Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last of Us -televisiosarja

asioista, jotka ovat mielestäni päivänselviä normaaleille ihmisille (kosto ei kannata, jne.).
En jaksa tätä aihetta enää muuten vatvoa mutta ehkä hieman voi miettiä miten kantansa ilmaisee. Se, että on "normaali ihminen" vain kun on kanssasi samoilla linjoilla on aika karua tekstiä. Ei siis ihme jos väännöt tästä aiheesta on olleet mitä on jos sanavalinnat on olleet silloin tätä luokkaa (en siis muista olivatko mutta nyt tässä ainakin on).

Sen verran toki sanon että eiväthän ne itse sanomat (kosto ei kannata, jne.) olleet mitään uutta vaan se että peleissä harvemmin, jos koskaan, on tuollaista tehty. Se, että peli(t) on yhä tässäkin väittelyä kirvoittamassa ja saaneet kehutun pelisarjan, tukee sitä että jotain on oikein tehty.

EDIT: Myönnetään että tuo asian kääntäminen toisinpäin ei tosiaan ole se mitä Ippenator tuossa kirjoitti mutta kyllä tuossa kohtaa silti oli se hölmöys, josta PeWi osasi tuohon paremmin kommentoida. Tosin itsekin kyllä kommentoin järkevämmin tuossa toisessa kappaleessani, kun kirjoitan että eihän kukaan asiaa ole hehkuttanut sen vuoksi että olisi tehty jotain maata mullistavaa. Toisaalta ehkä kuitenkin onkin, koska peleissä tuota (eli sitä että päähahmon kohtalo on muuta kuin sankari) ei ole käytetty yhtä lailla kuin sarjoissa.

Eli kyse ei ole siitä että sanoma olisi ihmeellistä - kuten ei yleensäkään - vaan miten tai missä formaatissa se kerrotaan.
 
Viimeksi muokattu:
En jaksa tätä aihetta enää muuten vatvoa mutta ehkä hieman voi miettiä miten kantansa ilmaisee. Se, että on "normaali ihminen" vain kun on kanssasi samoilla linjoilla on aika karua tekstiä. Ei siis ihme jos väännöt tästä aiheesta on olleet mitä on jos sanavalinnat on olleet silloin tätä luokkaa (en siis muista olivatko mutta nyt tässä ainakin on).

Sen verran toki sanon että eiväthän ne itse sanomat (kosto ei kannata, jne.) olleet mitään uutta vaan se että peleissä harvemmin, jos koskaan, on tuollaista tehty. Se, että peli(t) on yhä tässäkin väittelyä kirvoittamassa ja saaneet kehutun pelisarjan, tukee sitä että jotain on oikein tehty.
Noin en toki kirjoittanut, mutta tulkitse ihan miten haluat. En ole myöskään aiheesta väittelemässä, vaan erityisesti tuonut esiin mielipiteitäni TV-sarjasta ja samalla sivunnut syitä, miksi odotukseni ovat ainakin vielä TV-sarjaa kohtaan kohtuullisen korkealla. Nähtäväksi jää siltikin tuleeko sarja katsottua loppuun.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikkei Naughty Dogin tarinankerronta meikäläisellä millekään jalustalle nouse, niin ei muuten tule mieleen yhtäkään suuren budjetin peliä, tv-sarjaa tai elokuvaa, jonka sanoma ei lopulta olisi latistettavaksi "no ihan itsestäänselväähän tuo on normaaleille ihmisille"-toteamukseen, jos niin ehdottomasti haluaa tehdä.

The Wire - Ai (jenkki)yhteiskunnassa on järkyttävä määrä korruptiota? Hei haloo, kuka nyt ei tätä tietäisi
Mad Men - Ai menestys ei täytäkään tyhjyyttä sisälläsi? Wau mikä oivallus, Einstein
jne.

Mutta joo, toiset toteuttavat sanoman (omiin makuihimme) paremmalla tyylillä ja toiset huonommalla, kuten itsekin olen Naughty Dogia koskien usein todennut.

Ps. Nyt on nähty sekin päivä, kun juuri Ippe kertoo miten jotkut ovat aiemmin kiintyneet johonkin Last of Usiin liittyvään ja sitten löytävät ehkä tunneperäisesti ihan hirveästi kritisoitavaa viimeisimmästä Last of Usiin liittyvästä käänteestä. Tarpeeksi kauan kun elää, niin kaikki menee ympäri :D
 
Vaikkei Naughty Dogin tarinankerronta meikäläisellä millekään jalustalle nouse, niin ei muuten tule mieleen yhtäkään suuren budjetin peliä, tv-sarjaa tai elokuvaa, jonka sanoma ei lopulta olisi latistettavaksi "no ihan itsestäänselväähän tuo on normaaleille ihmisille"-toteamukseen, jos niin ehdottomasti haluaa tehdä.

The Wire - Ai (jenkki)yhteiskunnassa on järkyttävä määrä korruptiota? Hei haloo, kuka nyt ei tätä tietäisi
Mad Men - Ai menestys ei täytäkään tyhjyyttä sisälläsi? Wau mikä oivallus, Einstein
jne.

Mutta joo, toiset toteuttavat sanoman (omiin makuihimme) paremmalla tyylillä ja toiset huonommalla, kuten itsekin olen Naughty Dogia koskien usein todennut.

Ps. Nyt on nähty sekin päivä, kun juuri Ippe kertoo miten jotkut ovat aiemmin kiintyneet johonkin Last of Usiin liittyvään ja sitten löytävät ehkä tunneperäisesti ihan hirveästi kritisoitavaa viimeisimmästä Last of Usiin liittyvästä käänteestä. Tarpeeksi kauan kun elää, niin kaikki menee ympäri :D
Noinhan se juurikin on kuin viimeisessä kappaleessasi sanot. Eipä siinäkään mitään ihmeellistä sinänsä ole, että minä olen kiintynyt hahmoihin sen kautta, että niillä on itse pelattu yksi peli läpi, ja sitten vastaavasti toiset ovat kiintyneet tarinaan ja sen mukafilosofisuuteen (minun mielestäni). En ole koskaan kiistänyt etteikö samankaltainen asetelma voisi olla ollut jossain asiassa minulla, joten mikäs tuossa nyt on jotenkin ihmeellistä? :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuskimpa kukaan täällä niin paljon rakastaa peliä etteikö toivoisi sarjan ottavan vapauksia siihen. Se on vaan eri asia kuinka tarpeellisena kukakin pitää mitäkin. Mä en koe tärkeänä sitä infektion tarkempaa selittämistä mutta ei se mun nautintoakaan pilaa. Eniten mä olisin halunnut että tuo sarja ei näytä niin paljon peliltä kuin mitä se nyt kahden jakson jälkeen on näyttänyt. Siis kaikki nuo lavasteet ja maisemat on ihan yksi yhteen pelin kanssa. Hienoja toki mutta mulle tulee vähän väliä se ajatus että "niin joo, nyt ollaan tässä kentässä". Tämä tuli hyvin esiin esim. tuossa kakkos jakson lopussa jossa Tess räjäyttää ne Zombit sinne rakennukseen Ellien ja Joelin jatkaessa matkaa rakennuksen toiselta puolelta. Tässä tuli todella vahvasti pelialue mieleen. Eli räjähdyksen jälkeen Joelilla ja Elliellä ei ollutkaan enää kiire paeta? Mistä he muka tiesivät että ne zombit kuolivat kaikki sinne rakennukseen. Niitähän saattoi olla vaikka kuinka paljon siellä ulkopuolella. Ja vaikka ne ei palavan rakennuksen läpi uskaltaisikaan tulla niin mikä niitä estää kiertämästä sitä rakennusta? Siis muu kuin pelialueen erottava seinämä/sortuma? Sarja ei tuonut mitenkään esille sitä että takaovi olisi ainoa reitti rakennuksen toiselle puolelle.
Sinänsä pikkuasioita mutta luulisi että tällaiset perusasiat pitäisi olla tekijöillä tiedossa kun kohtausta rakennetaan. Katsojan ei pitäisi joutua itse keksimään kuvitteellisia muureja zombi-armeijan metävälle juoniaukolle.
 
En ole koskaan kiistänyt etteikö samankaltainen asetelma voisi olla ollut jossain asiassa minulla, joten mikäs tuossa nyt on jotenkin ihmeellistä? :D
Eihän siinä nimenomaan mitään ihmeellistä olekaan, kaikki me olemme ennemmin tai myöhemmin tilanteessa missä viimeisin sanomamme asia saattaa näyttää aiempien sanomisten/tekemisten puolesta hiukan koomiselta.

