Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Näyttää olevan sen verran aloittelevia pelaajia, että pitää mainita eräs tärkeä vinkki. Favourite-menussa kun spellin tai aseen kohdalla painaa d-padilla pitkään oikealle tai vasemmalle, syntyy quickslottaus. Eli tuon jälkeen voi näpäyttää d-padilla oikealle tai vasemmalle, niin aseen tai loitsun saa käteen saman tien, ilman siinä menussa kikkailua. Itse pidän miekkaa vasemmalla ja jousipyssyä oikealla.

Kiitos myöskin täältä hyvästä vinkistä. Rupesi tuo jatkuva säätäminen jousen ja kirves/kilpi combon kanssa tympimään.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tämmöisellä sitä on nyt menty:

Näytä liitetiedosto 8133
Warrior, kunnon haarnistakat, yhdessä kädessä miekka, toisessa kilpi. Tarvittaessa osaa käyttää taikoja ja jousia. Haarkistat on Legendary-tasoa :). Turpiin osataan vetää tarvittaessa aina. Puhetaitoa tällä herralla löytyy, aina ei tarvitse käyttää raakaa voimaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ärsyttävä bugi tuli tänään vastaan, jäi vuorilta tuulen tuiverrus soimaan. Ei lähtenyt pois millään (valikosta äänet pois, pelin uudelleen asentaminen), joten piti eilisesta tallennuksesta jatkaa... Just kun sain toisen daedric setin tehtyä :p

Jättiläisten ja mammuttien avustamana sai näköjään helposti 100 heavy armoriin ja blockiin... ei enää ukko lennä satoja metrejä kun jätti lyö ;). One-handed skill ei taida kovin nopeasti sitten noustakaan?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tulee tuolla College of Winterholdissa pyörittyä aika paljon, kun täysi sorcerer(High Elf) ollaan. Olen nyt listinyt varmaan 10 lohikäärmettä siinä patsaan lähettyvillä ja dragon soulseja tulee ovista ja ikkunoista. Koko ajan pihassa on yhden tai kahden lohikäärmeen luut. Yleensä toinen niistä tanssii itekseen siinä pääoven luona, kunnes katoaa myrskyn viemänä.Onko muilla käynyt samoin? Mahtaako olla normaalia, että ne spawnaavat aina tuonne? :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

DayWalker: itselleni on käynyt täysin samoin. N. 20h takana ja olisiko seitsemän lohista tapettuna ja kolme noista lohikäärmeistä on hyökännyt Winterholdissa; yksi kylässä, kaksi collegessa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Mistä muuten näette noita peliaikojanne vai onko ihan päästä heitetty? Itsellä boxiversio ja pelin valikoista ei tunnu löytyvän muuta kuin päivien kuluminen pelin sisäisen kellon mukaan. Olisi kiva vähän seurata kun tosiaan tiistaista asti olen aika antaumuksella pelannut. :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Mistä muuten näette noita peliaikojanne vai onko ihan päästä heitetty? Itsellä boxiversio ja pelin valikoista ei tunnu löytyvän muuta kuin päivien kuluminen pelin sisäisen kellon mukaan. Olisi kiva vähän seurata kun tosiaan tiistaista asti olen aika antaumuksella pelannut. :D

Ps3:lla se näkyy ainakin siinä, kun valitset ladattavat saven.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Joku voi tehdä Skyrim tips & tricks osion foorumille, missä kokeneet pelaajat vois neuvoa ja heittää vinkkejä muille. On nimittäin niin laaja ja syvällinen peli, et tämmönen noobi on välil vähän pihalla. Löytyyhän noita Wikejä netistä, mut ei suomeksi.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tulee tuolla College of Winterholdissa pyörittyä aika paljon, kun täysi sorcerer(High Elf) ollaan. Olen nyt listinyt varmaan 10 lohikäärmettä siinä patsaan lähettyvillä ja dragon soulseja tulee ovista ja ikkunoista. Koko ajan pihassa on yhden tai kahden lohikäärmeen luut. Yleensä toinen niistä tanssii itekseen siinä pääoven luona, kunnes katoaa myrskyn viemänä.Onko muilla käynyt samoin? Mahtaako olla normaalia, että ne spawnaavat aina tuonne? :D

Itsellä sama juttu ja sehän johtuu vain ainakin itselläni siitä kun harrastan paljon fast travelia, joten monesti kun tulen collegesta pihalle tai luolastoista niin pihalla odottaa yllätys.
Collegen pihalla ei haittaa ollenkaan kun apuja tulee aika monelta ja hetkessä piha muuttuu taistelutantereeksi kun ilmassa on vaikka mitä taikoja. :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Mistä muuten näette noita peliaikojanne vai onko ihan päästä heitetty? Itsellä boxiversio ja pelin valikoista ei tunnu löytyvän muuta kuin päivien kuluminen pelin sisäisen kellon mukaan. Olisi kiva vähän seurata kun tosiaan tiistaista asti olen aika antaumuksella pelannut. :D
Boxilla näät pelitunnit ainakin tallentaessa niistä edellesistä save-tiedostoista.

