Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Pystyykö niitä jättiläisiä tappamaan meleerangelta joskus myöhäisessä vaiheessa kun onjo sairaimmat varustukset hallussa?
Ois huvittavaa juosta sitä jättiä ympäri huitoen nilkoille & väistellen sen Nuijaa puikkelehtien jalkojen välistä :p
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Pystyykö niitä jättiläisiä tappamaan meleerangelta joskus myöhäisessä vaiheessa kun onjo sairaimmat varustukset hallussa?
Ois huvittavaa juosta sitä jättiä ympäri huitoen nilkoille & väistellen sen Nuijaa puikkelehtien jalkojen välistä :p

Tässä jotain osviittaa - kerran koetin haastaa yksinäisen jätin, kun terveyspisteitä oli 200, raskas haarniska, haarniskaluokka suunnilleen 170 ja kilven kanssa hieman alle 220. Yksi raskas, kilvellä blokattu osuma vei suunnilleen kolme neljäsosaa ja toinen lennätti jo taivaan tuuliin, joten aika paljon saa vielä työstää, että pärjää. Jouskarilla näitä yleensä haastan, tehokkailla nuolilla tippuu jo neljällä osumalla, jos ehtii ampua piilosta.

Kevyttä haarniskaa en ole kokeillut, mutta sillä voisi ehkä ehtiä alta pois, jättiläisen isku kestää sen verran kauan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

No niin, ostin pelin Huutonetistä pikkuveljelle Joululahjaksi ja pakkohan sitä oli päästä heti testaamaan. (Eihän käytettyä peliä sovi antaa lahjaksi ennenkuin se on testattu)
Ja suurin pettymys osui tuohon grafiikkaan, surullista huomata että PS3 on jo tiensä päässä sillä peli ei graaffisesti tarjoa samanlaista "**ttu kuin siistit graffat!", elämystä kuin aikoinaan esim Morrowind ja Oblivion. Tekstuurit toivat mieleen jonkin vanhan 3d räiskintä pelin ja tuo ns eläväympäristö taas sitä että joku perkele*n pupu silloin tällöin osuu näkökenttään. Varmasti hyvällä tietsikalla näyttää jo ihan mukavalta. toivotaan että pelin anti muilta osin olisi hieman enemmän MindBlower..

Ps 4sta odotellessa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Grafiikat on mielestäni juuri sopivat, Kuulopuheiden mukaan PS4 ei muutu millään tavalla paitsi jotain elokuvien katsomiseen liittyviä asioita

Ja itse asiaan..
Tarvitseeko minun valita Skill Tree'stä Kaikki 'matkan varrella' olevat perkit jos haluan yhden tietyn perkin sieltä?
Haluaisin tuon Carry weight +100 Pickpocketing Skilltreestä mutta tuo "night Thief" ei tunnu itselle hyödylliseltä kun tulee varasteltua aika vähän ihmisiltä. korkeintaan joltain skill trainerilta omat pois :p
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

No niin, ostin pelin Huutonetistä pikkuveljelle Joululahjaksi ja pakkohan sitä oli päästä heti testaamaan. (Eihän käytettyä peliä sovi antaa lahjaksi ennenkuin se on testattu)
Ja suurin pettymys osui tuohon grafiikkaan, surullista huomata että PS3 on jo tiensä päässä sillä peli ei graaffisesti tarjoa samanlaista "**ttu kuin siistit graffat!", elämystä kuin aikoinaan esim Morrowind ja Oblivion. Tekstuurit toivat mieleen jonkin vanhan 3d räiskintä pelin ja tuo ns eläväympäristö taas sitä että joku perkele*n pupu silloin tällöin osuu näkökenttään. Varmasti hyvällä tietsikalla näyttää jo ihan mukavalta. toivotaan että pelin anti muilta osin olisi hieman enemmän MindBlower..

Ps 4sta odotellessa.

OT: Se, että grafiikka multiplatform-pelissä on mitä on ei tarkoita sitä, että PS3 olisi tiensä päässä. Tämä(kin) on (kai) boxilta surkea porttaus PS3:lle. Kyllä munkin mielestä se alkaa olla tiensä päässä siinä mielessä, että grafiikkaa ei voi enää parantaa (esim. UC3:sta). Naughty Doggikin sen tajusi ja tekee uutta pelisarjaa (The Last Of Us), koska Unchartedia ei voi parantaa enään tällä raudalla. Ainakin ite luulisin niin.

