Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us

Vastaus: The Last Of Us

Jotenkin pettynyt olo tuosta jäi, oli vaan liian kovat odotukset, hirveät hypet arvosteluissa ja juurikin nuo uncharted pelien tarjoama viihdearvo asetti aivan väärälaiset odotukset pelille omalta kohtaa.

Itsellä kävi juuri toisinpäin. En odottanut peliä yhtään, hyvä kun edes tiesin mikä oli pelin idea. Mutta onneksi veljeni tämän hankki ja pelattuaan lainasi minulle ja en kadu hetkeäkään sitä, että olen tähän tuhlannut niin paljon aikaa mitä tuo 3 läpipeluukertaa vaatii. Itse olen oppinut, ettei kannata ikinä antautua hypelle, silloin ei ainakaan pety.
.
 
Vastaus: The Last Of Us

Last of Us oli niin hieno peli ja kokemus, että olen vähän ollut siinä ennakkoluulossa, että lisä- ja jatko-osat eivät voi päästä samalle tasolle. Gamespot ja IGN ainakin niin kehuskelevat arvosteluissaan, että pakko kai se on itsekin kokea tämä lisäri pikimmiten. Tai viimeistään sitten kun Tomb Raiderissa lävähtää lopputekstit ruutuun.
 
Vastaus: The Last Of Us

Kun Left Behind on valittuna päävalikossa, niin alapuolella lukee; "Pelaa sivujuoni, joka tapahtuu samanaikaisesti The Last of Us -pelin päätarinan kanssa". Onko tässä vain joku käännösvirhe vai mitäs helvettiä? :D
 
Vastaus: The Last Of Us

Left Behind:iin tehty tuttavuutta reilu tunti. Ei ainakaan vielä kaduta yhtään että 15€ siitä makso...
 
Vastaus: The Last Of Us

Itsellä kävi juuri toisinpäin. En odottanut peliä yhtään, hyvä kun edes tiesin mikä oli pelin idea. Mutta onneksi veljeni tämän hankki ja pelattuaan lainasi minulle ja en kadu hetkeäkään sitä, että olen tähän tuhlannut niin paljon aikaa mitä tuo 3 läpipeluukertaa vaatii. Itse olen oppinut, ettei kannata ikinä antautua hypelle, silloin ei ainakaan pety.
.
Täysin samaa mieltä. Viime vuosien parhaita kokemuksia on tarjonneet ne pelit - ja leffat - joista ei ole oikeastaan ennalta tiennyt yhtään mitään.
Tapana ei kyllä olekaan ennalta tietää ja tutkiskella mitenkään tyhjentävästi, korkeintaan julkaisun jälkeen chekkaa muutamat revikat, kun sitä kautta löytää niitä uusia mielenkiinnon kohteita.

Tällä hetkellä esim. PS4-puolelle on muutama peli mitä odottaa mutta eipä huvita seurata mitään niistä vellovaa keskustelua mitenkään erityisen tarkkaan ennen kuin peli(t) on ulkona.
Ja senkin jälkeen päätös on vain ja ainoastaan oman pääkopan sisällä ottaako testiin vaiko ei. Ellei nyt tosiaan revikoissa ihan yksimielisesti kehoteta kiertämään kaukaa koko tekele. :)

Tämä Last of Us tuli mullekin täysin puskista. Mutta tiesin että tulen tästä pitämään koska kyseinen genre on uponnut aina ja kovaa, ja Naughty Dog on viime aikoina ollut itselle tae laadusta.
 
Vastaus: The Last Of Us

Kun Left Behind on valittuna päävalikossa, niin alapuolella lukee; "Pelaa sivujuoni, joka tapahtuu samanaikaisesti The Last of Us -pelin päätarinan kanssa". Onko tässä vain joku käännösvirhe vai mitäs helvettiä? :D

Ei ole, selviää kyllä, kun laitat pelin rullaamaan. :) Läpihän tuo meni tuossa aiemmin yhdeltä istumalta ja todella vaikuttava lisäri jo entuudestaan loistavaan peliin. Pituutta ei ollut paljoa mutta laatua sitäkin enemmän. Pelikello näytti 2h 45min, kun lopputekstit rullas näytölllä. Kyllä tätä kaikille voi suositella, jotka emopelistä piti.
 