Itselläni n. 43h takana, eikä maailmasta ole vielä puoliakaan nähty ja journalissa on tajuton määrä questeja. On tässä ainakin pelattavaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sen verran vielä lohikäärmetaisteluista, että ne on kyllä joskus melko hauskoja ja ite ei tartte tehdä juuri mitään. Kerran olin palaamassa Whiteruniin ilman fast travelia ja lohikäärmehän sieltä hyökkäsi kimppuun. Hetken aikaa ehdin siinä sitä pehmittää. Sitten huomasin, että ei perhana tuolta tulee mammuttikin nyt vielä mun kimppuun. Hieman siinä sitten peräännyin ja katsoin, että mitä täällä nyt oikein tapahtuu. No, lohikäärmeen kimpussa oli vielä mun lisäksi jättiläinen, sellainen iso jokirapu ja tietysti se mammutti. No eihän siinä lohiksella ollut mitään jakoja. Taistelu oli ohi hetkessä ja sen jälkeen kaikki lähti rauhallisesti omiin suuntiin. Varsinkin se rapu oli merkittävä vahvistus! :D:D

Bugeja pelissä tietysti on, mutta lähinnä ne vaan naurattaa. Save filen koko on tietysti aika ikävä, mutta toivottavasti se vielä korjaantuu.

Loistava peli kaikesta huolimatta!
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Itse en kyllä nää syytä tehdä aina 3-4 aihetta per peli, vaan kaikki mahtuu yhden threadin alle. Mutta no, jokainen omalla tyylillään ja konsolifinissä sitten vähän omalaatuisemmalla tyylillä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sen verran vielä lohikäärmetaisteluista, että ne on kyllä joskus melko hauskoja ja ite ei tartte tehdä juuri mitään. Kerran olin palaamassa Whiteruniin ilman fast travelia ja lohikäärmehän sieltä hyökkäsi kimppuun. Hetken aikaa ehdin siinä sitä pehmittää. Sitten huomasin, että ei perhana tuolta tulee mammuttikin nyt vielä mun kimppuun.

Joo mulla kävi samallalailla. Katoin ensin, että jättiläinen hyökkää meikäläisen kimppuun, mutta puskikin suoraan lohikäärmeen kimppuun. :) Siinä sitten mätti yhtä lohikäärmettä minä, apuri, hevonen ja jättiläinen. :D

Itse en kyllä nää syytä tehdä aina 3-4 aihetta per peli, vaan kaikki mahtuu yhden threadin alle. Mutta no, jokainen omalla tyylillään ja konsolifinissä sitten vähän omalaatuisemmalla tyylillä.

Näytäppä yksikin peli, josta olisi 3-4 aihetta tällä forumilla? Ideanahan on nimenomaan parantaa ketjun keskustelunlaatua, jotta sama kysymys ei toistuisi sivusta toiseen. Skyrim on sen verran laaja peli, että se kyllä ansaitsee kaksi ketjua.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tänään pelatessa meinasi lentää kolat näppäimistölle jälleen yhtä luolastoa putsatessa. Paikka oli täynnä maageja, joista useimmat lankesivat syleilemään äiti-maata parilla-kolmella miekanheilautuksella. Lopulta törmäsin pyromaanitaikuriin, joka teki rumaa vahinkoa juostessaan samalla karkuun, itse pingoin perässä kieli vyönalla perässä heittäen potioneita napaan. Perääntyessään ukon olisi kuitenkin kannattanut katsoa taakseen, sillä nyt herra maagi tepsutteli iloisesti painelevylle, saaden mojovan piikkiportin hanuriinsa. Velton ruhon lentäessä syliini jäin hetkeksi ihmettelemään mitä oikein tapahtui.

47 tuntia paketissa, leveli on 31 eikä vielä minkäänlaisia kyllästymisen merkkejä havaittavissa. Poltin juuri leijonaosan käteisestäni taloon ja sisustukseen Solitudessa, mutta onhan itse kämppäkin ihan eri kaliiperia kuin Whiterunin murju, jonne Lydia muutti kutsumatta ja viettää päivänsä isännän huoneessa ryyppäämällä ja syömällä leipää.

Oman jätkän kantoraja on kyllä alkanut tökkimään; vaikka mukana on vain pelkät päällä olevat panssarit, miekka, kilpi ja jousi (sekä tietysti Mount Everestin kokoinen vuori potioneita), ei lootille ole hirveämmin tilaa. Tämä siis koska en tykkää pitää companioneita mukana kantojuhtina, joskaan en ole toisaalta vielä avannut sitä heavy armour -perkkiä, joka poistaa panssarin painon. No, onneksi tarvittaessa voi huijata myös modeilla.

Lisäksi normaalia onnistuneempi fiilistelykuva koskelta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tuota, onko tämä Skyrim selkeästi vaikeampi kuin Ob/morrowind olivat? En muista että olisi isompia vaikeuksia ollut noissa kummassakaan mutta nyt pelaan Skyrimiä level 20 nordilla (one handed/shield) ja turpaan tulee koko ajan. Yritin juuri päästä tuonne High Hrothgariin ja kimppuun tuli peräkanaa ice bear. ice wraith, ice troll ja yksi noista kovemmista lohikäärmeistä. Turpaan tulee myöskin nyt suunnilleen tavallisilta bandit-mobeilta, varsinkin jos mukana sattuu olemaan yksikin harry potter. Niin ja noita lohikäärmeitä rupeaa olemaan kirjaimellisesti jokapuolella. Vietin juuri ennen tätä tapausta paremman osan tunnista yrittäen hiipiä kahden eri dragonin välistä. Armorina on steel plate ja armor rating 251 ja joo, kuten sanoin turpaan tulee koko ajan.

Onko tämä nyt normaallia eli enkö vain osaa, vai onko pelissä jokin mennyt nyt rikki? Ei paljon huvita jatkaa pelaamista kun se rupeaa olemaan latausruutua joka tappelun kanssa :/
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tuota, onko tämä Skyrim selkeästi vaikeampi kuin Ob/morrowind olivat? En muista että olisi isompia vaikeuksia ollut noissa kummassakaan mutta nyt pelaan Skyrimiä level 20 nordilla (one handed/shield) ja turpaan tulee koko ajan. Yritin juuri päästä tuonne High Hrothgariin ja kimppuun tuli peräkanaa ice bear. ice wraith, ice troll ja yksi noista kovemmista lohikäärmeistä. Turpaan tulee myöskin nyt suunnilleen tavallisilta bandit-mobeilta, varsinkin jos mukana sattuu olemaan yksikin harry potter. Niin ja noita lohikäärmeitä rupeaa olemaan kirjaimellisesti jokapuolella. Vietin juuri ennen tätä tapausta paremman osan tunnista yrittäen hiipiä kahden eri dragonin välistä. Armorina on steel plate ja armor rating 251 ja joo, kuten sanoin turpaan tulee koko ajan.

Onko tämä nyt normaallia eli enkö vain osaa, vai onko pelissä jokin mennyt nyt rikki? Ei paljon huvita jatkaa pelaamista kun se rupeaa olemaan latausruutua joka tappelun kanssa :/

Ja vaikeustaso? Sitä voi vaihtaa pelin aikana. :D Minäkin välillä tunnun saavan turpaan isoilta mötköiltä, mutta niitä ei ole varmaan tarkotuskaan tappaa vielä mm. ice bear jne. kun on vielä alhaisella tasolla ite, jos tuntuu vaikelta vaihda vaikeustasoa...
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tuota, onko tämä Skyrim selkeästi vaikeampi kuin Ob/morrowind olivat? En muista että olisi isompia vaikeuksia ollut noissa kummassakaan mutta nyt pelaan Skyrimiä level 20 nordilla (one handed/shield) ja turpaan tulee koko ajan. Yritin juuri päästä tuonne High Hrothgariin ja kimppuun tuli peräkanaa ice bear. ice wraith, ice troll ja yksi noista kovemmista lohikäärmeistä.

Tuolla samassa paikassa tuli itsellekin pataan ja urakalla, kävin muutamia muita questeja paukuttamassa ja kunnon potion määrän kanssa takaisin ja alkoi trollillakin läski tummumaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Vinkki Red Eagles Sword -tehtävään:

Haet ensin Red Eagle's Fury miekan eräältä Forlorn Leaderilta. Jos seuraat kartan merkkejä, ne johdattavat läpi liudan vihuja. Nämä saattavat olla hankalia pieksettäviä, kun niitä on niin monta. Itse sain heiltä turpaan useasti.

Helpompi tapa saada miekka on kiertää vuoren päälle (Sundered Towers) oikealta ja laskeutua alas suoraan johtajan taakse. Hän istuu kivisellä tuolilla linnan tornin vieressä. Hiippailet lähelle ja ehdit jousipyssyllä pari kertaa pehmittää häntä ja listiä lopulta miten haluat. Otat miekan ja pötkit pakoon ennen kuin koko leiri hyökkää kimppuun. Sitten vaan markkerin johdattamana luolaan ja hoidat tehtävän loppuun.
 
Ylös Bottom