Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Jostain syystä naiset ei saa näyttää enää naisilta

Minun mielestä kyllä noi japanilaiset pikkuhousufantasiakimulit ei oikein kunnolla istuis tuohon The Last of Usin maailmaan noin yleisesti kovinkaan hyvin. Olis melkoisen räikeäkontrasti ja räikeän-näköistä jos siellä olis naiset lähinnä jotain omia superjättimelonejansa pompottais tai ois viimeisen päälle siloteltuja ja sliipatun näköisiä botoxhuulia.
 
Samalta naiset ykkösessäkin näytti enkä muista sen saaneen mitään itkua aikaiseksi.
Tosin tuo on tuota perus twatter menoa, että otetaan se yksi esimerkki jolla tässä tapauksessa on lihasta ja massaa ja sitten vastapuolelle se ihquin japsi fantasia mimmi.
 
Eli kaikkien naisten tulisi olla isorintaisia, hoikkavyötäröisiä ja näyttää animehahmoilta? Asia selvä.
Ei tietenkään hölmöjähän tuollaiset toki ovatkin, mutta se, että valitaan toinen ääripää on kyllä ihan oikeasti vielä hölmömpää. Nainen on kuitenkin luonnostaan naisellinen eikä maskuliininen. Toki poikkeustapauksiakin löytyy, mutta he eivät sinänsä ole mikään naisen perikuva.

Itse olen todellakin kenenkään syrjimistä vastaan, mutta myös yhtälailla erikoisuuksien ja erilaisuuden juhlimista ja päälle työntämistä vastaan. On minullakin omat erilaisuuteeni ja jopa sellaista tekijää fyysisesti mikä on useimmille ihmisille aivan toisin. Olen kuitenkin sopeutunut elämään sellaisena kuin olen ja tekemättä siitä helvetillistä numeroa, että se olisikin normaalia, kun se ei kuitenkaan sitä ole. Useimmat ihimiset eivät sitä edes huomaa, mutta jos toitottaisin sitä itse ja vaatisin asian normaaliksi julistamista ja sen juhlimista, niin osaa ihmisistä alkaisi aivan varmasti ja perustellusti ärsyttämään.

Se toki, että joku on erilainen, ei missään tapauksessa tarkoita, että häntä saisi sen perusteella sinänsä syrjiä. On vain niin, että moni tavallinen taatelin tallaaja tarvitsee tätä nykyajan aivopesua siitä, että jotkin vähemmistöjen kuviot ovatkin täysin normaaleja, jotta voidaan suhtautua heihin todella niin, ettei sitten tulekaan syrjiviä ajatuksia mieleen.

Todellisuudessahan ns. normaalia ihmistä ei olekaan. On vain erinäisiä asioita joissa kussakin on olemassa jonkinlainen normi, johon suuri osa ihmisistä kuuluu ja aina löytyy sitten vähemmistöä kussakin asiassa. Vähemmistön juhliminen sen takia, että ovat vähemmistöä ja sen juhlinnan tuputtaminen enemmistölle on täysin hönöä ja teennäistä touhua ja se alkaa väistämättä ärsyttää monia, jos sellaista väkisin tupataan joka paikkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Peliä pelaamattomien ei kannata klikata.

Gamefaqsin aiheesta jossa keskustellaan Abbyn ulkonäöstä (typot ei ole omia)
"ND purposely designed her like that so she would look gender neutral so trans ppl wouldn't be offended (whatever that means).
All chacater models are less femine and mainscline to respect the trans community "

No ei kyllä käynyt tuollainen mielessäkään.
Sitten tietenkin se, että Lev on oikeasti tyttö, mutta näkee itsensä poikana ja sellaiseksi Abby ja muut sitä myös kutsuu.
Tuo on trendikästä laittaa peliin kyllä, mutta en mä mitään agendaa tai propagandaa tuossakaan näe.

Kyllä olisi leffoista ja peleistä nauttiminen vaikeaa jos kaikessa näkisi jotain agendaa taustalla kuten star warsin ep.8 joka kuulemma oli täyttä feminismi propagandaa.
Pakko sanoa, että jos tosiaan tuossa kaikki se "propaganda", niin kyllä on naurettava kohu. Jälleen. Kun joidenkin tarinaan liittyvien kommenttien perusteella propagandan/agendan ajaminen pitäisi olla ihan järjettömällä tasolla. Toivottavasti joku selittää spoileritageissa tämän. Tuskin jaksan nimittäin itse peliä pelata. Olen samaa mieltä Ep. 8:sta,vaikeaksi menee mistään nauttiminen, jos tosiaan sitä tasoa on kaikkialta kaivaminen.
 
Joo-o, kohta aletaan repiä jokaista pientä juttua että mikä on tässä pelissä vialla, naiset on liian bodattuja, liikaa pussailua, on tämä väärin on toi väärin on koko elämä väärin. Revitään joku yks kohta pelistä ja paisutellaan sitä sitten otetaan joku toinen tietty yks kohta pelistä ja paisutellaan sitä ja kaikilla on niin kivaa.
 
Ei

Ei tietenkään hölmöjähän tuollaiset toki ovatkin, mutta se, että valitaan toinen ääripää on kyllä ihan oikeasti vielä hölmömpää. Nainen on kuitenkin luonnostaan naisellinen eikä maskuliininen. Toki poikkeustapauksiakin löytyy, mutta he eivät sinänsä ole mikään naisen perikuva.

Itse olen todellakin kenenkään syrjimistä vastaan, mutta myös yhtälailla erikoisuuksien ja erilaisuuden juhlimista ja päälle työntämistä vastaan. On minullakin omat erilaisuuteeni ja jopa sellaista tekijää fyysisesti mikä on useimmille ihmisille aivan toisin. Olen kuitenkin sopeutunut elämään sellaisena kuin olen ja tekemättä siitä helvetillistä numeroa, että se olisikin normaalia, kun se ei kuitenkaan sitä ole. Useimmat ihimiset eivät sitä edes huomaa, mutta jos toitottaisin sitä itse ja vaatisin asian normaaliksi julistamista ja sen juhlimista, niin osaa ihmisistä alkaisi aivan varmasti ja perustellusti ärsyttämään.

Se toki, että joku on erilainen, ei missään tapauksessa tarkoita, että häntä saisi sen perusteella sinänsä syrjiä. On vain niin, että moni tavallinen taatelin tallaaja tarvitsee tätä nykyajan aivopesua siitä, että jotkin vähemmistöjen kuviot ovatkin täysin normaaleja, jotta voidaan suhtautua heihin todella niin, ettei sitten tulekaan syrjiviä ajatuksia mieleen.

Todellisuudessahan ns. normaalia ihmistä ei olekaan. On vain erinäisiä asioita joissa kussakin on olemassa jonkinlainen normi, johon suuri osa ihmisistä kuuluu ja aina löytyy sitten vähemmistöä kussakin asiassa. Vähemmistön juhliminen sen takia, että ovat vähemmistöä ja sen juhlinnan tuputtaminen enemmistölle on täysin hönöä ja teennäistä touhua ja se alkaa väistämättä ärsyttää monia, jos sellaista väkisin tupataan joka paikkaan.

