Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yks asia jäänyt vieläkin epäselväks jo TLOU ykkösest asti, eli näkeekö möröt/ihmiset sun taskulampun vai ei? Itte aina sniikkailukohtauksis sammutan sen mut sit välil yöl on nii saatanan pimeetä että ei taho mittää nährä nii laitan välil päälle, nii en sit tiie huomaako ne sen vai ei. Kyl täs hardillaki on välil melko haastellista menoa ollut tietyis paikois, en tiie uskaltaako ikinä edes yrittää sitä groundedia kun mä kun jotain aloitan niin vien loppuun vaikka kärsien niin ehkä helpompi olla edes aloittamatta. :D Permadeath kuulostaa jo ihan mielipuoliselta, meneekö siinä sit koko peli alusta vai onko edes jotain tiettyjä checkpointteja?
En ole varma, mutta möröt ei ainakaan taida nähdä taskulamppua? Ainakin silloin pelatessa tuntui, että aika huolettomasti sai sohia taskulampulla :D

En ole varma, mutta möröt ei ainakaan taida nähdä taskulamppua? Ainakin silloin pelatessa tuntui, että aika huolettomasti sai sohia taskulampulla :D
Ne sienipäät ainakin ovat sokeita. Nehän ”näkevät” kai vain äänen perusteella. Eli käsittääkseni noiden kanssa voi käyttää taskulamppua huoletta. Alkuvaiheessa tartuntaa olevat kai kuitenkin näkevät vielä, joten pätee käsittääkseni vain noihin, joilla koko pää on sienirihmaston valtaama. Ihmiset ja alkuvaiheessa tartuntaa olevat näkevät kuitenkin valon. Tai ainakin niin muistelisin tämän toimineen.

No tää on just tätä ku ei oo varmaa vastausta mitä olen interneteistäki yrittänyt lukea, näkee ei näe ehkä näkee en oo varma:D Ne "clickerit" on ehkä ainoa varma koska ne tosiaan vain kuulee, mut ei pelissä esim ole mitään konkreettista että "hey there is a light" tjsp. Samat huudot, on se valo sit päällä tai ei nii en ikinä oo varma et näkikö ne nyt sen lampun vai muuten vaan. Sitä lamppua on kuitenkin lähes aina pakko käyttää, varsinkin sisätiloissa jos meinaa mittää nährä.

Mut sitten muihin aiheisin, tässä on ehkä paras tekoäly mitä olen vidjapeleissä nähnyt. Vihut tuntuvat aina tekevän random reittejä eikä sitä perinteistä samaa koodattua reittiä, ei voi ikinä varmaks sanoo mistä etsivät, sit kun huomaavat niin sitten muuttuu reitit täysin erilaisiks ja pitää eksyttää niitä ja aina ovat valppaana, mappisuunittelu on taas niin nerokasta että aina pääsee jostain karkuun ja piiloon. On täs kakkoses vedetty gameplay kyl ihan uusiks ykköseen verrattuna.

No tää on just tätä ku ei oo varmaa vastausta mitä olen interneteistäki yrittänyt lukea, näkee ei näe ehkä näkee en oo varma:D Ne "clickerit" on ehkä ainoa varma koska ne tosiaan vain kuulee, mut ei pelissä esim ole mitään konkreettista että "hey there is a light" tjsp. Samat huudot, on se valo sit päällä tai ei nii en ikinä oo varma et näkikö ne nyt sen lampun vai muuten vaan. Sitä lamppua on kuitenkin lähes aina pakko käyttää, varsinkin sisätiloissa jos meinaa mittää nährä.

Mut sitten muihin aiheisin, tässä on ehkä paras tekoäly mitä olen vidjapeleissä nähnyt. Vihut tuntuvat aina tekevän random reittejä eikä sitä perinteistä samaa koodattua reittiä, ei voi ikinä varmaks sanoo mistä etsivät, sit kun huomaavat niin sitten muuttuu reitit täysin erilaisiks ja pitää eksyttää niitä ja aina ovat valppaana, mappisuunittelu on taas niin nerokasta että aina pääsee jostain karkuun ja piiloon. On täs kakkoses vedetty gameplay kyl ihan uusiks ykköseen verrattuna.
Mun mielestä molempien pelien sisäisessä ohjeessa, kohdassa taskulamppu, kerrotaan, että möröt eivät valoa näe.

Ei muutako julkaisuun vaan, turha hyvää peliä on PC pelaajilta pidättää.
Julkaisuajankohta määrittää pelin myyntiä paljolti, joten "julkaisuun vaan" on ehkä huonoin mahdollinen tapa julkaista peli. Itsellä tulee mieleen, että pusketaanko tämä sopivasti ulos muutama kuukausi ennen Last of Us -tv-sarjan toista tuotantokautta.

Julkaisuajankohta määrittää pelin myyntiä paljolti, joten "julkaisuun vaan" on ehkä huonoin mahdollinen tapa julkaista peli. Itsellä tulee mieleen, että pusketaanko tämä sopivasti ulos muutama kuukausi ennen Last of Us -tv-sarjan toista tuotantokautta.

Siinä tapauksessa odottavan aika on pitkä mutta hyvin mahdollista.

Eikö se ykkönen julkastu juurikin tv sarjan kanssa samoihin aikoihin? Joten tämä kakkonenkin tekisi järki.

Nämä ovat näitä harvoja pelejä mitä olen jaksanut tahkoo useampia kertoja läpi niin ykkönen kun nyt tämä kakkonen, en tiie miksi. Ykköstä varmaan 9 kertaa, asiaan vaikuttaa toki se että peli on julkastu PS3, PS4 ja PS5. Kakkosen pelasin julkaus 3 kertaa läpi ja nyt tässä remasteredin parissa, peli näyttää kyllä niin aikansa edellä että tulee olemaan vielä kaunis peli 5 vuoden päästä.

Tekisi mieli hieman avautua tarinasta, jotenkin tullut taas uusia näkökulmia mut ehkä jätän nyt kuitenkin sanomatta, pahoin pelkään että koko homma ketjussa karkaa käsistä. :p

Sen verran kuitenkin sanon, toki aina jälkeenpäin on helppo sanoa asioita minkä parissa ei ole itse työskennellyt, mutta tämä PART2 olisi toiminut paremmin ykkös-osana ja ykkösosa paremmin part kakkosena. Tai sanotaan että jos pelaa ensin kakkosen, näkee ykkösen tarinan ihan eri silmillä.

Eikö se ykkönen julkastu juurikin tv sarjan kanssa samoihin aikoihin? Joten tämä kakkonenkin tekisi järki.

Nämä ovat näitä harvoja pelejä mitä olen jaksanut tahkoo useampia kertoja läpi niin ykkönen kun nyt tämä kakkonen, en tiie miksi. Ykköstä varmaan 9 kertaa, asiaan vaikuttaa toki se että peli on julkastu PS3, PS4 ja PS5. Kakkosen pelasin julkaus 3 kertaa läpi ja nyt tässä remasteredin parissa, peli näyttää kyllä niin aikansa edellä että tulee olemaan vielä kaunis peli 5 vuoden päästä.

Tekisi mieli hieman avautua tarinasta, jotenkin tullut taas uusia näkökulmia mut ehkä jätän nyt kuitenkin sanomatta, pahoin pelkään että koko homma ketjussa karkaa käsistä. :p

Sen verran kuitenkin sanon, toki aina jälkeenpäin on helppo sanoa asioita minkä parissa ei ole itse työskennellyt, mutta tämä PART2 olisi toiminut paremmin ykkös-osana ja ykkösosa paremmin part kakkosena. Tai sanotaan että jos pelaa ensin kakkosen, näkee ykkösen tarinan ihan eri silmillä.
Kyllä tarinasta saa ja pitääkin pystyä keskustelemaan. Kyse on kuitenkin yksi pelihistorian merkittävimmistä tuotoksista.
Itsellä ei ihan noin montaa pelikertaa ole mutta lähiaikoina on alkanut kummitelemaan päässä toi Part 2 remastered. On hallussa mutten ole aloittanut vielä. Part 1 remastered oli oikeasti hieno remasterointi. Pidin kovasti mitä olivat tehneet sen eteen. Olisi kiva olla Naughty Dogin toimiston katossa kärpäsenään kuulemassa millaista suunnitelmaa on part 3lle :) :)

Kyllä tarinasta saa ja pitääkin pystyä keskustelemaan. Kyse on kuitenkin yksi pelihistorian merkittävimmistä tuotoksista.
Itsellä ei ihan noin montaa pelikertaa ole mutta lähiaikoina on alkanut kummitelemaan päässä toi Part 2 remastered. On hallussa mutten ole aloittanut vielä. Part 1 remastered oli oikeasti hieno remasterointi. Pidin kovasti mitä olivat tehneet sen eteen. Olisi kiva olla Naughty Dogin toimiston katossa kärpäsenään kuulemassa millaista suunnitelmaa on part 3lle :) :)

No keskustellaan sitten :D :) Niiku sanoin se on helppo sanoo miten itse olisin nähnyt/tehnyt asiat kun tarina on jo tekijöiden puolesta valmis. Itse olisin aloittanut tän part kakkosen Abbyn osuudella, niin että pelaajalle olisi syntynyt suurempi suhde kyseiseen hahmoon ja että miksi hän sitten päätti tehää sen mitä teki, ehkä kerrottu enemmän taustoista ja peli olisi mennyt siihen kuuluisaan golf kohtaukseen asti. Sen jälkeen vasta Ellien kosto osuus, siinä sitten olisi jotenkin paremmin saanut sympatiaa ja käsitystä siitä kuka nyt teki oikein, tekikö molemmat oikein, vai tekikö molemmat väärin.

Nykyisessä tarinassa lyödään heti pelin alussa semmonen shokki pelaajalle joka saa ja sai monet niin vihaiseksi että eivät edes antaneet tilaisuutta tulkita sen toisen hahmon/ryhmän/ heidän elämästä ja vaikeuksista vaan oltiin valmiina jo niin perkeleen vihaisia. Joelista tehtiin heti alussa tässä part kakkosessa niin paha ihminen, tyyliin saatanasta seuraava mutta pelaajalle/katsojalle ei välittynyt että mitä se nyt teki niin väärin koska häneen muodostui jo niin syvä suhde ykkösosasta asti.

Mä en näe tarinassa mitään vikaa, se on ehkä leikattu ja sijoitettu jotenkin väärässä järjestyksessä. Peli on kuitenkin mun mielestä Part 1 ja Part 2 yksi iso kokonaisuus, kolmosta odotan suuresti koska jotenkin jäi paljon asioita/kysymyksiä roikkumaan.

Mitä olen ymmärtänyt, ykkösosa käsitteli "Rakkautta" Part 2 "Vihaa/Kostoa" ja kolmonen olisi sitten "Rauha/Armo" tjsp. "Rakkaus, Viha, Armo/Rauha.

Kakkosessa oli selvästi niin paljon vihaa ja kostoa ja lopputulos oli että kumpikaan osapuoli voinut hyvin, itse haluaisin jonkun onnellisen lopun vaikka kyseessä onkin brutaali maailma, tässäkin kakkosessa brutaalissa maailmassa ja kostokierteessä nähtiin sitä rauhaa ja armoa. Mutta molemmat osapuolet olivat kostokierteessä niin vihaisia että sen takia menettivät kaiken, ihan lopussa nähtiin kyllä se armo.

Joten sopisi hyvin että se mahdollinen Part3 käsittelisi jotenkin sitä että väkivalta tuo vain lisää väkivaltaa, ei nyt mikään disney elokuvien onnellinen loppu mutta joku lopullinen piste tälle sarjalle.

No keskustellaan sitten :D :) Niiku sanoin se on helppo sanoo miten itse olisin nähnyt/tehnyt asiat kun tarina on jo tekijöiden puolesta valmis. Itse olisin aloittanut tän part kakkosen Abbyn osuudella, niin että pelaajalle olisi syntynyt suurempi suhde kyseiseen hahmoon ja että miksi hän sitten päätti tehää sen mitä teki, ehkä kerrottu enemmän taustoista ja peli olisi mennyt siihen kuuluisaan golf kohtaukseen asti. Sen jälkeen vasta Ellien kosto osuus, siinä sitten olisi jotenkin paremmin saanut sympatiaa ja käsitystä siitä kuka nyt teki oikein, tekikö molemmat oikein, vai tekikö molemmat väärin.

Nykyisessä tarinassa lyödään heti pelin alussa semmonen shokki pelaajalle joka saa ja sai monet niin vihaiseksi että eivät edes antaneet tilaisuutta tulkita sen toisen hahmon/ryhmän/ heidän elämästä ja vaikeuksista vaan oltiin valmiina jo niin perkeleen vihaisia. Joelista tehtiin heti alussa tässä part kakkosessa niin paha ihminen, tyyliin saatanasta seuraava mutta pelaajalle/katsojalle ei välittynyt että mitä se nyt teki niin väärin koska häneen muodostui jo niin syvä suhde ykkösosasta asti.
Vähän samoilla linjoilla, olisi ollut ehkä isommille massoille helpompaa imeskellä tuo tarinan tarkoitus jos olisi tosiaan ajoitettu Abby ja sen jälkeen Ellie. Itsehän olin niin pyhän vihan vallassa
Joelin kohtalosta
että vasta kolmannella pelikerralla pystyin näkemään Abbyn puolen kunnolla ja alkamaan ymmärtämään hänen omaa pyhää vihaansa.
Joten sopisi hyvin että se mahdollinen Part3 käsittelisi jotenkin sitä että väkivalta tuo vain lisää väkivaltaa, ei nyt mikään disney elokuvien onnellinen loppu mutta joku lopullinen piste tälle sarjalle.
Tätä toivon myös. Ei mitään hiphurraa lopetuksia tällaiselle sarjalle

Viimeksi muokattu:
Ihan hyvää pohdiskelua, mutta en ite oo koskaan ymmärtänyt tuota näkemystä että Joelista maalataan jotain pahista alussa. Mihin tämä siis perustuu?

Ja eikös tuo väkivalta tuo mukanaan vain lisää väkivaltaa ollut vähän niinkuin tämän kakkosen teema B)

Edit. Oli siis tarkoitus vastata tuohon @Remeded viestiin

Ihan hyvää pohdiskelua, mutta en ite oo koskaan ymmärtänyt tuota näkemystä että Joelista maalataan jotain pahista alussa. Mihin tämä siis perustuu?

Ja eikös tuo väkivalta tuo mukanaan vain lisää väkivaltaa ollut vähän niinkuin tämän kakkosen teema B)

Edit. Oli siis tarkoitus vastata tuohon @Remeded viestiin
Täytyy sanoa etten mäkään ole ymmärtänyt tuota näkemystä. Enkä sitäkään ymmärrä, että pelissä juoni pilattiin täysin joidenkin mielestä. Pelin tekijät halusivat tarinan mennä tiettyyn suuntaan, joten minun mielestä se on juuri oikein. Eikä sillein, että tarinan olisi pitänyt mennä siihen suuntaan mihin itse olisin halunnut tai arvannut että se menee.

Täytyy sanoa etten mäkään ole ymmärtänyt tuota näkemystä. Enkä sitäkään ymmärrä, että pelissä juoni pilattiin täysin joidenkin mielestä. Pelin tekijät halusivat tarinan mennä tiettyyn suuntaan, joten minun mielestä se on juuri oikein. Eikä sillein, että tarinan olisi pitänyt mennä siihen suuntaan mihin itse olisin halunnut tai arvannut että se menee.
Joo oon aivan samaa mieltä ja tarinasta tykkäsin muutenkin alun shokista ylitse päästyäni. Ja täytyy kyllä antaa kehut siitä että kakkosen tarina on näin suuren luokan jatko-osalle harvinaisen rohkea

Niiku sanoin, se on helppoa istua ja alkaa selittää miten olisi pitänyt tai ei olisi pitänyt tehää tarina paremmin kun se on jo tekijöiden puolesta tehty. Kyllä minäkin olen ihan sinut tarinan kanssa ja Abbyn osuus ekalla kerralla kieltämättä oli ns. "vihaista" että tämänkö hahmon kanssa nyt pitää vielä pelata!? Mutta alkoi sitten näkemään sen toisen osapuolen näkökulmasta asioita ja pikkuhiljaa hyväksymään että tarinassa on myös se toinen puoli, kumpikaan ei ole parempi ku toinen ja tässä maailmassa kaikki joutuu kestämään ja kärsimään ja selvitymään, kumpikaan ei ole parempi eikä pahempi.

Mitä tulee Joelin pahiksen mustamaalaamiseen nii olihan se golf kohtaus aivan jäätävän överiks vedetty, mulle tuli ainakin ekalla kerralla olo että mitä niin paha se oli tehnyt että ansaitsi näin brutaalin kohtelun, sen jälkeen vielä mehustellaan puheilla "you think he didnt deserve it?" johon eräs toinen hahmo vastasi "I think he deserved even worse" Ai mitä ton pahempaa se vielä olisi voinut olla, polttaa uunissa ja syödä? Sitten Ellien suuret mökötykset miksi hän ei kertonut kertonut totuutta ja ylipäänsä semmosta paskan puhumista että se teki nyt jotain niin perkeleen väärin yhtään ymmärtämättä miksi, vaikka minä pelaajana/katsojana kyllä ymmärsin ja Joelin kengissä olisin tehnyt saman mutta kaikki ympärillä eivät sitten millään.

Mutta kuten sanoin näin jälkikäteen mietittynä jo valmista tarinaa on helppo muokata mutta olisin ehkä sijoittanut/leikannut hieman eri järjestyksessä, kuten vaikka Abbyn osuus ensin niin että siihen olisi syntynyt heti alussa parempi suhde ja ymmärrys miksi hän lähti kostoretkelle ja ehkä myös hieman laimentanut sitä kuuluisaa golf kohtausta. Vaikka kumpikin osapuoli on tehnyt hirmutekoja selvityäkseen, ei ainakaan part ykköses näytetty näin brutaalia tekoa Joelin puolesta että se ansaitsi näin brutaalin kohtelun.

Mut nämä on näitä pohdintoja, siitä huolimatta olen nauttinut tarinasta jo useamman kerran.

Ylös Bottom