Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Last Of Us

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatusliekki
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Last Of Us

Kyllä siel menoa vielä on! Eikä ne multiplayer trophyt niin vaikeita oo miltä ne ehkä vaikuttaa, lähinnä aikaa vieviä. Ensin pitää selviytyä huntereilla ja sitten fireflyilä jotka on näitä eniten aikaa vieviä, sitten just et kerää 40 selviytyjää ja voita supply drop ja surivor matsit.

Juu. Muutama tunti ny takana ja aikas vaikeelta tuntuu pelaus, noutaja tulee melko helposti itelle, mutta kaippa se siitä si kun saa kunnon tuntuman ja oppii hieman käyttään kykyjään paremmin ja mapit tulloo tutuks. Tosta hunter ja firefly jutusta vaan, että ei kai koko homma nollaannu ja joudu alottaan viikko ykkösestä alusta , jos ei saa vaikka jotain tehtävää tehtyä heti? Yritän ekana meinaan tätä multiplayeriä,että jos sen pääsis ekana läpi niin si vois ruveta jahtaan loput trophyt yksinpelistä..
 
Vastaus: The Last Of Us

Joutuu alottaan alusta, jos ei saa jotai tehtävää tehtyä. Ite pellaan vieläki aika aktiivisesti tätä moninpeliä [emoji1]
 
Vastaus: The Last Of Us

Tosta hunter ja firefly jutusta vaan, että ei kai koko homma nollaannu ja joudu alottaan viikko ykkösestä alusta , jos ei saa vaikka jotain tehtävää tehtyä heti?

Semmoinen täsmennys vielä, että kannattaa olla huolissaan vain niistä kohdista, joissa on 100% riski populaatiolle. Näitä tulee muistaakseni kolme tai neljä, kaikki siinä metapelin loppuviikoilla. Muuten noilla tehtävillä ei ole merkitystä, yksikin jamppa elossa niin homma etenee.

Kannattaa siis säästää helpoimpia puhteita niille hetkille, kun olet vaarassa menettää koko köörin. Ainakin healit ja revivet menee tuosta vain, oli siellä muitakin. Näiden suorittamiseen on kolme matsia aikaa. Saman nakin voida suorittaa uudelleen, mutta vähimmäisvaatimus sen läpäisyyn nousee.
 
Vastaus: The Last Of Us

Nimenomaan niinkuin yllä sanottiin 3-4 100% tehtävää voi vaan katkaista etenemisen. Kaadot on omasta mielestä helpoimpia. Mutta sekin riippuu vastustajista. Tulee joskus harvoin semmosia porukoita vastaan että ei oo mitään jakoja.
 
Vastaus: The Last Of Us

Tuli hankittua tämä nyt remasterina ps4:lle. Ps3:lla tullut pelattu läpi moneen kertaan. Nyt olen innostunut keräilemään trophyja ja mietin vaan, että onko Tlou:n moninpeli vielä kuinka elossa?Ja onko mahdollista vielä saada hankittua trophyt onlinestä? Ja jos jollain on kokemusta niitten hankkimisesta voisi kertoa helpointa taktiikkaa niihin, koska olen kuullut, että ei ole mitkään helpoiten saatavat trophyt tässä moninpelissä.

No tottakai se on hengissä, Pleikkarin paras peli ja ainoa U4 moninpelin ohella jonka takia hieman haikailen Pleseä Xboxin viereen tälläkin sukupolvella kaveriksi. Tuleekohan PS4 Pro optimointia tälle? Oli kyllä varsin mahtavan näköinen peli jo PS3 konsolilla ettei se mitenkään must have juttu ole. Tunnelma peleissä tulee usein aivan muista jutuista kuin vaikkapa resoluutiosta.
 
Vastaus: The Last Of Us

Kannattaa siis säästää helpoimpia puhteita niille hetkille, kun olet vaarassa menettää koko köörin. Ainakin healit ja revivet menee tuosta vain, oli siellä muitakin. Näiden suorittamiseen on kolme matsia aikaa. Saman nakin voida suorittaa uudelleen, mutta vähimmäisvaatimus sen läpäisyyn nousee.

