Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kysymys tuosta Revealing the unseen tehtävästä.

Olen kohdassa jossa täytyy yhdistää säteet ja kääntää vipuja. Se dwarven masiina. Ongelma on siinä, että säteet eivät liiku. Vaikka käytän flamesia ja frostbitea, ne pysyvät paikoillaan. Kenelläkään käynyt samoin? Jos on, löytyikö ratkaisua? Alustana PS3.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

"Jostakin luin" on nettimaailman yleisempiä perusteluita ;) Entä OMAT perustelusi?

Minusta kyseessä on lähinnä mielipide-ero. Skyrimissa on monipuolisempia henkilöitä, lapset nyt uutena esimerkkinä ja bardit ammattikuntana. He ovat myös ilmeikkäämpiä.

Ahaa, eli tästä päättelen että sää luulet että yritän kusettaa sua ;) No totta vitussa Skyrimi on kehittyneenpi, mutta sanoinko että oblivionissa henkilöt ois jotenki parempia ku tässä, en sanonut.

Ja ilmeisesti sä ymmärsit väärin.

Totta, kun rupee asiaa miettiin niin onhan se tehtävien laajuus ja ideallisuus mielipidekysymys.

Mutta otetaanpa alusta: Oblivionissa ei panostettu niinkään tehtävien määrään, vaan henkilöihin ja niiden kuulumista tehtäviin. Jos nyt ymmärtäisit oikein.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

En usko sun yrittävän kusettaa :D Uskon oikeasti, että jossakin on lukenut sellaista, mutta muistin syövereistä on kadonnut tarkka paikka. Jos näin ei jostain syystä olekaan, niin uskon vilpittömään erehdykseen. En usko, että tällä foorumilla ylipäätään kauhesti tietoisesti huijattaisiin :D (Tai sitten olen vain hölmö)

Ymmärrän pointtisi henkilöistä Oblivion vs. Skyrim, vaikka en oikein itse sitä osaa allekirjoittaa. En siis ole huomannut juuri eroa tämän suhteen. Yhtä lailla molemmissa tuntuu olevan "hae tavara henkilölle X, sillä on hänelle historiallista arvoa", molemmissa on ainakin yksi henkilön mieleen liittyvä tehtävä ja Skyrimissa juuri paranellaan ihmissuhteita näillä keskustelutehtävillä. Näitä siis ilmeisesti tarkoitit henkilöiden kuulumisella tehtäviin?

En siis halua kuitenkaan sanoa, ettenkö olisi pitänyt Oblivionista. Jessus! Minä jumaloin sitä peliä ja se on yksi konsolipelisuosikeistani. Kyse ei missään nimessä ole huonosta pelistä sen(kään) suhteen.
Se, kummasta pitää enemmän, on myös makuasia.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Liian lyhyet??
Vertasin asiaa huvikseni UESPWiki -sivulla

Tuonkin linkin takaa paljastuu että questlinet ovat Skyrimissä lyhemmät.

Joku 80 tuntia lasissa ja tekemistä jäljellä aivan pirusti. Ihan selkeä Goty 2011. Ja yksi tämän sukupolven parhaista pelistä. Korjaa kertaheitolla edellisten ES:sien isoimmat ongelmat. Oblivionissa peli-into alkoi ryytyä jo kymmenen tunnin jälkeen, nyt ei millään malta pysyä poissa Skyrimista.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ai tuota kolmatta persoonaa pystyy zoomailemaan edestakaisin? :eek: 32h pelattuna ja aina kun olen ollut 3rd personissa niin kamera on ollut liskomieheni selässä kiinni. Vähän hankaloitti peluuta ja pidinkin tätä yhtenä oudoimmista lapsuksista (tai yhtenä harvoista!) pelissä, mutta eilen illalla tajusin etsiä intter netin ihmeellisestä maailmasta onko asian laita todella näin. No eihän se ollut, ja pelinautinto nousi taas parilla pykälällä kun sai vähän muutakin näkyviin kuin suomuisen selän! :p Meikä ei lue manuskoita..

Meinasi boksi vähän kyykätä kun tuli eräässä kaupungissa vähän isompi mähinä, ihan kuin olisi katsellut dioja nopeassa tahdissa. Ymmärtäähän sen kun tappelijoita oli useampi kymmenen ja katselin tilannetta korkealta, avoimelta paikalta. Onneksi fast travelilla pääsi siirtymään pois. Muutoin ei ole suurempia teknisiä onkkelmia vastaan tullut.

