Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Nyt noin 15 tuntia pelattuna, ja pientä miinustakin tuli tarinaan. Luonnollisesti laitan spoiler-linkkien taakse.

Eli pelissä tulee pienimuotoinen käänne tarinaan, kun aletaankin pelaamaan Abbylla ja seuraamaan hänen tarinaansa. Kyseessä ei ole edes mikään parin tunnin kohtaus, vaan vaikuttaa nyt siltä, etä Abbyllä pelataan melkein puolet koko pelin kestosta. (Peli ei siis ole vielä läpi, joten tuo on vain oma arvaukseni). Hahmo ei vaan mitenkään nappaa, joten ainakin mulle pelaaminen muuttui vähän pakkopullaksi. Tulee oikeastaan mieleen MGS2, jossa paljastui Raidenin olevan pelattava hahmo alun jälkeen.

Toki tarina on edelleen mielenkiintoinen ja koko ajan haluan tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu, joten sinällänsä tämä yllätys ei peliä pilaa, mutta uudelleen läpipeluuarvoa tämä syö multa ainakin aika vietävästi. Mitäs mieltä muut ovat olleet tästä yllätyksestä?

Itse olin kanssa sillä kannalla aluksi että nyt pitkitetään peliä ihan turhaan, mutta tarina "pahisten" puolella on niin mielnkiintoinen että haluan nähdä mihin se johtaa. Mutta tosiaan näyttää siltä ettei se ole mikään hetken hutasu kun skillipuut ja kaikki on Absillakin. En kyllä perusta mielipidettä ennenko peli on kokonaan läpi mutta saa nähdä jaksaako kantaa toiset reilu 10h vielä.
 
En haluaisi kenenkään juhannusmieltä pilata, mutta tämä tällainen yleisluontoinen keskustelu pelien arvosanoista on nyt edelleen ihan väärässä ketjussa.

Ja kyllä, itsekin haluaisin vain nautiskella ihanasta Suomen suvesta ilman, että tarvitsee miettiä, kuinka paljon pitää taas jälkimoderoida.
 
S
Lähtökohta on ainakin 10/10. Mitä arvosteluihin tulee niin kyllä mä enemmän katson median arvosanoja kuin käyttäjien. Täällä voi kuka tahansa huudella että Sony on vaikka maksanut nämä arvosanat. Sitten siellä käyttäjissä on nämä Ville ja Galle jotka antaa 0/10 ihan sen takia että peli ei ole omalla konsolilla. Jos median antama keskiarvo on tuota luokkaa ni kertoohan se nyt jotain. Isoilla nimikkeillä on tapana kerätä vihaajia. Nisun laittama kuva aikaisemmin kertoo paljon. En sano että tää mulle olisi paras peli ikinä koska oman kappaleen saan vasta huomenna. Eli mahdotonta puhua omista kokemuksista vielä. Silti odotukset ovat hyvin korkealla. Tiedän että teknisesti tämä on ehkä hienoin ps4 peli mutta voihan tuo olla että petyn kokonaisuuten. Huomenna saan pelin ja katsotaan myöhemmin uudestaan. Jos peli vaikka voittaisi vuoden peli palkintoja ja arvostettaisiin parhaaksi peliksi koko sukupolvessa niin muutaman vuoden päästä muisteltaisiin millainen merkkiteos tämä oli positiivisessa, ei negatiivisessa mielessä
Itsekään en kyllä epäile, etteikö tämä peli ole teknisesti melkoisen vaikuttava, ja varmaan tunnelmapuolellakin on ainakin paikoin itselleni vaikuttava. Mutta se mitä tiedän tarinasta tulee todennäköisesti itse pelaamalla koettunakin olemaan vain aivan muuta kuin mitä tarinavetoisilta peleiltä haluan - oli pelisarja mikä tahansa.

Tässä on myös sellainen juttu, että itselleni grafiikka ja yleisesti ulkoasu ovat varsin pienessä roolissa pelin kokonaisuuden kannalta. Ylivoimaisesti tärkeimpiä ominaisuuksia, varsinkin tarinavetoisissa peleissä, ovat minulle nimenomaan se käsikirjoitettu tarina, sekä se miten tarina sidotaan pelin muiden ominaisuuksien kanssa niin, että ne nivoutuvat yhteen toisiaan, ja erityisesti tarinaa, täydentäen siten, että peliin muodostuu jotenkin aidosti koskettavaa ja mieleenpainuvaa tunnelmaa.

