Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Evil Within

Vastaus: The Evil Within [Hype]

Bz43K90IgAAmRnt.jpg:large


Tuli loistavan Alienin innoittamana hommattua tämäkin. Lokakuu on kauhukuukausi. Tunnelmallinen ja ihan lupaava kolmen ensimmäisen kappaleen jälkeen.

Mutta helvetti soikoon. En ole tällä sukupolvella törmännyt vielä yhteenkään näin huonosti pyörivään peliin (testissä PS4-versio). Framerate heiluu efektien ja ilkiöiden pörrätessä ruudussa jossain 20-25fps:n paikkeilla... Ihan karsean tuntuista. Sinänsä jännä kun peli ei tee graaffisesti edes mitään kovin erikoista. Älkää hommatko ainakaan vielä PS4-versiota! Erityisesti jos omistaa useamman pelikoneen. Odottakaa Digital Foundryn arviota pelistä.

No hemmetti, mitenköhän toi Xbox 360 versio... Ite täällä vielä vanhalla sukupolvella mennään toistaiseksi. Pistäkö tunnelmia vielä kun oot pelannut eteenpäin niin täytyy sit tehdä päätös rynnätäkö kauppaan vielä tällä viikolla. Kait se Alienkin pitäis jossain vaiheessa hoitaa...
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Eipä ole omatkaan kokemukset tästä pelistä kauhean kaksiset (en tosin ole kuin vasta kakkos chapterissa, mutta silti) Kamera ja hahmon kontrollit ovat hieman huonot. Välillä saa ukkoa käännellä miten sattuu, että saa jonkun esineen maasta nostettua. Lisäksi älytön kuvasuhde ärsyttää. Puolet ruudusta on mustia palkkeja.... Ja tämän kohdalla en ole pelästynyt tasan kertaakaan, semmoinen ahdistava tunnelma jota alienin kanssa tulee loistaa poissaolollaan.

Kyllä tämä nyt tulee läpi pelattua kun on jo hankittu, mutta alien mielestäni paljon pelattavampi + pelottavampi (toki kun olen vasta suht alussa niin ei täyttä varmuutta asiasta, mutta esim alien alkoi ahdistamaan jo alusta lähtien)

Mutta ainakin tähän asti ollut lievä pettymys.
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Itse pelasin eilen kolmanteen chapteriin asti, ja minulla täysin päinvastaiset kokemukset kuin parilla edellisellä pelaajalla. Pelistä tulee vahvasti mieleen Mikamin vanhempi tuotanto ja old school-Resident Evilejä pelanneille peli on silkkaa karkkia. :D

Maisemat ovat kauniita ja uhkuvat karmivaa tunnelmaa... Aseiden kanssa tähtääminen parin kolmen monsterin juostessa päin naamaa on yhtä helvettiä weapon swayn takia (jota muuten pystyy paikkaamaan päivittämällä hahmoa), juuri kuten pitääkin! Netistä lukee jo mussutusta siitä että peli ei anna tarpeeksi apuja pelaajalle saati anna tappaa vihollisia tehokkaasti tuliluikuilla. Buhuu, sanon minä. :D

Tämä peli on tribuutti ysärin lopun ja 2000-alun konsolipelaajille ja minä nautin tästä täysin rinnoin!
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Jamiaron kommentti kuulostaa juuri siltä, mitä odotan tältä. Huomenna pääsen pelaileen, ei malttaisi enää odottaa!
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Kohta pääsee itsekkin pelin kimppuun. Kauhuleffojen suurkuluttajana odotukset ovat korkealla. Mietteitä myöhemmin. Nyt surround kuulokkeet päähän ja valot pois :).
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Itse pelasin eilen kolmanteen chapteriin asti, ja minulla täysin päinvastaiset kokemukset kuin parilla edellisellä pelaajalla. Pelistä tulee vahvasti mieleen Mikamin vanhempi tuotanto ja old school-Resident Evilejä pelanneille peli on silkkaa karkkia. :D

Maisemat ovat kauniita ja uhkuvat karmivaa tunnelmaa... Aseiden kanssa tähtääminen parin kolmen monsterin juostessa päin naamaa on yhtä helvettiä weapon swayn takia (jota muuten pystyy paikkaamaan päivittämällä hahmoa), juuri kuten pitääkin! Netistä lukee jo mussutusta siitä että peli ei anna tarpeeksi apuja pelaajalle saati anna tappaa vihollisia tehokkaasti tuliluikuilla. Buhuu, sanon minä. :D

Tämä peli on tribuutti ysärin lopun ja 2000-alun konsolipelaajille ja minä nautin tästä täysin rinnoin!



