Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Elder Scrolls V: Skyrim -peli on saanut PS3:lle patchin. Patchilla on kokoa 92MB, ja se korjaa bugin, jonka takia PS3-versio muuttuu pelikevottomaksi sen jälkeen, kun tallennustiedostot ovat kasvaneet tietyn kokoisiksi.

Xbox 360 -omistajat saavat odottaa vielä tekstuuripäivitystä.

Asiasta kertoi Eurogamer.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ui saakeli!! Heti testaamaan! :D

-edit.

College of Winterhold questi bugaa edelleen, enkä pääse sitä jatkamaan. En ihan tarkalleen tiedä, mitä tämä patchi nyt sitten on tehnyt, kun ainakin tuo questibugi on edelleen olemassa..

---> Lisää testaamaan.

Millälailla toi bugaa sinulla(laita vastaus spoilereihin)?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

niin, siis se save filen koko itsessään ei varmasti aiheuta sitä bugaamista. savefile kun on yleensä sarjalistettu pakattu tila maailmasta sillä hetkellä kun tallennus tehdään (muuttuneet osat). lähinnä se indikoi sitä että tietyn rajan jälkeen pelillä on niin monta asiaa yhdellä kertaa seurattavaksi ja muistettavaksi maailmassa että muisti loppuu kesken ja alkaa tämä lagaaminen. Homman voi varmasti korjata usealla tavalla, paras on tietenkin että save file jatkaa kasvamistaan eli kaikki tulevatkin pelaajan tekemät muutokset maailmaan muistetaan jatkossa, toivottavasti homma toimii näin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Millälailla toi bugaa sinulla(laita vastaus spoilereihin)?

Kyseessä on questi Revealing the Unseen. Eli en pääse Mzulftiin sisälle, kun ilmeisesti ensimmäisen oven edessä olevan hemmon pitäisi kuolla, jotta häneltä voi lootata avaimen oveen. Minun tapauksessa ko. NPC ei kuole vaan se jää eloon, eikä sitä voi tappaa saati sitten pickpockettaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Mietteitä pätsistä:

Elikkäs latasin pätsin ja odotin sulavaa pelattavuutta kun sellasta luin tuolta skyrimin forumeilta. Mitä löysin? Lagi oli vähentynyt, mutta sitä edelleen on ainakin isommissa kahakoissa. Paljon vähemmän kuin aikasemmin eli nyt peliä pystyy pelaamaan. Näin testasin:
Menin solitudeen ja tapoin kaikki, kutsuin lohikäärmeen auttamaan koska aikasemmin lohikäärmekahakoissa pelin fps putosi aika kiitettävästi, nyt se putosi huomattavasti vähemmän. Menin sen jälkeen suoraan whiteruniin eikä sielläkään lagannut pahemmin kun tapoin porukkaa.

Pätsi ei ole täydellinen mutta parempaa odotellessa ainakin voi pelata peliä. Oikeastaan ainut bugi minkä huomasin ennen pätsiä oli mannekiinien näkymättömyys kun niille asettaa kamppeet päälle ja sitä ei ollu korjattu. Pieni bugi mutta kyllä senkin sais korjata.

Pitänee myös mainita että save filun koko tuntuu pienenevän? ainakin vähän näytti putoavan kun aluks oli ~9700 nyt enää ~9200
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Aloitin kanssa pelin pure magella, tossa levelin 25 vaiheessa rupes tulemaan niin paljon kuokkaan että oli pakko vaihtaa approachi semmoseen battle-mage suuntaan. Ei ne arkkivelhon rätit yksinkertaisesti tarjoa riittävästi suojaa edes jouskareita vastaan. Perinteisellä kynäniskamenttaliteetilla olin tuohon mennessä tuupannu kaikki levelaukset pelkästään magicaan, hp 100 ja armor classi < 20 tarkoitti sitä että laakista vainaa kokoajan ukko.