TUlipa taas jaaritettua turhuuksia mutta pakko mehustella edes jossain kun on vain niin maanmahtava peli. Ihan uskomattoman huikea. Tuntuu ettei ole saanut vielä oikein mitään aikaiseksi.. Ehkä pitäisi keskittyä ensin vaikkapa sisällissodan ratkomiseen tai pääjuoneen jotta saisi jotain tolkkua, noh, tolkuttomaan tekemisen määrään.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

En usko sun yrittävän kusettaa :D Uskon oikeasti, että jossakin on lukenut sellaista, mutta muistin syövereistä on kadonnut tarkka paikka. Jos näin ei jostain syystä olekaan, niin uskon vilpittömään erehdykseen. En usko, että tällä foorumilla ylipäätään kauhesti tietoisesti huijattaisiin :D (Tai sitten olen vain hölmö)

Ymmärrän pointtisi henkilöistä Oblivion vs. Skyrim, vaikka en oikein itse sitä osaa allekirjoittaa. En siis ole huomannut juuri eroa tämän suhteen. Yhtä lailla molemmissa tuntuu olevan "hae tavara henkilölle X, sillä on hänelle historiallista arvoa", molemmissa on ainakin yksi henkilön mieleen liittyvä tehtävä ja Skyrimissa juuri paranellaan ihmissuhteita näillä keskustelutehtävillä. Näitä siis ilmeisesti tarkoitit henkilöiden kuulumisella tehtäviin?

Mulla ei oo oikeestaan tapana huijata, varsinkaan täällä kun ei o mitään syytä...
Ja ihmettelen miksi joku niin tekis, eihän siinä mitään voita(?).

Joko mua väsyttää niin, tai sitten sää nyt jotenkin oot edelleen siinä oblivion vs skyrim tilanteessa, kun itte en niitä ees missään asiassa vastakkain pistäis.
Mun pointti on se että silloin kun oblivionia tehtiin, haluttiin keskittää tehtäviä enemmän liittyen henkilöihin. En sano, että Skyrimissä niin ei tehtäis vaan se että sillon kauan sitten Oblivioniin haluttiin juuri sellaiset järkevät tehtävät, eikä sitä ideatonta örkkien tappamista ilman pätevää syytä...
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Olen nyt päättänyt vihdoin hankkia tämän mestariteoksen.
En ole ennen tämäntyyppisiä pelejä pelannut. joten millä vaikeustasolla kannattaisi aloittaa pelaamaan?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Keyasa: suosittelen alkuun vaikka Adeptia (kaikkein helpoin, Novice, on tooooodella helppo) ja sitten nostaa Apperentice (ns. normal) tasolle jos siltä tuntuu. Ja vaikka siitäkin sitten ylöspäin.
Vaikeusastetta saa siis muutettua kesken pelinkin. Ei tarvitse jumittua yhteen =)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Keyasa: suosittelen alkuun vaikka Adeptia (kaikkein helpoin, Novice, on tooooodella helppo) ja sitten nostaa Apperentice (ns. normal) tasolle jos siltä tuntuu. Ja vaikka siitäkin sitten ylöspäin.
Vaikeusastetta saa siis muutettua kesken pelinkin. Ei tarvitse jumittua yhteen =)

Oikeastaan vaikeusasteet menevät; Novice, Apprentice, Adept, Expert, Master.
Mutta samaa mieltä olen kyllä tuosta novicen helppoudesta, melkein kaikki viholliset saa kaatumaan parilla iskulla. Jos haluaa haastetta niin kannttaa tosiaan aloittaa adeptilla ja siitä ylös/alas jos siltä tuntuu.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Laitoin jo tämmöisen viestin mutta taisi mennä sokeille silmille..
Eli onko näkymättömyys spelli todellakin niin paska että vaikka laitan sen päälle niin kaikki näkee mut :confused:. Aina kun laitan sen päälle kun viholliset on nähnyt mut niin ne juoksee aina vaan suoraan päälle ja hakkaavat pari kertaa ja sanovat sitten vasta sen jälkeen JOSKUS että "where are you" ja alkavat ettimään..
Alkaa ahistaa kun ei siitä oikein mitään hyötyä ole kun aina näkevät näkymättömän :( Ja toinen juttu että aina kun laitan sen spellin päälle niin jos on vähänkin lähempänä vihollinen niin ne muka kuulevat sen ja alkavat ettimään kaikki.. Tosi ahistavaa kun tulee se detected suunnilleen aina kun olen näkymättömyys spelli päällä :( (Skyrim - The Silent Killer: Invisibility and Mehrune's Razor - YouTube kohdassa 0:34 mulla olisi tuo vihollinen kuullut minut ja olisi tullut ettimään minua miekka kädessä tohon huoneeseen..)
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Laitoin jo tämmöisen viestin mutta taisi mennä sokeille silmille..
Eli onko näkymättömyys spelli todellakin niin paska että vaikka laitan sen päälle niin kaikki näkee mut :confused:. Aina kun laitan sen päälle kun viholliset on nähnyt mut niin ne juoksee aina vaan suoraan päälle ja hakkaavat pari kertaa ja sanovat sitten vasta sen jälkeen JOSKUS että "where are you" ja alkavat ettimään..
Alkaa ahistaa kun ei siitä oikein mitään hyötyä ole kun aina näkevät näkymättömän :( Ja toinen juttu että aina kun laitan sen spellin päälle niin jos on vähänkin lähempänä vihollinen niin ne muka kuulevat sen ja alkavat ettimään kaikki.. Tosi ahistavaa kun tulee se detected suunnilleen aina kun olen näkymättömyys spelli päällä :( (Skyrim - The Silent Killer: Invisibility and Mehrune's Razor - YouTube kohdassa 0:34 mulla olisi tuo vihollinen kuullut minut ja olisi tullut ettimään minua miekka kädessä tohon huoneeseen..)

Vastukset voivat myös kuulla sut, joten kehitä sneakkia ja käytä light armor buutseja, tai sitten esim dark brotherhoodista saatavat armorin buutsit, jotka ovat light armorit ja lisäksi auttaa sun hiippailua.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Koponationille kiitos oikaisusta. Menee ihan sekaisin, kun ei ole mitään easy, normal, hard -valikkoa :D
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Vastukset voivat myös kuulla sut, joten kehitä sneakkia ja käytä light armor buutseja, tai sitten esim dark brotherhoodista saatavat armorin buutsit, jotka ovat light armorit ja lisäksi auttaa sun hiippailua.

Mufflea vaan jos kerran Invisibilityakin käyttää.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Miten saa ton 30X damagen tolla daggerilla kun itellä tulee vaan 15X?

Dualwieldinä tuon pitäisi onnistua. Silloin molemmat tikarit tekevät tuon 15X damagea. Lisäksi Dark Brotherhoodista saatavat Shrouded Glovesit tuplaavat sneak damagen, jolloin yhdellä tikarilla saa tuon 30x damagen.

Ja lopuksi pieni parodiakevennys johon törmäsin youtubessa. Hauska skyrim video.

SKYRIM FAIL, Elder Scrolls V: Skyrim Parody - YouTube
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Hei! onko kellään kokemusta PC Version MMO Modista?.. Voiko siinä törmätä muihin pelaajiin maailmassa, vai ainoastaan kaupungeissa? voiko siinä tapella muita pelaajia vastaan Jne?
edes jonkinlainen PvP tekisi tästä niin nannaa!!
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tosiaankin 30x damagen saa käyttämällä dark broderhoodista saatuja hanskoja.
Skyrim - The skills and gear of my Assassin archetype - YouTube onko tuo joku modaaja vai miten sillä on tuo nightingale armor osaksi violetti ja miten se on saanut laitettua niihin muka illusion ja bow damage bonusta :eek:. Käsittääkseni noita ei voi muokata? Pitää huomenna koittaa :D

Ja sain tosta videosta varmaan vastauksen miksi ne kuulevat minut sillä kohdassa 0:20 pitäs varmaan tuo perkki hankkia niin ei kuulu ääntä kun taion näkymättömyys taian? Mulla on kyllä sneakissa kaikki perkit paitsi se viimeinen ja käytän nightingale armoreita paitsi käsineet ja huppu on dark broderhoodin.
 
Ylös Bottom