Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Samaan hengenvetoon on sanottava, että jos millään pelillä voisi oikeuttaa peli-pc:n oston, niin se olisi juuri Skyrim. Tiedän tämän, koska olen siitä elävä esimerkki :-j

PC:llä ei saa pokaaleja! :eek:
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

ehkäpä odotan pari kuukautta ja ostan sitte, sais halvemmallaki:) onpa mulla tässä dark soulsissa tekemistä hetkeks niin jaksaa odottaa:D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

PC:llä ei saa pokaaleja! :eek:

Jos trophyjä tarkoitat niin kyllä saa. Steami tuottaa vastaavat Trophyt PC-peleihin kuin PS3 ja X360.

Asiasta kukkaruukkuun, jottei mene ihan satunnaiseksi huutelemiseksi, itse pelailen PC:llä. Racena Dark Elf ja jonkinlaista Destruction/Conjuration -yhdistelmää levelillä 22 tällä hetkellä. Destron tueksi tuo conju sopii kyllä hyvin kun saa kaikenlaisia lihakilpiä. Sitä kun käyttää mainskillinä niin hyvin varustettu follower on kyllä pakollinen, koska magickat ovat vähissä varsinkin pelin alkuvaiheessa. Itellä alkaa akuutti magicka-pula jo helpottamaan, mutta kyllähän tuo aika tuskaista oli pitkään.

Perk-järjestelmään olen osittain tyytyväinen ja osittain en. Jotenkin olisi toivonut että osa perkeistä olisi Falloutin tapaisesti huomattavasti mielenkiintoisempia kuin "20% lisää damageen" tai "Half the magicka cost". Esim. Destro-puusta löytyvä Impact-perkki on melko mukava esimerkki hyvästä. Shoutteja en ole oikeasti hirveästi käyttänyt ja mielestäni ne ovat melko turhia lisiä peliin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Jos trophyjä tarkoitat niin kyllä saa. Steami tuottaa vastaavat Trophyt PC-peleihin kuin PS3 ja X360.
Shoutteja en ole oikeasti hirveästi käyttänyt ja mielestäni ne ovat melko turhia lisiä peliin.

Eikös siellä steamissa ole joku achievement systeemi, joka olisi vähän lähempänä Xbotin vastaavaa?

Minusta nuo shoutit taas on erittäin hyvä lisäys peliin. Tuovat jotain uutta combatmekaniikkoihin edellisten Elder Scrollien jälkeen.
Kaikenlisäksi ne lisäävät eeppisyyttä. Mikä Dragonborn se sellanen on, joka mättää samanlailla kuin kukatahansa kuolevainen? :)

ehkäpä odotan pari kuukautta ja ostan sitte, sais halvemmallaki:) onpa mulla tässä dark soulsissa tekemistä hetkeks niin jaksaa odottaa:D

Ei ne ongelmat niin suuria ole, että kannattaa jättää tälläinen tekele hankkimatta. Sen verran pieniä nuo tekniset murheet ovat - pelin mittakaavaan nähden.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Saako noita shoutteja joka listitystä lohikäärmeestä vai mistä? Eilen listin toisen lohharini(blood dragon) mutta en ainakaan saanut siitä mitään shouttia:confused:
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Saako noita shoutteja joka listitystä lohikäärmeestä vai mistä? Eilen listin toisen lohharini(blood dragon) mutta en ainakaan saanut siitä mitään shouttia:confused:

Ei,
niitä on tarjolla pitkin Skyrimia ja päätehtävää seuraamalla saa jo monta. Tosin tarvitset lohharin sielun, jotta saat kunkin shoutin käyttöön. Se sielu ikäänkuin aktivoi sen shoutin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Mulla on itselläni tähän liittyvä ongelma. Tapoin kolme lohharia ja yksikään niistä ei aktivoinut Become Ethereal -shouttia, mikä mättää?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Saako noita shoutteja joka listitystä lohikäärmeestä vai mistä? Eilen listin toisen lohharini(blood dragon) mutta en ainakaan saanut siitä mitään shouttia:confused:

Lohikäärmeistä saa dragon souleja joilla voit aktivoida löydetyt shoutit. Shoutteja löytyy sitten yleensä luolastojen lopusta joko tehtävien tai vapaan etsimisen yhteydessä. Tai siis wordeja löytyy shouttiin, shout voi sisältää useamman sanan. Dragon soulin tarvitsee käsittääkseni ainoastaan shoutin ensimmäisen sanan aktivointiin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ei,
niitä on tarjolla pitkin Skyrimia ja päätehtävää seuraamalla saa jo monta. Tosin tarvitset lohharin sielun, jotta saat kunkin shoutin käyttöön. Se sielu ikäänkuin aktivoi sen shoutin. Korjatkaa jos olen väärässä.