Voi perkele, nyt alkoi itseäkin jännittämään miten minulle sitten käy :eek: Samoin oon tehnyt, että kaikki levelit oon laittanut taikaan, paitsi yhden healttiin :D Mutta eipä tuo taika kovin helposti loppumaan pääse kun on kunnon varusteet ja sormukset päällä. Eikä ole kyllä tullut kuoltuakaan kovinkaan monesti tähän mennessä. Healttia ja mackigaa saa helposti lisää kun toiseen käteen Equilibrium ja toiseen Fast Healing ;) Tähän mennessä kaikki vihut kaatunut ihan suht helposti ainakin. No sittenhän se selviää kun pääsee pidemmälle, että miten käy :)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Päivityksestä lisää raporttia: Pelasin tuossa putkeen n. 5h 9mb savella. Näyttäisi siltä, että framerate ongelmat ja tökkimiset palaavat jälleen, mutta pitemmän pelisession jälkeen. Eli tämä 2.01 korjasi jotain noita kriittisempiä ongelmia, mutta edelleen odotellaan sitä suurempaa korjausta tuovaa päivitystä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Päivityksestä lisää raporttia: Pelasin tuossa putkeen n. 5h 9mb savella. Näyttäisi siltä, että framerate ongelmat ja tökkimiset palaavat jälleen, mutta pitemmän pelisession jälkeen. Eli tämä 2.01 korjasi jotain noita kriittisempiä ongelmia, mutta edelleen odotellaan sitä suurempaa korjausta tuovaa päivitystä.

Sama juttu täällä, ensin toimi ihan ok, mutta parin tunnin jälkeen alkoi taas tökkiä... harmi. Toimisikohan tuo yhtään paremmin jos aloittaa uuden hahmon vai tuleekohan samat ongelmat taas eteen kun questeja saa tehdyksi ja pääsee tarinassa pidemmälle?


Itse en ole noita tehtäviä juurikaan enää tehnyt tuon tökkimisen takia, vaan keskittynyt lähinnä taitojen kehittämiseen ja kunnon aseiden/armorien hankkimiseen. Nyt tuo puoli on kuitenkin jo kunnossa, joten olisi kiva päästä tarinassakin etenemään :(
11mb save file tällä hetkellä...
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Latasin pelin sunnuntaina steamista ja muuta en sitten kerennyt tekemäänkään kuin pelaamaan skyrimiä. Ihan loistava. Toki alussa hiukan hämmensi se, että sai heti kättelyssä jo aika hyvät kamat messiin, eikä akuuttia rahanpuutosta ole ollut ilmoilla. Eli jos vertaa aikaisempiin oblivioniin ja varsinkin morrowindiin, niin oli ehkä hiukan helpompi alku. Käyttöliittymä, kykyjen hallinta ja kartta+journal on täyttä kuraa. Modeja odotellessa... En tietty pysty vertaamaan oblivioniin tuota käyttistä, koska en ole ikinä vakiokäyttiksellä pelannut. Mutta luulen että modit auttaa tässä asiassa huomattavasti. Muuten peli on rautaa. Hiukan tuo perkki systeemi ihmetytti aluksi, mutta kyllä tuollakin systeemillä saa muokattua hahmostaan sellaisen mitä haluaa.

Magella pelatessa ei varmaan aina kantsi kaikkea pointseja tunkea pelkkään manaamiseen? Vai oletteko löytäneet sopivia armory boost-loitsuja jolla saa maagin pysymään hengissä kovemmissa taisteluissa?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Pätsi 1.2 siis ulkona PS3:lle, Xboxille ja PC:lle tulossa arviota tämän viikon keskiviikkona, 30. päivä.