Ja tottakai olen ensimmäisenä' noita menny heti tekeen.:D Pitääpä ruveta tarkemmin harkitteen mitä valittee. Alun jäykän peli tuntuman jälkeen olen ruvennut kyllä tykkäämään tästä. Suosikkini on kyllä toi kassakaappi/kuulustelu matsi. Tuntuu myös ,että ne matsit kestää pisimpään yleensä, kun kassakaappia ei hevillä yleensä auki saada edes sinä 15 minuutissa. Kyllähän tähän varmaan melkosen monta tuntia saa käytettyä. En tiä onko saanut Naughy dog jotain noottia pelaajilta tohon trophyjen saantiin, kun taaseen Uncharted nelosessa noi moninpeli trophyt oli hävyttömän helpot. Ei tainnu viedä paria tuntia enempää. Mutta eipä itteäni ainakaan toi pelituntien määrä haittaa, kun oon viihtynyt tän parissa, mutta kyllä se tulee vituttaan, jos homma kusee loppumetreillä:)
 
Vastaus: The Last Of Us

Aikas paljon tullut tahkottua tätä nyt tässä. Meni vajaat 5 päivää/yötä vetää toi Hunterin matka läpi. Ei se ollutkaan lähes niin vaikee kuin kuvittelin. Aika helpolla pääsi, kun vaan jätti aina noi helpot tehtävät viimoseks. Esim: Lahjapakettien teko tehtävä on todella helppo, jos on täppi pistetytys siihen. Tuli sitä pariin kertaan käytettyä noihin 100% kuolleisuus hommiin. Taisi jäädä 90 henkee klaaniin lopussa. Ite en vaan käsitä miten joillain voi olla toi täppi 512 klaani koko lopussa. Saa mennä kyllä todella nappiin, tai si se johtuu siitä kun ite pelaan vaan kuulustelu moodia enimmäkseen. Tulikärpäsen matkassa voi menä ny hieman nyt kauemmin , kun postista tipahti uus änäri. Katotaan ny kuinka kauan hermot kestää sitä. :D
 
Vastaus: The Last Of Us

Viikoilla 6, 8, 10, 11, 12 on se 100% risk. Ja jos et saa tehtyä tehtävää niin poistu pelistä ennen matsin loppua, silloin se ei tallenna ja voit yrittää uudelleen. Pitäis tehdä toi hunter trophy vielä ja grounded plussalla olen puolessa välissä, sitten on 100% ja platinumi
 
Vastaus: The Last Of Us

No tottakai se on hengissä, Pleikkarin paras peli ja ainoa U4 moninpelin ohella jonka takia hieman haikailen Pleseä Xboxin viereen tälläkin sukupolvella kaveriksi. Tuleekohan PS4 Pro optimointia tälle? Oli kyllä varsin mahtavan näköinen peli jo PS3 konsolilla ettei se mitenkään must have juttu ole. Tunnelma peleissä tulee usein aivan muista jutuista kuin vaikkapa resoluutiosta.
On luvattu PS4 Pro päivitystä tälle
 
Vastaus: The Last Of Us

Marraskuun alkupuolella The Last Of Us sai PS4 Pro -tuen v1.07-päivityksen myötä. Tuolloin Digital Foundry teki vertailuvideon, jossa todettiin pelin pyörivän Pro-tilassa hetkittäin tavallista PS4-versiota huonommin. Prolla peli renderöi 3200x1800-tilassa 60 fps:ää tavoittelevalla ruudunpäivityksellä tai natiivi-4K:lla 30 ruutukuvaa sekunnissa ja paremmilla varjoilla. Kaikille muutama freimi sinne tai tänne ei niin paljoa merkkaa, etenkin kun FullHD-vehkeillä pelaavat saivat tuon 1800p-kuvan kivasti supersämplättynä 1080p-resoluutioon. Käytännössä 1080p:llä sai siis todella hyvän reunanpehmenyksen.

