Joo, ajatus oli juuri se, että kun Sony on nyt asettanut AAA-yksinoikeuksien hinnan tuolle tasolle ja Part I on ilmeisesti ihan kokonaan nykystandardeilla uudelleenrakennettu Remake, niin hinta on linjassa alustan yleiseen hintatasoon nähden. Eli siinä mielessä "perusteltu".Mulle mistään pelistä 80 euroa ei ole perusteltu hinta, ja siksi en ole ostanut yhtään Sonyn PS5-peliä uutena. Mutta Sonylla on oikeus asettaa peleille haluamansa hinta, ja pelaajat voivat sitten käyttää (toistaiseksi voimassa olevaa) oikeuttaan olla ostamatta.
Rahastusvalitus on ihan osuvaa, kun puhutaan jostain sähkönsiirtohinnoista, mutta edelleenkin pelit (varsinkin remasterin remasterit) ovat ylellisyystuotteita, joita ilman on ihan oikeasti mahdollista pysyä elossa.
Ehkä n. 30-40€ olisi minulle sopiva hinta, mutta jos riittäviä alennuksia odotellessa menetän kiinnostukseni koko tekeleeseen, niin olen vain tyytyväinen että säästyy ne vähätkin rahat. Nykyään luen sen pikemminkin voitoksi, jos jotenkin pystyn hypen omalla kohdallani liiskaamaan ja jättämään pelin lopulta kokonaan ostamatta. Ja niinhän siinä yleensä käykin, että kun ostohaaveiden antaa pari kuukautta marinoitua, niin huomaa pärjäävänsä varsin hyvin ilmankin. Varsinkin jos kyse tosiaan on remasterista tai remakesta, jonka lähdeteoksen on jo ainakin kertaalleen pelannut.
Viimeksi muokattu: