Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us Part II

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voidaanko tässä vaiheessa pelisarjan elinkaarta puhua enää suuresta yleisöstä?

Mä näen, että tää on uusille pelaajille, joille tarjotaan molemmat pelit kertaostolla, koska pelisarjan pelien lukumäärä ei välttämättä ole heillä tiedossa.
Voihan se olla että sarjan ansiosta tulee paljon uusia pelaajia. Toki ei varmaan tosiaan voi enää suuresta yleisöstä puhua.
 
Peli aloitettu kuudennen tai seitsemännen kerran tällä kertaa kronologisessa järjestyksessä. Tarinaa on tavallaan helpompi seurata kun ei poukkoilla nykyajan ja takaumien välillä, mutta rytmitys kärsii. Aika alussa joutuu haastavaan taisteluun, mut kohta sen jälkeen tulee paljon helpompi kohta tutoriaaleineen/ohjeineen, mikä vähän häiritsee. Oon nyt kiipeämässä siihen korkeeseen rakennukseen, tietäjät tietää. Täs pelis on jotain tehty oikein kun edelleen jaksaa pelata, Vaikealla tasolla täl kertaa. Huippupeli!
 
Peli aloitettu kuudennen tai seitsemännen kerran tällä kertaa kronologisessa järjestyksessä. Tarinaa on tavallaan helpompi seurata kun ei poukkoilla nykyajan ja takaumien välillä, mutta rytmitys kärsii. Aika alussa joutuu haastavaan taisteluun, mut kohta sen jälkeen tulee paljon helpompi kohta tutoriaaleineen/ohjeineen, mikä vähän häiritsee. Oon nyt kiipeämässä siihen korkeeseen rakennukseen, tietäjät tietää. Täs pelis on jotain tehty oikein kun edelleen jaksaa pelata, Vaikealla tasolla täl kertaa. Huippupeli!

Kyseinen tietäjät tietää korkea rakennus on ollut joka kerta semmonen et alkoi kämmenet hikoilee, vaikkei mielestäni mitään korkeanpaikankammoa olekaan.
 
Kyseinen tietäjät tietää korkea rakennus on ollut joka kerta semmonen et alkoi kämmenet hikoilee, vaikkei mielestäni mitään korkeanpaikankammoa olekaan.
Siis minulla on korkeanpaikankammo ja tuo kohtaus oli oikeasti todella ahdistava. Mutta toisaalta, tuohan on vain oikeasti hyvän pelin merkki, jos se laukaisee tälläisiä olotiloja. En muista ikinä kokeneeni pelissä mitään tälläistä, vaikka kyseessä onkin "vain" peli.
 
Kyseinen tietäjät tietää korkea rakennus on ollut joka kerta semmonen et alkoi kämmenet hikoilee, vaikkei mielestäni mitään korkeanpaikankammoa olekaan.
Joo, mut heti sen jälkeen tulee pari ihan hirveetä kohtaa.
Pilvenpiirtäjä ja sairaala
Huhhuh! :eek:

Nyt oon Elliellä vasta menossa sairaalaan kronologisen järjestyksen takia. Ollu niin hyvää keliä ettei oikeen ehi pelaamaan (1-2h päivässä).
 
Läpäisin kronologisessa järjestyksessä, ja eipähän tarvitse enää ihmetellä miksi takaumia ylipäänsä käytetään. Rytmitystä niillä aivan selvästi parannetaan. Täytyy myöntää ettei parissa kohassa tämä kronologinen järjestys oikeen toiminut. Loppua kohden pieni kyllästyminen iski, koska olen pelannut tätä aivan liikaa (väh. 6 kertaa alusta loppuun). Tarinavetoista peliä tuskin pystytään enää paremmin tekemään. Tai no vanha koira ei opi enää uusia temppuja, mut Tuhma Koira oppii.

Tuli muuten pelistä luettua julkaisun aikaisia kirjotuksia, niin jotkut peliä pelaamattomat kritisoivat esim. Abbya, vaikka se on yllättävän onnistunut ja uskottava tuohon maailmaan sopiva hahmo. Jos joku anime-hahmo tossa olis ollu, niin tunnelma olis paskottu täydellisesti. Hienoa et jotkut kehittäjät tämän tajuavat.
 
Läpäisin kronologisessa järjestyksessä, ja eipähän tarvitse enää ihmetellä miksi takaumia ylipäänsä käytetään. Rytmitystä niillä aivan selvästi parannetaan. Täytyy myöntää ettei parissa kohassa tämä kronologinen järjestys oikeen toiminut. Loppua kohden pieni kyllästyminen iski, koska olen pelannut tätä aivan liikaa (väh. 6 kertaa alusta loppuun). Tarinavetoista peliä tuskin pystytään enää paremmin tekemään. Tai no vanha koira ei opi enää uusia temppuja, mut Tuhma Koira oppii.

Tuli muuten pelistä luettua julkaisun aikaisia kirjotuksia, niin jotkut peliä pelaamattomat kritisoivat esim. Abbya, vaikka se on yllättävän onnistunut ja uskottava tuohon maailmaan sopiva hahmo. Jos joku anime-hahmo tossa olis ollu, niin tunnelma olis paskottu täydellisesti. Hienoa et jotkut kehittäjät tämän tajuavat.
Joo, ilman tunnelmaltaan kevyempiä takaumia ripoteltuna tasaisesti pelin mittaan TLOU2 olisi aika synkkä putkijuoksu. Onhan se aina henkäys raikasta ilmaa, kun takauma alkaa.

Itsekin olen ihmetellyt nyt vuosien jälkeen mikä siinä Abbyn hahmossa niin porukkaa risoi. Tuntui, että loppujen lopuksi aika pieni porukka vihaajia sai keskustelun lähtemään ihan väärille jengoille. Edes se paljon kohuttu "epärealistinen" fysiikka ei oikeasti näytä enää mitenkään kummoiselta. Lihaksikkaampi figuuri on naisilla nykyään toki muutenkin enemmän muodissa, mutta paljon siihen varmasti vaikutti myös se kohu ja netissä kiertäneet hienovaraiset photoshoppaukset, joissa Abbysta oli tehty selkeästi buffimpi, kuin tämä pelissä oikeasti on.

Ihan mielenkiintoinen esimerkki siitä miten pelin ympärillä vellova keskustelu voi vaikuttaa ihan konkreettisesti jopa siihen miltä hahmot fyysisesti näyttää. Jotenkin se ohjaa hyperfokusoitumaan tiettyihin ominaisuuksiin hahmossa ja siinä tulee sokeaksi sille mikä nyt oikeasti on normaalia tai epänormaalia.

Päätin itse jatkaa kuitenkin ihan alkuperäisellä rytmityksellä loppuun asti. Viimeisimmästä läpipeluusta on jo vuosia aikaa ja käänteet ei ole enää erityisen hyvin muistissa, joten mieluummin koen tämän niin kuin on alunperin tarkoitettu.
 
Itsekin olen ihmetellyt nyt vuosien jälkeen mikä siinä Abbyn hahmossa niin porukkaa risoi.

En itse vihannut Abbya, mutta onhan syy hänen vihaamiseensa varsin selvä.

Tappoihan Abby niin monelle pelaajalle rakkaan hahmon ykkösosasta, ja vieläpä aika brutaalilla tavalla.
 
Ylös Bottom