En ihan jatkuvasta synkistelystä ja tekotaiteellisesta lohduttomuudesta sekä tarkoituksettomuudesta vain pysty innostumaan, kuten loppujen lopuksi varsin harva ihminen pystyy, vaikka toki joillekin nuokin seikat ovat jotenkin ilmeisesti omiaan luomaan erinomaista ja nautittavaa viihdekokemusta. Meitä on vaan aika moneen junaan.
 
Tässä tuntuu nyt olevan samoja fiiliksiä mitä RDR2 herätti x100. Joka monien mielestä oli tylsää jolkottelua ja olematon tarina ja överit rockstar käsikirjoitetut hahmot. Tlou2 kohalla nyt mennää jo hieman överiks, kyllä mielipiteitä ja arvosteluja saa olla, mutta jotain rajaa.

Metacriticin puolella on menossa nyt jotain ennen näkemätöntä, varmasti seassa on aitoja juttuja mutta voin luvata että suurin osa on tullut sinne ihan vaa lässyttelee ja kyse ei enää ole arvosteluista, vaan puhtaasti trollaamisesta, homma karannu jo nii käsistä et sille jo nauraa.

En ole viel peliä läpäissyt, mutta tähän asti on kolahtanut ja lopullisen arvion teen vasta sitten kun olen koko paketin sulatellut.
Remasteri PS5:lle tai alelaarista. Näiden arvostelujen perusteella..... valitettavasti!

Nii minkä arvostelujen? Ne trollien ”Paska en tykkää hyi” Vai ne ”sonyn maksamat 10/10” arvostelut?
 
Viimeksi muokattu:
Itse en ole pahemmin arvioita lukenut enkä sellaisia melkeinpä koskaan lue, jos kyse on entuudestaan tutusta sarjasta / tekijästä ja olen tykännyt aikaisemmista peleistä. Naughty Dog ei ole mulle ainuttakaan pettymystä tuottanut ja läpi olen pelannut kaikki Uncharted-pelit sekä tietenkin Last of Us ykkösen ja luotto on ollut aina kova Drake's Fortune -pelistä lähtien enkä ole joutunut pettymään nyt TLOU2:nkaan kohdalla. Peliä on itselläni takana 6h ja pelaaminen on ollut nautinnollista. Ei tässä mitään mullistavaa ole keksitty, mutta toisaalta, tarviiko sellaista keksiä joka pelin kohdalla, jotta sen voi sanoa olevan hyvä? Mielestäni ei. Harvoin näkee näin viimeisteltyä peliä heti ensi julkaisussa, ja mikä vielä parempaa: oma PS4 Pro on hiljainen tämän pelin kanssa eikä tuulettimet meinaa lähteä lentoon toisin kuin monien muiden pelien kohdalla :D
 
Läpi pamahti ja n.27 tuntia meni.
Kokonaisuutena varsin mainio teos joka näyttää aivan helvetin upealta ja tunnelma oli monesti painostavampi mitä vaikka re2 remakessa.
Uusista hahmoistakin tykkäsin ja Ellie ja Dina on aika söpö pari.
Ei kun siis paska peli, koska lesbot ja sjw propaganda vai miten se meni :D

Oikeastaan ainoat miinukset on pelin jo hieman liian pitkä kesto, mutta mulla kelloa ainakin venytti se, että rauhallisesti kävelin melkein jatkuvasti ja myös kuvia tuli otettua kymmeniä josta päästään siihen toiseen miinukseen eli valokuvaus moodiin joka antaa vain hieman liikuttaa kameraa hahmon ympärillä joten usein ei saa sellaista kulmaa kuvalle kuin haluaisi.
Ja loppupuolella oli pakko useamman kerran sanoa ääneen Ellielle "senkin vitun pässi".

Niin ja itsehän pidin itseni täysin pimennossa sen jälkeen kun joku idiootti io techin puolella meni spoilaamaan tarinaa heti viestin ekalla rivillä.
Tuon jälkeen en lukenut mitään pelistä ja vasta päivää ennen julkkaria katsoin easy allies arvostelun joka sinetöi ostopäätöksen.
Paljon tuli yllätyksiä vastaan niin pelillisesti kuin tarinallisesti ja nyt voin viimeinkin alkaa lukemaan kaikkia itkupotkuraivari viestejä ympäri internettiä.
 
