Tällä asenteella ei kannata kirjoittaa ketjuun mitään. Joten opettele käyttämään spoiler-tageja, kiitos.Miksi mä varoisin jotain juonipaljastuksia joita voisin vahingossa kirjoittaa? Eikö niiden lukeminen ole enemmänkin sun ongelma?
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tällä asenteella ei kannata kirjoittaa ketjuun mitään. Joten opettele käyttämään spoiler-tageja, kiitos.Miksi mä varoisin jotain juonipaljastuksia joita voisin vahingossa kirjoittaa? Eikö niiden lukeminen ole enemmänkin sun ongelma?
Täältä voi lukea myös jengin fiiliksiä ja mietteitä sarjasta ilman, että tarvii pelätä spoilereita. Nuo tagit on sitä varten ja käsittääkseni ihan yleinen sääntö näillä foorumeilla. Jos on noin vaikee käyttää tageja niin parempi, kun jätät kirjoittamatta. Henk koht minulle on se ja sama, kun olen pelit pelannut mutta osaankin ajatella omaa napaani pidemmälle.Älä lue ketjua, jos noin pelottaa.
Simppeliä, eikö?
Miksi mä varoisin jotain juonipaljastuksia joita voisin vahingossa kirjoittaa? Eikö niiden lukeminen ole enemmänkin sun ongelma?
Ja tolla asenteella kannattaa opetella hieman käyttämistä, eikä hyökätä tolla lailla kimppuun heti jos kirjoittaa jotain poikkeavaa.Tällä asenteella ei kannata kirjoittaa ketjuun mitään. Joten opettele käyttämään spoiler-tageja, kiitos.
Eikös tuolla logiikalla koko spoiler ominaisuus/mahdollisuus piilottaa tekstiä keskustelufoorumeilla yleisesti ottaen ole turha?Niin tai onko pakko lukea näitä ketjuja jos pelottaa niin paljon.
Kaikkihan nää pitäisi laittaa jonnekin vitun tägeihin.
Hyvin helppo sääntö, jos et ole katsonut, älä lue. Kaikki tästä eteenpäin on omaa mokaa.
Eikös tuolla logiikalla koko spoiler toiminto keskustelufoorumeilla ole turha?
Oletko ikinä itse pitänyt sitä hyvänä toimintona vai täysin turhana?
No, ilmeisesti meillä on eriävänäisiä käyttäytymismalleja, niinkuin persreikiäkin. Mikä on tietysti aivan ok Keskusteluahan olisi hankala ylläpitää jos kaikki olisi joojoo miehiäTäysin turha. Itse en lue esim. peli ketjuja jos haluan nauttia pelin juonesta. Miksi lukisin?
Ai niin joo, en tajunnut koko asiaa! Kiitos sille joka lisäsi spoilerit viestiini. Anteeksi moka.Muistakaa käyttää spoiler-tägejä.
Joo kyllä tämä ensimmäinen kausi antaa odottaa parempaa jatkossa, on paljon parannettavaa - vaikkakin on nyt jo onnistunut. Mainitsemasi rytmitys ennenkaikkea tarvitsee tarkempaa tarkastelua.Täytyy vielä sanoa että mä en todellakaan osaa arvioida tuota sarjaa mitenkään. Se muistutti liikaa peliä ja sen tapahtumia. Ympäristöt, dialogi jne.
En siis osaa sanoa kuinka hyvä se oli vai oliko se hyvä ollenkaan. Vähän niinkuin katsoisi pelin välivideoita. Sellainen vaikutelma jäi.
Ehkä tämän takia se kolmas jakso tuntui niin loistavalta.
Näyttelijät ansaitsee erityismaininnan ja uskoisin että he olisivat pystyneet paljon parempaankin jos sarja olisi tehty enemmän TV-sarjan ehdoilla.
