Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Tässäpä peli joka vaikuttaa niin upealta, että olen melkein jo sen vuoksi onnistunut järkeilemään itselleni Switchin hommaamisen. Pakkohan tätä on päästä pelaamaan, jos nyt ei vielä ihan heti niin piakkoin!

Tässäpä peli joka vaikuttaa niin upealta, että olen melkein jo sen vuoksi onnistunut järkeilemään itselleni Switchin hommaamisen. Pakkohan tätä on päästä pelaamaan, jos nyt ei vielä ihan heti niin piakkoin!
Kyllä minä ostaisin Switchin tämän takia jos ei Wii U:ta olisi jo.

Ja diginä on koneen muistissa ja nykii aivan helvetisti joka kylässä. Että ei ole siitä kiinni.

Ja diginä on koneen muistissa ja nykii aivan helvetisti joka kylässä. Että ei ole siitä kiinni.

Tässäpä erikoinen ajatus: käytätkö Gamepadia vai Pro-ohjainta? Itse käytän tietenkin Prota.

Jostain kummallisesta syystä nuo eri pelaajien kokemat eroavaisuudet pelin teknisessä sujuvuudessa johtuvat, ja vaikka en nyt muistakaan mitään erityistä esimerkkiä, niin Gamepad saattaisi jopa vaikuttaa pelin sujuvuuteen negatiivisesti. Pro käyttää bluetoothia kuten Wiikaketkin, Gamepad käyttää omaa signaaliaan. Jopa tällainen saattaisi aiheuttaa eroja.

En tiedä liittyykö tähän, mutta Yoshi Wooly World hidasteli, jos pelasi prolla ja sammutti gamepadista näytön. Ongelmaa ei ollut jos gamepadissa antoi olla näyttö päällä, vaikka pelasi prolla.

Tässäpä erikoinen ajatus: käytätkö Gamepadia vai Pro-ohjainta? Itse käytän tietenkin Prota.

Jostain kummallisesta syystä nuo eri pelaajien kokemat eroavaisuudet pelin teknisessä sujuvuudessa johtuvat, ja vaikka en nyt muistakaan mitään erityistä esimerkkiä, niin Gamepad saattaisi jopa vaikuttaa pelin sujuvuuteen negatiivisesti. Pro käyttää bluetoothia kuten Wiikaketkin, Gamepad käyttää omaa signaaliaan. Jopa tällainen saattaisi aiheuttaa eroja.
Gamepadia. Asensin nyt tuon päivityksen, en aiemmin viitsinyt kun luin että ei pitäisi olla vaikutusta framerateen, pelkkä dlc:n lisäys. Katsotaan.

Kiinnostas kovasti, mutta nyt ei ole aikaa hankkia lisää pelejä saatika uutta konsolia, mulla on Wii U mutta mitä oon täältä lukenut niin zelda ei toimi kunnolla, eli switch varmaan pitää syssymmällä ehkä hankkia ;)

Kiinnostas kovasti, mutta nyt ei ole aikaa hankkia lisää pelejä saatika uutta konsolia, mulla on Wii U mutta mitä oon täältä lukenut niin zelda ei toimi kunnolla, eli switch varmaan pitää syssymmällä ehkä hankkia ;)

Ei se sen paremmin toimi Switchilläkään ellet pelaa käsikonsoli modessa, tv modessa ne framet droppailee ihan samanlailla varsinkin kylät on pahoja paikkoja.

Arvoin asian kanssa itsekin ja päädyin ostamaan Wii U -version (en ole vielä ehtinyt kuitenkaan pelata). Olin huolissani framerate-ongelmasta, mutta sitähän joka tapauksessa on myös Switch-versiossa (pelaisin 95%:ia ajasta dock-tilassa, jossa framerate-ongelmaa esiintyy). Toistaiseksi en ole pelannut modernia Zeldaa, jossa ei olisi esim. suuren vihollismäärän tullen framerate-ongelmia ja toisaalta arvioiden perusteella suurin osa Wii U -porukka on ollut enemmän kuin tyytyväinen peliin. Arvioissahan (eritoten tässä) on todettu, että graafinen jälki on käytännössä lähes identtistä molemmissa versioissa. Myös Wii U -versioon tulee saamaan aikanaan Expansion Packit (muun muassa Hard Mode ja lisää pelattavaa). Homman voi myös nähdä niin, että kyseessä kuitenkin on alunperin Wii U:lle tehty peli, josta Nintendo valitettavasti vaikuttaa tehneen hitusen geneerisemmän (viitaten esim. siihen, ettei Wii U Gamepadia hyödynnetä, vaikka käsittääkseni pelissä on elementtejä, josta selvästi näkee, että alunperin Gamepadia piti hyödyntää).

