Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Mielelläni saisin vastauksen jo nyt siihen että saako kaikki perk paikat täyteen 100 vai pitääkö miettimällä miettiä mihin niitä pisteitään laittaa jos niitä kaikkia ei saa täyteen.

Kaikki skillit saa kasvatettua tasolle 100, mutta käytettäviä perkkejä on rajattu määrä(50), joten kannattaahan sitä hiukan miettiä miten niitä käyttää.

Edit: Todetty vääräksi infoksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kaikki skillit saa kasvatettua tasolle 100, mutta käytettäviä perkkejä on rajattu määrä(50), joten kannattaahan sitä hiukan miettiä miten niitä käyttää.

Perkkejä saa kylläkin 81, koska se on myös max level (jonka saavuttaminen vie suhteettomasti aikaa, ainakin rehellisin keinoin) mutta kaikkia ei tosiaan saa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Pystyt kouluttamaan jotain Taitoa maksamalla siitä hieman rahaa, Mutta nämä taidot myös nousevat kun niitä käyttää.
onko kuitenkin niin että jos Tällä levelillä olen mätkinyt Miekalla ja nostanut sen tasoa Viidesti. En voikkaan enää kouluttaa sitä Maksamalla, tai jos maksan 5uppia niin se ei enää nouse tällä levelillä miekkailemalla?..

Hieman sekavasti selitetty mutta toivottavasti edes joku tajusi mitä haen takaa :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Viikko sitten tuli hankittua platina, enkä sen jälkeen ole enää peliin koskenut. Hahmoni teki itsemurhan "oikeasti". Heti kun platina napsahti tiputin kaikki tavarat maahan, myös vaatteet Ebony Bladea lukuun ottamatta. Keksin tarinan, jossa pelin kamala ruudunpäivitys + taaksepäin lentävät lohikäärmeet saivat hahmoni hulluksi. Juoksin siis alastoman vaimoni luo ja tapoin hänet miekalla. Tämän jälkeen tein itsemurhan käymällä Solituden vartijoiden kimppuun. Heti kun kuoli poistin kaikki tallennukset. 76 tuntia tuli tuolla hahmolla pelattua.

Ensimmäinen hahmoni oli Melee Nord, hahmo jonka tein aina Oblivionissa. Reilun kahdenkymmenen tunnin kuluttua miekan heilutteli kävi aivan liian tylsäksi, heavy armorissakin oli aivan kamala juosta. Tein siis uuden hahmon: jousta käyttävän Dunmerin. Jousen kanssa hiipiminen oli uskomattoman paljon hauskempaa, kuin kuin tylsä napin hakkaaminen. Oli aina tyydyttävää nähdä kuinka nuoli lentää ilmassa ja tappaa vihollisen yhdestä iskusta.

Ensimmäisellä hahmolla liityin kapinallisiin, joten Dunmerilläni hyppäsin Imperialistien kelkkaan. Tuli huomattua, että kapinallisethan niitä kusipäitä ovat, olivat kuin ääripersuja. Sisällissota tarina oli paljon parempi kuin itse main quest, jonka lopetus ei tuntunut miltään lopetukselta. Maailma ei muuttunut, lohikäärmeet eivät häipyneet. Peli vain jatkui kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ei edes lopputekstejä.

Loppuun pitää vielä sanoa, älkää ostako tätä peliä PS3:lle. Ruudunpäivitys menee aivan kamalaksi parinkymmenen tunnin pelaamisen jälkeen. Ja se muuttuu koko ajan huonommaksi ja huonommaksi. Korjausta on turha odottaa, Bethesdalla on ollut sama ongelma jo Fallouteissa eikä niitäkään ikinä korjattu. Lisäosat vain pahentavat ongelmaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

löytyskö hyviä vinkkejä mihin perkkeihin panostaa Redguardilla?..