Yleisesti uskon, että maailma on hauskempi paikka, jos bongaa siitä koomisia/absurdeja näkökulmia. Ja vielä paljon hauskempi siitä tulee, jos me kaikki voimme nauraa näille näkökulmille myös silloin, kun ne koskevat itseämme.

Mutta se siitä offtopicista, LoU-sarjakeskustelut jatkukoon sarjaa koskien.
 
Tuskimpa kukaan täällä niin paljon rakastaa peliä etteikö toivoisi sarjan ottavan vapauksia siihen. Se on vaan eri asia kuinka tarpeellisena kukakin pitää mitäkin. Mä en koe tärkeänä sitä infektion tarkempaa selittämistä mutta ei se mun nautintoakaan pilaa. Eniten mä olisin halunnut että tuo sarja ei näytä niin paljon peliltä kuin mitä se nyt kahden jakson jälkeen on näyttänyt. Siis kaikki nuo lavasteet ja maisemat on ihan yksi yhteen pelin kanssa. Hienoja toki mutta mulle tulee vähän väliä se ajatus että "niin joo, nyt ollaan tässä kentässä". Tämä tuli hyvin esiin esim. tuossa kakkos jakson lopussa jossa Tess räjäyttää ne Zombit sinne rakennukseen Ellien ja Joelin jatkaessa matkaa rakennuksen toiselta puolelta. Tässä tuli todella vahvasti pelialue mieleen. Eli räjähdyksen jälkeen Joelilla ja Elliellä ei ollutkaan enää kiire paeta? Mistä he muka tiesivät että ne zombit kuolivat kaikki sinne rakennukseen. Niitähän saattoi olla vaikka kuinka paljon siellä ulkopuolella. Ja vaikka ne ei palavan rakennuksen läpi uskaltaisikaan tulla niin mikä niitä estää kiertämästä sitä rakennusta? Siis muu kuin pelialueen erottava seinämä/sortuma? Sarja ei tuonut mitenkään esille sitä että takaovi olisi ainoa reitti rakennuksen toiselle puolelle.
Sinänsä pikkuasioita mutta luulisi että tällaiset perusasiat pitäisi olla tekijöillä tiedossa kun kohtausta rakennetaan. Katsojan ei pitäisi joutua itse keksimään kuvitteellisia muureja zombi-armeijan metävälle juoniaukolle.
Joo, itse kritisoin jo peleissä sitä, miten putkimaista ja vaivalloista eteneminen monesti on. Yritettiinpä pelissä päästä melkein minne vaan, niin jostain syystä reittejä on vain yksi ja sitä varten pitää kiivetä pilvenpiirtäjän huipulle, tasapainotella kaatunutta nostokurkea pitkin toiseen pilvenpiirtäjään, laskeutua sen kellariin, tappaa joku megainfektoitunut minibossi ja sitten kiivetä jostain viemärin kautta takaisin katutasolle. Ja kaiken tämän jälkeen ollaan ehkä 100 metriä lähempänä määränpäätä.

Sarjassakin näkyy ehkä vähän turhan paljon tätä "pelaajan paimentamista" esim. siinä, kuinka Joel ja Tommy erotettiin alussa toisistaan kujan suulle rysähtävällä palavalla autolla. Toisessa jaksossa päähahmojen on pakko mennä joko hotellin tai museon läpi. Hotelli on tukittu zombilaumalla, joten museoon mennään. Museossa katto romahtaa sopivasti oven eteen heti kun Tess on ehtinyt luikahtamaan siitä läpi ja lukitsee ryhmän kill roomiin, jossa näiden tulee tappaa pari clickeriä ennen kuin pääsevät etenemään pelissä... tai siis jatkamaan matkaa. Ja sitten heti seuraavassa kohtauksessa näemme, että Tulikärpäset kuitenkin liikkuu tässä maailmassa suhteellisen sujuvasti kuorma-autoilla, joten ei sen jalkapatikassa pitäisi olla näin vaikeaa.

Eli minustakin olisi ollut ihan tervetullutta, että pelin maailmasta ja konventioista olisi irrottauduttu ihan rohkeasti. En ainakaan itse katso tv-sarjaa minkään checklistin kanssa etsien eroja peleihin, vaan ihan siitä näkökulmasta onko kyseessä hyvä tv-sarja. En tietysti pysty pyyhkimään peliä pois muistoistani, joten jos siellä joku asia tehtiin mielestäni paremmin, niin se on ihan luonnollista mainita.