Vaan koska tuosta perus-PS4:ää paikoitellen heikommasta ruudunpäivityksestä nousi poru, julkaisi Naughty Dog hiljattain v1.08-päivityksen. Nyt Prolla ruudunpäivitys on kyllä vähintään yhtä hyvä ellei parempikin kuin tavis-PS4:llä, mutta 1080p-tilasta poistettiin tuo ihana supersämpläys kokonaan. Pienenä hyvityksenä 1080p-tilassa on nyt käytössä nuo paremmat varjot. 4K-telkkareilla saa edelleen 1800p@60 fps:n (4K:hon skaalattuna) tai natiivi-4K@30 fps:n parempien varjojen kera.

Tämäkään ei tietysti kaikkia miellyttänyt, ja NeoGAFissa on katkera ketju, jossa toivotaan Naughty Dogin palauttavan supersamplingin takaisin 1080p-pelureille, koska se parantaa kuvanlaatua niin huomattavasti.

Lähde: NeoGAF
 
Vastaus: The Last Of Us

Marraskuun alkupuolella The Last Of Us sai PS4 Pro -tuen v1.07-päivityksen myötä. Tuolloin Digital Foundry teki vertailuvideon, jossa todettiin pelin pyörivän Pro-tilassa hetkittäin tavallista PS4-versiota huonommin. Prolla peli renderöi 3200x1800-tilassa 60 fps:ää tavoittelevalla ruudunpäivityksellä tai natiivi-4K:lla 30 ruutukuvaa sekunnissa ja paremmilla varjoilla. Kaikille muutama freimi sinne tai tänne ei niin paljoa merkkaa, etenkin kun FullHD-vehkeillä pelaavat saivat tuon 1800p-kuvan kivasti supersämplättynä 1080p-resoluutioon. Käytännössä 1080p:llä sai siis todella hyvän reunanpehmenyksen.

Vaan koska tuosta perus-PS4:ää paikoitellen heikommasta ruudunpäivityksestä nousi poru, julkaisi Naughty Dog hiljattain v1.08-päivityksen. Nyt Prolla ruudunpäivitys on kyllä vähintään yhtä hyvä ellei parempikin kuin tavis-PS4:llä, mutta 1080p-tilasta poistettiin tuo ihana supersämpläys kokonaan. Pienenä hyvityksenä 1080p-tilassa on nyt käytössä nuo paremmat varjot. 4K-telkkareilla saa edelleen 1800p@60 fps:n (4K:hon skaalattuna) tai natiivi-4K@30 fps:n parempien varjojen kera.

Tämäkään ei tietysti kaikkia miellyttänyt, ja NeoGAFissa on katkera ketju, jossa toivotaan Naughty Dogin palauttavan supersamplingin takaisin 1080p-pelureille, koska se parantaa kuvanlaatua niin huomattavasti.

Lähde: NeoGAF

No ohhoh. Itse en kyllä huomannut frameratessa mitään notkahteluja että supersampling olisi pitänyt poistaa, se meinaan teki pelistä todella upean näköisen. Todella harmi jos eivät palauta sitä takaisin.
 
Vastaus: The Last Of Us

No monesti nuo valitukset onkin ihan turhan kanssa. Samoin se toimii Skyrimissä, että itse oon tyytyväinen, enkä muidenkaan ole kuullut valittavan.
 
Vastaus: The Last Of Us

Digital Foundry on testannut tuon v1.08-päivityksen ja havainnot ovat sekä hyviä (4K-telkkarilla pelaaville) että huonoja (1080p-näyttölaitetta käyttäville). Tai no, onhan se entistä tasaisempi 1080p@60 fps tietysti ihan kiva juttu mutta...

Good News - PS4 Pro's 4K 60fps mode is fixed: Our biggest issue with version 1.07 of The Last of Us Remastered was that the 60fps mode for 4K display owners ran at a lower frame-rate than base PS4 hardware in certain scenes - an equitable trade perhaps because the game looks so good, but not so much of a win if you have a 1080p display: you gained the ability to super-sample for improved image quality, but the game wasn't as smooth as it should have been. 4K display owners can relax - The Last of Us Remastered now runs just as well as the original PS4 version. In fact, it's actually a touch smoother, which makes the next point extremely puzzling.

Bad News - 1080p users lose super-sampling on both 60fps and 30fps modes and we don't understand why: This just doesn't make sense. Despite handing in exactly the kind of optimisations required for a mostly silky smooth experience, Naughty Dog has completely cut off access to The Last of Us Remastered's higher resolution mode when the Pro is attached to a full HD screen, meaning that the enhanced super-sampling anti-aliasing is now completely gone. Adding to the frustration is that this applies also to the 30fps mode, which never had any performance issues at all. It's perplexing and we're not entirely sure why Naughty Dog has done this: simply rolling out the 4K optimisations would have kept everyone happy, regardless of the screen their Pro was attached to.

Good News - PS4 Pro now has a completely locked 1080p60 mode: On the plus side, there is a new mode entirely specific to 1080p displays to replace loss of super-sampling. Run the game connected to a full HD screen (or set your video display settings output to 1080p if you have a 4K screen) and you get the fastest, smoothest version of The Last of Us ever released, along with the higher resolution shadow-maps that were previously locked to the 30fps mode. We put this game through the wringer in even the most intense scenes the game offers and could not see a single dropped frame. The only issue is that the high-res shadow-maps have some glitching issues that need addressing but overall, this is really cool stuff. The issue is this though: bearing in mind that 4K performance issues are improved, why was super-sampling removed as an option for 1080p users? This mode is great, but why couldn't it have been an option for all Pro users?
Toivoa sopii, että Naughty Dog väsäisi vielä yhden päivityksen ja toisi supersamplingin takaisin, koska tämä v1.08-päivitys jo sellaisenaan paransi ruudunpäivitystä PS4 Prolla 1800p- ja 4K-tiloissa, joten vääntöä selvästikin on tarpeeksi.

Lähde: Eurogamer
 
Vastaus: The Last Of Us

Nyt ovat näköjään julkaisseet päivityksen 1.09 joka lisäsi asetuksia PS4 Prolle:

Hello everyone!

We've just launched a new update for The Last of Us Remastered and The Last of Us Remastered: Left Behind that introduces expanded display settings for players using a PlayStation 4 Pro system. Starting today, PS4 Pro players will be able to select from new menu options and presets that provide additional configurations for resolution, framerate, and shadow quality. These new display settings options offer greater flexibility to PS4 Pro players connected to a 4K display, as well as traditional HD displays through supersampling. Additionally, today's patches resolve bugs and exploits identified in Factions Multiplayer.

https://community.playstation.com/c...ral.topic.html/the_last_of_us_remas-ynl8.html
 
Ensimmäinen peli on saapumassa ilmaiseen jakoon PS+ plussan kautta jokaiselle joka ei ole peliä kokenut, ole valmiina yhteen elämäsi parhaista pelikokemuksista.

Mutta niille jotka ovat tämän mestariteoksen kokeneet, tässä olis behind the scenes video missä näkee mitä se vaatii näyttelijöiltä että hahmot saadaan henkiin tavalla johon vain Naughty Dog pystyy.

SISÄLTÄÄ SPOILEREITA

 
Tuli itsekin eilen vietyä peli loppuun varmaan jotain viidettä kertaa ja edelleen ei voi muuta kuin arvostaa tätä taideteosta. Vaikka peli kuinka "putkijuoksu-kategoriaan" meneekin niin harvassa pelissä on samanlaista oikean taiteen tunnetta kuin tässä pelissä. Uusin God of Warikin on tajuttoman hyvä peli, mutta tuskin sekään peli olisi yhtä onnistunut ollut ilman TLOU:n esimerkkiä kahden hahmon luontevasta vuorovaikutuksesta.

Makuasioita tietenkin, mutta itselle on kyllä helppo rankata ND pelistudioiden ykköseksi mitä tulee käsikirjoitukseen ja luontevaan dialogiin hahmojen välillä.