Käsitykseni mukaan Breath of the Wild saattaa toimia Wii U:lla jopa paremmin kuin Switchillä docked-moodissa. Lisäksi Wii U:lla ilmeisesti asiaan pystyy vaikuttamaan asentamalla pelin Wii U:n sisäiseen tallennustilaan tai korkealaatuiselle USB-levylle (ei esim. USB-tikulle) ja pelaamalla Pro-ohjaimella Gamepadin sijaan. Switchillä ruudunpäivitys on mitä on, ja siihen päälle kaikki muut Switchin ongelmat.

Homman voi myös nähdä niin, että kyseessä kuitenkin on alunperin Wii U:lle tehty peli, josta Nintendo valitettavasti vaikuttaa tehneen hitusen geneerisemmän (viitaten esim. siihen, ettei Wii U Gamepadia hyödynnetä, vaikka käsittääkseni pelissä on elementtejä, josta selvästi näkee, että alunperin Gamepadia piti hyödyntää).

Minä ja Nintendon kehittäjät olemme yksiselitteisesti samaa mieltä: Breath of the Wild on parempi peli ilman Gamepad-ominaisuuksia.

Vaikka pääosin olenkin käsikonsolina pelannut, niin mitä dockissa käynyt kylissä jne, niin en mä ole kyllä pelaamiseen vaikuttavaa droppailua huomannut kertaakaan. Esim AC sarjan Ranska oli sitä tasoa, ettei voinut pelata. Tässä en ole kiinnittänyt edes huomiota moiseen.

Käsitykseni mukaan Breath of the Wild saattaa toimia Wii U:lla jopa paremmin kuin Switchillä docked-moodissa. Lisäksi Wii U:lla ilmeisesti asiaan pystyy vaikuttamaan asentamalla pelin Wii U:n sisäiseen tallennustilaan tai korkealaatuiselle USB-levylle (ei esim. USB-tikulle) ja pelaamalla Pro-ohjaimella Gamepadin sijaan. Switchillä ruudunpäivitys on mitä on, ja siihen päälle kaikki muut Switchin ongelmat.

Minä ja Nintendon kehittäjät olemme yksiselitteisesti samaa mieltä: Breath of the Wild on parempi peli ilman Gamepad-ominaisuuksia.

Ei kannata heittää ihan hatusta näitä hommia kumminkaan. :) Molemmat versiot pyörii testien perusteella kutakuinkin samalla tavalla. Siellä missä Switch nykii, WiiU versio ei ja toisinpäin. Ja tuo ongelmahan on muutenkin mielenkiintoinen siinä, että sama alue saattaa jollakin kerralla tiputtaa ruudunpäivitystä ja jollain kerralla olla täysin tasainen. Pro ohjaimen käyttöön GamePadin sijasta ei taas ole mitään todellista näyttöä missään enkä kyllä itsekään usko siihen hetkeäkään. :)

Tässä Digital Foundryn testi aiheesta:
https://www.youtube.com/watch?v=9yFON2UON3k

Melko hauskaa että puhut kaikkien Nintendon kehittäjien suulla ikäänkuin faktana, mitä se ei suinkaan ole.

Vaikka pääosin olenkin käsikonsolina pelannut, niin mitä dockissa käynyt kylissä jne, niin en mä ole kyllä pelaamiseen vaikuttavaa droppailua huomannut kertaakaan. Esim AC sarjan Ranska oli sitä tasoa, ettei voinut pelata. Tässä en ole kiinnittänyt edes huomiota moiseen.

En ole minäkään huomannut mitään diashowta, vaikka olen pelannut ehkä 30% ajasta konsolin ollessa dockissa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Melko hauskaa että puhut kaikkien Nintendon kehittäjien suulla ikäänkuin faktana, mitä se ei suinkaan ole.

Hymähdin samalle asialle. Eiköhän todellinen syy tuon gamepadin ominaisuuksien pois jättämiseen ole ollut se, että halutaan antaa tismalleen sama kokemus molemmilla alustoilla. :) Ainakin Wind Wakerissä padin ominaisuudet oli todella hyviä ja käteviä karttoineen, esineiden vaihtoineen jne. Samanlaiset edut olisi saatu tässäkin.

Tuota Wii U -version GamePad- vs. Pro-ohjain -asiaa en kyllä lähde heti allekirjoittamaan. Itse olen pelannut nimenomaan GamePadilla, eikä freimejä tipu häiritsevästi. Mystillinen asia tämä.

Eiköhän todellinen syy tuon gamepadin ominaisuuksien pois jättämiseen ole ollut se, että halutaan antaa tismalleen sama kokemus molemmilla alustoilla. :)

Kuulostaisi kovin loogilliselta.

Oliko molemmissa sama resoluutio? Molemmat 900P?

WiiU:lla 720p ja Switchillä 900p. Spekuloivat, että jos Switchillä olisi tuo sama 720p niin ruudunpäivitys olisi lukittu 30fps niinku se on tällä hetkellä handheld modessa pelattuna. Itse toivon, että Nintendo tekisi päivityksen, jolla voisi valita resoluutioksi 720p mutta tätä tuskin tulee tapahtumaan. :)

Tuossa aikaisemmin oli linkkiä ja lainausta asiasta. Jos sinulla on jotain muuta tuoretta Nintendon kehittäjien sanomaa, niin laita toki linkkiä.

Mikäs aiempi zelda on muuten lähimpänä BotW:n tunnelmaa? Multa löytyy ocarina of time ja windwaker gamecubelle ja twilight pricess ja skyward sword Wiille.

Mikäs aiempi zelda on muuten lähimpänä BotW:n tunnelmaa? Multa löytyy ocarina of time ja windwaker gamecubelle ja twilight pricess ja skyward sword Wiille.

Kyllä tuossa on sellaista "jatkoa Skyward Swordin konsepteille"-fiilistä, mutta toki paljon laajemmalla maailmalla. Twilight Princessiin on monia suoria ja epäsuoria viittauksia ja BotWin Hyrule tuntuu eniten ehkä juuri Twilight Princessin Hyrulen jatkolta. Sitten Ocarina of Time on siellä taustalla, ja erinäisiin muihin Zelda-peleihin löytyy myös enemmän tai vähemmän suoria viittauksia. Selvimmät yhtymäkohdat kuitenkin siis Skyward Sword ja Twilight Princess.

Tuossa aikaisemmin oli linkkiä ja lainausta asiasta. Jos sinulla on jotain muuta tuoretta Nintendon kehittäjien sanomaa, niin laita toki linkkiä.

Se linkki kertoo vain mitä ohjaaja Fujibayashi on medialle kertonut. Ei sitä että sinä ja "Nintendon kehittäjät" olette "yksiselitteisesti samaa mieltä".

Noin yleisesti ottaen, nieletkö sinä, Mahewcoro, usein pureskelematta kaiken mitä eri firmojen johtoportaat tai heidän äänitorvensa julkisuuteen esittävät? Voisiko olla, että etenkin pörssiyhtiöillä on tapana lausunnoissa peitellä tai jätettää kertomatta joskus jotain, yleensä kaupallisista syistä johtuen. Itselleni muistuu mieleen esimerkiks Satoru Iwatan "emme lähde mobiilipelimarkkinoille"-lausunnot.

Ettei tässä olisi pienintäkään mahdollisuutta, että Fujibayashin lausunto peittää oikeasti sen, että todellisuudessa peleistä vain haluttiin mahdollisimman samanlaiset - otten huomioon että Gamepadin erityisominaisuuksia ei käytetty, kuten ei myöskään esim. Switchin HD rumblea.

Ylös Bottom