Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

voisin lisätä tähän ketjuun että pc-versio on teknisesti hyvin tehty. Pyörii meikäläisenkin koneella high asetuksilla hyvin. Mediumilla aikaisemmin pelasin ja pyöri jopa todella hyvin. Ero ei ulkoisesti high-asetuksiin verrattuna iso ole. Joten voi suositella jonkinmoisen pc:n omistajille, ei vaadi huippurautaa.

Peli on aika hyvä, täytyy myöntää. Eniten ärsyttää suoraviivaistaminen, niin armoreissa kuin skilleissäkin. Mutta menettelee. Tehtävät on parempia kuin oblivionissa sekä fast travelleeraaminen ja hevosten käyttö saa morrovindin tuntumaan todella vanhalta. Siis todella.

Lisää pelaamaan!
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Eipä tuohon mitään yleistä ratkaisua ole. Valitettavasti pelissä on tällähetkellä joitakin teknisiä ongelmia ja niihin on toivonmukaan tulossa korjaavia päivityksiä.

Kuinka usein tuota sitten ilmenee? Jos peli kerran jäätyy vaikkapa parin - kolmen tunnin välein, ei siinä ole mitään erikoista. Jos useammin, sitten voi tietysti olla jo pleikkarissakin jotain. Onko esim. vanhaa mallia vai uutta slim mallia? Tapahtuuko muiden pelien kanssa?


Pleikkari on slim mallia, n. vuoden vanha, kaikki muut pelit toimii eikä "jäädy". Skyrim on alkanut takkuilemaan viimeisimmän päivityksen jälkeen, yleensä jäätyy kun on noin tunnin pelannut, usein silloin kun tulee autosave tai fast travelitan tms.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Itselläni jäätymiset loppuivat päivityksen jälkeen, ja kun olin ottanut autosaven pois päältä sekä poistanut ylimääräiset tallennukset.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

kannattaako tää hommata PS3:selle vai onko PC versio 'parempi'..
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

kannattaako tää hommata PS3:selle vai onko PC versio 'parempi'..

Annan kommenttini PS3:lla peliä n. 100h pelanneena:

Jos sinulla on PC, joka pyörittää peliä hyvin, suosittelen PC versiota muutamasta syystä:

-Graafisesti tietysti hienompi
-Vastaantulevia bugeja voi "korjata" consolea käyttäen
-Yleisesti ongelmat ovat vähäisempiä PC:llä, kuin konsoliversioilla

Kuitenkin itselleni peli on riittänyt täysin hyvin PS3:lla ja tiedän, että tekniset ongelmat korjataan jossain vaiheessa konsoleille, silloin kaikki versiot ovat varmasti yhtä laadukkaita.
Tällähetkellä valitsisin PC version ainoastaan sen takia, että tekniset ongelmat ovat vähäisempiä. Tätä peliä ei kuitenkaan kannata jättää ostamatta sen takia, että epäilee onko ongelmat ylitsepääsemättömiä, koska pelin laajuuteen ja laatuun nähden ne ovat pieniä kauneusvirheitä - oli kyseessä mikä alusta tahansa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Itsenäisyyspäivän kunniaksi kovin Fus Ro Dah! -huuto toistaiseksi:
[video=youtube;Ip7QZPw04Ks]http://www.youtube.com/watch?v=Ip7QZPw04Ks&feature=g-logo[/video]
Toinen hyvä: FUS RO DAH!!! - YouTube
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

kannattaako tää hommata PS3:selle vai onko PC versio 'parempi'..

On pc-versio hyppien keikkuen parempi. Ei vaadi huippuraitaa jotta toimii hyvin, eikä pätki savefileiden takia. Itseasiassa normal-asetus toimii tuplaydinprossulla tosi hyvin ja näyttääkin hyvälle. Sen lisäksi jo nyt julkaistu iso nippu peliä parantavia modeja. Ja halvempikin kaiken lisäksi puuceelle. Ei voi valittaa, jo julkaisussa on toimiva versio liikkeellä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Niin siis pitäisi haaskata tunteja peliaikaa napinrämpytykseen, että saa vähän kultaa tehtyä? Tietysti tuo voi olla ihan toimiva idea, mutta pari tikaria, amulettia, sormusta yms. enchantaamalla ja myymällä saa saman verran rahaa varmaan minuutissa. Veikkaan, että normaalilla dungeon crawlauksellakin saa enemmän rahaa tunnissa ainakin useimmiten. Mikä on luultavasti vähän viihdyttävämpää.

Yksi oma taktiikka:
On olemassa yksi loitsu jolla pystyy muuttamaan iron oren gold oreksi. Sitten muuttaa gold oret ingoteiksi ja tekee niistä kultasormuksia. 1 per gold ingot. Sitten enchantaa vaikka sneak-kykyä sormukseen. Hinnaksi taitaa tulla useimmiten yli 1000 kultaa per sormus, soulin koon mukaan.

Niin, onhan tuo hemmetin tylsää. Yhtenä iltana vain tuli katsottua eräs leffa ja siinä samalla paukutin rahaa. Kerään kyllä myytävää koko ajan, mutta monesti kauppiaiden rahat tuppaavat loppumaan kesken. Spoilerin vinkki on erittäin hyvä, kertyy sepän taitoja samalla.

Olen muuten kuullut sellaistakin juttua, että porukka laittaa hahmon kävelemään sneak-asennossa kiveä vasten, vihollisten kävellessä toisella puolella, niin kyky kasvaa itsestään odotellessa... pitää vain kuulemma jättää pleikan ohjaimen väärin päin sopivaan asentoon. Aika huvittavaa kikkailua.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Niin, onhan tuo hemmetin tylsää. Yhtenä iltana vain tuli katsottua eräs leffa ja siinä samalla paukutin rahaa. Kerään kyllä myytävää koko ajan, mutta monesti kauppiaiden rahat tuppaavat loppumaan kesken. Spoilerin vinkki on erittäin hyvä, kertyy sepän taitoja samalla.

Olen muuten kuullut sellaistakin juttua, että porukka laittaa hahmon kävelemään sneak-asennossa kiveä vasten, vihollisten kävellessä toisella puolella, niin kyky kasvaa itsestään odotellessa... pitää vain kuulemma jättää pleikan ohjaimen väärin päin sopivaan asentoon. Aika huvittavaa kikkailua.

Itse en ymmärrä näiden kikkailujen päälle mitään. Omasta mielestä juuri tuollainen taitojen kasvattaminen pelin "peruspelaamista" vastaa vie koko ilon pelistä. PC puolella vielä tuntuu porukka käyttävän konsolikomentoja todella tylysti hyväkseen. Perkkejä nollaillaan ja asetellaan uusiksi jatkuvasti ja muutetaan tapahtumia oman mielen mukaan.

(mulle kaikki heti nyt tai alan itkee)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sain tänään taas aikaiseksi jatkaa peliä, eikä kaatunut kuin "vain" kaksi kertaa neljän tunnin sisään. Jumittaa monesti uuteen paikkaan mennessä, eikä jatka latausruudusta mihinkään. Ja pakkosammutuksen jälkeen tuo kone tekee joka kerta kovalevytarkistuksen eli ei ole mikään pikainen homma jatkaa taas peliä. Ensimmäinen tehtävä-bugi tuli myös tänään vastaan.

White Phial
Olin tehnyt White Phial -tehtävän ensimmäisen osan jo aikoja sitten ja tänään juoksi courier luoksein, että nyt vois korjata phialin, tullos apuun! No minähän menin ja kerrottiin, että kolme tavaraa pitäisi kerätä. Mutta kas kummaa, kun menen hakemaan Briar Heartia, tehtävä ei päivity. Joten jumissa ollaan, eikä tehtävää saa loppuun, ennen kuin tämä kenties joskus korjataan. Tiedä sitten mistä johtuu, minulla oli ollut noita hearteja inventaariossa jo kauan, koska niitä ei saanut pois syystä, että ne olivat quest itemejä. Tiedä sitten minkä questin, mutta siellähän olivat. Ja tämä siis jo kauan ennen kirjeen saamista. Tämä on ilmeisesti laajempikin ongelma googletuksen saaman tiedon mukaan eli ei auta kuin odotella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Eikös sen päivityksen pitänyt tällä viikolla saapua? Onko vielä tarkempaa tietoa päivästä?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Eikös sen päivityksen pitänyt tällä viikolla saapua? Onko vielä tarkempaa tietoa päivästä?

Kyllä tällä viikolla pitäisi tulla, mutta Bethesdan mukaan korjausta PS3-version ongelmiin ei tule vielä seuraavassa patchissa...

These fixes are not in the current 1.3 update that is in final testing, but will be in future ones. We understand how frustrating it can be when your game is having issues, and we thank all of you for your continued feedback and patience. Rest assured we take your gameplay experience seriously and will continue working on this until it’s resolved.

Lähde
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Juu itellä PS3, ja tuon päivityksen jälkeen kun on noin tunnin pelannut peli jäätyy autosaveen tms. pitää pleikka käynnistää uudestaa.. -.-

mulla on pari kertaa ollu tilanne ku peli on näyttäny ns. jäätyvän, just save menuissa tms. tähän on auttanu että on vaa oottanu kiltisti sen noin 5minuuttia mitä se siinä jumittelee. kertaakaan eio lopullisesti jämähtäny, vähä perkuleen pitkäks aikaa kylläkin.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Juu hyvä että mä en oo ainut jolla on nuota jäätymis ongelmia :D kai ne sitte korjaavat nuoki johnaki päivityksessä toivon mukaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

1.3 päivitys tuli jo PC:lle.