Vastaus: The Last Of Us

Komppaan edellistä. Loistava lisäri joka tarjosi mielenkiintoista pelattavaa. Ja mielestäni varsin yllättäviäkin käänteitä :)
 
Vastaus: The Last Of Us

Yhdeltä istumalta Left Behind läpi, aikaa meni se 2 ja puoli tuntia. En voi kyllä muutakuin suositella, vaikkakaan Left Behind ei nyt itselläni räjäyttänyt tajuntaa kuten emopeli aikanaan teki, mutta jos piti alkuperäisestä pelistä niin ei muutakuin ostamaan tämä. Pelattavuudeltansa tämä on aikalailla sitä samanlaista viihdyttävää itseään.

Tarinaltaan olisin halunnut vielä enemmän vastauksia. Kuten sen, että miksi Riley alunperinkään lähti mitäänsanomatta ja palasi vasta yli kuukauden jälkeen. Tai no, Elliellä ja Rileyllä ilmeisesti oli jotain riitaa, mutta mikä oli riidan syy? Kiinnostaisi myös tietää mitä tapahtui tuon kolmen viikon aikana alkaen siitä hetkestä missä Ellietä purraan loppuen siihen missä pääpelissä Joel tapaa Ellien. Elliehän sanoo pääpelin alussa, että purema on kolme viikkoa vanha. Miten mielestänne Left Behindin loppua pitäisi tulkita, kun Ellie kysyy Rileyltä, että "Mikä on kolmas vaihtoehto?" johon Riley vastaa vain "Olen pahoillani".
Left Behindin "opetushan" on se, että ikinä ei saa antaa periksi, jota tämä kahden eri tapahtumaketjun rinnakkaispeluu tukee mainiosti. Ihan btw sanon että jos Ellie olisi valinnut ykkösvaihtoehdon, se olisi ollut luovuttamista ja kaiken lisäksi vielä turha sellainen.

Pelasin DLC:n vaikealla vaikeustasolla läpi, mutta silti sain vain Vaikea vaikeustaso läpipeluu ja normaali vaikeustason läpilpeluu trophyt. Minunhan olisi pitänyt saada myös helppo -trophy. Onko kellään muulla käynyt samoin?
 
Vastaus: The Last Of Us

Hei c'mon, kai teillä mullakin DLC:n läpipelanneilla on jotain sanottavaa siitä? Itseäni kiinnostaisi ainakin kuulla myös toisten ajatuksia :)
 
Vastaus: The Last Of Us

Tuleeko vielä tulevaisuudessa lisää story dlc:tä, mitkä sisältyy tuohon season passiin? Mietin vain että kannattaako ostaa tuo season pass, kun kerta vain story lisäsisältö kiinnostaa.
 
Vastaus: The Last Of Us

Tuleeko vielä tulevaisuudessa lisää story dlc:tä, mitkä sisältyy tuohon season passiin? Mietin vain että kannattaako ostaa tuo season pass, kun kerta vain story lisäsisältö kiinnostaa.

Naughty Dog on ainakin sanount, että tulisi vain tämä yksi singleplayer dlc.
 
Vastaus: The Last Of Us

Pelasin DLC:n vaikealla vaikeustasolla läpi, mutta silti sain vain Vaikea vaikeustaso läpipeluu ja normaali vaikeustason läpilpeluu trophyt.
Itse pelailin Survivorilla ja lopputekstien jälkeen aloitusruudulla dingasi kaikki 4 vaikeustaso-trophyä.

Tuleeko vielä tulevaisuudessa lisää story dlc:tä, mitkä sisältyy tuohon season passiin? Mietin vain että kannattaako ostaa tuo season pass, kun kerta vain story lisäsisältö kiinnostaa.
Kolmas DLC tulee mitä todennäköisemmin olemaan multiplayer-tavaraa :(.

Hei c'mon, kai teillä mullakin DLC:n läpipelanneilla on jotain sanottavaa siitä? Itseäni kiinnostaisi ainakin kuulla myös toisten ajatuksia :)
Kaikki tarvittavahan tuossa kyllä oli hyväksi ystävänpäiväpaketiksi :). Sisälsi varsin erikoisia ja mielenkiintoisia kohtauksia. Kallis (15€) ja lyhyt (noin 3h) toki, mutta niinhän lähes kaikki DLC:t. Tuli ostettua season pass -versio joulukuun alennusmyynnistä joten täällä ainakin varsin hyvä diili emopelin kanssa.
 
Vastaus: The Last Of Us

Nyt uskaltaa taas tulla foorumeita selailemaan kun sai tämän lisärin pelattua läpi. Ja oli varsin mukava paketti. Yleensä olen kaikenlaiset lisärit kiertänyt melko kaukaa ja tämänkin kohdalla aluksi hieman epäröin, mutta parit arvosanat nopeasti kurkattuani nämä epäilykset katosivat. Suosittelen lämpimästi. Ja julkaisupäivä ei paljon parempi olisi voinut olla.

Ainut asia mikä hieman ihmetyttää, on peliin liittyvien sarjakuvien pimentoon jääminen. Emopelissä ja tässä lisärissä esiintyy asioita, joita on jonkin verran tullut ilmi jo sarjakuvien puolella ja itse asiassa lisärin alkupuolella viitataan parikin kertaa aika suoraan tapahtumiin sarjakuvista. Miksi niistä ei toimiteta esim. digiversiota season passin mukana? Ovat kuitenkin mielestäni osa pelin tarinaa. Itse en edes tiennyt niistä ennen kuin sattumalta selasin jotain TLOU:n wikiä ja tulivat siellä vastaan.


Miten mielestänne Left Behindin loppua pitäisi tulkita, kun Ellie kysyy Rileyltä, että "Mikä on kolmas vaihtoehto?" johon Riley vastaa vain "Olen pahoillani".

Tuon lopun tulkitsin itse niin, että vaihtoehtoja ei vain yksinkertaisesti ole. Ellie ei luonnollisesti pidä kummastakaan vaihtoehdosta, joten hän kysyy kolmannesta vaihtoehdosta, jota ei tietenkään ole. Varmaan itsekin tiesi jo kysyessään ettei sitä ole.
 
Vastaus: The Last Of Us

Pelasin DLC:n vaikealla vaikeustasolla läpi, mutta silti sain vain Vaikea vaikeustaso läpipeluu ja normaali vaikeustason läpilpeluu trophyt. Minunhan olisi pitänyt saada myös helppo -trophy. Onko kellään muulla käynyt samoin?

Tuli latailtua ja pelattua normaalilla läpi. Helppo -trophy jäi myös saamatta. Tosin eipä ole niitä PSN-kavereitakaan niin ei ole kenelle "saavutuksilla" keulia. Silti tässä jäi vähän kaivelemaan, koska muutama selkeä hidden trophy jäi ottamatta :D

Vähän oli kyllä sellainen paketti, että vain fanit saavat koko rahalle vastinetta. Jos The Last of Us oli vain OK, niin 15 eurolla saa vaikka mitä pidempiaikaista viihdykettä. Eli nyt taisi käydä niin, että määrittelin itseni faniksi.
 
Vastaus: The Last Of Us

^Juoksin pelkästään viimeisen kohtauksen läpi uudestaan easylla niin ropsahti trophy easy -läpäisystäkin.
 
Ylös Bottom