Miksi pitäisi olla naisen perikuvia kaikkien pelin hahmojen? Nimenomaan hienoa työtä Naughty Dogilta tehdä peliin erilaisia nais- ja mieshahmoja eikä sitä samaa tasapaksua mitä nähdään jo lähes kaikissa peleissä. Mitä ihmeen tuputusta siinä on jos pelissä on hahmoja laidasta laitaan? Miten tämä Last of Us tuputtaa noita hahmoja kenenkään naamalle? Hahmo on vain osa tätä tarinaa ja toimii siellä erittäin hyvin. Ei hahmon ulkoista olemusta korosteta missään vaiheessa tai toitoteta, että "tämä on ihan normaalia uskokaa nyt!". Ongelma siitä tulee vasta siinä vaiheessa, kun jotkut ihmiset ovat valitettavasti vielä vuonna 2020 niin kapeakatseisia ja ahdasmielisiä, että tekevät siitä ihan itse ison numeron. Toivottavasti Naughty Dog jatkaa tulevaisuudessakin samalla linjalla ja viis veisaa tällaisesta paskan jauhannasta.
Kannattaa porukan varmaan vähän lukea niitä arvosteluja mikä porukkaa pännii. Ennenkuin väitetään että 40tuhatta xbox pelaajaa olis sen haukkunut. Muissa peleissä ei ole vastaavaa ongelmaa ollut!
Metacritic en edes löytänyt mitään keinoa millä pääsee arvostelijoita tutkimaan.

Minä ainakin olen lukenut ammatikseen arvioita tehneiden kavereiden arvioita ja keskiarvo on pelille 95/100. Olen myös lukenut/katsonut arvioita, joissa pelistä ei ollut pidetty ja se oli perusteltu asiallisesti ja hyvin. Sellaisille arvioille annan kyllä painoarvoa mutta siinä vaiheessa, kun MILLEKÄÄN pelille annetaan 0/10 arvio niin jätän ne suosiolla omaan arvoonsa, kyllä niissä on jo kyse ihan jostain muusta, kun rehellisestä ja oikeudenmukaisesta mielipiteestä peliä kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä jos käyttäjä(t) kirjoittaa että Last of us 2 tuputtaa väkisin jotain agendaa pelaajan kasvoille niin ymmärrän hänen mielipiteensä jos se on kerran/kaksi mainittu foorumilla. Mutta jos tätä samaa vikaa (hänen mielestään) korostetaan pari kk niin eikös tuokin ole oman näkemyksen tuputtamista toisille. Tässä on nyt mielestäni pieni ristiriita
 
Koska tämä ketju on mennyt ihan perseelleen ja täällä yritetään aivopestä porukkaa vihaamaan peliä, niin laitan tämän ketjun boikottiin. Nauttikaa kesästä ja hyvästi..

Toivottavasti oma kipale saapuisi postissa huomenna, niin pääsee itsekkin kokemaan Naughty Dogin uuden teoksen.
 
Koska tämä ketju on mennyt ihan perseelleen ja täällä yritetään aivopestä porukkaa vihaamaan peliä, niin laitan tämän ketjun boikottiin. Nauttikaa kesästä ja hyvästi..

Toivottavasti oma kipale saapuisi postissa huomenna, niin pääsee itsekkin kokemaan Naughty Dogin uuden teoksen.

Jep, taidan tehdä saman itsekin. Tulee vain hyvin surulliseksi ja vihaiseksi tästä menosta mikä tällä ketjulla vallitsee tällä hetkellä.
 
Koska tämä ketju on mennyt ihan perseelleen ja täällä yritetään aivopestä porukkaa vihaamaan peliä, niin laitan tämän ketjun boikottiin. Nauttikaa kesästä ja hyvästi..

Toivottavasti oma kipale saapuisi postissa huomenna, niin pääsee itsekkin kokemaan Naughty Dogin uuden teoksen.
Itse sain pelin tänään ja hymyssä suin juuri aloittelen. On se käsittämätöntä miten jotkut jaksaa dissata tätä suunnilleen työkseen. Säälittävää ja huvittavaa. Ovatkohan edes peliä pelanneet? Jos boxille tulee uusi gears olen vain tyytyväinen jos saavat uuden hienon pelin. Ei se minulta ole mitään pois. En ketjua kokonaan jätä mutta olisihan tuo ihan kiva keskustella pelistä niin kuin se toimii lähes kaikkien muiden ketjujen kohdalla. Haters gonna hate
 
Itselläkin syntyi jo mehevä riita vanhan ystävän kanssa, joka haukkui pelin pystyyn ja julisti kuinka ei varmasti tule siihen koskemaan. Huomautin sievästi, että aika oudon tarkkaa analyysia pystyy antamaan itse peliä pelaamatta, että kannattaisi tutkia ensin ja hutkia sitten. No siinäpä sain kuulla olevani Sonyn per**ennuolija ja kuulemma mielistelen NDtä ja Sonya, ettei työt lopu. Mitkä työt? :DTämä 7 vuotta kestänyt ystävyys ilmeisesti on nyt kaatunut siihen, että kerroin ymmärtäväni pelialan kritisoinnin ja sen, ettei kaikki tykkää samanlaisista peleistä, mutta etten hyväksy/ymmärrä rajuja kannanottoja niiltä, joilla ei ole kunnolla tietoa tai omaa kokemusta asioista. Surettaa. Kerrassaan erikoinen spektaakkeli ollut tämä TLOU2. Ainakin kaikki tulee nimikkeen takuulla muistamaan.
Itse pelasin TLOUn aikoinaan ja tykkäsin kovasti. En rakastanut, mutta hieno peli joka tapauksessa. TLOU2 varmaan tulee pelattua, kunhan on vähä edullisemmin saatavilla.
 
Itselläkin syntyi jo mehevä riita vanhan ystävän kanssa, joka haukkui pelin pystyyn ja julisti kuinka ei varmasti tule siihen koskemaan. Huomautin sievästi, että aika oudon tarkkaa analyysia pystyy antamaan itse peliä pelaamatta, että kannattaisi tutkia ensin ja hutkia sitten. No siinäpä sain kuulla olevani Sonyn per**ennuolija ja kuulemma mielistelen NDtä ja Sonya, ettei työt lopu. Mitkä työt? :DTämä 7 vuotta kestänyt ystävyys ilmeisesti on nyt kaatunut siihen, että kerroin ymmärtäväni pelialan kritisoinnin ja sen, ettei kaikki tykkää samanlaisista peleistä, mutta etten hyväksy/ymmärrä rajuja kannanottoja niiltä, joilla ei ole kunnolla tietoa tai omaa kokemusta asioista. Surettaa. Kerrassaan erikoinen spektaakkeli ollut tämä TLOU2. Ainakin kaikki tulee nimikkeen takuulla muistamaan.
Itse pelasin TLOUn aikoinaan ja tykkäsin kovasti. En rakastanut, mutta hieno peli joka tapauksessa. TLOU2 varmaan tulee pelattua, kunhan on vähä edullisemmin saatavilla.
Älkää nyt sentään ystävyyttä menettäkö taistelemalla pelistä mitä kumpikaan ei ole pelannut :D
 
Huomautin sievästi, että aika oudon tarkkaa analyysia pystyy antamaan itse peliä pelaamatta, että kannattaisi tutkia ensin ja hutkia sitten.

Tämähän tässä on sivustakatsojaa hämmentänyt. Olen aina ajatellut että olen liiankin innokas sössöttämään elokuvista/peleistä/kirjoista/levyistä jotka ovat koskettaneet hyvässä tai huonossa mielessä, mutta tällaista showta en muista nähneeni. Jengi kirjoittaa viikkojen ajan satoja rivejä tekstiä tekeleestä jota eivät ole edes kokeilleet, eli ollaan niin sanotusti nextillä levelillä. Olen aina ohittanut tietynlaiset huvittavat ylilyönnitkin sillä hymähdyksellä, että "ainakin ihmiset suhtautuvat intohimoisesti videopeleihin". Nyt olen kuitenkin ekaa kertaa sitä mieltä, että ehkä kannattaisi sitten tämäkin energia käyttää jumankauta ihan mihin tahansa muuhun, esim. hyvään kirjaan. Tai sitten muihin peleihin :p
Mutta niin, tässäpä minäkin osallistun vain ilmiöstä, en itse pelistä keskustelemiseen, eli takavasemmalle mars. Hyviä hetkiä pelin äärellä sitä pelaaville ja tsemppiä kaikille muille :D
 
Ajattelin, että tämä sopii paremmin tänne sen arvostelu pommitus uutis aiheen sijasta johon alunperin meinasin vastata.
Spoilerissa luonnollisesti asiaa pelin lopusta.

Onhan tuo pelin juoni todella typerä ja se loppu vielä kruunaa sen

Mun mielestä lopun ainoa vika oli se, että Ellie heitti typerän kostonhimon takia suhteen Dinan kanssa menemään.
Itse ainakin tajuan miksi Ellie ei lopulta Abbya tappanut. Abby ja Lev on kuin Joel ja Ellie aikoinaan. Kaksi vierasta jotka nyt ovat kuin perhettä.
Se oli niin selvää kun Ellie leikkasi Abbyn alas ja eka asia jonka tämä teki oli juosta vapauttamaan Lev.
Joel olisi tehnyt ihan samoin jos kyseessä olisi ollut Ellie ja lopulta Ellie tajusi tämän.
Syy miksi Ellie ei tappanut Abbya ei ollut Abby itse vaan Lev.

Itse ainakin ymmärrän täysin miksi Abby teki sen mitä teki. Joel tappoi Abbyn isän.
Ellie ei aluksi edes tuntenut Joelia ja on nyt tuntenut tämän seitsemän vuotta (?) ja katso kuinka pitkälle se meni kostossaan.
Koko peli oli kostamista puolin ja toisin ja tuo lopetus oikeasti katkaisi sen päättymättömän kehän.
 
Läpi män, 22h ja en oikeen tiedä mitä ajatella. Osan ajasta peli oli huikean tunnelmallinen ja pelaaminen tuntui nautinnolta jollaista harvoin saan kokea, sitten oli niitä hetkiä kun peli muistutti siitä kuinka heikkoja Naughty Dogin jotkut pelilliset ratkaisut ovat. Tarina kuitenkin oli aivan huikea alusta loppuun, siitä ei kyllä mitään valittamista ja lopulta yllättäväkin hahmo nousi omaksi suosikiksi ja vannoin että jos hän kuolee niin hautaan pelin maanalle.

Oliko peli sitten liian pitkä, en tiedä osan ajasta se tuntui siltä mutta nyt lopussa kuitenkaan ei jäänyt sellainen fiilis.

Grafiikat oli suurimman osan ajasta aivan huikeat, mutta välillä se ei näyttänyt ollenkaan hyvältä. Tämän sukupolven rajat on tulleet jo ajat sitten vastaan ja odotan innolla mitä tulevaisuus tältäosin tarjoaa.

Ääninäyttely ja kaikki muut äänet oli kyllä alusta loppuun 12/10 kamaa.

Pelaaminen itsessään kävi välillä puuduttamaan kun samaa rinkiä mentiin ympäri jatkuvasti, oli siellä sitten näitä erilaisia hetkiä välissä ja ne nousivatkin omiksi suosikeiksi koska tarjosivat jotain tuoretta sen monotonisuuden keskelle.

Uudestan tämä tulee varmasti joskus PS5:llä sitten koettua jos saadaan 4K/60 FPS versio ja viilataan vähän rosoisimpia alueita paremmaksi.

Tarina kyllä tarjosi niin paljon hetkiä jolloin voi vaan ihmetellä miten paljon ND on muita edellä tällä osa-alueella, ei kyllä voi jättää ketään kylmäksi ellei ole jo valmiiksi typeriä mielikuvia miltä naisen kuuluisi näyttää tai joitain muuta estoja sen suhteen mitä hahmot pelissä tekevät. Mutta tämä kertoo jo valmiiksi millainen persoona on kyseessä jos ei suvaitse videopelissä erilaisuutta.

Jos pelille pitäisi joku arvosana antaa niin varmaa sellainen 9/10.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom