Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Muutama tunti tullut Dawnguardia pelattua, vaikuttaa ihan pätevältä, itse päädyin luonnollisesti vampyyrin seivästäjien leiriin, täytyy varmaan pelata sitten toisella hahmolla toisessa leirissä. Crossbow on kiva lisä ja kyllähän tässä taas Skyrim liekki syttyi sydämmessä ja pakko hakata myös muita sivutehtäviä. Juoni on vielä aika kovastikkin auki eikä siitä osaa mitään sanoa tarkemmin kun tulee aina suistuttua sivuraiteille kun matkustaa tuolla tundralla "hei, tuollahan en olekkaan käynyt...ups meni kolme tuntia samoillessa".
Vanhalla hahmolla toki jatkoin seikkailuja. Uudella hahmolla aloittamisessa on myös se huono puoli, että melko aikaisessa vaiheessa Dawnguardia tulee tehtävä, jonka suorittamiseen vaaditaan tietyn pääjuonitehtävän suorittaminen.Oletteko aloittaneet Dawnguardin ihan uudella hahmolla vaiko vanhemmalla?
Ajattelin aloittaa uuden melee-hahmon ja nyt pitäisi keksiä miten siitä saa mahdollisimman haastavan ja mukavan pelata. Vaikeustason tulen varmaan pitämään suht alhaalla, koska ei huvittaisi piestä vihollisia tuntikaupalla. Samalla voisi jättää oman hp:n ja armorit melko alhaisiksi, että pysyy taistelut haastavina. Health potionitkin saman tien pannaan kun eihän niiden kanssa voi edes kuolla. Kirsikkana kakun päälle voisi vielä kokeilla ensimmäistä kertaa ikinä pelata dead is dead -läpipeluun eli kuoleman (tai minkään muunkaan failin) jälkeen ei ladata vaan se oli sit siinä.
Heitelkäähän ehdotuksia, jos keksitte lisää tapoja miten tuosta taistelusta saisi mahdollisimman realistista ja miellyttävää. Sellaisenaanhan se noudattaa melko pitkälti roolipelien helmasyntiä eli tuppaa olemaan suht yksitoikkoista pieksentää, jonka ratkaisee lähes yksistään hahmon ja varusteiden statsit.
Master on haastavuudeltaan ihan ok (ehkä dead is dead vähän turhankin haastava mulle), mutta en tykkää yhtään siitä miten paljon osumaa kaikki vähänkään kovemmat vastustajat ottaa. Yritän mieluummin löytää tavan, jolla sekä oma henki että vastustajien olisi mahdollisimman höllässä.Vaikeusaste vaan masterille ja käyttään ligh armoria jos et oo aivan p@$%& pelaaja ei pitäs tuottaa hirveesti ongelmia mutta haastettakin riittää.
Tämänsuuntaiset on suunnitelmat. Ajattelin kuitenkin jonkin alkupään armorin pitää kehittämättömänä päällä, kun tuntuisi vähän hölmöltä aivan alasti juosta ympäriinsä.Vaikeusaste noviselle-adebtille ja ei ollenkaa armoria sitten kaikki(sut mukaan lukien) kuolee nopeasti. Ja jos sekää ei oo tarpeeksi niin älä kehitä ollenkaa helttiä vaan staminaa.
Itse aluksi riehuin daedric armorilla, mutta ne ei sopinut viikinki lookkiin ja jätti teki muhun blocatessa 5dmg/hit ja ilman 20(masterilla)Tämänsuuntaiset on suunnitelmat. Ajattelin kuitenkin jonkin alkupään armorin pitää kehittämättömänä päällä, kun tuntuisi vähän hölmöltä aivan alasti juosta ympäriinsä
Eli pelaat dead for dead?nyt kun kuolema olisi ollut lopullinen.
Kyllä, ja menin sitten kuolemaan. Jotkut maasta törröttävät piikit tappoivat noin kahdessa sekunnissa, kun seisoin niiden vieressä. En tiedä kehtaako tuollaisen paskan takia koko tallennusta lopettaa. Tuohan on lähes pelin täydelliseen bugaamiseen verrattavissa oleva kuolinsyy.Eli pelaat dead for dead?
Kyllä, ja menin sitten kuolemaan. Jotkut maasta törröttävät piikit tappoivat noin kahdessa sekunnissa, kun seisoin niiden vieressä. En tiedä kehtaako tuollaisen paskan takia koko tallennusta lopettaa. Tuohan on lähes pelin täydelliseen bugaamiseen verrattavissa oleva kuolinsyy.
Ei ollut Dawnguard ihan hintansa arvoinen lisäpaketti. Nyt on siitä siis kaikki päätehtävät tehty ja kaikki achievementit saavutettu. Sivutehtäviä on joitain jäljellä, mutta eipä noita "hae kirja vähintään jo kertaalleen läpäistystä alunperinkin pelissä olleesta luolasta" -tehtäviä jaksa tehdä. Pääjuonitehtävätkin olivat loppuun saakka pääosin tylsiä muutamilla paremmilla kohtauksilla varustettuina. Tarina oli myös vähän liian lyhyt. Uusia paikkoja oli jonkin verran, mutta niissäkään ei paria kohtaa lukuun ottamatta mitään mainittavaa ole. Ollakseen hintansa arvoinen, olisi Dawnguardissa pitänyt olla enemmän uusia alueita, tai ainakin paremmin toteutettuja sellaisia. Tosin onnistuneen paketin olisi saanut tehtyä näilläkin alueilla, jos tehtävät vain olisivat olleet mielenkiintoisempia. Vielä kun ottaa huomioon sen, että alkuperäisen pelin julkaisusta oli Dawnguardin julkaisupäivänä kulunut noin 7,5 kuukautta, niin parempaa olisin odottanut.
Halted Stream Camp eli läheltä liippasi. On muuten aika järkyttävää, miten tässä pelissä on noin huono collision detection kun ei osaa ottaa edes osumanopeutta huomioon. Se on näitä gamebryon viimeisiä keskareita vaikka moottori on muuten kiitettävän hyvin päivitelty nykyaikaan.Oisko piikit ollu Redoran's Retreatissätai siellä suunnilla. Joskus ekalla pelikerralla kuolin juurikin kävelemällä liian lähelle piikkejä. Pitäisi varmaan lainata peli vielä kerran kun jäi 1 trophykin platinaa vajaaksi. N. 200h meni 2 hahmolla, loitsija salamurhaajalla ja juggernautti örkillä.
Halted Stream Camp eli läheltä liippasi. On muuten aika järkyttävää, miten tässä pelissä on noin huono collision detection kun ei osaa ottaa edes osumanopeutta huomioon. Se on näitä gamebryon viimeisiä keskareita vaikka moottori on muuten kiitettävän hyvin päivitelty nykyaikaan.