Leo Stenbuck
Active Member
Tulossa mahdollisesti myöhemmin.Toivottavasti tulevaisuudes moninpeli olisi kuitenkin tulossa, onko siitä muuten mitään puhetta ollut vai onko se vaan pelkkää toiveajattelua?
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tulossa mahdollisesti myöhemmin.Toivottavasti tulevaisuudes moninpeli olisi kuitenkin tulossa, onko siitä muuten mitään puhetta ollut vai onko se vaan pelkkää toiveajattelua?
Nyt kun muutama on jo läpäissyt pelin, niin kirjoitanpa omiakin mietteitä tarinasta.
Kirjoitin arviossa, että ”Suurin osa The Last of Us Part II:n kritiikistä osuu osa-alueeseen, josta ei voi puhua pilaamatta muiden kokemusta – juoneen. Rohkeista valinnoista huolimatta tarina ei yllä avausosan tasolle. Kertomus on brutaali, synkkä ja ajoittain jopa toivoton, mutta sen suurin ongelma on pituus. Kampanja vaatii pelaajaa heittäytymään tunteesta toiseen hetkinä, jolloin odotti näkevänsä jo askelia kohti ratkaisua. Tapa, jolla tarina kerrotaan jättää toki paljon nyansseja toiselle läpipeluukerralle, mutta vaatii kokijalta paljon pitääkseen tunnelatauksen yllä läpi kymmenien tuntien jännärin. Tiiviimpikin rupeama olisi riittänyt.”
Omalla kohdalla Ellien pari päätöstä ja pitkitetty juoni pudottivat tähden pois. Olisin ollut tyytyväinen, jos Abbyn osuutta ei olisi ollut ollenkaan tai se olisi rytmitetty eri tavalla, sillä hyppy niin sanotusti alkuun juuri ennen kahden päähenkilön kohtaamista tuntui turhauttavalta. Toisaalta toisesta näkökulmasta pelaamiseen tottui nopeasti, mutta Dinan ja Ellien alkupuoliskon jutustelut ja laajan alueen tutkiminen olivat itselleni kampanjan parasta antia - lähimpänä avausosan tunnelmaa. Tunneside oli kuitenkin luotu Ellieen, ei Abbyyn ja hänen taustaansa.
Levin osuus ja vanhoillinen kultti jäivät myös pintapuoliseksi kosketukseksi. Lisäksi viimeinen kaksi tuntia olivat käytännössä turhia, sillä tarinan olisi hyvin voinut päättää jo maatilalle. Petyin että Ellie uhrasi onnensa koston sokaisemana, eikä tuntunut kärsivän traumoja niinkään omista valinnoistaan kuin Joelin kuolemasta. Ellie kuitenkin tappoi brutaalisti kaikki tielleen osuneet, muun muassa raskaana olevan naisen.
Summa summarum: pitkä tarina, liian synkkä, hieno peli.
Aika samalla linjalla. Dinan ja Ellien suhde kuvattiin ihanasti ja hyvin aidosti. Juurikin heidän matkaa oli mukava seurata. Kaikki Ellieen liittyvät takaumat olivat sitä parasta Naughty Dogia, kun taas Abbyn menneisyyteen ei ollut kehittynyt samanlaista tunnesidettä. Sen takia loppupuolisko tuntui todella synkältä ja ylipäätänsä alkoi tuntua työltä. Siinä vaiheessa, kun Ellie lähti vielä maatilalta, oli pakko ottaa pelitauko kun mietin vain ”eikö tämä lopu koskaan.”
Scarseista olisin halunnut itsekin nähdä muunkin kuin pahan puolen. Nyt heidät esitettiin hyvin mustavalkoisesti.
En tiedä kannattaako avata enää matopurkkia nimeltä tuputtaminen - mutta itseäni ei häirinnyt mikään verkossa kuohuntaa aiheuttanut asia. Ylipäätänsä tarinahan on Naughty Dogin ja heillä on oikeus jatkaa avausosaa haluamallaan tavalla.
Samoin kävi mulla. No hyvää kannattaa odottaa. Hitaasti on nyt posti kulkenut. Itse taidan laittaa suosiolla ne asetukset mitkä helpolla tulee niin ei tarvi niiden kanssa erikseen värkätä.Keskiviikkoon se on odotettava kun ei tänään tullut VPD ja huomenna ei posti kulje, ei viitsi perua kun 50€ maksoin, samalla summalla sen kyllä sais vaikka Prismasta mutta ei viitsi parin päivän takia säätää.
Tässähän on niin kattavat vaikeusaste asetukset että pitää vaikka niitä pähkäillä odotellessa.
Jo etukäteen anteeksipyyntö ylläpidolle, mutta mielestäni tämä pitää sanoa.
Nyt kun on tullut luettua jos jonkinlaista arvostelua ja pisteytystä pelistä, pitää antaa vielä erikoismaininta P33RO:lle. Poikkeuksellisen latautuneessa tilanteessa erinomaisen tasapainoinen ja rehellinen arvio! Lisää tällaista.