Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last of Us -televisiosarja

Arvosteluni The Last of Us -sarjasta:


Allekirjoitan kaiken tästä. Hyvä sarja, joka voisi olla vielä rohkeampi irtiotoissa. Offermanin jakso on parasta, mitä HBO:n sarjoissa on nähty ja yksi sykähdyttävimpiä hetkiä tämän lajityypin parissa.
 
Siellä se Last of Us eka osa nyt odottais. Täytyy kyl odotella enemmän iltaa kohti ennenkuin katsoo. Odotukset on kovat. Imdb 9.5 ja rotten tomatoes 96 katsojilta. Joten ainakin aloitus pitäisi olla kova.
 
noniin nyt on Last of Us:n pilotti katsottu ja olipahan loistava jakso, jo heti alku pohjustuksesta/introsta lähtien käy ilmi että nyt ollaan isojen asioiden äärellä. fanserviceä ja easter eggejä tuntuu riittävän, ja joka kerta kun sellaisen löytää tai kuulee ei voi kun hymyillä :). tykkään myös että sarjasta ei ole lähdetty tekemään mitään kauhusarjaa, vaan tosiaan annetaan tilaa dialogille, hahmoille, miljöölle ja musiikeille. eli jossain tapauksessa voisi sanoa että sarja on ainakin puoliksi Post-Apocalyptinen draama sarja eli dialogia riittää.
odotetusti, Pedro Pascal on kyllä loistaa tuossa Joelin roolissa niinkun myös Bella Ramsey Ellien roolissa. muutenkin tuntuu että casti on kovalla tasolla. tästä on erittäin hyvä jatkaa, ja ainakin pilotin perusteella, kyseessä on yksi vuoden parhaita tv-sarjoja. ja kova luotto on siihen että HBO tason sarja pitää tasonsa.

Pilotti

5/5 ja Masterpiece
 
Viimeksi muokattu:
noniin nyt on Last of Us:n pilotti katsottu ja olipahan loistava jakso, jo heti alku pohjustuksesta/introsta lähtien käy ilmi että nyt ollaan isojen asioiden äärellä. fanserviceä ja easter eggejä tuntuu riittävän, ja joka kerta kun sellaisen löytää tai kuulee ei voi kun hymyillä :). tykkään myös että sarjasta ei ole lähdetty tekemään mitään kauhusarjaa, vaan tosiaan annetaan tilaa dialogille, hahmoille, miljöölle ja musiikeille. eli jossain tapauksessa voisi sanoa että sarja on ainakin puoliksi Post-Apocalyptinen draama sarja eli dialogia riittää.
odotetusti, Pedro Pascal on kyllä loistaa tuossa Joelin roolissa niinkun myös Bella Ramsey Ellien roolissa. muutenkin tuntuu että casti on kovalla tasolla. tästä on erittäin hyvä jatkaa, ja ainakin pilotin perusteella, kyseessä on yksi vuoden parhaita tv-sarjoja. ja kova luotto on siihen että HBO tason sarja pitää tasonsa.

Pilotti

5/5 ja Masterpiece

Koko pitkitetty kohtaus Austinin keskustassa on ihan mieletöntä katsottavaa. Pelottavaa nähdä, miten vanhat kotikulmat vilkkuvat kauhun keskellä.
 
Last of Us on tietysti tämän kevään odotetuin tv-sarja. Itse tosin tykkään katsoa kaudet (joskus jopa kokonaiset sarjat) ihan rauhassa omaan tahtiin. Jakso per viikko ei todellakaan ole mun juttu, joten odotellaan ihan rauhassa, että koko 1. kausi on paketissa, niin voin sitten pitää kunnon maratoonin. :)
 
Last of Us on tietysti tämän kevään odotetuin tv-sarja. Itse tosin tykkään katsoa kaudet (joskus jopa kokonaiset sarjat) ihan rauhassa omaan tahtiin. Jakso per viikko ei todellakaan ole mun juttu, joten odotellaan ihan rauhassa, että koko 1. kausi on paketissa, niin voin sitten pitää kunnon maratoonin. :)
Minulla sama ja varsinkin koska tulee otettua noita striimipalveluja aina vain yksi kerrallaan, jonka aikana sieltä katselee mahdollisimman paljon kaikkea mikä kiinnostaa.

Eli HBO lähtee tilaukseen aikaisintaan kun aiemman striimipalvelun tilaus on loppunut (eli lopetettu koska muutenhan ne jatkuu loputtomiin) ja TLOU:n kaikki jaksot on katsottavissa :D

Sivuhuomiona muuten jonkin lehden tai julkaisun "hieno" säästövinkki: "tarvitseeko kaikki tilauspalvelut aina olla tilattuna yhtä aikaa?", joka menee samaan kategoriaan kuin "ehkä toinen kesämökeistä voisi olla pelkillä peruslämmöillä" tai "laita edes yksi kesäautoistasi seisontaan". No okei, nuo kaksi jälkimmäistä on toki omia kärjistyksiäni mutta tuolta ne usein tuntuvat. Bonusvinkkinä: vähennä linnan kellarin lämpötila 20 celsiukseen ja pyri elämään vain jäljelle jääneissä 30 huoneessa.
 
Ensimmäinen jakso Last of Usia katsottu.

Tämä on paljon parempi kuin uskalsin edes odottaa parhaimmissa unissani.

Näyttelijät on kuin tehty näihin rooleihin. Kulissit näyttää kuin suoraan pelistä. Tarinaa on muutettu ja siihen on lisätty juuri sen verran että vaikka pelin on pelannut kymmeniä kertoja tuntuu se freshiltä.

Tämä on vasta matkan alku, mutta jos taso pysyy näin kovana niin tästä on tulossa ei pelkästään paras peliaiheinen sarja, vaan yksi parhaista mitä on koskaan tehty.

Jos Uncharted oli lähes täydellinen mahalasku niin tämä on tehty rakkaudella peliä kohtaan.
 
Ensimmäinen jakso Last of Usia katsottu.

Tämä on paljon parempi kuin uskalsin edes odottaa parhaimmissa unissani.

Näyttelijät on kuin tehty näihin rooleihin. Kulissit näyttää kuin suoraan pelistä. Tarinaa on muutettu ja siihen on lisätty juuri sen verran että vaikka pelin on pelannut kymmeniä kertoja tuntuu se freshiltä.

Tämä on vasta matkan alku, mutta jos taso pysyy näin kovana niin tästä on tulossa ei pelkästään paras peliaiheinen sarja, vaan yksi parhaista mitä on koskaan tehty.

Jos Uncharted oli lähes täydellinen mahalasku niin tämä on tehty rakkaudella peliä kohtaan.
Tätä odotan toden teolla, ihan jo näyttelijöiden takia ja kuulema seisoo omilla jaloillaan eli tästä voi saada jotain uuttakin.

Nyt vain tuskainen odotus että saa napsia kerralla sitten pois
 
Tätä odotan toden teolla, ihan jo näyttelijöiden takia ja kuulema seisoo omilla jaloillaan eli tästä voi saada jotain uuttakin.

Nyt vain tuskainen odotus että saa napsia kerralla sitten pois

Itse ajattelin alkuun kanssa odotella, mutta sorruin sitten tänään ja voi pojat. Lunasti kaikki odotukset. Mahtava jakso ja mahtavat näyttelijät. Nyt vaan aina tämä pitkä viikon odottelu viikoittain.
 
Loistava avausjakso. Itse olen sen kannalla että viikoittainen julkaisutahti on hyvä, onpahan jotakin odotettavaa maanantaihinkin.
 