Muutettu kohtauksia, rytmitystä ja dialogia sopimaan paremmin televisiosarjaan sopivaksi. Esim juuri tuota dialogia olisi voinut muuttaa niin että se olisi tehty sopimaan nimenomaan Pedrolle ja Bellalle. Ei niin että Pedro ja Bella toistaa täsmälleen samat lauseet mitä toiset näyttelijät olivat pelissä lausuneet.
Viimeisessä jaksossa vedettiin mutkia suoriksi vähän liikaakin. Kuten joku tuolla mainitsi, siitä Marlenesta tehtiin aika yksiulotteinen "pahis".
Samoin se Ellien leikkauspöydälle vieminen tehtiin todella hätäisesti. Ymmärrän että pelissä pitää oikoa mutkia mutta oletin että tv-sarjassa tuon olisi voinut toteuttaa niin paljon paremmin.
Sen Ellien syntymän olisi voinut jättää kokonaan pois. Tuntuu jotenkin epäuskottavalta että Marlene tunsi Ellien äidin, joutui tappamaan tämän vasten tahtoaan, sen jälkeen toimitti Ellien Fedralle ja sitten liittyi Fireflysiin taistelemaan Fedraa vastaan ja yllättäen kuuleekin että Ellie on immuuni ja...tässä kohtaa mulla meni pää solmuun. Miten ja missä vaiheessa mikäkin oli tapahtunut, kuka tunsi kenetkin ja mikä motivoi mitäkin tekoa. Vähän liikaa yllättäviä käänteitä ja yhteensattumia.
Dialogista jäi muuten mieleen se kun Joel sanoo Ellielle siinä lopussa: "..löydät jotain taistelemisen arvoista". Mitä hittoa tuo muka tarkoittaa?
Tekeekö "taistelu" elämästä elämisen arvoista vai mitä? Muistan ihmetelleeni tuota jo pelissäkin että tuossa ei ole kyllä mitään järkeä. Vai onko se joku amerikkalainen sanonta? Hyvä elämä on taistelua?
Tämä teksti nyt antaa vähän turhan negatiivisen kuvan. Kyllä mä sarjasta pidin mutta en osaa erityisesti kehua muuta kuin sitä kolmatta jaksoa.
Jos en olisi pelannut peliä niin sitten osaisin kehua muutakin. Bellasta muuten sen verran että se on mielettömän ilmeikäs näyttelijä. Muutama ilme on jäänyt elävästi mieleen.
Paitsi, jos pelkkä tartuttaminen ei riittänyt, vaan se pitää tapahtua vain tietyn verran altistumalla.
Koehenkilöitähän olisi tuon kaavan mukaan helppoa valmistaa....
Seikkailutoimintasarja? Minusta TLOU on ollut jo pelissä ihan täyttä ihmissuhdedraamaa. Tietysti se tuntuu toiminnalta kun se on peli mutta ne peliosuudet kuorimalla pois se on ihan muuta kuin "seikkailutoimintaa".Seikkailutoimintasarjaan
Se oli turhan irrallinen kyllä, mutta ei siksi että jakso olisi ollut huono, vaan kun sitä ei hyödynnetty enemmän. Frank ja Bill olisivat voineet olla mukana useammassa jaksossa. Tässä kohtaa TV-sarjan olisi ollut jopa aika helppokin laajentaa pelin ulkopuolelle. Niinkuin tietysti vähän jo kolmosjaksossa tekivät.En tainnut 3 jakson jälkeen kirjoitella mitään vaikka teki mieli. Arvelin, että pahoittaisin mieliä ja voisi myöhemmin ilmetä, että mielipiteeni on väärä. Nyt uskallan sanoa, että kyseessä oli selvästi sarjan turhin ja huonoin jakso, joka oli täysin irrallinen muusta sarjasta. Jos tämmöisiä höttöjaksoja olisi nähty missä tahansa muussa vastaavassa sarjassa, niin se olisi kaikkien mielestä kakkaa.