Kun noita perkkejä katseli, niin monipuolisimman ja kyvykkäimmän kaverin saa kun panostaa perkkejä taitoihin enchanting (keskeltä), alchemy (oikeanpuolimmainen reitti) ja blacksmithing (oikeanpuolimmainen), lisäksi valittuja paloja lockpicking (lukkojen avaamimen huomaamatta), pickpocketing (carry weight), blocking (vasemmalta erikoisvahinkoa torjuva kilpi), jompikumpi armori ja taiat miten halajaa. Asetaidot turhia koska enchanttaamalla ja smithaamalla saa kunnon tappoaseet vaikkei skilliin olisikaan panostettu.

Omalla ukollani levelillä 55 olen aika pysäyttämätön nyt, riippumatta siitä käyttääkö jouskaria, aseita vai taikoja, vaikka kuminauha koittaa pistää aika kovaa kaveria vastaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kyllähän ne täyteen saa jos todella yrittää.. mutta jos on enemmän tehtävien teko tyyppiä niin ei ne kyllä mitenkään kaikki kasva edes iihen 80 asti.
ps.

mistä saan helposti ebony ignottei? kuinka usein noi louhokset "täyttyy" ? :l
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kyllähän ne täyteen saa jos todella yrittää.. mutta jos on enemmän tehtävien teko tyyppiä niin ei ne kyllä mitenkään kaikki kasva edes iihen 80 asti.
ps.

mistä saan helposti ebony ignottei? kuinka usein noi louhokset "täyttyy" ? :l

Ebony orea löytää sen vuoren huipulta missä Paathurnax majailee. Ne käyt sitten sulattamassa White Runissa. Parin päivän välein taitavat uusiutua. Nopeammin kuullema voi louhia jos lyöntinapilla louhii eikä sillä animaatiolla.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Vajaa 20 tuntia nyt takana ja vieläki olen aika pihalla. En tiiä onko hahmo kehitetty sinne päinkään kun tuntuu että pataan tulee kaikilta vähänkään kovemmilta jannuilta suht helposti. Ilman tuota followeria olisin ihan hukassa koko ajan. Tuntuu että oma ukko ottaa damagea ihan sikana koko ajan.. Oonkohan turhan paljon ottanu perkkejä muualta kuin noista combat kyvyistä? Eli leveli kyllä nousee, mutta hahmo ei voimistu oikeastaan. Aseetki on lähinnä sitä mitä vastaan tulee kun ei taiot riitä niitä vielä tehä, armoreista puhumattakaan kun lighteja käytän ja koko ajan löytyy toinen toistaan muhkeampia heavy armoreita mut lighteja ei näy missään.. Enchanttauskin on vasta opetteluasteella kun en älynny miten noi soul gemit ees toimii, tai no en kyllä sitä vieläkään ole sisäistäny. Tein yhen miekan tolla soul trap kyvyllä ja nyt saalistan vihujen sieluja talteen.. Noin se kai täytyy tehä?

No hauskaahan tämä pelaaminen on. Aika pienellä alueella oon pyöriny tän ajan, ehkä 5 % kartasta tutkittuna.. Tallentaa joutuu kyllä koko ajan kun kuolo korjaa vähän väliä. Pitänee nöyrtyä ja kahtoa Wikistä vinkkejä.. kovasti kyllä haluaisin ite tutkia ja hutkia mut tuntuu että seinä tulee välillä vastaan.. Dark Soulsiko muka vaikea peli? :rolleyes:
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

mistä saan helposti ebony ignottei? kuinka usein noi louhokset "täyttyy" ? :l

Nopeiten saa ostamalla Whiterunista kaupasta. Jos on löytänyt aseen jossa banish enchantmentti, voi tehdä yhden iron daggerin, enchantata banishilla petty soulgemillä ja myydä isolla voitolla. Ei tarvitse enää juoksennella ympäriinsä kaivoksissa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

fläsh, ei tarvi wikittää, tässä yhdenlaiset neuvot:

Taisteluja varten hanki Dragonsreachista conjure falme atronach taika ja käytä sitä lihakilpenä jatkuvasti, toisena lihakilpenä followeri. Kun seikkailet, tapa eläimiä ja ota nahat, tee leather helmettejä ja iron daggereita niin paljon kun pystyt jotta blacksmithing nousee ja vedä blacksmithing perkkiä ylöspäin että saat tehtyä parempia armoreita ja muista parannella käytössä olevat armorit aina. Vasen reitti kerran käytät light armoreita. Jos rahaa riittää niin voit ostaa nahkaa ja rautaa Whiterunin kaupoista. Jos löydät light armor skill enchantmentin jostain, niin sitten blacksmithattuja armoreita kannattaa varustaa sillä niin alat kestää rankaisua yhtäkkiä melkoisen paljon paremmin.

Harvestoi kaikki kasvit ja perhoset sun muut ja välillä kun alkaa olemaan iso läjä ingredienttejä, voit tehdä alchemyllä hyvän summan rahaa väsäämällä kaikennäköisiä potioneja. Syömällä ingredienttejä saat ekan vaikutuksen selville, jos kehittelet tarpeeksi perkin avulla saa enemmän vaikutuksia selville. Jos kärsivällisyys riittää, se kannattaa. Itse hankin Dragonsreachista talon ja alchemy-huoneen sinne ja tungin aina kaikki ingredientit matkalta alchemy labin vieressä olevaan pussukkaan. Sitten sieltä välillä otin kaikki itselleni ja väsäilin kymmeniä potioneja kerralla.

Kerran olet keräillyt soul gemejä, kannattaa daggereita ja helmettejä käydä dragonsreachissa enchanttaamassa petty soul gemeillä ennen kuin myy pois, niin saa myytyä vähän parempaan summaan. Banish on paras enchantment tähän. Itseään varten ei kannata käyttää muuta kuin Grand Soul Gemejä, myyntitavaraan muita. Pienempiä soul gemejä voi käyttää myös aseiden lataukseen.

.. ehkä noilla neuvoilla pääsee eteenpäin. Turha sitä on walkthroughista enempää spoilailla, hauskempaa hortoilla minne sattuu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Miten niitä enchantteja oppii? .. onko ainut keino hajottaa niitä tavaroita sillä pöydällä? entä tarvitsenko jotain taikoja tehdäkseni noita
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Niitä oppii vaan hajottamalla esineitä sillä pöydällä. Yksi helppo tapa saada uusia enchantteja on ostaa kaupasta taikaesineitä ja hajottaa ne.

Tarvitsee vain gemin ja tavaran jonka haluaa enchantata. Ei taikoja. Enchanttausta voi ainoastaan parantaa skillin lisäksi fortify enchanting potionilla.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

onko kuitenkin niin että jos Tällä levelillä olen mätkinyt Miekalla ja nostanut sen tasoa Viidesti. En voikkaan enää kouluttaa sitä Maksamalla, tai jos maksan 5uppia niin se ei enää nouse tällä levelillä miekkailemalla?..

Yhden character levelin aikana voit maksaa 5 jonkun kyky tason nostosta. Esim 3 tasoa lockpickingiä ja 2 sneakkia. Käyttämällä kykyä sitä voi parantaa aina. Jotta voisit ostaa viiden kyky tason jälkeen lisää kyky tasoja tarvii hahmosi ensin saada leveli.

Eli siis yhden hahmon levelin aikana voit ostaa rahalla 5 kyky leveliä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

okeiii... olis niinku toi questi kun " reunification of skyrim " ja objectiivinä olis "Regain the pale" mutta ei mitään ***** merkkiä missään? ymmärsin että pitäisi menä puhumaan tolle legate rikka naiselle mutta ***** ei mitään, enemmän aikaa menee tässä ***** pelissä bugien välttämiseen ku pelaamiseen :mad:
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kiitos vinkeistä, en sitten ihan hakoteillä ollutkaan. Smithingiä olenkin juuri noin nostanut, eli iron daggeria tehny ja sillä nostellu sepän taitoja. Pitänee hankkia tuo taika jota voipi lihakilpenä käyttää. Näinkin yhen vihun sitä käyttävän. Uusi tieto oli tuo että aineksia syömällä saapi vaikutuksen selville.. Tähän saakka oon vaa sattumanvaraisesti tyrkänny asioita yhteen ja 80 % tapauksissa on potion failed. Onneks löysin health potun reseptin vahingossa : )

Sellanen kysymys että onko eri alueilla eri lohikäärmeitä? Ei ole vielä tullut kuin sitä yhtä tyyppiä vastaan ja kovasti haluaisin lisää noita Shouteja. Mulla on vasta se eka huuto. Vai mihin asti pääjuonta pitää pelata että on mahollista noita lisää saaja vai onko noi loharit jotenki levelistä riippuvia? Tällä hetkellä taidan olla lvl 19. Mun ukko on noteerattu Dragonborniksi ja metsistä löytyy jo noita mustia lohareita randomina.

Ja miks ihmeessä loharit on helpompia ku jättiläiset :confused:
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

okeiii... olis niinku toi questi kun " reunification of skyrim " ja objectiivinä olis "Regain the pale" mutta ei mitään ***** merkkiä missään? ymmärsin että pitäisi menä puhumaan tolle legate rikka naiselle mutta ***** ei mitään, enemmän aikaa menee tässä ***** pelissä bugien välttämiseen ku pelaamiseen :mad:

Oletko koittanut tallentamista ja pelin uudelleen käynnistämistä? Se auttaa useampaan vastaavanlaiseen kohtaan. Tai vastaavasti lataat viimeisimmän autosaven.

p.s. Kannattaa kiinnittää myös huomiota kirjoitusasuun (pisteet ja istokirjaimet ym.), sekä liialliseen voimasanojen käyttöön. Aika nopeasti on tullut tuollaisesta kirjoittelusta aikaisemmin punaista korttia. :eek:
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Pelin alussa ammuin yhtä jätkää nuolella naamaan ja hän luonnollisesti suuttui minulle. Nyt yhdessä sivutehtävässä pitäisi mennä puhumaan tälle samaiselle tyypille, mutta hän ei ole vieläkään rauhottunut, vaan jahtaa kirveen kanssa minua, kun saavun hänen luokseen. Mitä pitäisi tehdä?

Eilen menin naimisiin, mutta ei sekään mennyt ilman vastoinkäymisiä. Ekalla kerralla, kun morsian saapui, lattialle ilmeistyi yhtäkkiä Lydia ja joku toinen henkivartijani kuolleena (olin vahingossa tappanut molemmat). Sen jälkeen morsian ja vieraat suuttuivat minulle ja lähtivät temppelistä. Näin tapahtui 3 kertaa. Sen jälkeen heitin ruumiit kellariin ja suljin oven perässä. Se auttoi ja nyt olen onnellisesti naimisissa, mutta morsianta en löydä mistää? Hän ei ole kummassakaan talossani, eikä siellä, missä kosin häntä?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tähän saakka oon vaa sattumanvaraisesti tyrkänny asioita yhteen ja 80 % tapauksissa on potion failed. Onneks löysin health potun reseptin vahingossa : )

Reseptejä saa ostettua myös alkemisteilta kaupungeista. Varsinkin invisibility reseptejä kannattaa hankkia, sillä niistä potioneista saa hyvin skilliä ja rahaa. Samalle potionille on monie reseptejä.

Sellanen kysymys että onko eri alueilla eri lohikäärmeitä? Ei ole vielä tullut kuin sitä yhtä tyyppiä vastaan ja kovasti haluaisin lisää noita Shouteja. Mulla on vasta se eka huuto.

