Tarja_pk
Toimitus
Kaveri on ilmeisesti sokea ja tämä on hänen reaktionsa kun se tajuaa mitä kaikkea pelissä on avustamaan häntä.
Kiitos, että jaoit tämän. Käväsin tämän herran YouTube-kanavalla, ja ihan uskomatonta settiä. Olipa koskettavaa.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Kaveri on ilmeisesti sokea ja tämä on hänen reaktionsa kun se tajuaa mitä kaikkea pelissä on avustamaan häntä.
Onhan noita pari arvostelua missä ei tykätä tuosta juonen "vähemmistöjen avulla ratsastamisesta" ja sitten varsin kattava video review jossa selitetään näitä ettei arvostelyssa saa puhua tietyistä asioista.. pääosin varmaan että ne spoilaa jos juoni pohjautuu niihin..
En usko että tämä arvostelijakaan turhasta purppasee..
Toki annan mahkut - käytettynä. Ei ole sinänsä kiire tätä päästä pelaamaan. Naughty Dogille en aio antaa euroakaan, vaikka peli olisi jopa hyvä. Crunchmeiningit, henkilöstön ulos savustaminen ja ällöttävän päällekäyvän ja vastakkainasettelua ruokkivan agendan tuputtaminen vaikuttavat siihen joka tapauksessa.Tiedän tuon kohtauksen ja se on täyttä surkeaa agendaa, mutta päätin silti pelata tämän julkkaripäivänä.. Näyttää pelattavuus ja maailma niin upealta.. Anna säkin mahkut tälle..
Mitä siinä kyseisessä kohtauksessa tapahtuu?On muuten hyvä ja fiksu kaveri tuo, joka tuon videon teki. Olen sen verran hänen tuotoksiaan seurannut, että luotan hänen näkemyksensä kohtaavan suhteellisen monen ihmisen kokemukseen TLoU 2:sta. Juonessa ja hahmoissa on suorastaan raivostuttavia seikkoja, jotka tulevat aiheuttamaan sen, että moni tulee kyseisen pelin jättämään kokonaan kesken.
Jos grafiikka ja ulkoasu ovat joillekin kaikki kaikessa, tämä tulee olemaan heille huikea peli. Mutta monipuolista pelimaailmaa ja pelattavuutta kaipaaville todennäköisesti jonkin sortin pettymys. Ja niille jotka pitivät ensimmäisen TLoU:n hahmoista ja tarinasta eniten (itse kuulun ehdottomasti juuri heihin), heistä monille tämä tulee olemaan valtaisa pettymys ja jopa suorastaan painajaismainen kokemus, mikäli pelin edes pystyy loppuun pelaamaan.
Edelleen tulen tämän kyllä hankkimaan (koska haluan toki varmistaa, että käsitykseni kokonaisuudesta on oikea - eri asia kyllä pelaanko peliä koskaan loppuun), mutta ehdottomasti käytettynä, koska en halua rahallisesti tukea mitenkään tuota Naughty Dogin sairasta linjaa pelin hahmojen kohtelun, siihen sisältyvän agendan sekä heidän törkeän työntekijöiden kohtelun puitteissa.
Sairasta on tuon puljun meininki valitettavasti nykyään. Pelissä on erityisesti kohtaus jossa mennään kaikkien aikojen törkeimpien pelikohtauksien ykköseksi heittämällä. Vittuillaan vielä todella törkeästi aikaisemman pelin monille faneille tuossa samassa yhteydessä käytännössä päin naamaa. Jo tuo kohtaus on niin sairas ja törkeä erityisesti siihen liittyvien agendaa samalla sisältävien yksityiskohtien takia, että se pelkästään pilaa pelin minulle jo valmiiksi. Olen nähnyt tuosta kohtauksesta videon, joten se on juuri niin törkeä ja vittuileva, kuin jo totesinkin. Todella surullista, että Naughty Dog on tälle tielle lähtenyt. Yksi pelitalo vähemmän jolta odottaa yhtään mitään jatkossa.
Embargo siis kieltää edelleen juonesta puhumisen, joten itsekin joudun kaiken kiertoilmauksilla käymään läpi.
Tuo että puhutaan jostain "vähemmistöistä" on lopulta täyttä paskan jauhantaa, jos tarina on se mikä se on niin silloin se on se!
Se on vähän sama kun pitäis alkaa yhtäkkiä muutamaan tarinaa sen takia että rednegit sun muut omassa kuplassa elävät ois tyytyväisiä, miksi pitäis kumartaa tuommoisia ihmisiä päin.
Täällä en ala sinänsä spoilaamaan, mutta YV:nä voin laittaa, jos varmasti haluat spoilerin tietää.Mitä siinä kyseisessä kohtauksessa tapahtuu?
Näin varmasti on. Hänelle on selkeästi suurin ongelma se sama mikä minuakin on tarinassa ja hahmojen kohtelussa todella pahasti harmittanut. Ohessa minua on kyllä myös jonkin verran ärsyttänyt tuo agendan väkisin tyrkyttäminen. Mutta SkillUpilla tuo ei ole kuitenkaan käsittääkseni siihen vaikuttanut, että hän ei ole pelistä pitänyt. Suurin syy hänellä on ollut juuri tuo minunkin mainitsema hahmojen ala-arvoinen kohtelu ja aiempaan kontekstiin nähden todella huonot ja hahmoista aiemmin kovasti pitäneitä suututtavat juonenkäänteet.SkillUp mainitsikin tuossa videossaan, että embargo on vielä päällä eikä se ole mitenkään poikkeuksellista. Kohtaatko P33RO usein arvostelutapauksia, joissa rajataan noin tiukasti, ettet saa puhua ja näyttää kuin muutaman tunnin slaissia 25-30 tuntia pitkästä pelistä?
SkillUpia jo pidempään seuranneena ja hänen näkemyksiään arvostavana voin todeta, että hän on ainakin ääriliberaali ja sosiaalisen vastuun äänenkannattaja. En usko, että peli joka sisältää runsaasti hahmojen diversiteettiä saisi ikinä häneltä miinuspisteitä. Päinvastoin.
Kohtaatko P33RO usein arvostelutapauksia, joissa rajataan noin tiukasti, ettet saa puhua ja näyttää kuin muutaman tunnin slaissia 25-30 tuntia pitkästä pelistä?
Hyvin pitkälti samoilla linjoilla.Joo, mä oon nyt niin hyvin välttänyt kaiken mahollisen spoilauksen, nähnyt vaan mitä joskus E3 messuilla näytettiin. Joten taidan jatkaa ja olla käymättä tällä tai muilla sivulla kunnes peli on pelattu läpi ihan itse. Kiitos ja palataan asiaan.
Joo anna palaa vaan.Täällä en ala sinänsä spoilaamaan, mutta YV:nä voin laittaa, jos varmasti haluat spoilerin tietää.