Mulla on itselläni tähän liittyvä ongelma. Tapoin kolme lohharia ja yksikään niistä ei aktivoinut Become Ethereal -shouttia, mikä mättää?

Sun pitää ite aktivoida ne sieltä Magic -> Shouts -valikosta. En tiedä PS3:n nappia, mutta PC:llä se onnistuu 'R'-nappia painamalla harmaan shoutin kohdalla. Vasemman alakulman informaatiosta pitäisi löytyä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Saako noita shoutteja joka listitystä lohikäärmeestä vai mistä? Eilen listin toisen lohharini(blood dragon) mutta en ainakaan saanut siitä mitään shouttia:confused:

Shoutteihin vaaditaan kaksi asiaa. Ensin shoutin voimasanan oppiminen (niitä löytyy eräänlaisista lohikäärme-alttareista vaikkapa luolastoista tai lohikäärmehautojen yhteydestä), ja sen jälkeen voimasanan unlockaaminen joka edellyttää ns. dragon soulia eli lohikäärmeen sielua. Jälkimmäisen saaminen tapahtuu yleensä lohikäärmeen tappamalla, jonka jälkeen se palaa luurangoksi ja imet sen sielun. Tämän jälkeen valitset jo opitun shoutin voimasanan magia -> shoutit valikosta ja unlockaat sen painamalla pleikalla neliötä ja muilla platformeilla jotain muuta.

Yhdessä shoutissa voi olla kolme voimasanaa joista jokainen pitää unlockata erikseen. Mitä enemmän sanoja sitä voimakkaampi shoutti. Suurin osa shouteista opitaan tuolla tavalla, sana ensin alttarista ja sitten lohikäärmeeltä sielu. Poikkeus on ne harmaaparrat jotka lahjoittavat sinulle sanoja ja lohikäärmeen sieluja kun menet oppimaan.
editoitiin spoileriin varmuuden vuoksi.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Juu eli siis shouteista sen verran että niitä saa niistä isoista puoliympyrän muotoisista kivitauluista, ne "huutaa" tai jotain ja lähemmäs mentäessä se teksti kivessä "sykkii" tai jotain sellaista, että ei voi erehtyä mistä niitä shoutteja saa. Muutaman tosin oppii questin kautta. Dragon souleilla taas ne aktivoidaan. Esim. Jos sinulla on 3 sanaa huudossa sanotaan vaikka PA-LI-JO se vaatii 3 dragon soulia että saat sen koko huudon. Huuto toimii sillä yhdellä mutta voimakkuus kasvaa mitä enemmän sanoja. Tai sillee, näin vaikeasti selitettynä :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

no mullahan on juuri tuo PS3, enkä viitsi yhden pelin takia ostaa boxia tai pelejä pyörittävää pöytäkonetta..

Itselläni on tämä PS3:lle ja takana ~36 tuntia pelaamista, pelitallennuksen koko 6.5 megaa eikä jumittamista vielä havaittavissa. Peli on kaatunut ehkä kolme kertaa koko aikana ja vain kerran on mennyt n. 15 minuuttia peliaikaa hukkaan (2 kaatumisista ns. latausjumituksia).

Ainoa syy miksi tämän voisin ehkä PC:lle ostaa on ulkonäkö; nykyinen konsolisukupolvi alkaa olemaan siinä iässä että kohtalainen peli-PC hakkaa grafiikassa mennen tullen.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Minusta nuo shoutit taas on erittäin hyvä lisäys peliin. Tuovat jotain uutta combatmekaniikkoihin edellisten Elder Scrollien jälkeen.
Kaikenlisäksi ne lisäävät eeppisyyttä. Mikä Dragonborn se sellanen on, joka mättää samanlailla kuin kukatahansa kuolevainen? :)

Olen samaa mieltä. Idea on periaatteessa omaperäinen, että lohikäärmeiden 'henkäykset' ovatkin voimasanoja lohikäärmeiden kielellä, ja että ihminen kykenee oppimaan niitä. Tuo kerrassaan omanlaistaan eeppisyyttä peliin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Olen samaa mieltä. Idea on periaatteessa omaperäinen, että lohikäärmeiden 'henkäykset' ovatkin voimasanoja lohikäärmeiden kielellä, ja että ihminen kykenee oppimaan niitä. Tuo kerrassaan omanlaistaan eeppisyyttä peliin.

Jep.
Siinä yhdessä "tipissä" latausruudussakin sanotaan, että lohikäärmeiden taistelut ovat "sanaharkkoja" - (Verbal Battles). :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sun pitää ite aktivoida ne sieltä Magic -> Shouts -valikosta. En tiedä PS3:n nappia, mutta PC:llä se onnistuu 'R'-nappia painamalla harmaan shoutin kohdalla. Vasemman alakulman informaatiosta pitäisi löytyä.

Osaan kyllä vaihtaa huudosta toiseen mutta tämä mainittu ei vain suostu toimimaan. Herjaa puuttuvasta sielusta vaikka sanan oppimisen jälkeen olen lohhareita nistinyt. Ei siis pelitä jostain syystä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Osaan kyllä vaihtaa huudosta toiseen mutta tämä mainittu ei vain suostu toimimaan. Herjaa puuttuvasta sielusta vaikka sanan oppimisen jälkeen olen lohhareita nistinyt. Ei siis pelitä jostain syystä.

Sun pitää aktivoida tai "ostaa" se shoutti vielä erikseen. Ei pelkästään lohikäärmeiden listiminen riitä. Jos pelaat pleikkarilla paina neliötä sen shoutin kohdalla, jonka haluat unlockata. Jos Xboxilla tai PC:llä, katso ruudun alareuna Dragon shout valikossa. Siellä on tietoa, millä napilla aukaista huuto ja kuinka monta dragon soulia sulla on "varastossa".

Aktivoimattomat huudot näkyvät harmaina, kun taas "ostetut" huudot näkyvät selvästi.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sun pitää aktivoida tai "ostaa" se shoutti vielä erikseen. Ei pelkästään lohikäärmeiden listiminen riitä. Jos pelaat pleikkarilla paina neliötä sen shoutin kohdalla, jonka haluat unlockata. Jos Xboxilla tai PC:llä, katso ruudun alareuna Dragon shout valikossa. Siellä on tietoa, millä napilla aukaista huuto ja kuinka monta dragon soulia sulla on "varastossa".

Aktivoimattomat huudot näkyvät harmaina, kun taas "ostetut" huudot näkyvät selvästi.

Kiitos tästä. Oli myös mulle täysin uutta tietoa :) Olenkin ihmetellyt koska mä saan ne uudet huudot käyttöön :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kiitos tästä. Oli myös mulle täysin uutta tietoa :) Olenkin ihmetellyt koska mä saan ne uudet huudot käyttöön :D
Kiitos tosiaan! Eiköhän näillä neuvoilla ala pelittää. Nyt vaan tekis mieli sännätä töistä kotiin testaamaan mutta varmaan pitää malttaa siihen asti että herää huomenna.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Näyttää olevan sen verran aloittelevia pelaajia, että pitää mainita eräs tärkeä vinkki. Favourite-menussa kun spellin tai aseen kohdalla painaa d-padilla pitkään oikealle tai vasemmalle, syntyy quickslottaus. Eli tuon jälkeen voi näpäyttää d-padilla oikealle tai vasemmalle, niin aseen tai loitsun saa käteen saman tien, ilman siinä menussa kikkailua. Itse pidän miekkaa vasemmalla ja jousipyssyä oikealla.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kiitos tästä. Oli myös mulle täysin uutta tietoa :) Olenkin ihmetellyt koska mä saan ne uudet huudot käyttöön :D

Kiitos tosiaan! Eiköhän näillä neuvoilla ala pelittää. Nyt vaan tekis mieli sännätä töistä kotiin testaamaan mutta varmaan pitää malttaa siihen asti että herää huomenna.

Eipä kestä! :)

Muistakaa myös se, että kun opitte jostain shoutista enemmän sanoja, nekin täytyy "ostaa" erikseen, vaikka shoutti ei enää olekkaan harmaa väriltään. Sensijaan tuo kyseinen uusi sana on harmaana ja sen näkee, kun laittaa kursorin kyseisen shoutin päälle.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Näyttää olevan sen verran aloittelevia pelaajia, että pitää mainita eräs tärkeä vinkki. Favourite-menussa kun spellin tai aseen kohdalla painaa d-padilla pitkään oikealle tai vasemmalle, syntyy quickslottaus. Eli tuon jälkeen voi näpäyttää d-padilla oikealle tai vasemmalle, niin aseen tai loitsun saa käteen saman tien, ilman siinä menussa kikkailua.

Tämä on aivan loistava vinkki, ISO kiitos. ;) Tuo onkin v!tuttanut kun joutuu koko ajan muutamaa loitsua vaihtelemaan sieltä menun kautta :p Hienoa hienoa! :D
 
Ylös Bottom