Ja miks ihmeessä loharit on helpompia ku jättiläiset :confused:

Shouteja saa opittua monista eri luolista. Ne lohharin jalan näköset luolamerkit sisältää aina uuden sanan, mutta uusia sanoja voi löytää vähän mistä vaan. Riippumatta siitä minkälaisen lohharin tappaa, niistä saa aina yhen sielun. Opittuja sanoja voi sitten unlockata shouteiksi taikamenusta.

Lohharit kovenee levelin myötä. Pahimmat lohikäärmeet on pahempia kuin jättiläiset. Jättiläiset nimittäin on poikkeus siinä että ne ei pahene levelin myötä. Kaikki dungeonit seuraa vaikeudessaan hahmon leveliä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Pelin alussa ammuin yhtä jätkää nuolella naamaan ja hän luonnollisesti suuttui minulle. Nyt yhdessä sivutehtävässä pitäisi mennä puhumaan tälle samaiselle tyypille, mutta hän ei ole vieläkään rauhottunut, vaan jahtaa kirveen kanssa minua, kun saavun hänen luokseen. Mitä pitäisi tehdä?

Eilen menin naimisiin, mutta ei sekään mennyt ilman vastoinkäymisiä. Ekalla kerralla, kun morsian saapui, lattialle ilmeistyi yhtäkkiä Lydia ja joku toinen henkivartijani kuolleena (olin vahingossa tappanut molemmat). Sen jälkeen morsian ja vieraat suuttuivat minulle ja lähtivät temppelistä. Näin tapahtui 3 kertaa. Sen jälkeen heitin ruumiit kellariin ja suljin oven perässä. Se auttoi ja nyt olen onnellisesti naimisissa, mutta morsianta en löydä mistää? Hän ei ole kummassakaan talossani, eikä siellä, missä kosin häntä?

Pffff heh.. Tuota tuosta kimppaan menosta olis kysymyksiä. Miten tuo käytännössä onnistuu ja onko useita ehdokkaita tarjolla?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Se auttoi ja nyt olen onnellisesti naimisissa, mutta morsianta en löydä mistää? Hän ei ole kummassakaan talossani, eikä siellä, missä kosin häntä?
Todennäköisesti morsian on yhä Riftenissä Temple of Marassa odottelemassa, että kerrot hänelle, mihin hän kanssasi muuttaa.

Pffff heh.. Tuota tuosta kimppaan menosta olis kysymyksiä. Miten tuo käytännössä onnistuu ja onko useita ehdokkaita tarjolla?
Hyvin yksinkertaistahan tuo tässä on. Ensin pitää hankkia Amulet of Mara, jonka saa kätevästi ostettua 200 kolikon hintaan Maramal-nimiseltä henkilöltä Riftenistä. Kyseinen henkilö viettää aikaansa joko Temple of Marassa tai sitten paikallisessa majatalossa. Maramalille pitää joka tapauksessa puhua, vaikka olisi amuletin jo jollain muulla tavalla onnistunut hankkimaan.

Riftenissä vierailun jälkeen pitää sitten vain laittaa amuletti kaulaan ja mennä puhumaan tulevalle puolisolle. Valinnanvaraa on runsaasti. Usein suoritettuasi sivutehtävän, tulee kyseisestä tehtävänantajasta potentiaalinen kumppani. Kun avioliitosta on kumppanin kanssa sovittu, pitää palata Rifteniin Malamarille ilmoittamaan aikeistaan mennä naimisiin. Häät pidetään seuraavana päivänä. Seremonian jälkeen pitää puolisolle vielä kertoa, minne haluaa tämän muuttavan. Vaihtoehtoina ovat pelaajan omistamat talot sekä puolison alkuperäinen koti.

Puoliso tarjoaa kerran päivässä ruokaa ja rahaa. Siinäpä se sitten onkin.
 
Ylös Bottom