Grafiikat on mielestäni juuri sopivat, Kuulopuheiden mukaan PS4 ei muutu millään tavalla paitsi jotain elokuvien katsomiseen liittyviä asioita

Kuulopuheita tosiaan. Miksi tehdä uusi pelikonsoli, jos ainoat muutokset liittyvät elokuvien katseluun. Pelaamista varten sen kuitenkin suurin osa ostaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Koko laitetta tuskin on tulossa vielä vähään aikaan ja Pitää kyllä myöntää että Olen tosiaan 'vähän' laiska ottamaan selvää asioista ennenkuin ne ovat ajankohtaisia:D

Ettei tämä nyt menisi ihan offtopiciksi Kysynkin että Voiko tässä ujuttaa tyyppejä toistensa kimppuun?..
esim: Jos Luretan Jättiläisen jonnekkin kylän keskelle, alkaako ne kyläläiset hakkaamaan sitä & toisinpäin?

Olisi kyllä ihan Trophyn arvoinen teko jos lurettaisi vaikka lohikäärmeen johonkin pääkaupungeista! "Youve earned trophy: Bringer of Destruction!" xD
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Mutta mitä tosta lagista kuulin niin sen ei pitäs olla niin iso ongelma uusilla koneilla.

Testasin Fat ja Slim PS3:lla Skyrimiä, eikä tuntunut olevan juurikaan vaikutusta kummalla pelaa.
Eikä tuo ole liian iso ongelma, kun peli on muuten hyvä ja koukuttava.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tietyt skeletonit (tai Draugrit) käyttävät huutoja ja riisuvat sinut & mahdollisesti seuralaisen aseista.

Hyvä tietää. Pelissä tulee ajoittain tehtäviä, joissa pitää luopua aseistaan. Ratkaisu on itselleni ollut hyvinkin helppo: olen käyttänyt pelkkiä loitsuja koko ajan, ja niillä pystyy sotimaan vaikka alasti.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Nyt tarvis vähän jelppiä. Oon jumissa labyrintissä. Restoration ja alteration on ongelma, niitä en ole saanut aktivoitua, samoin alkerrassa oleva conjuration.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tänään tuli tää VPD'stä haettua, ei oo vielä montaa tuntia takana.
Täytyy myöntää, että odotin grafiikalta enemmän, ja ehkä koko peliltä.
Pientä lagailua, bugailua ja pahimmillaan tilttailua ilmennyt, ei kyllä ole haitannut.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Meinasin jo viime päivien aikana, että pelin jumiutumiset on historiaa, ei mennyt peli jumiin moneen päivään. P*skat sanon minä, tänään se sama vanha meininki taas jatkui. Ei jaksaisi montaa kertaa pelata samoja kohtia uudestaan sen takia, että peli jumittuu itsestään. Pikku hiljaa alkanut muutenkin nyppimään jatkuva latausruudun tuijottaminen. Kai tästä pelistä joskus vielä saa ihan pelattavan version aikaiseksi.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Sori jos joku on jo kysynyt, mutta mitenkäs noita Enchantereita pystyy tuhota? Olen oppinut tuon "Carrying capacity increased by 15 points" ja nyt olisi saappaat jossa tuo olisi 30 points. Kun yritän oppia tuon, niin peli valittaa, että olet jo oppinut. Vai pystyykä jollain toisella tavalla tuon enchanterin vaihtamaan parempaan?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Omien enchantien taso riippuu täysin hahmon enchant taidosta ja siitä kuinka tehokasta soul gemiä käyttää. Grand ja black gemit täytettynä grand sielulla on ne tehokkaimmat.
Jokainen enchant siis opitaan vain kerran riippumatta siitä kuinka tehokkaasta kamasta sen oppii ja loput on hahmon taidoista kiinni.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Hei.

Tuosta enchantingista olisi kysymys.

Onko kukaan löytänyt kamoja, joissa olisi Fortify Enchanting?
Itse olen tasolla 35 eikä ole vielä tullut yhtään tuollaista kampetta vastaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Noniin tulipahan helpotusta peliin kun sain ukolle Dragon kevyet haarniskat legendary-tasona päälle. Iha kiva näkönenki setti vieläpä kyseessä. Apurille heitin sitte Glass setin legendaryna ja kovaa on kyyti ja savotta kyllä. Joku aiemmin kyseli että voiko noita gianteja haastaa reilusti meleellä niin mulla ainaki onnistuu hyvin miekan ja kilven kanssa. Hieman kyllä säikähin että kuoliko mun apuri kokonaan kun jätti hänet sinkosi taivaalle. Rupesin jo ettimään ruumista että saan kaikki kamani takas vaan sieltähän se tallusti 10 minsan päästä perässä toista jättiä vastaan.

Tosi hyvä peli on kyllä kyseessä. Mielenkiintosia tehtäviä on kesken vaikka miten paljon ja alottelin jo toistakin hahmoa josta teen sitten kahen tikarin ja jousipyssyn siivittämänä hiippailevan murhaajan. Ei tällä ekalla hahmolla oo sniikkailtu yhtään ja muutenki toiminta on ollut sitä että miekka ojossa vaan mennään. Taiatkin on jääny alun jäljiltä jo pois, paitsi toi tuliukon oon summonoinu joskus avuks jos on iso vihulauma edessä.

Followeria haluaisin vaihtaa. Koko pelin ajan oon Janessaa pitäny mukana ja on kyllä hoitanu hommansa hyvin. Ehkä vaihdan Aelaan seuraavaksi. Harmi kun se Lydia kuoli jonneki luolaan :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Miten tuo perk systeemi oikein menee?
Haluan saada one hand skillin sen ekan perk kohan täyteen missä yhden käden aseiden damage kasvaa aina tietyn prosentti määrän mutta sen jälkeen kun pistin siihen 2 (nyt näyttää 2/5 ) niin en voi laittaa kolmatta pistettä siihen vaikka olenkin saanut lvl ylös ja perk pisteitä!? :confused:

Miten tuon saaa täyteen? Olen jättänyt jo 4 pistettä käyttämättä kun haluan sen täyteen ja pistin myös heavy armoreihin ekaan kohtaan 2 pistettä mutta siihenkään ei voi laittaa kolmatta! :mad:

E: Ja miten tuo tallennus systeemikin oikein toimii? Kun pelasin ja lopetin ja seuraavan kerran menin pelaamaan niin siellä oli 4 tallennus tietoa? Sitten kun annoin kaverini pelata niin sen jälkeen kun hän lähti ja aion taas mennä omalla ukolla pelaamaan niin kaverin hahmo oli sivuuttanut oman ukkoni ja siinä oli taas 4 tallennus kohtaa kaverin ukolla ja oma hahmoni oli poistunut.. Pitäskö ottaa autosave pois vai? Tekeekö se muka ihan uuden paikan tuonne load valikkoon kun se tallentaa automaattisesti... Jos tekee niin toisen hahmon tekeminenhän on sitten käytännössä mahdotonta kun se sivuuttaa sen ekan hahmon eli poistaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

sun pitää parantaa sitä taitoa ennenkuin voit laittaa siihen perk pisteitä.. siinä skillin alla lukee "Required Points"
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Niitä tallennuksia on tosiaan vissiin neljä aina joka ukkoa kohti. Kolme niistä on autosavea ja yks se sun ite tallentamas. Autosaven tunnistat siitä että kun oot sen kohalla ja ootat hetken niin siihen tulee se ukkos nimi ja vieressä lukee muistaakseni AUTO. Eikä se mielestäni kyllä tallenna toisen hahmon päälle itestään, eli kyllä se sun ukkos pitäs siellä jossain olla.
 
Ovatkos pojjaat käyttäneet vanhaa "tallenna usein ja eri slotteihin" -käytäntöä skyrimin osalta? Viime pelikerralla havahduin siihen, että ruutuun napsahtin tallennus #150 tjsp. Onkohan tuossa joku katto, vai ottaako kiintolevyn tila ensin vastaan?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

En löytänyt enää vanhaa ukkoani niin menin sitten poistamaan kaikki 4 kaverin tekemääni save paikkaa ja sen jälkeen en voinut enää edes mennä siihen load kohtaan eli kai se oma hahmo sitten poistui..
Ei ollut onneksi kun 7lvl niin pelasin sen jo päivässä samalle tasolle ja ylikin :D
Silti vähän mietityttää tuo save homma nyt :confused:
 
Ylös Bottom