Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

^^Tuohon itsekin haluaisin vastauksen.
pommeilla kiven takaa saisi tapettua, mutta kestäisi ainakin 2h tappaa yks tuollainen [emoji23]

Mutta sit kysyisin parista sivutehtävästä:
Siellä yhdellä rannalla on sellainen tyttö, joka pitää sitä kuulaa joka pitäisi saada siihen kehään. Hän pyytää kuvaamaan pienen, kävelevän ja lentävän vartijan. Mistä niitä lentäviä löytää jotka kelpaa?

Sit toisessa pitää sinne Akkalan tekniikka pajaan viedä niitä robottien osia. Mistä niitä löytää? Niiltä hajonneilta tai Shrinen sisällä olevilla ei saa kuin jousia tms mitä ei siinä tarvita kuin kolme..niitä muita en löydä..
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

^ toiseen kyssäriin
en ole vielä itse alkanut keräämään niitä osia mutta mielestäni jollakin kulkukauppiaalla oli niitä myynnissä. Tapasin sen siellä missä se yksi tyttö muuttuikin noidaksi matkalla toiseen kylään
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Mä oon nyt pari päivää pelaillut eikä ole fps droppeja, tai muitakaan lageja, tullut. Ei edes sillä aloitusalueella.
Miten saa lisää healthiä, eli noita sydämmiä? Pitääkö mennä sinne alkuun mistä sai ostettua Shrine palkinnoilla?

Sama juttu täällä. On ratsasteltu hevosilla sinne tänne ja myös kylässä, räjäytelty sitä ja tätä ja tavattu isompiakin vihollisia, ja hyvin on pelittänyt.

Tosin pelikellossa "vasta" 12½ tuntia. Vasta perjantaina pääsee seuraavan kerran kunnolla Zeldan kimppuun. :)

Sydämiä saa tosiaan niiltä patsailta kun on kerännyt shrineistä niitä palluroita (Spirit Orb?) ja niitä vie neljän erissä patsaille. Patsaita löytyy muualtakin kuin sieltä alusta, esim. Kakarikossa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild



Mun mielestä tämä kertoo äärimmäisen hyvin sen, kun jotkut valitteli et Zelda ois tyhjä tai kuollut.

Mielestäni kaikki noissa videoissa kertoo siitä miksi Zelda on niin hyvä kuin se on. Zeldan maailma ihan oikeasti elää, kirjaimellisesti. Se reagoi kaikkeen mitä teet ja se reagoi miten kuvitteleekin sen reagoivan.

Toinen on tehty puhtaasti grafiikka edellä. Mun mielestä Zelda näyttää paremmalta juuri tuon elävän maailman vuoksi.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ei noita voi sinäänsä reilusti verrata toisiinsa, ovat sen verran erilaisia pelejä lähtökohdiltaan. Vähän kuin vertaisi arcaderallia ratasimuun. Uusin Zelda vertautuu lähemmäs Skyrimiä kuin Horizonia ja siinä kaiken näkemän sekä lukeman perusteella Zelda vie Skyrimia oikein kunnolla. Ja tykkään Skyrimista kuin hullu puurosta, sen kaikkineen vikoineenkin.

Horizonin maailma on vakuuttava itse koettuna, mutta siihen vain ei ole ollut mahdollisuutta ja oikeastaan tarvetta luoda niin reagoiva ja fyysisesti aidoin oloinen pelimaailma. Se pelimaailma on visuaallista sekä kerronallista silmänkarkkia, joka toimii selvästi kulissina ainutlaatuiselle robottimäiskeelle.

Itsekin pidän enemmän sellaisista peleistä missä pelimaailma on pääosassa kuten Skyrim ja GTA V. Uusin Zelda todennäköisesti olisi huikea kokemus itselleni, jos sitä joskus pääsisin pelamaan.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

"Tässä pelissä voi tehdä näin! Katsotaan voiko toisessa pelissä tehdä niin!"

On kyllä niin aivokuollut vertailu että ihan hävettää miettiä että joku on oikeasti käyttänyt aikaa tuollaisen tekemiseen :D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

En mä sitä ihan noin ajatellut, vaan linkitin juuri sen siksi, että peliä pelaamattomat ymmärtäisi miten maailma oikeasti reagoi ja toimii Zeldassa. Ei sitä oikein normi videoista käsitä, miten paljon siinä on tehty pieniä asioita, joihin ei yleensä törmään muissa peleissä. Vaikka sitten olisi siihen Skyrimiin tai GTA V:een verrattu. Nuo kaksi on itseasiassa ne minun makuun ehkä parhaat verrokit juuri. Ja esim gta:ta olen aina haukkunut tylsäksi, kun se maailma ei vaikuta oikeasti elävältä, vaikka moni muu sanoo toista.

Olen ite tässä miettinyt mikä Zeldasta tekee niin julmetun hyvän. En nimittäin pidä mistään örkki peleistä jne. Vasta tuo linkittämäni video sai mut tajuamaan, että se on juuri se miten maailma on elävä reagoiva maailma, ei grafiikka edellä tehty staattinen paikka siellä keinotekoisessa maailmassa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Joo en määkään nähny noita varsinaisesti semmosina "kattokaa ku tää Horizon on paska peli!" -videoina. :) Lähinnä vaan noissa näkee just hyvin sen miten paljon paljon tuossa Zeldassa on käytetty aikaa yksityiskohtiin ja mikä tuosta tekee niin erikoisen moniin muihin open worldeihin nähen. Just nimenomaan suurin osa muista open worldeista on niin staattisia ja semmosia "digitaalisia", kun taas tuo Zelda on "analoginen". Sitä on vaikea selittää mutta tuossa videolla tulee paljon hyviä pieniä esimerkkejä niistä eroista. Mutta jokatapauksessa itse esim ostin Horizonin myös ennen Zeldaa ja varmasti jatkan sen parissa sitten, kun Zelda alkaa olla paketissa. Sen mitä ehdin sitä pelailemaan niin aivan loistava pelihän se on sekin ja esimerkiksi mun kihlattu on aivan liekeissä tuosta Horizonista. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Täytyy sanoa, että ainoa varsinaisesti kyrsivä juttu tässä on hajoavat aseet. Olisi kiva edes nähdä jäljellä oleva kestävyys prosentteina tms. Olisin ehkä kaivannut kuitenkin jonkinmoisia "legendaarisia" aseita, joiden etsiminen olisi mukavaa puuhaa. Tai no, enhän mä tiedä, vaikka semmosia vielä osuisikin eteen...
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Täytyy sanoa, että ainoa varsinaisesti kyrsivä juttu tässä on hajoavat aseet.