Part II odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli itsekin eilen vietyä peli loppuun varmaan jotain viidettä kertaa ja edelleen peliä ei voi muuta kuin arvostaa tätä taideteosta. Vaikka peli kuinka "putkijuoksu-kategoriaan" meneekin niin harvassa pelissä on samanlaista oikean taiteen tunnetta kuin tässä pelissä. Uusin God of Warikin on tajuttoman hyvä peli, mutta tuskin sekään peli olisi yhtä onnistunut ollut ilman TLOU:n esimerkkiä kahden hahmon luontevasta vuorovaikutuksesta.

Makuasioita tietenkin, mutta itselle on kyllä helppo rankata ND pelistudioiden ykköseksi mitä tulee käsikirjoitukseen ja luontevaan dialogiin hahmojen välillä.

Part II odotellessa.
Lisäksi Cory Barlogin tiimi sai apua Atreuksen tekoälyn hiomiseen Naughty Dogin devaajilta:

The team visited their fellow Sony studio Naughty Dog to talk to their AI programmers, and it was only at that point that Barlog fully understood the morass of issues that Santa Monica would have to trudge their way through to make Atreus a reality - one bugfix at a time.


Vastavuoroisesti muistan lukeneeni, miten Santa Monica Studion kehittäjä antoi palautetta ja jälkikäteen jopa ideoi pelimekaniikkoja Horizon: Zero Dawniin, jotka myös pysyivät lopullisessa versiossa. Hieno nähdä miten paljon Sonyn 1st party studiot auttavat toisiaan ja varmasti tämä on vaikuttanut siihen, miksi sieltä pumpataan tasaisen varmaan tahtiin laadukkaita yksinpelejä. God of Warin Atreuksen tekoäly oli huomattava hyppy Naughty Dogin tekoälytovereihin ja todennäköisesti rima tulee jälleen kerran nostettua korkeammalle Part 2:ssa.

Omalla kohdalla nostaisin Yakuza tiimin Naughty Dogin yläpuolella käsikirjoituksen ja hahmojen osalta - tai vähintäänkin ND:n rinnalle. Mutta kokonaisuutena ajatellen Naughty Dog on ollut viimeisen ~10 vuoden ajan #1 AAA studio meikäläiselle, sillä heidän peleissä jokainen osa-alue on ollut loppuun asti hiottu ja erinomaisesti-hyvin toteutettu.
 
Jahas, oliskohan se aika vkl aloittaa tämä peli viimeisen kerran ennen kuin 2 osa saapuu, kunnon fiilistely läpiveto eikä pidä mitään kiirettä. On kyllä tullut useampaan kertaan jo tahkottua mutta kun ei tämä pelaamalla huonone, täytyy vaan toivoa että jatko-osa pääsisi samalle tasolle mutta paranneltuna uuden teknologian ansiosta.
 
Pelasin juuri PS4 version toiseen kertaan läpi. Muutamia trophyja jäi saamatta, mutta ne jää joskus toiseen kertaan. Seuraavaksi lisärin kimppuun, kun ei ole sitä tullut ikinä pelattua. Kerkiää hyvin pelaamaan ennen kakkosta.

Mitä itse pelistä, niin pirun laadukas peli kyllä. Tarina on varsinkin erittäin laadukas ja ei gameplaykaan ole sen huonompi. Vaikka hermoja kiristävä vähän oli selviytyjä vaikeusasteella paikoittain.

Kakkosta kyllä innolla odottelen :)
 
Makuasioita tietenkin, mutta itselle on kyllä helppo rankata ND pelistudioiden ykköseksi mitä tulee käsikirjoitukseen ja luontevaan dialogiin hahmojen välillä.

Jos Hollywood-elokuvista tuttu keskustelutyyli on luontevaa niin sitten, mutta ei minun elämänpiirissäni käydä "naughtydogmaista" dialogia ikinä.

edit: Ja mitä pelien taiteellisuuteen tulee niin omalla listalla menee loputon määrä pelejä tämän edelle, mutta sehän tässä on hienoa, että ei näille ole mitään objektiivista mittaristoa. Toisille nerokkaat oivallukset on toisten mielestä itseriittoista kikkailua ja toisia liikuttavat kohtaukset voi toisten mielestä olla pateettista siirappia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom