En minä oikeastaan ottanut kantaa siihen että olenko mitä mieltä itse vaan siihen että eivät pääse yleensä edes ehdolle. Mistä sen siis voi edes tietää kuinka moni äänestäisi vuoden peliksi autopeliä jos sellaista valintaa ei voi edes tehdä? Ongelma (tai siis "ongelma") on siis se että niitä ei lähtökohtaisesti (genrensä vuoksi?) edes pidetä samalla viivalla ja anneta äänestäjille mahdollisuutta niitä äänestää.Niin no, jos joskus julkaistaan sellainen autopeli että se pyyhkii pöydän kaikilla muilla kyseisen vuoden peleillä pöytää niin miksei sitten. Vielä tähän päivään mennessä ei kuitenkaan ole omasta mielestäni niin käynyt. Edes omasta mielestäni kaikkien aikojen parhaat autopelit eivät ole olleet julkaisuvuotensa parhaita pelejä. Selvästikin jonkun muun mielestä Forza 5 nyt olisi sellainen. Strategiapelien osalta nostaisin X-com: Enemy Unknown-pelin melko hyväksi esimerkiksi harvemmin noteeratuista genreistä.
Saat tietenkin itse olla mitä mieltä tahansa mutta mistä me tiedämme kuinka monelle se vuoden peli tulee genrestä, jonka pelejä ei edes laiteta ehdolle?
Ei FH5 minullekaan vuoden peli ole, enkä tiedä edes mikä olisi, mutta antaisin sille yhtä lailla mahdollisuuden kuin muillekin kehutuille teoksille.
Viimeksi muokattu: