Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Elder Scrolls V: Skyrim

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Joku pelaillut jo dlc:tä, kokemuksia, tunteita, fiiliksiä?

Ajattelin laittaa lataukseen tänään, mutta pelaan varmaan vielä noita side questeja läpi ennen kuin aloitan tän lisäosan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Muutama tunti tullut Dawnguardia pelattua, vaikuttaa ihan pätevältä, itse päädyin luonnollisesti vampyyrin seivästäjien leiriin, täytyy varmaan pelata sitten toisella hahmolla toisessa leirissä. Crossbow on kiva lisä ja kyllähän tässä taas Skyrim liekki syttyi sydämmessä ja pakko hakata myös muita sivutehtäviä. Juoni on vielä aika kovastikkin auki eikä siitä osaa mitään sanoa tarkemmin kun tulee aina suistuttua sivuraiteille kun matkustaa tuolla tundralla "hei, tuollahan en olekkaan käynyt...ups meni kolme tuntia samoillessa".
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Muutama tunti tullut Dawnguardia pelattua, vaikuttaa ihan pätevältä, itse päädyin luonnollisesti vampyyrin seivästäjien leiriin, täytyy varmaan pelata sitten toisella hahmolla toisessa leirissä. Crossbow on kiva lisä ja kyllähän tässä taas Skyrim liekki syttyi sydämmessä ja pakko hakata myös muita sivutehtäviä. Juoni on vielä aika kovastikkin auki eikä siitä osaa mitään sanoa tarkemmin kun tulee aina suistuttua sivuraiteille kun matkustaa tuolla tundralla "hei, tuollahan en olekkaan käynyt...ups meni kolme tuntia samoillessa".

Samat sanat. Itsekin aloitellut ja muutama tunti takana, mutta suurin osa tainnut mennä sivutehtävien parissa. Sentään suurin osa sivutehtävistä ovat olleet Dawnguardin omia.

Vampyyrien puolella rellestin sen aikaa, että Vampire Master -achi kilahti ruutuun. Pikahavaintona kyseinen lordi on aika overpower, sillä siipiveikolla pystyy lentelemään vaikka keskellä päivää ilman näkyvää haittaa ja AOE-lifedrain takaa sen, ettei kuolemaankaan pääse. Mutta ihan kivahan tuolla oli rellestää, ei siinä.

Crossbow'lle ei itselleni ole ollut vielä käyttöä, sillä oma Dragon bow on damageltaan yli tuplaten varsijouseen verrattuna. Tosin nyt alkaa saamaan räjähtäviä/jäädyttäviä/sähköistäviä boltteja aseeseen, joten täytyy katsella asetta uudemmin.

Juonen osalta mennään vielä alkutekijöissä, mutta tässä olisi tarkoitus loppuviikosta koittaa urakoida lävitse, niin saataisiin "analyyttisempaa" speksiä KF:n sivuille julki.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Oletteko aloittaneet Dawnguardin ihan uudella hahmolla vaiko vanhemmalla?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Oletteko aloittaneet Dawnguardin ihan uudella hahmolla vaiko vanhemmalla?
Vanhalla hahmolla toki jatkoin seikkailuja. Uudella hahmolla aloittamisessa on myös se huono puoli, että melko aikaisessa vaiheessa Dawnguardia tulee tehtävä, jonka suorittamiseen vaaditaan tietyn pääjuonitehtävän suorittaminen.

Tähän mennessä Dawnguardissa on mukana ollut pari varsin mielenkiintoista kohtaa, mutta vähän turhan paljon kuivaa suorittamista. Mitään erityisen suurta innostusta eivät tehtävät siis ainakaan vielä ole pystyneet herättämään, ja tehtävälistalla on puoliväli jo ainakin ylitetty.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ajattelin aloittaa uuden melee-hahmon ja nyt pitäisi keksiä miten siitä saa mahdollisimman haastavan ja mukavan pelata. Vaikeustason tulen varmaan pitämään suht alhaalla, koska ei huvittaisi piestä vihollisia tuntikaupalla. Samalla voisi jättää oman hp:n ja armorit melko alhaisiksi, että pysyy taistelut haastavina. Health potionitkin saman tien pannaan kun eihän niiden kanssa voi edes kuolla :D. Kirsikkana kakun päälle voisi vielä kokeilla ensimmäistä kertaa ikinä pelata dead is dead -läpipeluun eli kuoleman (tai minkään muunkaan failin) jälkeen ei ladata vaan se oli sit siinä.

Heitelkäähän ehdotuksia, jos keksitte lisää tapoja miten tuosta taistelusta saisi mahdollisimman realistista ja miellyttävää. Sellaisenaanhan se noudattaa melko pitkälti roolipelien helmasyntiä eli tuppaa olemaan suht yksitoikkoista pieksentää, jonka ratkaisee lähes yksistään hahmon ja varusteiden statsit.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ajattelin aloittaa uuden melee-hahmon ja nyt pitäisi keksiä miten siitä saa mahdollisimman haastavan ja mukavan pelata. Vaikeustason tulen varmaan pitämään suht alhaalla, koska ei huvittaisi piestä vihollisia tuntikaupalla. Samalla voisi jättää oman hp:n ja armorit melko alhaisiksi, että pysyy taistelut haastavina. Health potionitkin saman tien pannaan kun eihän niiden kanssa voi edes kuolla :D. Kirsikkana kakun päälle voisi vielä kokeilla ensimmäistä kertaa ikinä pelata dead is dead -läpipeluun eli kuoleman (tai minkään muunkaan failin) jälkeen ei ladata vaan se oli sit siinä.

Heitelkäähän ehdotuksia, jos keksitte lisää tapoja miten tuosta taistelusta saisi mahdollisimman realistista ja miellyttävää. Sellaisenaanhan se noudattaa melko pitkälti roolipelien helmasyntiä eli tuppaa olemaan suht yksitoikkoista pieksentää, jonka ratkaisee lähes yksistään hahmon ja varusteiden statsit.

Vaikeusaste vaan masterille ja käyttään ligh armoria jos et oo aivan p@$%& pelaaja ei pitäs tuottaa hirveesti ongelmia mutta haastettakin riittää.

Niille joilla nyt on jo dawnguarf niin kysyisin paljonko dawnguard tuo sivutehtäviä/miscobjekteja kun ei tule mitää uutta aluettakaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Vaikeusaste vaan masterille ja käyttään ligh armoria jos et oo aivan p@$%& pelaaja ei pitäs tuottaa hirveesti ongelmia mutta haastettakin riittää.
Master on haastavuudeltaan ihan ok (ehkä dead is dead vähän turhankin haastava mulle), mutta en tykkää yhtään siitä miten paljon osumaa kaikki vähänkään kovemmat vastustajat ottaa. Yritän mieluummin löytää tavan, jolla sekä oma henki että vastustajien olisi mahdollisimman höllässä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Vaikeusaste noviselle-adebtille ja ei ollenkaa armoria sitten kaikki(sut mukaan lukien) kuolee nopeasti. Ja jos sekää ei oo tarpeeksi niin älä kehitä ollenkaa helttiä vaan staminaa.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Vaikeusaste noviselle-adebtille ja ei ollenkaa armoria sitten kaikki(sut mukaan lukien) kuolee nopeasti. Ja jos sekää ei oo tarpeeksi niin älä kehitä ollenkaa helttiä vaan staminaa.
Tämänsuuntaiset on suunnitelmat. Ajattelin kuitenkin jonkin alkupään armorin pitää kehittämättömänä päällä, kun tuntuisi vähän hölmöltä aivan alasti juosta ympäriinsä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tämänsuuntaiset on suunnitelmat. Ajattelin kuitenkin jonkin alkupään armorin pitää kehittämättömänä päällä, kun tuntuisi vähän hölmöltä aivan alasti juosta ympäriinsä
Itse aluksi riehuin daedric armorilla, mutta ne ei sopinut viikinki lookkiin ja jätti teki muhun blocatessa 5dmg/hit ja ilman 20(masterilla)
Ja hpeeta oli lähelle 500 joten vaihoin itelleni iron armorit kuolin nopeempaa ja dragon bane kummiskin tappo viholliset nopeesti(100dmg)

Jos aiot käyttää kilpeä kannataa käyttää vaikka iron armoria, mutta parasta saatavilla olevaa kilpee näin sillä tekeekin jotain eikä siitä tule vaan bashaamiseen käytetty"ase"
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Menin tuossa level 6 tienoilla kokeilemaan gianttia vastaan, että onko tämä mun kokeilu apprenticella aivan liian helppoa. Voin sanoa ettei ole. Giant löi ekalla kilven läpi semmoset 70 (/100) damagea ja siitä alkoi hirveä ajojahti. Onneksi lähistöltä löytyi Whiterunin pohjoinen vartiotorni, jonka suojaan pääsin. RIP ne neljä vartijaa jotka kuolivat minua puolustaessaan :D. Tuo oli kyllä jotain niin jännittävää ja eeppistä nyt kun kuolema olisi ollut lopullinen.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Tuollaiset tilanteet ovat kyllä parhaita. Vanhalla ukolla ikävä kyllä ei tullut enää tuollaisia tilanteita.siksi tein uuden ukon tai siis akan. "uusi"(pelattu 70h) hahmoni on taikuri mikä on yllättävän haastavaa, koska perustasonkin ihmiset tappaa minut yhdestä, mutta kaikkia taika kouluja käyttämällä ja keskittymisellä melkein kaikki taistelut voi voittaa eli homma ei muutu r1 ränkkäämiseksi.
Tällä taikurilla lohikäärme ja jätti taistot on pirun vaikeita. Kohtasin tässä lähiaikoina elderdragonin vaikka olen vain 29 levelinen entiedä siihen syytä mutta taistelu oli mahdotonta juoksin sitä pakoon riverwoodiin mutta vartijat ei pärjännyt sille mutta sitten älysin taikoa mufflen ja näkymättömyyden ja juoksin vaan pakoon tuntui typerältä

nyt kun kuolema olisi ollut lopullinen.
Eli pelaat dead for dead?
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Eli pelaat dead for dead?
Kyllä, ja menin sitten kuolemaan. Jotkut maasta törröttävät piikit tappoivat noin kahdessa sekunnissa, kun seisoin niiden vieressä. En tiedä kehtaako tuollaisen paskan takia koko tallennusta lopettaa. Tuohan on lähes pelin täydelliseen bugaamiseen verrattavissa oleva kuolinsyy.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Kyllä, ja menin sitten kuolemaan. Jotkut maasta törröttävät piikit tappoivat noin kahdessa sekunnissa, kun seisoin niiden vieressä. En tiedä kehtaako tuollaisen paskan takia koko tallennusta lopettaa. Tuohan on lähes pelin täydelliseen bugaamiseen verrattavissa oleva kuolinsyy.

Oisko piikit ollu Redoran's Retreatissä ;) tai siellä suunnilla. Joskus ekalla pelikerralla kuolin juurikin kävelemällä liian lähelle piikkejä. Pitäisi varmaan lainata peli vielä kerran kun jäi 1 trophykin platinaa vajaaksi. N. 200h meni 2 hahmolla, loitsija salamurhaajalla ja juggernautti örkillä.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ei ollut Dawnguard ihan hintansa arvoinen lisäpaketti. Nyt on siitä siis kaikki päätehtävät tehty ja kaikki achievementit saavutettu. Sivutehtäviä on joitain jäljellä, mutta eipä noita "hae kirja vähintään jo kertaalleen läpäistystä alunperinkin pelissä olleesta luolasta" -tehtäviä jaksa tehdä. Pääjuonitehtävätkin olivat loppuun saakka pääosin tylsiä muutamilla paremmilla kohtauksilla varustettuina. Tarina oli myös vähän liian lyhyt. Uusia paikkoja oli jonkin verran, mutta niissäkään ei paria kohtaa lukuun ottamatta mitään mainittavaa ole. Ollakseen hintansa arvoinen, olisi Dawnguardissa pitänyt olla enemmän uusia alueita, tai ainakin paremmin toteutettuja sellaisia. Tosin onnistuneen paketin olisi saanut tehtyä näilläkin alueilla, jos tehtävät vain olisivat olleet mielenkiintoisempia. Vielä kun ottaa huomioon sen, että alkuperäisen pelin julkaisusta oli Dawnguardin julkaisupäivänä kulunut noin 7,5 kuukautta, niin parempaa olisin odottanut.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Ei ollut Dawnguard ihan hintansa arvoinen lisäpaketti. Nyt on siitä siis kaikki päätehtävät tehty ja kaikki achievementit saavutettu. Sivutehtäviä on joitain jäljellä, mutta eipä noita "hae kirja vähintään jo kertaalleen läpäistystä alunperinkin pelissä olleesta luolasta" -tehtäviä jaksa tehdä. Pääjuonitehtävätkin olivat loppuun saakka pääosin tylsiä muutamilla paremmilla kohtauksilla varustettuina. Tarina oli myös vähän liian lyhyt. Uusia paikkoja oli jonkin verran, mutta niissäkään ei paria kohtaa lukuun ottamatta mitään mainittavaa ole. Ollakseen hintansa arvoinen, olisi Dawnguardissa pitänyt olla enemmän uusia alueita, tai ainakin paremmin toteutettuja sellaisia. Tosin onnistuneen paketin olisi saanut tehtyä näilläkin alueilla, jos tehtävät vain olisivat olleet mielenkiintoisempia. Vielä kun ottaa huomioon sen, että alkuperäisen pelin julkaisusta oli Dawnguardin julkaisupäivänä kulunut noin 7,5 kuukautta, niin parempaa olisin odottanut.

Komppailen kyllä, vaikka kyllä sitä mielellään ostin tuon, toki paljon enemmän odotin tuolla hinnalla varsinkin kun aikaa on kulunut julkaisusta jo kuukausia. Plus ensimmäistä kertaa sammutin boksin Skyrimiä pelatessani suututtuani kun en siltä nykimiseltä pystynyt liikkumaan eräässä sivutehtävässä ahtaassa käytävässä metriäkään. Toisella puolella oli aina vastassa muutama vampyyri maagi atronacheineen ja toisella puolella hölmistyneenä hymähtelevä Mjöll the Lioness seisoen tiellä. Olin vielä lisäksi ihmissutena siellä ahtaudessa. välillä muutenkin aivan käsittämätöntä nykimistä. Mutta loppujen lopuksi olen silti tyytyväinen että saatiin lisää tarinaa peliin, kunhan pian tulisi lisää ja paljon parempaa sekä uusia alueita.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Oisko piikit ollu Redoran's Retreatissä ;) tai siellä suunnilla. Joskus ekalla pelikerralla kuolin juurikin kävelemällä liian lähelle piikkejä. Pitäisi varmaan lainata peli vielä kerran kun jäi 1 trophykin platinaa vajaaksi. N. 200h meni 2 hahmolla, loitsija salamurhaajalla ja juggernautti örkillä.
Halted Stream Camp eli läheltä liippasi. On muuten aika järkyttävää, miten tässä pelissä on noin huono collision detection kun ei osaa ottaa edes osumanopeutta huomioon. Se on näitä gamebryon viimeisiä keskareita vaikka moottori on muuten kiitettävän hyvin päivitelty nykyaikaan.
 
Vastaus: The Elder Scrolls V: Skyrim [PS3/X360]

Halted Stream Camp eli läheltä liippasi. On muuten aika järkyttävää, miten tässä pelissä on noin huono collision detection kun ei osaa ottaa edes osumanopeutta huomioon. Se on näitä gamebryon viimeisiä keskareita vaikka moottori on muuten kiitettävän hyvin päivitelty nykyaikaan.

Itekkin kuolin sinne joskus alku pelistä. Sen paikan ideanahan on että sinne tiputaan reiästä yläpuolella. Tälläsiä paikkoja ei ole paljoa niin eivät ole jaksaneet varmaan mitään hienoja systeemejä tehdä.
Dead for dead on kyllä vähän typerää skyrimissä koska kohtia joissa jokin ansa tai viholinen tappaa yhdesdä on aika paljon. Kannattaa mieluummin vaikka tallentaa harvoin, jollon ärsyttää vähemmän mutta silti kuolema on suhkot "pelottava"
 
Ylös Bottom