Itse diggailen niistä, ehkä eniten sen takia, että uusia tulee vastaan kaiken aikaa. Tuleepahan ainakin testailtua monia erilaisia. Ehkä jokin kohta-se-hajoaa-mittari voisi olla ihan paikallaan, mutta itse en ole huomannut kaipaavani moista.

Yhtä asetyyppiä en ole viel oppinut käyttämään, nimittäin...
bumerangeja. Ei mitään havaintoa, miten niitä heitellään. Enpä ole itse asiassa suuresti yrittänytkään niitä saada niitä lentoon.

Ja luulisi, että on siellä ainakin yksi tietty säilä, joka ei hajoa käytössä. :) En tiedä, sen verran pitkä matka on vielä kyllä edessä.

Edit. Diggaan muuten myös stamina-mittarista, joka ei vissiin ollut kaikkien mieleen myöskään. Link ei ole teräsmies, joka voi juosta viisi tuntia putkeen ja kiivetä vuorenhuipulle noin vain.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Kyllähän aseista tulee ilmoitus, että kohta hajoaa ja samalla vilkkuu punaisena asevalikossa..

Ja se asetyypin käyttö on helppoa:
Pidät R näppäintä pohjassa, tähtäät ja vapautat. Bumerangi lähtee ja osuttuaan viholliseen se palaa. Oikeassa kohdassa otat kopin A:lla.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ei se siinä vaiheessa enää lämmitä, kun ase on jo melkein kokonaan hajalla. Kyllähän nuo aseet myös "kimaltelevat" valikossa sen mukaan, miten kestäviä ovat. Joku järkevä palkki aseen kuvakkeessa tekisi vaan inventaarion seuraamisesta paljon miellyttävämpää. Jotenkin itseä ei nappaa, että saa olla koko ajan jotain nuijia noukkimassa maasta. Mutta joo, tämä nyt vaan on tämmönen pikkujuttu muuten loistopelissä.
 
Siinä onkin hommaa
täyttää koko compendium eli ottaa valokuva kaikista itemeistä, aseista, vihuista yms.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Siinä onkin hommaa
täyttää koko compendium eli ottaa valokuva kaikista itemeistä, aseista, vihuista yms.

Tarkemmin sanoen hullun hommaa. :D

Voin jo tässä vaiheessa sanoa, etten lähde venyttämään peliä keinotekoisesti noin pitkälle.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

^Juu, sama. Pelissä on kuitenkin niin paljon mielekästä tekemistä että tuo tuntuu vain taakalta ja jää siis tekemättä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Päätin jo aamulla etten pelaa tätä, koska imaisee liikaa mukaansa. Noh, sorruin ja sinne taas mentiin. Että ku pistää vihaksi ettei saa aikuinen mies lopettamaan pelaamistaan..
"Tuol on tollanen, tuolla tuollainen, tonne meen vielä..,ja tonne...ja tonne. Pitäis muuten sielläkin käydä näyttää valokuvaa" jne jne. Ihan loputon suo. Juoni ei etene koskaan mihinkään.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Hahah, tuttu tunne! Tää on niin helppo laittaa sekunnissa tulille käsikonsolimoodissa, ja yhtäkkiä huomaa että kymmenen minuutin pikapeli onkin venähtänyt kahden tunnin sessioksi [emoji1] Enpä muista milloin viimeksi joku peli on imaissut näin mukaansa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Peliä pelattu noin viikko ja vasta eilen eksyin aloitusalueesta vähän länteen sijaitsevalle isolle sillalle. Siellä kohdin tuli kunnon wtf-fiilinki, koska kohtasin siinä alueella jotain. Olettekos muut...
...bonganneet sitä "lohikäärmettä" tuolla alueella? Pitää väijyä sitä uudemman kerran vielä, sillä hieman kiinnostaisi tietää onko tuon bongaaminen kuinka helppoa ja yleistä.
Muutenkin olen ollut vähän laiska tuon kartan avaamisessa, näkösällä on ehkä 4-5 osiota. Olen pyörinyt noilla alueilla ns. sokkona, vaikka tornit ovat olleet ihan vieressä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Niitä on muuallakin
eri värisiä, ja öisin niitä lentelee, ehkä jopa joka yö? Niin usein nuo olen nähnyt.

Sen sijaan tänään vasta tajusin, että ne
torneja kiertävät punaiset hehkuvat vahinkoa tekevät jutut on myös eläviä.
Olen luullut et ne on vaan jotain vaarallista kiveä tms, mutta tänään näin sen pään, silmät ja suun
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

^ No ohos, 20+ tuntia kellossa, mutta en ole nähnyt kuin tuon yhden. Ylläreitä tulee koko ajan näemmä vaan vastaan! Eilen tuli bongattua uusi vihollistyyppikin, joka pisti Linkin pakettiin yhdellä iskulla.
 
Ylös Bottom