Kiitän ja kumarran, kirjoituksesi kuulosti juuri siltä mitä itse peliltä odotan, kunhan muksut nukahtaa niin täälä lähdetään kanssa aloittamaan peliä :D
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Kiitän ja kumarran, kirjoituksesi kuulosti juuri siltä mitä itse peliltä odotan, kunhan muksut nukahtaa niin täälä lähdetään kanssa aloittamaan peliä :D

Joo lupaavalta vaikuttaa näidenkin kommenttien perusteella. Taitaa olla nykyään niin että jos peli tarjoaa edes pikkaisen haastetta tai kamera tai tähtäys tms. ei ole juuri niin smooth kuin mahdollista tai hahmo ei käänny just niinkuin haluaa niin jengi valittaa että huono peli.
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Itse pelasin eilen kolmanteen chapteriin asti, ja minulla täysin päinvastaiset kokemukset kuin parilla edellisellä pelaajalla. Pelistä tulee vahvasti mieleen Mikamin vanhempi tuotanto ja old school-Resident Evilejä pelanneille peli on silkkaa karkkia. :D

Maisemat ovat kauniita ja uhkuvat karmivaa tunnelmaa... Aseiden kanssa tähtääminen parin kolmen monsterin juostessa päin naamaa on yhtä helvettiä weapon swayn takia (jota muuten pystyy paikkaamaan päivittämällä hahmoa), juuri kuten pitääkin! Netistä lukee jo mussutusta siitä että peli ei anna tarpeeksi apuja pelaajalle saati anna tappaa vihollisia tehokkaasti tuliluikuilla. Buhuu, sanon minä. :D

Tämä peli on tribuutti ysärin lopun ja 2000-alun konsolipelaajille ja minä nautin tästä täysin rinnoin!

Kyllä tässä itsekin menen ihan samoilla fiiliksillä peliä eteenpäin. :) Maistunut kyllä todella paljon! RE4:sta vähän enemmän kauhufiiliksellä. Todella nätti ja tunnelmallinen peli kyseessä ja itsellä ei ole ollut ongelmia ruudunpäivityksen kanssa. Kamera todellakin on välistä vähän liian lähellä pelaajaa mutta ei se ole päässyt tunnelmaa pilaamaan ja siihen on jopa jo tottunut pelin edetessä. Peliä takana nyt noin 5h ja jatkamaan on pakko mennä. :)
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

PC-versio valumassa koneelle kovaa vauhtia, saas nähä mitä tulee olemaan. Kovasti uhkailivat että alle 4GB VRAM:illa ei kannata edes pelata mutta vitut sanon minä, jos ei GTX 780:llä pyöri täysillä niin sitten on huonosti tehty porttaus. Muutenkin tässä on PC-versiossa kuulemma 30fps lock ja tuo vammainen aspect ratio, onneksi saa kuulemma konsolikomennoilla paikattua.
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Pistäkö tunnelmia vielä kun oot pelannut eteenpäin niin täytyy sit tehdä päätös rynnätäkö kauppaan vielä tällä viikolla.
Jep. Digiversion huono puoli on se ettei näitä pysty pistämään eteenpäin. Sitä saa mitä tilaa. Kirjaimellisesti. :D

Paska ruudunpäivitys syö ainakin täällä sen verran pelinautintoa että nykyisellään PS4-versio on jotakuinkin pelikelvoton. Tämä on täysin subjektiivinen asia! Turha siis tulla osoittelemaan sormella ja pätemään. Toiset ovat herkempiä näille asioille ja toiset eivät ole moksiskaan. Kiroan edelleen sitä päivää kun hoksasin mistä ruudunpäivityksessä on kyse... Tietämättömyys on siunaus, jota kannattaa vaalia. Huonon tekniikan takia en suosittele (ainakaan pelin PS4-versiota) kenellekkään, joka on herkkä tälläisten asioiden suhteen.

Tutustutaan peliin uudestaan, jos siihen saadaan jonkinlaista tolkkua päivityksillä.
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Itsekin kuulun tähän pelistä tykkäävien joukkoon! Eihän tästä nyt wanhana RE-fanina voi olla tykkäämättäkään. Old-school meininkiä tosiaan monin tavoin, mutta moderneissa kuorissa.

Muutaman tunnin pelailun perusteella se tärkein, eli tunnelma on kohdillaan. Peli ei jatkuvasti pitele kädestä kiinni, vaan antaa pelaajan itse keksiä keinot tilanteiden selvittämiseksi, vaikkakin sitten välillä yrityksen ja erehdyksen kautta. Haastetta piisaa ja kärsivällisyyttä kysytään, hätäpäissään etenevälle tulee kyllä kuolema-ruutu hyvin tutuksi. Jokainen vihollinen on oikeasti vaarallinen.

