Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Game Awards 20XX

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hynde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mutta miten tämä liittyi sitten siihen varsinaiseen asiaan? Miten siis pelaajamäärät tai pelin hinta liittyy siihen että onko peli kelvollinen "vuoden peli"-kategoriaan? Olen selvästi pudonnut tämän keskustelun suhteen kärryiltä kun on hoksaa miten nämä liittyvät toisiinsa.

Pelin kohdalla on puhuttu suosiosta myös pelaajamääriin viitaten. Pelaajamäärää puolestaan on arvostelumenestyksen lisäksi käytetty perusteluna sille, miksi pelin pitäisi olla ehdolla. Euron pelin pelaajamäärät ovat hieman eri asia kuin täyden hinnan pelin pelaajamäärät. Pohdiskeluahan tämä vain on. Edelleen, jos Geoffin kaveribileet ahdistaa periaatteineen, kannattaa koko tapahtuma ignorata niin hyvin kuin mahdollista.

EDIT: Ja mitä tulee pelaajien äänestämiin peleihin, niin hyvinhän se aina Metacriticissäkin onnistuu :D Mikäli pelaajille annettaisiin valta, masinoisi 4chan jonkun ponipelin vuoden peliksi.

Pelin kohdalla on puhuttu suosiosta myös pelaajamääriin viitaten. Pelaajamäärää puolestaan on arvostelumenestyksen lisäksi käytetty perusteluna sille, miksi pelin pitäisi olla ehdolla. Euron pelin pelaajamäärät ovat hieman eri asia kuin täyden hinnan pelin pelaajamäärät. Pohdiskeluahan tämä vain on. Edelleen, jos Geoffin kaveribileet ahdistaa periaatteineen, kannattaa koko tapahtuma ignorata niin hyvin kuin mahdollista.
Okei, nyt nappasin ajatuksesta kiinni. Onhan tuossa logiikkaa takana. Tosin se minun pointtini ei tuonkaan pohdinnan kautta muutu miksikään: pitäisi voida äänestää mitä vain kyseisenä vuonna ilmestynyttä peliä.

Samoin myöskään pelaajamäärät tai pelin hinta eivät toimi argumenttina suuntaan taikka toiseen. Toki sen verran pelaajamäärissä on argumentin virkaa että on enemmän potentiaalisia äänestäjiä (esim. Metacriticissä) ja jos silti palaute on plussalla niin onhan siinä tavallaan enemmän painoarvoa valita se mukaan äänestykseen. Olet oikeassa että pelkkä pelaajamäärä yksinään ei kuitenkaan ehkä riitä mutta kun ottaa huomioon että pelillä on sekä paljon pelaajia että hyvä palaute, niin onhan siinä isommat syyt valita se mukaan kilpailuun.

EDIT: Ja mitä tulee pelaajien äänestämiin peleihin, niin hyvinhän se aina Metacriticissäkin onnistuu :D Mikäli pelaajille annettaisiin valta, masinoisi 4chan jonkun ponipelin vuoden peliksi.
Totta. Ehkä esiraatia voisikin harrastaa sen verran että valitaan ne hyviä arvosanoja saaneet? Ja siis nimenomaan kriitikoilta koska he harvemmin harrastavat vastaavaa masinointia.

Kerro minulle mikä peli on bugiton, niin minä kerron sinulle valehtelijan.
Bugiton peli on sellainen jossa ne on korjattu. Joko ennen julkaisua tai julkaisun jälkeen heti kun ne havaitaan. Sitten on pelejä jotka ovat täynnä bugeja ja niiden korjaaminen kestää yhtä pitkään kuin pelin valmistus tai ne ovat suorastaan korjauskelvottomia. Tarkoitin jälkimmäistä puhuessani bugisista peleistä.

Bugiton peli on sellainen jossa ne on korjattu. Joko ennen julkaisua tai julkaisun jälkeen heti kun ne havaitaan. Sitten on pelejä jotka ovat täynnä bugeja ja niiden korjaaminen kestää yhtä pitkään kuin pelin valmistus tai ne ovat suorastaan korjauskelvottomia. Tarkoitin jälkimmäistä puhuessani bugisista peleistä.
Aina jää siltikin bugeja. Ja mitä isompi peli ohjelmallisesti, sen enemmän niitä jää taustalle odottamaan niitä onnettomia pelaajia joiden kohdalle ne sitten aikanaan osuvat. Mutta juu, jotkut toki ovat ilmeisesti julkaisussa jopa todellakin pelikelvottomia. Itse en tosin tällaisiin sitten kuitenkaan ole kuin kerran törmännyt. Pahin bugipökäle on itselläni ollut aikoinaan Fallout 3 PC:llä. Sitä en pystynyt koskaan pelaamaan edes loppuun, kun pelin tarinan etenemisen estävä bugi ilmeni aivan hieman ennen loppuratkaisua. Siinä otti kyllä ihan hivenen päähän toki. Muutoin en muista satoja pelejä pelatessani törmänneeni vastaavan tason bugeihin.