Update 1.3 Notes (all platforms unless specified)

General stability improvements
Optimize performance for Core 2 Duo CPUs (PC)
Fixed Radiant Story incorrectly filling certain roles
Fixed magic resistances not calculating properly
Fixed issue with placing books on bookshelves inside player purchased homes
Fixed dragon animation issues with saving and loading
Fixed Y-look input to scale correctly with framerate

We’re also planning on rolling out support for 4-Gigabyte Tuning (Large Address Aware) next week for our PC users. Stay tuned!

Lähde
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

1.4 päivitys saapui eilen illalla PCn steamiin. Eli aika vauhdilla näittä näemmä pukkaa. Konsoleille joutuu tietty odottelen viikon tai pari. mut hyvä huomata ettei kehittäjä ole jäänyt lepäämään laakereilleen, julkaisun jälkeen.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Hohhoijaa, Bethesdan niksipirkka PS3:n ongelmien taltuttamiseksi varsinaista pätsiä odotellessa:
PS3 tips to try - Bethesda Softworks Forums

As we continue to work on updates for PS3 (as well as Xbox 360 and PC), here are some helpful pointers that can help the game's performance.

Turn off auto saves. This can cause temporary stuttering since the PS3 saves these files in the background. This is most noticeable with large saves when fast traveling to a new area or entering a new area that auto saves.

Clear space on your hard drive. Skyrim makes heavy use of the hard drive, and freeing up space on here seems to help many people. Hard drive speeds also differ in PS3 models. Some users have reported increase performance by upgrading their drives.

Waiting for time to pass. Many things are running in the world depending on what quests you've done or places you have visited. Using Wait or Rest options, passing time will clear up some of these. It depends how long you wait, it may take up to 30 days for some items. Saving, resetting, and loading after this will have the largest effect.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Oli muuten melkoinen ongelmapesäke tuo Waking Nightmare -tehtävä ainakin boksilla. :D

Jouduin puhaltamaan ainakin kahdesti vauhtia Unrelenting Forcella siihen Eranduriin, että lähti liikkumaan kun jäi jumittamaan paikalleen. Lisäksi kuulin, että äijä saattaa jopa kadota matkan varrelle jos skippaa jotain sen sanomisia tms. Tehtävän loppupuolella alkoi vielä jostain syystä hullu diashow-lagi, ei meinannut päästä minnekään välissä. Selveni melkein heti, kun pääsi siitä kirotusta rakennuksesta ulos.
Muuten kannattaa aina yrittää käyttää sitä Unrelenting Forcea, jos NPC:t bugittaa questeissa. Auttaa melkein aina kun äijä iskee naamansa asfalttiin kerran, niin johan tulee liikettä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Itse en ymmärrä näiden kikkailujen päälle mitään. Omasta mielestä juuri tuollainen taitojen kasvattaminen pelin "peruspelaamista" vastaa vie koko ilon pelistä.
Riippu näkökulmasta, itsekkin käytin Oblivionissa välillä tuota hiipaile vihun takana ristiin rastiin, hypi liikkuessa jne... Kyllä oikeassakin elämässä valmistaudutaan tehtäviin ja peleihin treenamalla, ei mennä suoraan tuleen.

Oikeastaan juuri tässä sarjassa on fiksuin taitojen kehitys realismin mukaan.
- Taidot kehittyy käyttämällä tai opiskelemalla. Miljoona kertaa fiksumpi kuin Fallouttien ammu käsiaseella ja laita saadut pojot puheeseen.
- Tekemällä tehdyt rajoitteet ja tasokatot. Missä vaiheessa ihmisen oppimiskyky loppuu, se on henkilökohtaista, mutta nuo typerät vain x-määrä pisteitä saavutettavissa on keinotekoista. Oblivionissa sai oikein tekemällä ja hinkkaamalla kakiki täysille (Oma PS3 hahmo).
- Avoimen maailman pelinpäättyminen päätehtävän jälkeen.

Toisille on pelaamista ja saavuttamista tehdä tehtäviä, toisille tutkia maailmaa ja toisille kehittää ukkoa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Onko tässä mahdollista kehittää samasta hahmoluokasta erillaisia variaatioita?..
entä ne palkkasoturit / Kaverit mitä saa messiin, voiko niiden kehittymistä jotenkin kontrolloida?
 
Ylös Bottom