Jotkut pikkujutut hieman harmittavat, esim. chaptereiden välissä olevat Chapter Complete/Save-menuun heitot hieman syövät immersiota. En tiedä miksi tälläisessa pelissä pitää olla niitä, enemmän arcadetyylisten pelien juttuja!
Myös aseen ollessa equipattuna jatkuvasti näkyvillä oleva tähtäin hieman riepoo, nimenomaan silloin kun aseella ei tähtää!

Kuten täällä jo todettukin, tekniseltä toteutukseltaan PS4-versio voisi olla parempikin, vaikkakaan pienet nikottelut eivät ole omaa peli-iloani syöneet. Aspect ratioonkin totuin ainakin itse jo 10min sisällä.

Hyvä peli, suosittelen!
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

PC-versio korkattu, kehno käännöshän tämä on kun 60fps tuntuu olevan pelkkä haave 50% ajasta, yli 40 se kuitenkin pysyy kokoajan joten kaiketi asiat ovat kuitenkin ihan hyvin vielä. Aspect rationkin sai korjattua helposti. Myös pelin 4GB VRAM vaatimus on ihan täyttä roskaa, sillä tarkkailin VRAM:in käyttöä koko ykköschapterin ajan ja se ei missään kohti ylittänyt 1800MB rajaa. Eli 2GB kortillakin voi ihan huoletta pelata.
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Aloitin itsekin pelaamaan tuossa eilen, ja pakko sanoa, että on aivan loistava peli. Haastetta on sopivasti, mutta ainakin normaalilla (survivor-tasolla) peli tuntuu kuitenkin mielestäni aika helpolta. Siinä missä esim. luotien vähäisyyttä on toitoteltu joka tuutista arvosteluissa, on itsellä riittänyt paukkuja joka aseeseen yllin kyllin. Sanoisin noin yleensä, että jos tykkäsit RE 4:sta, tykkäät varmaan tästäkin.

PS4-version teknisestä suoriutumisesta sen verran, että ruudunpäivitys tosiaan ei ole mitään parasta A-luokkaa. Tästä huolimatta peli on oikein salonkikelpoinen, ainakin omasta mielestä. Tunnelma, groteskit viholliset, aseiden äänet ym. ovat kohdallaan.

Tässä muutama vinkki:

- Älä turhaa ammu tavallisia The Haunted -rivivihollisia päähän. Yksi kaksi luotia jalkaan riittää kaatamaan joka ukkelin ja akkelin maahan, jolloin voit kätevästi tuikata ne tuleen. Näin revolverin patruunoita ei tarvitse turhaan ammuskella. Päähän ampumisella tuhlaa helposti sen n. 5 luotia yhteen viholliseen.
- Kun löydät esim. kirveen, laske se kädestäsi ennen kuin menent HUB-tilaan tallentamaan peliä. Jos et laske kirvestä kädestäsi, kadotat sen kokonaan.
- Älä tuhlaa tulitikkuja turhaan rivivihollisiin, jos ne eivät todella herää takaisin eloon. Esim. stealth kill -tapot näyttäisivät varmistavan ainakin pelin alkupuolella, etteivät kalmot nouse tanssahtelemaan päävamman jälkeen. Myös melee-aseilla tehdyt tapot (lue kirveellä) tekevät pysyvästi selvää jälkeä vihollisista.
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Eilen tuli pelailtua 3 ensimmäistä chapteria ja kyllä tämä maistuu makealta, toki pakko myöntää että aivan alussa tuli kupsahdettua eniten
En heti huomannut lihakoukussa roikkuvia avaimia ja siksi sitten koitin stealth killiä kellarin "herra snellmanniin" :D

Hiippailemalla tuli edettyä ja kun täältä jo ennen pelisessiota tuli luettua noita manauksia ansojen purkamisesta/ohjaamisesta niin eipä noiden purkamiset ns hiippailen ansan luo tyylillä tuottanut ongelmia :)

Kuten jokainen täälä peliä kehunut vedän sen yhden ja saman perusteen jolla tietää maistuuko tämä vai ei, eli jos se RE4 maistui niin varmasti tämänkin pelaa hymyssä suin :)

Kauhusta ei ole tietoa, mutta kuten RE4.ssa niin tuntuu tämäkin tarjoavan itselle sitä vanhankoulukunnan mörri räiskintää :)

Ainiin ja on tämä nyt jo paljon tunnelmallisempi ja mukaansa tempaavampi kuin se kamalaakin kamalampi RE6 :D
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Noniin kävin omaan blogi tekstiini myös korjaamassa/lisäämässä mutta lisään tännekkin mielipiteen muutosta. Jopa positiiviseen päin. :D Elikkäs olen nyt 5 chapterissa ja peli alkoi avautumaan vasta tuossa 4 chapterin kohdalla, on pari kertaa tullut säikähdettyä ja tunnelma alkaa löytyä. Kontrollit edelleen heikot verrattuna esmes Alien, mutta nyt siihen on jo tottunut jossain määrin, että peliä pystyy kohtuu hyvin pelaamaan. Nyt kun on erilaisia aseita saanut ja näin niin huomaa senkin että eri ase eri tarkoitukseen. En tosin toisaalta hirveästi edelleenkään pidä siitä että survival horrorina mainostetaan ja pelissä tulee pakollisia "tapa kaikki" kohtauksia. Mutta kuten täällä aiemmin mainittiin, jos tykkää RE4 niin varmasti tästäkin tykkää. Itseäni siis toisaalta se alun RE tribuutti meininki pitemminkin ärsyttää, onko tää Mikami jämähtänyt eikä osaa enää kuin kierrättää vanhoja ennestään koettuja asioita? Mutta tosiaan, myöhemmässä vaiheessa tulee uutta matskua ja itsellä tämä nostaa pelin arvosanaa.
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Ukko sai moottorisahasta jalkaan ekassa chapterissa ja seuraavan alussa kävelee ilman mitään ongelmia? Kai tähän on joku järkevä selitys, olen vasta 2 chapterissa.
[h=2][/h]
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Ukko sai moottorisahasta jalkaan ekassa chapterissa ja seuraavan alussa kävelee ilman mitään ongelmia? Kai tähän on joku järkevä selitys, olen vasta 2 chapterissa.
[h=2][/h]

En usko että tässä pelissä paljoa järkeilyä kannattaa odottaa, vinksahtanut maailma, jotain tapahtuu ja sitten ei tapahtunutkaan jne :D
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Sen verran poltteli peli takaraivossa koko ajan että oli se pakko mennä eilen kauppaan hakemaan oma kappale kun t-paitakin tuli vielä kaupan päälle. Ja eipä tarvinnut katua ostosta, eilen pelasin 3 chapteria ja v....u miten mahtava peli! RE4 fanille tää on todellakin silkkaa juhlaa, mutta silti peli on sopivasti erilainen. RE4 oli periaatteessa pelkkää tunnelmallista räiskintää ja pyssyt ojossa mentiin koko ajan mutta tässä on selkeästi vähemmän ammuksia ja huomasin että koko ajan miettii millä tavoin muuten kun pyssyllä sais viholliset hengiltä.

Toi hiippailu lisäkin toimii mun mielestä sopivan hyvin tässä ja tunnelma on todellakin ihan katossa. Muutenkin jotenkin paistaa sellainen tekemisen meininki ihan eri tavalla läpi kuin jostain Ubisoftin peleistä tai sit niitä on vaan pelannut liikaa ja tottunut siihen keskinkertaisuuteen. Tästä tulee hyvällä tavalla mieleen joku b-leffa välivideoineen kaikkineen, peli ei pitele kädestä koko ajan ja antaa pelaajan itse pelata ja tunnelma on todella unimainen. Juoni toimii mun mielestä tällaiseen peliin just hyvin koska se mahdollistaa kaikki epäloogisuudet mitä peleissä on muutenkin aina ja periaattessa mitä vaan voi tapahtua. Jopa toi peilijuttukin on jotenkin toimiva ratkaisu.

Tällaisia videopelien pitäs mun mielestä olla, eipä oo pitkään aikaan mikään peli imaissut näin hyvin mukaansa. Ihan eri fiilis pelata ja pääsee ihan eri tavalla tunnelmaan kun peli ei koko ajan ohjaa minne mennä, mitä tehdä eikä ruudulla näy jotain isoa merkkiä että paina tästä eikä vihut näy seinän läpi ja kerättävällä tavaralla on oikeasti merkitystä ja nekin pitää ITSE LÖYTÄÄ jne... Hyvä että ostin jo senkin takia että tukee tätä peliä niin toivottavasti jatkossa tehdään lisää tän tyylisiä pelejä.
 
Vastaus: The Evil Within [Hype]

Onkos raadilla ps3-versiosta kokemusta? Itsellä kun tuo PS4 ei ole vielä komerossa, niin mietin kovasti PS3-version ostoa, vai odottaakko joulumarkkinoiden PS4/Evil-Bundlea?
 
Ylös Bottom