Aina jää siltikin bugeja. Ja mitä isompi peli ohjelmallisesti, sen enemmän niitä jää taustalle odottamaan niitä onnettomia pelaajia joiden kohdalle ne sitten aikanaan osuvat. Mutta juu, jotkut toki ovat ilmeisesti julkaisussa jopa todellakin pelikelvottomia. Itse en tosin tällaisiin sitten kuitenkaan ole kuin kerran törmännyt. Pahin bugipökäle on itselläni ollut aikoinaan Fallout 3 PC:llä. Sitä en pystynyt koskaan pelaamaan edes loppuun, kun pelin tarinan etenemisen estävä bugi ilmeni aivan hieman ennen loppuratkaisua. Siinä otti kyllä ihan hivenen päähän toki. Muutoin en muista satoja pelejä pelatessani törmänneeni vastaavan tason bugeihin.
Aina jää bugeja mutta mä en kutsuisi peliä varsinaisesti bugiseksi jos ne ovat harvinaisia, pieniä ja niihin on syytä odottaa korjausta kohtuullisessa ajassa. Bethesdan pelit taas ovat hyviä esimerkkejä bugisista peleistä. Näistä puhuin. Tarinassa ei pääse eteenpäin kun tietty ovi ei aukea, optimoinnista ei tietoakaan ja taivaalta sataa lehmiä. Silti niitäkin näkyy aina noissa palkintogaaloissa. Kyllä mä viihdyn hyvin myös monen bugisenkin pelin parissa mutta en mä silti palkontoja antaisi.
Jossain arvostelussa muuten sanottiin että Bethesdan pelit eivät olisi niin hyviä ilman bugeja. Niin no...en sitten tiedä kertooko se jotain pelistä vai arvostelijasta mutta meriittihän se on tuokin.

Aina jää bugeja mutta mä en kutsuisi peliä varsinaisesti bugiseksi jos ne ovat harvinaisia, pieniä ja niihin on syytä odottaa korjausta kohtuullisessa ajassa.
Sama ja lopulta aika paljon saa pelata laajojakin pelejä ilman että tulee mitään mainittavaa vastaan. Toisaalta sitten on Bethesdan tietyt pelit ja CP77:n kaltaiset julkaisut...

Jossain arvostelussa muuten sanottiin että Bethesdan pelit eivät olisi niin hyviä ilman bugeja. Niin no...en sitten tiedä kertooko se jotain pelistä vai arvostelijasta mutta meriittihän se on tuokin.
Niin erikoinen kommentti kuin tämä onkin niin ymmärrän mitä tuolla tarkoitetaan. Skyrimissäkin yksi hauskuuksista oli pelin omanlainen fysiikkamoottori, joka saattoi bugittaa miten sattuu ja sitä vain nauroi kun karhu pyöri rinnettä koomisesti alas. Se on oikeasti osa Bethesdan pelejä. Tosin positiivista se on vain silloin kun niistä ei ole haittaa vaan lähinnä huumoriarvoa.

Sama ja lopulta aika paljon saa pelata laajojakin pelejä ilman että tulee mitään mainittavaa vastaan. Toisaalta sitten on Bethesdan tietyt pelit ja CP77:n kaltaiset julkaisut...

Niin erikoinen kommentti kuin tämä onkin niin ymmärrän mitä tuolla tarkoitetaan. Skyrimissäkin yksi hauskuuksista oli pelin omanlainen fysiikkamoottori, joka saattoi bugittaa miten sattuu ja sitä vain nauroi kun karhu pyöri rinnettä koomisesti alas. Se on oikeasti osa Bethesdan pelejä. Tosin positiivista se on vain silloin kun niistä ei ole haittaa vaan lähinnä huumoriarvoa.
Juuri näin. Mä oon pelannut hiton monta peliä näkemättä yhtään bugia. Ja sitten mä oon pelannut hiton monta peliä jossa ne bugit ikään kuin kuuluu siihen pelikokemukseen. Ja sitähän siinä arvostelussa tosiaan tarkoitettiin.

Luvataan vähintään 4 tai 5 Elden Ringin gameplay trailerin tasoista juttua.

Itse veikkaan että yksi peleistä tulee olemaan Xenoblade X Chronicles 3, tekijät ovat sanoneet että haluavat pelille näkyvyyttä lisää ja, että pelisarja myynti nousisi, joten tämä olisi loistava tapa räjäyttää pankki ja saada pelisarjalle lisää lisää näkyvyyttä. Kerta Reggiekin on raahattu paikalle muutenkin Nintendo on julkaisut näitä JRPG pelejä näissä gaaloissa esim 2019 Bravely Default 2 julkistettiin juuri Game Awardeissa.

The Game Awardsin Players Voicessa Forza Horizon 6 on kieltämättä hauska typo :)

On se nyt kumma, kun Forza Horizon 5 ei pääse ehdolle sitten millään. :D Viitsi, vitsi. Suurin yllätys listassa mielestäni on Halo Infinite, jota ei ole vielä edes julkaistu ja sitä voi äänestää siltikin jo vuoden peliksi.

Biowareltakin on tulossa täysin uusi Peli joka esitellään gaalassa, toivon mukaan Anthemista on otettu opiksi ja mallia otettu sitten sieltä Mass Effectistä ja aiemmista Dragon Ageista eli toivon mukaan juoni ja hahmot ovat taas keskiössä ja mielellään puhdas Fantasia/Scifi RPG

Ylös Bottom