Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us

Varmaan ihan hyvä, että se Sony Picturesin elokuvasovitus pelistä kaatui ja saamme nyt sen sijaan HBO-laadulla sarjan jossa varmasti huomioidaan paremmin se mikä alkuperäisestä pelistä teki yhden kaikkien aikojen pelin.

 
PS4:n remastered versio ja Left Behind dlc menivät molemmat läpi PS5:llä ja normaalilla vaikeustasolla.

The Last of Us on jonkin sortin road-trip selviytymiskauhu. Sen lisäksi, että pelissä on pelottavia epäkuolleita muistuttavia sienitautiin sairastuneita, rosmot ovat myös pelottavia. Niiden kimppuun ei voi käydä suoraa päätä ainakaan normaali vaikeustasolla, vaan täytyy kiertää niiden selustaan ja yllättää ne. Kuolo korjasi minut normaali monta kertaa, mutta en pitänyt peliä epäreiluna vaan kuolema oli vain harjoituksen puutetta, että harjaantuu pärjäämään valitsemallaan myllerrysreitillä.

Pelin lopussa kyllä - jos minulla ei olisi ollut viimeistä savupommia taskussa, olisi varmaan pitänyt vaihtaa helpolle vaikeudelle. Rauhallisissa tilanteissa pitää putsata joka kaappi huolella varusteista, jotta saa ainesosia kotitekoisten pommien tekoon.

Pelissä on usein painostava tunnelma ja musiikin puutetta käytetään tehokeinona tunnelman luomiseen. Tämän pelaaminen käy välillä vähän raskaaksi, mutta välillä sitä säteilee tyytyväisenä omaan suoritukseen. Tilanteessa, jossa pelaaja on pimeässä tunnelissa ja siellä tulee vastaan vahvoja punkero hirviöitä, joilla on huono näkö, mutta hyvä kuulo, niitä on hauska ampua hiljaa jousipyssyllä, jolloin ne eivät tajua mikä niihin iski ja sitten polttopulloa perään.

Left Behind laajennos on vähän kuin dvd-levyn lisämateriaali, jossa on poistettuja kohtauksia. Ihan asiallinen laajennos ja se on nopeasti pelattu läpi.

Tälläiset pelottelupelit menevät mulla vähän epämukavuusalueelle, mutta ei se mitään, oli silti hyvä pelata tämä. Arvosana: 5/5.

Omia kuvakaappauksia:
 
Oonkohan koskaan sanonut, mutta @JTahti on 5/5 foorumisti. Välillä pelataan indietä, välillä Last of Usia kaikkien vuosien jälkeen ja hyvää analyysiä ja innostumista löytyy kaikesta (vaikka esim. Last of Usin arvosanasta olen henk.koht ihan eri mieltä, sehän ei haittaa) :).
 
Sarja ollut kyllä ihan ok, omine juttuineen mitä pelissä ei ole. Voidaan vielä puhua ihmisten seksuaalisesta suuntautumisesta, mistä ei itse pelissä pidetty mitään ääntä, mutta laitettiin sarjaan koko jakson mittainen juttu. Ei siis seksuaalisesta suuntautumisesta vaan miten Bill katsotaan nyt kun hahmon kehitys on näin. :) Enkä tässä koita haukkua ketään, jos tämä viesti jotakuta loukkaa.
 
Sarja ollut kyllä ihan ok, omine juttuineen mitä pelissä ei ole. Voidaan vielä puhua ihmisten seksuaalisesta suuntautumisesta, mistä ei itse pelissä pidetty mitään ääntä, mutta laitettiin sarjaan koko jakson mittainen juttu. Ei siis seksuaalisesta suuntautumisesta vaan miten Bill katsotaan nyt kun hahmon kehitys on näin. :) Enkä tässä koita haukkua ketään, jos tämä viesti jotakuta loukkaa.
Left Behind DLC oli käytännössä tuohon teemaan perustuva ja kyllähän se Billin suuntautuminen tuli myös pelissä selväksi.
 
Ylös Bottom