Tavallaan samaa mieltä.
Tosin itsellä hahmon vaihdoksessa vaikutti eniten väsymys sillä pelasin peliä aika helvetin kovalla tahdilla, koska oletin sen olevan yhtä pitkä kuin edellinen.
Ekana päivänä 9 tuntia, seuraavana 16 tuntia ja kolmantena loput ja mulla olikin enää kaksi tuntia jäljellä vaikka olin varma, että siellä odottaa vielä likemmäs 10 tuntia lisää, koska peli tuntui vaan jatkuvan ja jatkuvan.
Silti olen iloinen, että en tiennyt Abbysta enkä mistään muustakaan mitään kun aloin pelaamaan ja saman yllätyksen halusin säilyttää muillekin vaikka tiedän, että osalle tuo on varsin ikävä yllätys.
Toisaalta aluksi se oli sitä minullekin, mutta kummasti lopussa oli se tunne, että ei toivonut kummankaan kuolemaa ja minusta lopetus oli hyvä ja ainoa joka vitutti oli juuri se miten Ellie heitti suhteen Dinan kanssa menemään sen kostonsa takia.
Ainakin oletan, että kuitenkin lopussa se ihan oikeasti jätti tuon osan elämästään taakse ja lähti takaisin Jacksoniin johon Dinakin varmaan palasi.
Itseasiassa mulla ei ole mitään ongelmaa myöntää, että yksi pelin liikuttavimmista kohdista oli se kun Ellie leikkasi Abbyn alas ja tämän eka ajatus oli vähillä voimilla mennä vapauttamaan Lev.
Itsekin olisin halunnut tietää enemmänkin scarseista tai mikä niiden oikea nimitys nyt olikaan..seraphim tai jtn.
Kuka se niiden ns. profeetta oli ja kuinka kauan koko porukka yleensä on ollut olemassa.
Ilmeisesti Isaac kuitenkin oli se joka tappoi tai tapatti kyseisen mimmin sillä Abby sanoo jossain vaiheessa "great job Isaac. You made a mad person a martyr" tai jotain vastaavaa jonkun lapun lukemisen jälkeen eli tuo ei kuitenkaan mikään muinainen tapahtuma ole.
Tai sitten missasin jotain lorea jossain.
Mitä nyt tänään olen gamefaqsia lukenut niin monilla tuntuu juuri se hiertävän kuinka Joel tapettiin ja monet sanoo, että koko hahmo pilattiin, koska se idioottina käveli suoraan väijytykseen.
Siis mihin väijytykseen. Ykkösen tapahtumista on vuosia eikä Joelin mieleen varmasti tule se, että joku tulee ja jäljittää sen vuosia myöhemmin ihan vaan kostaakseen.
Kyllähän Joel jo ykkösessä luotti varsin äkkiä siihen tummempaan kaveriin ja tämän poikaan puhumattakaan siitä, että jacksonissa ilmeisesti on autettu aika paljonkin vieraita matkailijoita joten kun Abby oli kuolemassa mutanttien kourissa niin tietenkin Joel ja Tommy auttoi sitä ja mä en voi tajuta miten jotkut pitää tuota hahmon pilaamisena.
Ja olihan tämä synkkä, mutta itse kyllä sain hymyn naamalle monta kertaa hahmojen jutuista vaikka osa olikin suorastaan "kamalia".
Esimerkkina Dina "Ellie I think that Shimmer (niiden hevonen) is sick", "what do you mean?", "she sounds little...hoarse"

Tosin jos tekstit ei ole päällä niin nuo saattaa mennä ohi.
Ja tietenkin ne kaikki flashbackit oli ihan parhautta, Varsinkin Ellien syntymäpäivä museossa Joelin kanssa ja kaikki viittaukset jurassic parkiin ja niiden kevyet vittuilut puolin ja toisin.