Viimeksi muokattu:
Huh huh, mikä tahti Pellellä on ollut. :D Itse olen kaksi päivää käyttänyt käytännössä melkein kaiken valveillaoloajan pelaamiseen, mutta vielä on kesken. No, kohta aamukahvit tippumaan ja takaisin pelaamaan. Eiköhän tämä tänään läpi mene.
 
Suomessa tori.fi pyydetään vähän eri hintaa collectors editionista mitä ulkomailla jos tuo ylhäällä näkyvä hinta on se :D

20200621_085145.jpg
 
Läpi meni. Takana on tarina, joka ei päästänyt pelaajaa helpolla. Menee jonkin aikaa kaiken tämän sulatellessa. Katsotaan jaksaako tuosta tarinasta joskus syvemminkin kirjoittaa.

Loistava peli. Ei tällaisia elämyksiä kovin usein tule videopeleissä vastaan. Olisi tämä mun puolesta lyhyempikin voinut olla. Lopussa ainakin iski itselläni jo pieni väsymys. Siitä nyt ainakin yksi miinus.

Sen verran voin vielä sanoa, etten todellakaan ymmärrä sitä itkua mitä tästä on tullut. En mä ainakaan mitään ihmeempää agendaa tästä kokenut pelintekijöiden puolesta.

Nyt saa taas pitkästä aikaa surffailla netissä ilman pelkoa spoilauksista. :)
 
Tämä kuva kertoo juuri sen missä mennään. Konsolisodasta ei tosiaankaan ole kyse, vaan siitä, että tekivät pelin, jossa sortuivat ylinokkeluuteen, omahyväisyyteen ja agendan tyrkyttämiseen ja ensimmäisen pelin tarinalta ja hahmoilta vedettiin matto pahasti alta ja samalla myös monilta faneilta. Varmasti peli miellyttää varsinkin monia joille tekotaiteellinen synkistely on jotain aivan mahtavaa. Muut eivät sitten tuolle tarinalle paljoakaan arvoa tule antamaan. Ja se porukka on todella suuri enemmistö väitän minä. Universaali mestariteos ei joka tapauksessa ole todellakaan kyseessä, vaikka jotkut sarjaa aiemmin fanittaneet, jotka eivät ole vielä ehtineet pelata peliä loppuun, haluavat edelleen niin uskoa olevan.
Minä taas uskallan väittää, että kyse on juurikin hyvin pitkälti konsolisodasta, homofobiasta, ja kaikesta siitä sairaasta menosta joka tätä maailmaa vaivaa. Tuo suorananinen kampanjointi Last of Us Part 2:en lyttäämiseksi noissa käyttäjäarvioissa on säälittävää ja huvittavaa, koska kyseessä on pelaajien ja kriitikoiden ylistämä videopeli, ja eittämättä universaali mestariteos. Kertoo aika paljon se, että pelillä on nyt jo lähes 38 000 pisteytystä MC:ssä, kun ykkösosa ei edes seitsemässä vuodessa yltänyt kymmeneen tuhanteen. Tarkoittaa siis, että suurin osa noista "arvostelijoista" ei ole peliä pelannut, puhumattakaan että läpäissyt, ja arvosana on lätkäisty oman agendan mukaisesti. Todistaahan jo tuo Nisupullan kuvakaappaus ylempänä, että siellä on etenkin Xbox-fanit olleet kilvan nollaamassa tätä Sonyn yksinoikeusteosta, ja joukkoon voi lisätä esimerkiksi monia henkisesti kypsymättömiä, vaihtoehto-oikeistolaisideologiaa kannattavia ihmisraukkoja.

Tuosta fanien miellyttämisestä sen verran, että itse ainakin kunnioitan Naughty Dogin tekijöitä siinä, että eivät ole lähteneet tekemään fanien mieleistä tarinaa, vaan omat uskoneet omaan visioonsa, ja uskaltaneet toteuttaa sen. Näin todelliset taiteilijat toimivat. Varmasti on paljon niitä, jotka eivät ratkaisusta tykkää, ja haukkuvat siksi peliä, mutta edelleen väitän, että ylivoimainen enemmistö pelin nollaajista (mollaajista) on juurikin sitä joukkoa, joilla on mielessä aivan muut vaikuttimet kuin mielipiteensä antaminen itse teoksesta ja sen laadusta.
 
Minä taas uskallan väittää, että kyse on juurikin hyvin pitkälti konsolisodasta, homofobiasta, ja kaikesta siitä sairaasta menosta joka tätä maailmaa vaivaa. Tuo suorananinen kampanjointi Last of Us Part 2:en lyttäämiseksi noissa käyttäjäarvioissa on säälittävää ja huvittavaa, koska kyseessä on pelaajien ja kriitikoiden ylistämä videopeli, ja eittämättä universaali mestariteos. Kertoo aika paljon se, että pelillä on nyt jo lähes 38 000 pisteytystä MC:ssä, kun ykkösosa ei edes seitsemässä vuodessa yltänyt kymmeneen tuhanteen. Tarkoittaa siis, että suurin osa noista "arvostelijoista" ei ole peliä pelannut, puhumattakaan että läpäissyt, ja arvosana on lätkäisty oman agendan mukaisesti. Todistaahan jo tuo Nisupullan kuvakaappaus ylempänä, että siellä on etenkin Xbox-fanit olleet kilvan nollaamassa tätä Sonyn yksinoikeusteosta, ja joukkoon voi lisätä esimerkiksi monia henkisesti kypsymättömiä, vaihtoehto-oikeistolaisideologiaa kannattavia ihmisraukkoja.

Tuosta fanien miellyttämisestä sen verran, että itse ainakin kunnioitan Naughty Dogin tekijöitä siinä, että eivät ole lähteneet tekemään fanien mieleistä tarinaa, vaan omat uskoneet omaan visioonsa, ja uskaltaneet toteuttaa sen. Näin todelliset taiteilijat toimivat. Varmasti on paljon niitä, jotka eivät ratkaisusta tykkää, ja haukkuvat siksi peliä, mutta edelleen väitän, että ylivoimainen enemmistö pelin nollaajista (mollaajista) on juurikin sitä joukkoa, joilla on mielessä aivan muut vaikuttimet kuin mielipiteensä antaminen itse teoksesta ja sen laadusta.
Todella moni boikotoi peliä myös esiin tulleiden Naughty Dogin työolojen epäkohtien takia. Studion oletettuja huonoja työoloja vastaan taistellaan TLOU2:ta vastaan hyökkäämällä. Erityisesti kehittäjäpiireissä ja niiden ympärillä on tätä linjaa.
 
Minä taas uskallan väittää, että kyse on juurikin hyvin pitkälti konsolisodasta, homofobiasta, ja kaikesta siitä sairaasta menosta joka tätä maailmaa vaivaa. Tuo suorananinen kampanjointi Last of Us Part 2:en lyttäämiseksi noissa käyttäjäarvioissa on säälittävää ja huvittavaa, koska kyseessä on pelaajien ja kriitikoiden ylistämä videopeli, ja eittämättä universaali mestariteos. Kertoo aika paljon se, että pelillä on nyt jo lähes 38 000 pisteytystä MC:ssä, kun ykkösosa ei edes seitsemässä vuodessa yltänyt kymmeneen tuhanteen. Tarkoittaa siis, että suurin osa noista "arvostelijoista" ei ole peliä pelannut, puhumattakaan että läpäissyt, ja arvosana on lätkäisty oman agendan mukaisesti. Todistaahan jo tuo Nisupullan kuvakaappaus ylempänä, että siellä on etenkin Xbox-fanit olleet kilvan nollaamassa tätä Sonyn yksinoikeusteosta, ja joukkoon voi lisätä esimerkiksi monia henkisesti kypsymättömiä, vaihtoehto-oikeistolaisideologiaa kannattavia ihmisraukkoja.

Tuosta fanien miellyttämisestä sen verran, että itse ainakin kunnioitan Naughty Dogin tekijöitä siinä, että eivät ole lähteneet tekemään fanien mieleistä tarinaa, vaan omat uskoneet omaan visioonsa, ja uskaltaneet toteuttaa sen. Näin todelliset taiteilijat toimivat. Varmasti on paljon niitä, jotka eivät ratkaisusta tykkää, ja haukkuvat siksi peliä, mutta edelleen väitän, että ylivoimainen enemmistö pelin nollaajista (mollaajista) on juurikin sitä joukkoa, joilla on mielessä aivan muut vaikuttimet kuin mielipiteensä antaminen itse teoksesta ja sen laadusta.

Korostettuihin kohtiin olisi hyvä saada tarkennusta, mutta se lienee jo toisen ketjun asia?
 
Sen verran voin vielä sanoa, etten todellakaan ymmärrä sitä itkua mitä tästä on tullut. En mä ainakaan mitään ihmeempää agendaa tästä kokenut pelintekijöiden puolesta.

Peliä pelaamattomien ei kannata klikata.

Gamefaqsin aiheesta jossa keskustellaan Abbyn ulkonäöstä (typot ei ole omia)
"ND purposely designed her like that so she would look gender neutral so trans ppl wouldn't be offended (whatever that means).
All chacater models are less femine and mainscline to respect the trans community "

No ei kyllä käynyt tuollainen mielessäkään.
Sitten tietenkin se, että Lev on oikeasti tyttö, mutta näkee itsensä poikana ja sellaiseksi Abby ja muut sitä myös kutsuu.
Tuo on trendikästä laittaa peliin kyllä, mutta en mä mitään agendaa tai propagandaa tuossakaan näe.

Kyllä olisi leffoista ja peleistä nauttiminen vaikeaa jos kaikessa näkisi jotain agendaa taustalla kuten star warsin ep.8 joka kuulemma oli täyttä feminismi propagandaa.
 
Todella moni boikotoi peliä myös esiin tulleiden Naughty Dogin työolojen epäkohtien takia. Studion oletettuja huonoja työoloja vastaan taistellaan TLOU2:ta vastaan hyökkäämällä. Erityisesti kehittäjäpiireissä ja niiden ympärillä on tätä linjaa.
Joo, ymmärrän toki, ja olen itsekin kaikkia epäkohtia vastaan, varsinkin sitä, että työntekijät ovat käytännössä pakotettuja tekemään ylitöitä pelin valmistumisen loppusuoralla. En vain tajua, miksi juuri Naughty Dogia kohtaan tällainen ajojahti aloitettiin, kun samanlaiset työolot on lähes jokaisella isolla pelikehittäjällä. Jotenkin vain tuntuu, että tuo on vain tekosyy, jolla pönkittää omaa tarkoitustaan, jotta pääsee haukkumaan peliä ja kehittäjää. Ja korostan vielä, että kaikkien työntekijöiden työoloihin - ei vain ND:n - on tultava muutos, mutta jos itse lähtisin boikotoimaan tämän takia, jäisi melko moni peli hankkimatta, ja lisäksi ostamalla pelin kuitenkin olen tukemassa työpaikkojen säilymistä.
 
Joo, ymmärrän toki, ja olen itsekin kaikkia epäkohtia vastaan, varsinkin sitä, että työntekijät ovat käytännössä pakotettuja tekemään ylitöitä pelin valmistumisen loppusuoralla. En vain tajua, miksi juuri Naughty Dogia kohtaan tällainen ajojahti aloitettiin, kun samanlaiset työolot on lähes jokaisella isolla pelikehittäjällä. Jotenkin vain tuntuu, että tuo on vain tekosyy, jolla pönkittää omaa tarkoitustaan, jotta pääsee haukkumaan peliä ja kehittäjää. Ja korostan vielä, että kaikkien työntekijöiden työoloihin - ei vain ND:n - on tultava muutos, mutta jos itse lähtisin boikotoimaan tämän takia, jäisi melko moni peli hankkimatta, ja lisäksi ostamalla pelin kuitenkin olen tukemassa työpaikkojen säilymistä.
Eikä kyse ole pelkästään pelifirmoista. Pakotettuja ylitöitä valitettavasti tehdään alalla kuin alalla. Siksi minua kiinnostaakin onko nämä Naughty Dogin dissaajat myös muita firmoja vastaan joissa tätä tapahtuu vai onkohan tässä nyt kyse vain ja ainoastaan Naughty Dogista? Itse olen vahvasti sitä mieltä että kyse ei ole mistään muusta kuin siitä että itketään koska peliä ei ole omalle konsolille ja siitä että se nyt vain on niin kauheaa ja väärin kun tytöt pussailee keskenään
 
Jostain syystä naiset ei saa näyttää enää naisilta

<spoileria pelin eräästä hahmosta>
bab16dd0-04fa-4f02-bdfe-74ddeb314da6-screen-shot-2020-05-13-at-14414-pm.png
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom