Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kyllä tämä dlc antaa taas syyn palata Skyrimin maailmaan, jos vaikka saisi ne loputkin pääpelin tehtävät jauhettua siinä samalla. On vähän tämä "tauko" venynyt tämän pelin osalta :)

Tässä vähän listaa tulevasta, osa toki jo selvisi tuosta traileristakin.

- “Story of dawnguard involves the return of a vampire lord named Harkon,who seeks to put stop to his greatest enemy: The sun.”
- You choose sides: fight alongside the dawnguard(vamp hunters) or join harkon, ”alot of unique content depending on which side you choose”
- Two new homes, one for each side of the conflict.
- If you choose to side with harkon you can become a ‘Vampire Lord’, grants you new powers, players can exit vampire lord form at will.
- Vampire lords & werewolves now have their own perk tree.
- Legendary dragons are new high level beasts, Gargoyles, death hounds and armored trolls.
- Crossbows being added
- Some quests will take you into the oblivion realm,specifically ‘the soul cairn’ the realm of trapped souls
- You can change your face/gender via a character in riften’s ratway.
- New shouts like ‘soul tear’, where you steal the soul of a dead enemy and use it as a minion.
- Some parts of Dawnguard will take place in the Oblivion realm.

Arvasin jo tän dlc nimestä että liittyy vampyyreihin.
Toivottavasti vampireowerlord on toimiva eikä yhtä perseestä kuin ihmissusi jolle on tulossa nyt jokin oma skilli puu joka mua ei paljoa innosta.
Tarinassa siis valitaan oma puoli joten pelkään että jos dlcssä olisi vaikkapa 40h peli aikaa siitä voisi pelata yhdellä ukolla vain puolet eli 20h se että joutuisi aloittamaan TAAS uudenukon olisi typerää.
Vaikka mulla on vähän epäilevä fiilis koska toivoin että ei mitää super yliluonnollista vamppyyri juttua dlchen niin uskon että dlcstä tulee ostamisen arvoinen.

Muuten paljonka se 1600pojua on ihan rahoina jos sen ostais pleikkalle sitten kun se joskus parin kuukauden päästä tulee?

Arvasin jo tän dlc nimestä että liittyy vampyyreihin.
Toivottavasti vampireowerlord on toimiva eikä yhtä perseestä kuin ihmissusi jolle on tulossa nyt jokin oma skilli puu joka mua ei paljoa innosta.
Tarinassa siis valitaan oma puoli joten pelkään että jos dlcssä olisi vaikkapa 40h peli aikaa siitä voisi pelata yhdellä ukolla vain puolet eli 20h se että joutuisi aloittamaan TAAS uudenukon olisi typerää.
Vaikka mulla on vähän epäilevä fiilis koska toivoin että ei mitää super yliluonnollista vamppyyri juttua dlchen niin uskon että dlcstä tulee ostamisen arvoinen.

Muuten paljonka se 1600pojua on ihan rahoina jos sen ostais pleikkalle sitten kun se joskus parin kuukauden päästä tulee?

Itse en omista Xboxia, mutta taitaa olla noin 20 euroa.

Mulla alkoi nyt jatkuvasti jäätyilemään koko peli kun lähden uimaan :S Ei pysty suorittamaan esim yhtä Brotherhoodin tehtävää ollenkaan kun ei kykene menemään veteen. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Neuvoja?

Peliä pelattu 70h, filesize 7,3mb. Aiemmin ei ole ollut mitään ongelmia...

Jos kyseessä on PS3-versio, on kyseessä tunnettu ongelma v1.05-päivityksen kanssa. Tuohon tepsii, että käyt poistamassa pelin asennustiedoston Game Data Utility / Pelitiedon työkalu -valikosta. Sen jälkeen peli asentaa itsensä uudestaan ensimmäisellä käynnistyskerralla.

HUOM! Älä siis poista tallennusta Saved Data Utility (PS3™) / Tiedon tallennustyökalu (PS3™) -valikosta!

Tuli tänään hommattua Skyrimin official game guide. Onhan tässä kyllä melkoinen määrä tietoa, vaan 655 sivua. :eek:
Platina on tullut kyllä hommattua jo ennemmin, mutta tuskin olen aivan joka paikkaa tutkinut. Tätä teosta voi kyllä suositella muillekin..:D

Tuli tänään hommattua Skyrimin official game guide. Onhan tässä kyllä melkoinen määrä tietoa, vaan 655 sivua. :eek:
Platina on tullut kyllä hommattua jo ennemmin, mutta tuskin olen aivan joka paikkaa tutkinut. Tätä teosta voi kyllä suositella muillekin..:D

Itsellä tuo sama opus. On kyllä sen sortin testamentti että oksat pois :cool: Hintansa väärti on kyllä.