Ippenatorin pointin siitä, että sarjaa kritisoivat olisivat rakastuneet liikaa pelin tarinaan, voisin kääntää päälaelleen: Minä odotin hyvää sarjaa, joka olisi kuitenkin uskollinen niissä asioissa joilla on merkitystä. Sain kuitenkin sarjan, joka seuraa alkuperäistä melkein kohtaus kohtaukselta, lisäillen joihinkin väleihin vähän omiaan. Veikkaisin, että monet sarjaa ylistävät ovat vuosikausia odottaneet tällaista ääriuskollista videopelisovitusta ja nyt kun sellainen kerrankin saatiin, se koetaan jo itsessään sellaisena voittona, että sarjaan voi olla vaikea suhtautua objektiivisesti. En sano, että minäkään olen mitenkään objektiivinen, mutta esitinpähän vain toisenlaisen näkökulman, kun psykoanalyyseihin kerran mentiin.
 
Viimeksi muokattu:
Sarjassakin näkyy ehkä vähän turhan paljon tätä "pelaajan paimentamista" esim. siinä, kuinka Joel ja Tommy erotettiin alussa toisistaan kujan suulle rysähtävällä palavalla autolla. Toisessa jaksossa päähahmojen on pakko mennä joko hotellin tai museon läpi. Hotelli on tukittu zombilaumalla, joten museoon mennään. Museossa katto romahtaa sopivasti oven eteen heti kun Tess on ehtinyt luikahtamaan siitä läpi ja lukitsee ryhmän kill roomiin, jossa näiden tulee tappaa pari clickeriä ennen kuin pääsevät etenemään pelissä... tai siis jatkamaan matkaa. Ja sitten heti seuraavassa kohtauksessa näemme, että Tulikärpäset kuitenkin liikkuu tässä maailmassa suhteellisen sujuvasti kuorma-autoilla, joten ei sen jalkapatikassa pitäisi olla näin vaikeaa.
Tuo autojuttu pisti mulla myös silmään. Miten se juuri sopivasti jäikin siihen kujan eteen tukkimaan tien. Museo-osuus toimi ihan hyvin pelissä mutta oliko se tarpeellista lisätä sarjaan? Luulisi kai että siellä niitä reittejä on muitakin. Onhan kyseessä iso kaupunki. Vai onko siellä jokaisella kadulla joku sortuma joka tukkii tien niin ettei siitä pääse millään yli? Ja tosiaan tulikärpäsethän olivat saapuneet sinne autolla joten...

Eli minustakin olisi ollut ihan tervetullutta, että pelin maailmasta ja konventioista olisi irrottauduttu ihan rohkeasti. En ainakaan itse katso tv-sarjaa minkään checklistin kanssa etsien eroja peleihin, vaan ihan siitä näkökulmasta onko kyseessä hyvä tv-sarja. En tietysti pysty pyyhkimään peliä pois muistoistani, joten jos siellä joku asia tehtiin mielestäni paremmin, niin se on ihan luonnollista mainita.
Juuri näin. Minä en odottanut hyvää videopeli-sovitusta. Minä odotin ennen kaikkea hyvää TV-sarjaa. Sarjaa joka kertoo tarinansa TV-sarjan ehdoilla eikä videopelin ehdoilla.
Tämä on kuitenkin ensimmäinen videopelisovitus josta olen oikeasti pitänyt joten siitä täytyy jo nostaa hattua. Näyttelijät myös ovat loistavia.
 
Luulisi kai että siellä niitä reittejä on muitakin. Onhan kyseessä iso kaupunki. Vai onko siellä jokaisella kadulla joku sortuma joka tukkii tien niin ettei siitä pääse millään yli?
Kommentoin sarjaa katsomatta että toisaalta tuo reittien sulkeminen voisi olla loogista kun vastassa on infektoituneiden armeija. Räjäytetään siis reitit pois ja niitä tulee vähemmän sinne mihin ei haluta. Selittää se toki ehkä pitäisi että miksi joka paikka on tukittu.

Sitten voisi myös lanseerata jotkin tutut/turvalliset reitit, jotka on yritetty tehdä kulkemista varten mutta jotka - totta kai - on syystä tai toisesta menneet huonoon kuntoon aina kun juoni niin vaatii.