Bethesdan julkaisemat tiedot patchin muutoksista:
UPDATE 1.2 NOTES (all platforms unless specified)

Improved occasional performance issues resulting from long term play (PlayStation 3)
Fixed issue where textures would not properly upgrade when installed to drive (Xbox 360)
Fixed crash on startup when audio is set to sample rate other than 44100Hz (PC)
Fixed issue where projectiles did not properly fade away
Fixed occasional issue where a guest would arrive to the player’s wedding dead
Dragon corpses now clean up properly
Fixed rare issue where dragons would not attack
Fixed rare NPC sleeping animation bug
Fixed rare issue with dead corpses being cleared up prematurely
Skeleton Key will now work properly if player has no lockpicks in their inventory
Fixed rare issue with renaming enchanted weapons and armor
Fixed rare issue with dragons not properly giving souls after death
ESC button can now be used to exit menus (PC)
Fixed occasional mouse sensitivity issues (PC)
General functionality fixes related to remapping buttons and controls (PC)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sama juttu täällä, ensin toimi ihan ok, mutta parin tunnin jälkeen alkoi taas tökkiä... harmi. Toimisikohan tuo yhtään paremmin jos aloittaa uuden hahmon vai tuleekohan samat ongelmat taas eteen kun questeja saa tehdyksi ja pääsee tarinassa pidemmälle?


Itse en ole noita tehtäviä juurikaan enää tehnyt tuon tökkimisen takia, vaan keskittynyt lähinnä taitojen kehittämiseen ja kunnon aseiden/armorien hankkimiseen. Nyt tuo puoli on kuitenkin jo kunnossa, joten olisi kiva päästä tarinassakin etenemään :(
11mb save file tällä hetkellä...

Tökkiikö kuinka pahasti? Pysyykö kuitenkin pelattavalla tasolla?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Luulen että ps3:sella ero näkyy etenkin uutta hahmoa aloittaessa. Ainakin tänään tutkaillessa hahmon savet eivät enää suurentuneet niin voimakkaasti, mutta koska olen hakannut hahmon jo 29levulle eikä patchi kuitenkaan tiivistä vanhoja saveja. Jos aloittaa uuden hahmon luulisi että save pakkauttuu ja pysyy pienempänä pakkauksena pidemmälle. Siis luulisin näin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onko näin että save filut häviää tuolta save data utilitysta? ite kun katoin tänään siihen kansioon ni ei ollu skyrimiä siellä mutta silti pystyin jatkaa tallennuksiani. Outoa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tökkiikö kuinka pahasti? Pysyykö kuitenkin pelattavalla tasolla?

Pahimmillaan tökkii aivan yhtä paljon kuin ennen patchia (aivan helvetisti), parhaimmillaan on paljon parempi. Poistumalla pelin päävalikkoon ja lataamalla tallennuksen uudelleen saa aina ~pari tuntia lisää peliaikaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Uskaltaakos tuon ps3 version jo haalia?

Jäi niin paha paskanmaku suuhun ps3 goty oblivionista (latausajat, ulkoasu, lagaaminen..) etten skyrimiä ole vielä haalinut.
Onko peli jo pelattavaksi päivitetty?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kyllä se mielestäni täysin pelattava on ollut ainakin omalla kohdallani koko ajan (n. tasolle 32 saakka). Lagays välillä häiritsi muttei liikaa. Nyt en ole vielä juurikaan ehtinyt pelata viimeisimmän päivityksen jälkeen, mutta pleikka jämähti jumiin heti ekasta luolasta patchin asennuksen jälkeen. Toivottavasti tämä ei ole enne. Yritän testailla huomenna lisää.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Eilen 3 tunnin pelisession aikana tuli todettua, ettei se päivitys omalla kohdallani ainakaan vaikuttanut mihinkään. Silloin, kun lagii niin lagii edelleen ihan naurettavan paljon. Itselläni on nyt melkein 70h pelattu ja save-tiedosto on jo 10mb. Ei kyllä tässä vaiheessa viitsi aloittaa alusta.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Pleikkarilla päivitys on lukua 2.1



Näin 11.11.11 lähtien pelanneena voin sanoa, että ei missään vaiheessa ongelmat ole menneet pelin loistavuuden yli. Eli ehdottomasti kannattaa hankkia peli virheistä huolimatta.


Ihan samaa mieltä. Sitä lagua esiintyy harvoin, mutta silloin kun se on todella rasittavaa, mutta onneksi ei sitä kestä kun 2-4 min.
 
Ylös Bottom