Morjesta oisko kelläkään aikaa antaa pientä tietopläjäystä uudelle nobolle tässä pelissä? Eli tuli eilen peli ostettua ja pelinä vaikuttaa hyvältä, mutta pikkuvinkkejä kaivattaisiin.

Tyypiksi valitsin oikeastaan randomilla ton "kissan" eli Khajitin tjsp. 5 levelillä tällä hetkellä ja perkit aikalailla käyttämättä. Rushasin jollakin miekella ton ilmeisesti ensimmäisen tehtävän missä mentiin se temppeli läpi. Nyt jolkottelin tonne "Whiteruniin" ja sain sieltä uutta tehtävää tulille.

Vinkkejä kaipaisin oikeastaan ton tyypin luomiseen eli mikä tosta kannattaisi tehdä ja mihin noita perkkejä sijoittaisin. Onko tuo Khajit-rotu jossakin tietyssä hommassa hyvä (esim. mage, archer tai warrior)? Nyt olen vähän noita kaikkia sekoitellut enkä mihinkään yhteen noista ole panostanut.

Edit: miten voisi luoda esim. tuollaisen assassinin/thiefin?

Morjesta oisko kelläkään aikaa antaa pientä tietopläjäystä uudelle nobolle tässä pelissä? Eli tuli eilen peli ostettua ja pelinä vaikuttaa hyvältä, mutta pikkuvinkkejä kaivattaisiin.

Tyypiksi valitsin oikeastaan randomilla ton "kissan" eli Khajitin tjsp. 5 levelillä tällä hetkellä ja perkit aikalailla käyttämättä. Rushasin jollakin miekella ton ilmeisesti ensimmäisen tehtävän missä mentiin se temppeli läpi. Nyt jolkottelin tonne "Whiteruniin" ja sain sieltä uutta tehtävää tulille.

Vinkkejä kaipaisin oikeastaan ton tyypin luomiseen eli mikä tosta kannattaisi tehdä ja mihin noita perkkejä sijoittaisin. Onko tuo Khajit-rotu jossakin tietyssä hommassa hyvä (esim. mage, archer tai warrior)? Nyt olen vähän noita kaikkia sekoitellut enkä mihinkään yhteen noista ole panostanut.

Edit: miten voisi luoda esim. tuollaisen assassinin/thiefin?

No ensinnkäin rotujen väliset erot ovat paljon pienemmät mitä annetaan odottaa. Sinä saat tehtyä orcista magen ja high elfistä warriorin. Kaikki riippuu juuri millä tavalla alat hahmollasi pelaamaan ja mihin pistät perk pisteesti. Ainut ero rotujen välillä on 1)ulkonäkö 2) Heidän erikois powerinsa jota voi käyttää vain kerran päivässä 3) Alussa tietyllä rodulla on jotkut ominaisuudet valmiiksi suurempina kuin toiset 4) Ilmeisesti on myös jotain pikkuisia "lisäbonuksia" joka hahmolle (esim:sinun valitsemallasi khajiitilla taisi olla unarmed fighting +jotain)

Juuri tuon kohdan 3 takia jotkut luulevat että esim: Khajiit olisi parempi assasin kuin vaikka highelf vain sen takia että aivan pelin alussa he aloittavat paremmilla pisteillä. (Khajiitilla sneak on 20 ja highelfillä 15 tai jotain sinneppäin :rolleyes:) Mutta tervejärkikin sanoo että jos alat pelaamaan high elfillä sneak hahmona ja pistät pojosi sneakkiin niin siistä tulee aivan yhtä hyvä sneak ukko kuin khajiitista.

Itsekkin tein noin kuukausi sitten taas uuden ukon ja valitsin siitä Khajiitin. Lähdin tekemään siitä ultimate warrioria ja nytten hakkaa 25 levusena jättiläisiä ihan samaan malliin kuin aikasempi orc warriorini. Khajiitin valitsi sen takia koska halusin pelata vähän erinnäköisenä kissana sekä tuon unarmed bonuksen takia. (hauska hakata kaikilta naama päreiksi ;))

Niin ja miten tehdä assasin. Itselläni on myös assasin ukko joka sattuu olemaan iso levellisin ukkoni. Rotuna toimii mageksi oletettu highelf ja sen valitsin vain sen takia koska se syntyy 50 ylimääräisen mage pisteen kanssa ja tarvitsen manaa assasillani että voin castia näkymättömyys spelliä ja näin minulta säästyi 5 perk pistettä staminaan ja healthiin ettei tarvinnut pistää niitä tohon manaan. Assasinilla kannattaa kehittää tietenkin sneakkia tappiin asti itselläni on kaikki sneak puun perkit "ostettu". Toisena tykkään käyttää jousta eli joustakin kannattaa kehittää mikäli haluaa "pomia vihollisia" vähän matkan päästä ilman ne että ne edes tajuavat mitä ehtii tapahtua. (Bowilla saa 3x sneak bonuksen kun on tietyt perkit ja usein viholliset ainakin näin iso levellisnä kuolee yhestä nuolesta. Jättiläiset kahesta :D) Lähi taisteluista tekee assasinilla jännittävää/haastavaa kun et anna heidän nähä sinua ja hiivit niiden taakse ja vedät puukolla kurkun auki (sneak perkkien avulla saa daggerien backstab iskun +15x ja jos/kun hankit dark broderhoodista semmoiset hanskat niin sneak attack on +30x joka tappaa lohikäärmeenkin yhdestä iskusta jos pääset yllättämään) Eli assasinia tehdessäsi kehitä sneak, archer, one handetista ota ainakin ensimmäiset 5 pistettä niin saat daggerien damagen isommaksi ja loput voit lähes itse valita. Sneak on tärkein. Itse kehitin hieman tota illusionita tämän näkymättömyys spellin takia.

Tässä vielä pari hienoo videota
Skyrim: Assassin (Tutorial) - YouTube

Skyrim: Assassin (MONTAGE) - YouTube

On tuo assasin kyllä kiehotava hahmo pelata jos siihen päädyt :cool:

Tulipa taas näin kesäloma maanantai aamuksi pädettyä :rolleyes:

Tilasin pari päivää sitten pelin, oli pakko ostaa, koska kaverit kehu niin paljon. Normaalisti en oikeen välitä seikkailu/roolipeleistä enkä myöskään taioista, mutta kun katoin vähän tietoa tästä pelistä ni vaikuttaa erittäin hyvälle pelille! Inhottaa ajatella niiden rotujen ja taikojen kanssa säätämistä, mutta eiköhän se siitä luonnistu :). Huomenna pitäs tulla ja aika fiiliksissä odottelen :). Ps. Paljon maksoitte pelistä? Ite tilasin 43 € ja vaikutti ihan hyvälle hinnalle verrattuna muihin paikkoihin. Aika hintava peli vielä, vaikka on puolivuotta vanha jo. Toivottavasti on hintansa väärti :)

Ostettu on joskus joulun paikkoila :-) Mutta kaikki meni päin mönkijää ku entinen Xbox Live profiilin kanssa temppuilin sen s-postin kanssa.. Nii ei voi enään sitä proffaa käyttää, koska siihen tuli vanhingossa salasana että pääsee kirjauntumaan ja en MUKA muista sitä nii joo että sitä ei voi enää käyttää(ei voi salsanaa palauttaaa ku s-posti ei toimi :<) Mutta skyrim on hyvä peli kun siihen uppountuu kunnolla :)
FUS RO DAH!!!

Skyrim DLC: Dawnguard Gameplay Demo with Todd Howard - YouTube Maltan tuskin odottaa!

Tosin ei oikein nuo vampyyri lord muodonmuutokset kiinnosta niinkuin ei nykysessäkään kiinnosta tämä ihmis susi..

Mutta mahtavaa että tulee vihdoin uusia alueita/vihollisia/tavaroita/aseita tutkittavaksi sillä alkaa pikkuhiljaa tulla tämä skyrimin maailma melko tutuksi vaikka iso peli onkin :rolleyes:

Tulipas eilen huvittava bugi vastaan päätarinassa
Kun ensimmäistä kertaa tavataan Paarthurnox siellä World of Throath vuoren huipulla. Siinä vähän aikaa juteltiin mutta sitten yhtäkkiä lohis nousee ilmaan ja lentää suoraan ylöspäin noin 100 metrin korkeuteen ja jää sitten sinne pyörimään pientä rinkiä. :D Keskustelu jatkui mutta ääni ei kuulunut joten piti sitten laitta tekstitys päälle.

Skyrim DLC: Dawnguard Gameplay Demo with Todd Howard - YouTube Maltan tuskin odottaa!

Tosin ei oikein nuo vampyyri lord muodonmuutokset kiinnosta niinkuin ei nykysessäkään kiinnosta tämä ihmis susi..

Mutta mahtavaa että tulee vihdoin uusia alueita/vihollisia/tavaroita/aseita tutkittavaksi sillä alkaa pikkuhiljaa tulla tämä skyrimin maailma melko tutuksi vaikka iso peli onkin :rolleyes:

Olen täysin samaa mieltä sun kanssasi,
Mulla 20lv. taikuriukko jolla pelailen nykyään, mutta dlc ei taida tuoda mitään uutta taikureille, kaikkee dragonbone kamaa ja crosbowia olis tulosssa, mutta ei niistä ole paljoa intoo tälläiselle taikurille joka aikoo vielä mennä dawnguardejen puolelle.

Tilasin pari päivää sitten pelin, oli pakko ostaa, koska kaverit kehu niin paljon. Normaalisti en oikeen välitä seikkailu/roolipeleistä enkä myöskään taioista, mutta kun katoin vähän tietoa tästä pelistä ni vaikuttaa erittäin hyvälle pelille! Inhottaa ajatella niiden rotujen ja taikojen kanssa säätämistä, mutta eiköhän se siitä luonnistu :). Huomenna pitäs tulla ja aika fiiliksissä odottelen :). Ps. Paljon maksoitte pelistä? Ite tilasin 43 € ja vaikutti ihan hyvälle hinnalle verrattuna muihin paikkoihin. Aika hintava peli vielä, vaikka on puolivuotta vanha jo. Toivottavasti on hintansa väärti :)

Koko pelin aikana ei ole pakko käyttää yhtäkään taikaa, eli ole huoletta. Roduillakaan ei mitään kauhean suuria eroja ole.

Peliä takana n. 10 h ja hämmästytti hienouksillaan ja massiivisuudellaan minut totaalisesti! Odotin paljon huonompaa peliä ja nyt olen koukussa :). Tein Redguard rodultaan olevan hahmon ja sillä ollaan käyty 3 pääjuoni tehtävää läpi ja muutamia sivutehtäviä. Aika paljon olen kuluttanut aikaa kaupungeissa sähläykseen ja sen sellaisiin pelleilyihin ;). Tehtävät ovat sopivan haastavia ja on hauska keräillä noita aseita,amoreita ja yms kunnolla ja saa tutkia rauhassa joka ikisen nurkan :). Peli on kuin tehty mulle, maisemat ja seikkailu maistuvat hyvälle! En ole omistanut ikinä aikasemmin yhtäkään Elder Scrolls:in tekemiä pelejä, mutta nyt siihenkin tuli muutos, kiitos kuuluu kavereilleni jotka kehotti ostamaan! Oon ihan onnessani pelaillut, mutta ainoastaan se apulaiseni "lydia" joka taisteli rinnallani kuoli, joten olen tässä ite joutunut selviytymään, mutta eiköhän se siitä luonnistu. Lydialta sai btw aika hyvät amorit kun keräsin häneltä ne :D Joo mutta tuli avauduttua, ja hyvin tehty nuo jätit ja lohikäärmeet ja yms...

Arvosana: 10

Itekkin luulin skyrimiä joksikin huonoksi rpg peliksi, mutta katoin siitä yhden videon ja eksyin tälle keskustelu palstalle niin tilasin pelin seuraavana päivänä.
Bethesdan pitäisi tehdä sen peleistä joitain demoja. Esimerkiksi saisi pelata yhden tunnin näin sais paljon enemmän porukkaa innostumaan, koska kun skyrimiä alkaa pelaan niin on aika vaikee kyllä lopettaa.
Ps. Kannattaa mennä vaikka johonkin tavernaan, niissä yleensä on joku jonka voi palkata 500 autamaan sua jos tahdot korvata lydian jollakulla

Dawnguard ladattavissa (X360).

Itse laitoin tulemaan. Tiedoston pineni koko vähän jännittää, mutta toivottavasti sisältöä on tuon 1600 pointsin edestä. Suuntaushan on suositeltava, isompia DLC:eitä mutta harvemmin.
Onkohan tuossa hevoselle haarniskaa?

E: achit eivät ole vielä päivittyneet eli kannattaa himmailla pelailun kanssa hetki.

On kyllä aika pyllystä, että dlc kuukauden yksinoikeus. Nyt olis hyvää aikaa pelata skyrimiä mutta joutuu oottaan kuukauden, jolloin tietenkin lähetään lomalle .

Mitää horse armoreita ei pitäis olla, mutta mihin niitä tarvitsee jos omistaa shadowmeren, jota en ole saanut hengiltä vaikka olen koittanut

Voisitko joku informoida minua tuleeko dawnguardissa uutta aluetta soulcairnin ja parin linnan lisäksi eli onko dlc melkein kokonaan guest painotteinen

Ylös Bottom