En todellakaan ole mikään Druckmann fani, eikä homoseksuaalisuus tuonut mitään lisäarvoa kyseiseen jaksoon, mutta jakso oli hyvä. Se kertoi hienon tarinan kahden ihmisen elämästä katastrofin keskellä. Sopeutumisesta uuteen elämäntapaan, rakkaudesta ja tunnekirjosta koko skaalalla. Aika hulluahan tässä on se, että tässä yhdessä jaksossa oli enemmän tunnetta ja ihmisten välistä sidettä kuin loppusarjassa yhteensä. Ei ainakaan minulle ollut mitään väliä, että hahmot olivat homoja. Pienillä muutoksilla voisin väittää, että sama jakso olisi toiminut yhtä hyvin myös heteroparin tarinana.Kun Druckmann tekee sen homoilla, niin aina löytyy faneja. Mä en käsitä mitä lisäarvoa homoseksuaalisuus tuo siihen, että keskelle sarjaa tulee jakso, jossa käydään läpi 2 totaalisen sivuhahmon koko elämän rakkaustarina läpi, kun se ei millään tavalla liity edes loppujen lopuksi koko tarinaan.
Seikkailua sarjassa oli, mutta toimintaa itseasiassa aika vähän. Tämä oli täyttä ihmissuhdedraamaa alusta loppuun.Seikkailutoimintasarjaan siis lisätään yksi romanttinen draama -jakso. Kukaan ei ymmärtäis ko. jaksoa, jos se olisi olisi tehty heteroilla. Ainut jakso missä tuli pälyiltyä somea puhelimesta, kun jakso oli vain niin pitkästyttävä. Enkä olisi huomannut tarinallisesti, jos olisin skipannut koko sarjan pisimmän jakson.
Osaltaan kolmosjakson vaikuttavuutta lisää se, että tuollaisia kokonaisvaltaisesti toteutettuja romansseja homoseksuaalien välillä näkee edelleen viihteessä hyvin harvoin. Ei se tietenkään olisi sama asia, jos tilalla olisi heteroromanssi, joten siksi vähän turha jossitella asialla. Jakso on olemassa siksi, että tämä nimenomainen tarina haluttiin kertoa.Omaan makuun oli kyllä varsin hyvä pläjäys. Ei kuitenkaan missään nimessä noussut GoT:n tasolle ja äkkiseltään tuntui, että olin enemmän innoissani jopa Stranger Thingsistä. Toki osaltaan voi vaikuttaa se, että tämä on jossain määrin vanhan toistoa.
Itsekin taipuisin vähän siihen, että pelissä Ellie ja Joe oli paremmin "näytelty". Toisaalta en menisi sanomaan, että sarjassakaan näyttely olisi ollut huonoa, mutta persoonat/persoonallisuudet tuli vähän eri kulmassa.
En tainnut 3 jakson jälkeen kirjoitella mitään vaikka teki mieli. Arvelin, että pahoittaisin mieliä ja voisi myöhemmin ilmetä, että mielipiteeni on väärä. Nyt uskallan sanoa, että kyseessä oli selvästi sarjan turhin ja huonoin jakso, joka oli täysin irrallinen muusta sarjasta. Jos tämmöisiä höttöjaksoja olisi nähty missä tahansa muussa vastaavassa sarjassa, niin se olisi kaikkien mielestä kakkaa. Kun Druckmann tekee sen homoilla, niin aina löytyy faneja. Mä en käsitä mitä lisäarvoa homoseksuaalisuus tuo siihen, että keskelle sarjaa tulee jakso, jossa käydään läpi 2 totaalisen sivuhahmon koko elämän rakkaustarina läpi, kun se ei millään tavalla liity edes loppujen lopuksi koko tarinaan. Seikkailutoimintasarjaan siis lisätään yksi romanttinen draama -jakso. Kukaan ei ymmärtäis ko. jaksoa, jos se olisi olisi tehty heteroilla. Ainut jakso missä tuli pälyiltyä somea puhelimesta, kun jakso oli vain niin pitkästyttävä. Enkä olisi huomannut tarinallisesti, jos olisin skipannut koko sarjan pisimmän jakson.