Katsoin The Last Of Us'in pilotin viime yönä heti kun se HBO Maxille ilmestyi siinä kello 3. Normaalisti odotellut että saa koko kauden katsottua kerralla, mutta HBO Max on aina voimassa joten voi nyt ihan rauhassa tsiigailla sen jakso per viikko.

Oli omasta mielestäni kyllä loistava, alun
talk show-kohtaus
oli paikoitellen jopa ahdistava. Mutta ensimmäisen jakson perusteella voisi sanoa, että tulee olemaan uskollinen pelille, mikä on hyvä asia. Innolla odotan seuraavaa jaksoa.
 
Oli meinaa kovaa shittiä tää eka jakso! Mitään odotuksia ei ollut. Eka Last of Us pelattu läpi varmaan.... 2016 tjsp. eli lähinnä suurimmat pääpiirteet yhä mielessä. Auttoi varmaan kovasti siihen että tuntui niinki freesiltä. Se alun "takauma" oli kyl törkeän hyvin tehty. Ainakin omissa muistoissa tuntuu että osa kohtauksista oli kuin suoraan pelistä.

Ellien näyttelijäkin ylitti kaikki odotukset. Thronesista oli pelkästään itselle tuttu, eikä roolikaan ollut siinä toki kovin iso. Samalla tuli huomattua että tästäkin on vuosia vierähtänyt, ja alkaa kyseinen leidikin olla jo "naisen iässä", eikä ihan mikään pikku nassikka. Pirun hyvin veti kaikki sellaiset pienet eleet, käsien heiluttelut, tuhahdukset yms. Loistava tulkinta Elliestä. Love it.
 
Last of Us on tietysti tämän kevään odotetuin tv-sarja. Itse tosin tykkään katsoa kaudet (joskus jopa kokonaiset sarjat) ihan rauhassa omaan tahtiin. Jakso per viikko ei todellakaan ole mun juttu, joten odotellaan ihan rauhassa, että koko 1. kausi on paketissa, niin voin sitten pitää kunnon maratoonin. :)
Jakso per viikko on todella ärsyttävää. Ensimmäinen jakso oli tosin sen verran lupaava, että toisin kuin normaalisti, voi nyt joutua odottamaan kiltisti seuraavaa ja iskemään kiinni heti sen tultua julki.
 
Jakso per viikko on todella ärsyttävää. Ensimmäinen jakso oli tosin sen verran lupaava, että toisin kuin normaalisti, voi nyt joutua odottamaan kiltisti seuraavaa ja iskemään kiinni heti sen tultua julki.
Itse odottelen, että saa katsottua kaikki jaksot putkeen. Mikään ei ole niin ärsyttävää, kun odotella aina viikon verran seuraavaa jaksoa.
 
joo José Pedro Balmaceda Pascalilla on kyllä hyvin pullat uunissa, ja että hän on osoittanut olevansa eliitti tason näyttelijä, kaikki sarjat joissa hän on viime vuosina esiintynyt olleet kaikki aikamoisia bangereitä. Game of thrones, Narcos, Mandalorian ja nyt Last of Us, jo Game of thrones aikoihin Pascalista tuli jo monen suosikki itseni mukaan lukien, sanoisin että tuo Narcos on sitten se hänen läpimurtonsa, joka sitten todella näytti hänen näyttelijän lahjansa, sen jälkeen hänellä onkin latu ollut aika hyvin auki, saanut valita itse roolinsa, löytyy se kunnian himo, että mihin tahansa projektiin ei lähdetäkkään mukaan, mutta sitten kun lähdetään odotuksissa yksi vuoden kärkisarjoista.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko yhtyä kyllä ylistyssanoihin Pedrosta ja täytyy myös nostaa hattua sille, että ehtii vääntää useampaa sarjaakin samaan aikaan.

Jossain näin uutisen, että hän olisi kiinnostunut näyttelemään myös MCU:ssa, joten se olisi kyllä mieluinen yllätys ja varmasti tekisi laadukasta jälkeä myös supersankarina.
 
Ylös Bottom