Kakkosessahan oli ainakin joitain tuollaisia turvallisia (tai "turvallisia") reittejä.

Ja tosiaan tulikärpäsethän olivat saapuneet sinne autolla joten...
Mutta tämähän sen aina sitten rikkoo. Täytyisi tehdä tulikärpäsistä täysiä vihulaisia, joiden tarkastuspisteiden tai vastaavien ohitse ei pääse kuin ne kuorma-autot. Tai joku muu syy, miksi se autojen reitti ei onnistu kävellen, ainakaan päähahmoilta.
 
Ippenatorin pointin siitä, että sarjaa kritisoivat olisivat rakastuneet liikaa pelin tarinaan, voisin kääntää päälaelleen: Minä odotin hyvää sarjaa, joka olisi kuitenkin uskollinen niissä asioissa joilla on merkitystä. Sain kuitenkin sarjan, joka seuraa alkuperäistä melkein kohtaus kohtaukselta, lisäillen joihinkin väleihin vähän omiaan. Veikkaisin, että monet sarjaa ylistävät ovat vuosikausia odottaneet tällaista ääriuskollista videopelisovitusta ja nyt kun sellainen kerrankin saatiin, se koetaan jo itsessään sellaisena voittona, että sarjaan voi olla vaikea suhtautua objektiivisesti. En sano, että minäkään olen mitenkään objektiivinen, mutta esitinpähän vain toisenlaisen näkökulman, kun psykoanalyyseihin kerran mentiin.
No jaa, aikalaillahan kritiikkisi tuntui kohdistuvan juurikin noihin peliin nähden aivan uusina tulleisiin asioihin ja kohtauksiin. Eli nuo molempien jaksojen introt, joissa tarinaa laajennetaan täysin pelin ulkopuolelle globaalimpaan suuntaan. Mielestäni aika hakemalla hait niihin liittyen kritiikin aihetta. Niiden kerronnan voi nähdä ihan asiallisessa valossa, jos ei ole niitä kohtaan jotain ennakkoasennetta, ehkä juuri siksi, että ovat jotain ihan muuta kuin mitä pelissä totuttiin näkemään.

Samaan tapaan kritisoit naapureiden kohtaloon liittyneitä kohtauksia, vaikka ne olivat ainakin pientä irtiottoa pelin kaavan mukaan etenemisestä. Ja jälleen samankaltaisesti kritiikkisi kohdistui Tessin hahmoon liittyvään loppukohtauksen, joka oli tehty varsin erilaiseen tapaan kuin pelissä.

Toki juu paljon TV-sarjassa on ainakin toistaiseksi tehty samaan tapaan kuin pelissä, ja itse asiassa itselleni on nimenomaan erittäin tervetullutta, että TV-sarja on saatu niin erinomaisen paljon näyttämään peliltä. Pelissähän oli mielestäni aivan parasta juurikin se tunnelmalliseen tapaan toteutettu postapokalyptinen maailma, joten todella mahtavaa, että juuri sellaiseen tapaan on TV-sarjakin osattu toteuttaa. Pelin tarinahan oli itselleni nimenomaan pelin selkeä heikko lenkki, joten sen takia toivoisinkin toki, että tarinan osalta tulisi ainakin jossain vaiheessa oikein kunnon irtiottoa pelin/pelien tarinaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kommentoin sarjaa katsomatta että toisaalta tuo reittien sulkeminen voisi olla loogista kun vastassa on infektoituneiden armeija. Räjäytetään siis reitit pois ja niitä tulee vähemmän sinne mihin ei haluta. Selittää se toki ehkä pitäisi että miksi joka paikka on tukittu.
Tuo käy kyllä ihan järkeen mutta mun pointti olikin juuri siinä että sarja ei vaivaudu selittämään sitä mitenkään. Katsojalle tulee automaattisesti ajatus että miksi hitossa tuo museo on muka ainoa reitti kun siellä kulkee leveitä katuja joka suuntaan?
 
No jaa, aikalaillahan kritiikkisi tuntui kohdistuvan juurikin noihin peliin nähden aivan uusina tulleisiin asioihin ja kohtauksiin. Eli nuo molempien jaksojen introt, joissa tarinaa laajennetaan täysin pelin ulkopuolelle globaalimpaan suuntaan. Mielestäni aika hakemalla hait niihin liittyen kritiikin aihetta. Niiden kerronnan voi nähdä ihan asiallisessa valossa, jos ei ole niitä kohtaan jotain ennakkoasennetta, ehkä juuri siksi, että ovat jotain ihan muuta kuin mitä pelissä totuttiin näkemään.

