Niiku sanoin, se on helppoa istua ja alkaa selittää miten olisi pitänyt tai ei olisi pitänyt tehää tarina paremmin kun se on jo tekijöiden puolesta tehty. Kyllä minäkin olen ihan sinut tarinan kanssa ja Abbyn osuus ekalla kerralla kieltämättä oli ns. "vihaista" että tämänkö hahmon kanssa nyt pitää vielä pelata!? Mutta alkoi sitten näkemään sen toisen osapuolen näkökulmasta asioita ja pikkuhiljaa hyväksymään että tarinassa on myös se toinen puoli, kumpikaan ei ole parempi ku toinen ja tässä maailmassa kaikki joutuu kestämään ja kärsimään ja selvitymään, kumpikaan ei ole parempi eikä pahempi.
Mitä tulee Joelin pahiksen mustamaalaamiseen nii olihan se golf kohtaus aivan jäätävän överiks vedetty, mulle tuli ainakin ekalla kerralla olo että mitä niin paha se oli tehnyt että ansaitsi näin brutaalin kohtelun, sen jälkeen vielä mehustellaan puheilla "you think he didnt deserve it?" johon eräs toinen hahmo vastasi "I think he deserved even worse" Ai mitä ton pahempaa se vielä olisi voinut olla, polttaa uunissa ja syödä? Sitten Ellien suuret mökötykset miksi hän ei kertonut kertonut totuutta ja ylipäänsä semmosta paskan puhumista että se teki nyt jotain niin perkeleen väärin yhtään ymmärtämättä miksi, vaikka minä pelaajana/katsojana kyllä ymmärsin ja Joelin kengissä olisin tehnyt saman mutta kaikki ympärillä eivät sitten millään.
Mutta kuten sanoin näin jälkikäteen mietittynä jo valmista tarinaa on helppo muokata mutta olisin ehkä sijoittanut/leikannut hieman eri järjestyksessä, kuten vaikka Abbyn osuus ensin niin että siihen olisi syntynyt heti alussa parempi suhde ja ymmärrys miksi hän lähti kostoretkelle ja ehkä myös hieman laimentanut sitä kuuluisaa golf kohtausta. Vaikka kumpikin osapuoli on tehnyt hirmutekoja selvityäkseen, ei ainakaan part ykköses näytetty näin brutaalia tekoa Joelin puolesta että se ansaitsi näin brutaalin kohtelun.
Mut nämä on näitä pohdintoja, siitä huolimatta olen nauttinut tarinasta jo useamman kerran.