mukana..) niin sieltä löytyy temppeli, jonne kun mene, niin jotkut papat tulevat puhumaan sulle, ja jos niille puhuu tarpeeksi kauan, he opettavat sinulle uuden shoutin... sitten ku se shoutti on opetettu, papat menevät takaisin sisälle temppeliin, ja jos seuraat heitä sisälle, niin he vain istuvat maassa, ja ilmeisesti rukoilevat... joten sinun täytyy hiipiä sneak tilassa pappojen selän taakse ja lyödä heitä silloin kun se silmä on mennyt umpeen ja siinä lukee "hidden"... Aluksi lyönnit voi suorittaa aseiden kanssa mutta jos otat sneakkiin perkkejä esim sen että one hand lyönnit ovat sneak tilassa 6x tehokkaampia tai sen, että daggerit ovat 15x tehokkaampia, kannattaa vaihtaa nyrkkeihin, että papat eivät kuole koska heitä on vain viisi... myös tallennukset kannattaa muistaa koska välillä papat saattavat huomata että heitä lyödään joten he iskevät siun jonkinnäköisen taijan ja jäät jumiin jäähän... eli tallenna aina suunnilleen 5min välein että jos papat käyvät päälle, niin voit ladata aijemman tallennuksen....eli alussa leveliä tulee noin yhden lyönnin välein eli 1lvl =7sek mutta se hidastuu lopulta hiukan... myös kokonais leveli nousee suunnilleen 8leveliä (riippuu tietysti...) niin ja sitten vielä että sinne throat of the worldin temppeliin oli aivan järkyttävän vaikea löytää, itse pompin hevosen kanssa suunnilleen 3vuoren yli (hevosella pääsee melkein pystysuoraa seinää eteenpäin..) :D

eli eli tässä se nyt oli toivottavasti toimii teillä.. :D

Mää taas nostin assassinillani sneakia vaa seuraamalla jättiläistä pitkin Skyrimiä. Ei tuntunu jätti minusta välittävän vaikka välillä kääntyili ja olin metrin päässä ja huomas niin jatko vaan kävelyään. Varmasti oli hitaampi tapa kuin nuo muut mut ihan kiva oli seurata jätin matkaa. Jätti metsästi tiuhaan susia kyllä :)

Hauskoja hetkiä kyllä sattuu pelissä. Eilen saavuin johonki maantierosvojen leirintapaiseen ja bandit sieltä lähtee sotahuuto kaikuen kirves ojossa kohti, huusi jotain et "I'll get you this time" tjtn, sitten se näki pupun, kääntyi ja lähti sen perään. Unohti minut samantien :D Samoin löyty vahingossa easter eggi viitaten vanhaan lasten satuun, kolme pukkia -->
Lähellä sitä kivikaupunkia siellä ihan kartan vasemmassa laidassa mun edellä tiellä juoksi kaksi goatia, en kiinnittäny niihin oikeastaan huomiota, mutta sitten ne tuli sillalle ja sillan alta tuli kolmas pukki/goat. Vähän aikaa mietin että hei ihan ku siinä sadussa, kolme pukkia ylittää siltaa ja sillan alla on joku örkki. No kävin sit leikilläni sillan alta kurkistaan että mitäs siellä on niin siellä oli kuollu Troll! Repesi pieni nauru kyllä tuossa vaiheessa.

Kävin jälkikäteen youtubesta katsomassa ja siellä oli sama kohtaus :D Hienoja hetkiä.

Eiks tuollainen rukoilevien hakkaaminen tms. tunnu huijaamiselta? :D

Tai siis itse haluan hahmojen tasojen nousevan ns. luonnollisesti. Tuo jätin seuraaminen on vielä aika uskottavaa (voihan matkan varrelta löytyä kaikkea hyödyllistä).

Kuinka paljon pistätte ylipäätään arvoa uskottavuuden tunnelmalle omassa toiminnassanne? Onko kaikille kaikki sallittua vai rakennatteko esim. pahishahmoja, jotka eivät auta hädässä olevia tai annatteko pilgrim-soturin varastella rms.

Nojoo onhan se tavallaan huijausta mutmut... ::D

nojaa ite oon kyl tavallaa molempia esim jos nään matkan varrella vangin joka on sidottu rautoihin ja 3vartiaa niin aika usein vapautan hänet, mutta toisaalta varastan muilta tai murtaudun toisten taloon joteen... ::D

[video=youtube;mSDfxde8fSg]http://www.youtube.com/watch?v=mSDfxde8fSg&feature=g-logo&context=G267db78FOAAAAAAAAAA[/video]

Peliin liittyvää materiaalia yllä, ei oikeastaan ansaitse spoileria, mutta kuluneeseen vitsiin kyllästyneet ohittakoot suosiolla. Insert arrow here.>>---->

Itse haluan että levelit tulee kun niitä käyttää ihan normaalisti, oblivionissa löysin vahingossa acrobaattiskillin raiskaus paikan jossa kun näpytteli mahollisimman hyppynappia niin leveliä sato koska katto oli 5cm päässä...
Siinä vedin sen sataan jostain 40 alle puoleen tuntiin.
Meni vaan intoa siinä kun otti huomioon myös kaikki scrolleilla monistamiset jne, joten en halua ottaa risejä Skyrimissä

E: Morre, mä yritän olla mahollisimman paljon avuksi kaikille, ja elän siinä niinkun olettaisi sellaisen seikkailijan elävän.
Eli hommaan paljon tavaroita itse, kuten nahkat jne. En ostele paljoa mitään paitsi jos sattuu joskus hyvä ase olemaan saatavilla.
Ja käytän mahollisimman vähän fast travelia ellen liiku kaupungista toiseen kaupunkiin, mutta jos matkustan vaikka putsaan jotain bandittejen paikkoja niin silloin usein matkustan hepalla kaupungista asti enkä fast travellaa lähimpänä olevaan paikkaan...
Näin tulee kanssa vähän lisää peliaikaa :)

Kun siirtyy jollekkin uudelle alueelle, niin tuleeko tässä semmoista valintaa että omaa hahmoa voisi vielä muokata? Ainakin New Vegasissa oli.

Kun siirtyy jollekkin uudelle alueelle, niin tuleeko tässä semmoista valintaa että omaa hahmoa voisi vielä muokata? Ainakin New Vegasissa oli.
mm, oblivionissakin oli ja Fallout kolmosessa.....
Itellä ei ainakaan ollu, tai sit se oli se jonka vahingossa skippasin, kun painoin äksää enkä ehtinyt nähä valikosta sanaakaan, kun se naamalle hyppäsi jos se ylipäätänsä valikko oli...

mm, oblivionissakin oli ja Fallout kolmosessa.....
Itellä ei ainakaan ollu, tai sit se oli se jonka vahingossa skippasin, kun painoin äksää enkä ehtinyt nähä valikosta sanaakaan, kun se naamalle hyppäsi jos se ylipäätänsä valikko oli...

Joo. No, katsotaan jos eteen tulee.

Wow! Aivan pakko suositella Thieves Guildin tehtäviä kaikille! Älyttömän siisti juoni!

Ja Thieves Guildinhan voi aloittaa
Riftenin torilla.

Ylös Bottom