Saman tapaan kritisoit naapureiden kohtaloon liittyneitä kohtauksia, vaikka ne olivat ainakin pientä irtiottoa pelin kaavan mukaan etenemisestä. Ja jälleen samankaltaisesti kritiikkisi kohdistui Tessin hahmoon liittyvään loppukohtauksen, joka oli tehty varsin erilaiseen tapaan kuin pelissä.
Niin kuin sanoin, en voi unohtaa sitä mitä pelistä tiedän ja tietenkin peilaan sarjan tapahtumia siihen miten asiat meni pelissä ja mihin tiedän tarinan tästä etenevän. Kohtaus naapurien kanssa olisi silti luultavasti ainut, mikä olisi saanut minulta puhtaat paperit, jos en tietäisi pelistä mitään. Esim. tiedemiesten käytös oli heti minun silmääni epätieteellistä asioiden hyperbolisointia, mikä häiritsi ajoittain jo saman luojan edellisessä sarjassa, Chernobylissä.

Kuten Kriswel tuossa ylempänä hienosti kiteytti, niin olisin toivonut sarjaa, joka kertoo tarinansa tv-sarjan ehdoilla. Eli säilyttää sen mikä toimii ja räjäyttää ja rakentaa uudelleen sen mikä ei toimi. Tätä harkintaa ei vaan kahden ensimmäisen jakson perusteella ole suuremmin tehty, vaan pelin tarina on otettu sellaisenaan ja siitä on tehty tekijöidensä oma vain lisäilemällä siihen asioita, jotka on minun näkemykseni mukaan olleet enemmän haitaksi kuin hyödyksi.

Esimerkkeinä hyvistä lisäyksistä voisin mainita esim. ne zombi-outbreakia edeltävät pienet vihjaukset: oppilaan nykivä käsi ja vegetatiivisessa tilassa olevan mummelin pakkoliikkeet. Nämä oli sopivan karmivia itsessään ja katsojan mielikuvitus olisi kyllä riittänyt kertomaan mitä naapureille sitten kävi. Toinen hyvä lisäys oli se metsästä quarantine zonen portille hoippuva poika, jonka kohtalon kautta kerrottiin lyhyesti ja tehokkaasti, miten kylmäksi on kyyti mennyt maailmanlopun jälkeisessä maailmassa. Tykkään myös ainakin toistaiseksi siitä, miten sieniruttoa on päivitetty parviälyllä ja maassa kulkevilla rihmastoilla. Tämä tuo pelit pelanneillekin vähän jotain uutta ihmeteltävää.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi kyllä aivan järkyttävä hukattu mahdollisuus, jos Last of Us -sarjan kausi 2 menisi pelin part 2 mukaisesti. Se olisi jotain niin typerää, että yrittäisin saada ranteeni auki kuulakärkikynällä, jos sarja olisi kovin rakas minulle. Onneksi ei ole. Pelit oli hyviä, ensimmäinen jopa huikean hyvä omana aikanaan, ja sarjakin vaikuttaa mainiolta. Ensinäkin jäisi edelleen pelkkien arvailujen varaan, mitä part 1 ja 2:n välillä on tapahtunut. Eiköhän siellä olisi sisältöä useammaksikin kaudeksi. Lisäksi tässä välissä olisi paikka käyttää taiteellista vapautta ja tehdä TV-sarjaan sopivampaa kerrontaa. Kaiken lisäksi omasta mielestäni part 2:n tarina oli huikeasti huonompi kuin ensimmäisen osan. Tärkeimmiltä osin siksi, että tapahtumat ja toiminta olivat todella outoja ja niistä puuttui tyystin järki ja logiikka. Sitä en osaa sanoa johtuiko se pohjimmiltaan poliittisen propagandan lisäämisestä tarinaan. Sitä ei kukaan voi tietää vaikuttiko se käsikirjoitukseen vai ei. Enkä väheksy sitä eikö ko. asiat olleet tärkeitä, mutta ne on minulle niin itsestään selvyyksiä, että en tarvitse niihin mitään "koulutusta" viihteeseen sekoitettuna, joten väkisin päälle liimattuina ne enemmän ärsyttää kuin herättää sympatioita.
 
Last of Us 2 kausi varmistettu. Tämä kiinnostaa itseä vielä enemmän koska tarinaltaan 2 peli on paljon vahvempi.

Odotan oikein "innolla" sitä varmasti järkevää ja täysin kiihkotonta keskustelua, jonka tuo toinen kausi herättää henkiin. Eihän sitä joutunut katsomaan kuin vasta pari vuotta.

Mutta olen ihan samaa mieltä. Tokan tarina on vahvempi ja sen rakenne toimii paremmin sarjana.
 
Odotan oikein "innolla" sitä varmasti järkevää ja täysin kiihkotonta keskustelua, jonka tuo toinen kausi herättää henkiin. Eihän sitä joutunut katsomaan kuin vasta pari vuotta.

Mutta olen ihan samaa mieltä. Tokan tarina on vahvempi ja sen rakenne toimii paremmin sarjana.

Joo sitä keskustelua kyllä syntyy se on varma. Tai no "keskustelua". Mutta itse pysyn siitä erossa ja naureskelen vaan, popcornien kera luen viestejä.

Toki 2 kausi voi olla muutakin kuin 2 pelin tarina. Siihen väliin mahtuu kuitenkin paljon joten voihan se olla että sitä lähdetään avaamaan enemmän.
 
Sitä en osaa sanoa johtuiko se pohjimmiltaan poliittisen propagandan lisäämisestä tarinaan. Sitä ei kukaan voi tietää vaikuttiko se käsikirjoitukseen vai ei.
Eiku kyllä mä ainakin voin sanoa, että mulle etukäteen kohun myötä lupailtu suvakkiwokepläjäys jäi toteutumatta. Tai ainakin sen ekan 15h ajan mitä peliä jaksoin pelata se typerän paljon puhuttu pelin tuottajan (vai mikä se yks heppu olikaan) "wokeagenda" oli niin naurettavan vähäistä, että teki mieli tarttua konsolipelaajakollektiivia riveleistä kiinni ja ravistella rankasti. Tästäkö te kaikki veditte itkupotkuraivarit?
Mutta joo, tässä minä olen taas kerran tästä samasta asiasta sössöttämässä, joten eiköhän tämä ikiliikkuja pyöri vielä jatkossakin.
 
Eiku kyllä mä ainakin voin sanoa, että mulle etukäteen kohun myötä lupailtu suvakkiwokepläjäys jäi toteutumatta. Tai ainakin sen ekan 15h ajan mitä peliä jaksoin pelata se typerän paljon puhuttu pelin tuottajan (vai mikä se yks heppu olikaan) "wokeagenda" oli niin naurettavan vähäistä, että teki mieli tarttua konsolipelaajakollektiivia riveleistä kiinni ja ravistella rankasti. Tästäkö te kaikki veditte itkupotkuraivarit?
Mutta joo, tässä minä olen taas kerran tästä samasta asiasta sössöttämässä, joten eiköhän tämä ikiliikkuja pyöri vielä jatkossakin.

Tähän sopii loistavasti tämä kuva:E54675F3-AAAC-4036-9AA4-8A13180D59A1.jpeg

Välillä hävettää, että kuuluu ehkä jonkun sivustaseuraajan silmin samaanryhmään ”pelaajat” näiden kanssa.
 
Palataan aiheeseen ennen kuin keskustelu ajautuu taas raiteiltaan... Maanantain jakson jälkipuintia odotellen.

(Ja muistetaan myös ettei kaikki ole pelannut kumpaakaan osaa, joten ei spoilita nykyistä tai tulevaa kautta)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös katsottu tuota niin kehuttua The Last of Usia. En kyllä pysty ymmärtää, mistä tuo kaikki hype tulee. Sarja seuraa liian orjallisesti pelin tapahtumia. Ikään kuin katsot pelin tarinan sarjan kautta. Melko yllätyksetön tekele, vaikka ei huono sarja olekaan. Voisi kyllä kolmannessa jaksossa ottaa vähän riskejä ja vapauksia pelistä. Me kaikki tiedämme, mitä sarjassa tulee tapahtumaan...

PS. Se kakkosjakson "suutelukohtaus" oli kyllä naurettavinta jaskaa ikinä!
 
Ylös Bottom