Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Sen hyppynapinhan saa vaihdettua asetuksista?

Se vain vaihtaa sen paikkaa juoksunapin kanssa, eli ei poista ongelmaa ollenkaan, oikeastaan pahentaa sitä. Juoksu- ja hyppynappi ovat yhä vastakkaisilla puolilla sellaisella tavalla, mihin ainakaan perinteisellä pädiotteella ei mitenkään yllä. Ja juoksunappia tarvitsee kuitenkin niin paljon useammin, että mieluummin se sitten on oletuspaikallaan.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Juu en ota. Eksyn kartankin kanssa ja ilman juoksisin turhautuneena ympyrää tai etenisin reunoja myöten. Taidan muutenkin keskittyä näin ekalla kerralla tarinaan. Reissussa tulee ihan tarpeeksi kaikkea jännää vastaan ilman haahuilua. Tyylinsä kullakin.

Ymmärrän hyvin kyllä tuonkin. Ite kun sen minikartan ja muut roippeet pois näkyvistä, niin lopetin melkeinpä kokonaan myös kartan tiirailun sen omasta valikosta. Lopputuloksena on nyt kymmenisen tuntia seikkailua ja suhteellisen vähän tarinakoukeroita. Sen verta paljon mielenkiintoisia asioita ja henkilöitä on tullut vastaan matkan varrella.

Sen hyppynapinhan saa vaihdettua asetuksista?

Tämä on muuten hyvä asia. Itselle ainakin tuntuu loogiselta pitää hyppy- ja hyökkäysnappeja ns. vierekkäin.

Ja resepteistä: en tiennyt, että niissä voi epäonnistua. Itse olen tuikannut pataan aina jonnin sortin lihaa ja mukaan kaiken maailman muuta mausterompetta, niin hyvä on tullut. Kyllä niitä selviää matkan varrella reilusti lisää, ei huolta.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Joo kyllä Mullakin aina on tullut 2-2,5 sydämen kokkailuja, mutta kuvake on epämääräinen sumennettu kasa ja siinä lukee, että haisee pahalta jne. Ne on tullut viidellä aineksella. Nyt tuo omeletti tuli kolmella aineksella ja kolmen sydämen ateria.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Oisko kellään antaa vinkkejä, että mistä löytää karttoja. Mulla on ainoastaan se alun alue kartoitettu, muuten pimeyttä vain. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Oisko kellään antaa vinkkejä, että mistä löytää karttoja. Mulla on ainoastaan se alun alue kartoitettu, muuten pimeyttä vain. :)

Kiipeilet semmosiin torniin (en muista nimeä) millanen oli siinä ensimmäiselläkin alueella. Jokaisella alueella on yksi tällainen. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Kiipeilet semmosiin torniin (en muista nimeä) millanen oli siinä ensimmäiselläkin alueella. Jokaisella alueella on yksi tällainen. :)

Ai ne tulee noin
vähän Ubisoft meininkiä. [emoji23]
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Kyllä.. Olisin itse toivonut mielummin perinteisempiä karttoja, joita voi ostaa tai löytää.

Itellä ei oo semmosta hirveetä vihaa koskaan ollu noita ubisoftin ideoita kohtaan vaan itseasiassa aina pitäny noista torneista niissä. Mut siitähän tuo on suoraan melkeen.

Offtopicina on kyllä vähän ikävä, että nämä spoilerit näkyy tuolta etusivulta suoraan. :/
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Kyllä minäkin noista olen niissä tykännyt, mutta ei se oikein Zeldaan uppoa. Pääasia et tiedän nyt miten noita saa auki. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Kyllä.. Olisin itse toivonut mielummin perinteisempiä karttoja, joita voi ostaa tai löytää.
Mulle kelpaa et karttoja ei tartte erikseen metsästää. Torniin kiipeäminen on muutenkin hyödyllistä ja kun alueet on laajoja, niin hyvä näin.
Pelitallennukset ovat vihdoin nykyaikaisia. Pääsee aloittamaan tismalleen siitä mihin lopetti.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Offtopicina on kyllä vähän ikävä, että nämä spoilerit näkyy tuolta etusivulta suoraan. :/
Onhan se, mutta valitettavasti ei olla keksitty ratkaisua ongelman kieltämiseksi.
 
Jäin ihastelemaan ukonilmaa ja aina salama iski ja kuolin:
16f547fae0761aeac17190e9da7665b4.jpg


Kunnes tajusin, että
Mulla oli heinähanko aseena, eli pystyssä selässä. Eli kaikki metalliset aseet imee salaman, joten täytyi vaihtaa soihtu aseeksi
Itseasiassa se vilkkuu aseen kohdalla, jos se on huono ukonilmalla:
d1307c2b8e0b92a2aa2eaa143dfbc8b7.jpg
ja sit pääsin ihastelemaan salamointia
ee49eb76226768d7b0e65d5fa2b8c050.jpg
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Auttakaas tyhmää taas..

Olen Kakariko Villagessa ja teen sivutehtävää, jossa pitää
kerätä sille äijälle kymmenen kadonnutta kukkoa..no nyt mulla on kaksi niistä jo pienten kämmien seuraksena luumutarhassa. Tarhan vieressä vahtii äijä ja jos menen aidan sisälle, se hätistää mut pois. Eli millä saan kukot sieltä veks [emoji23][emoji23]
335ff3fa36be350869c9c86db59b13c5.jpg

[emoji23][emoji23][emoji23]
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Auttakaas tyhmää taas..

Olen Kakariko Villagessa ja teen sivutehtävää, jossa pitää
kerätä sille äijälle kymmenen kadonnutta kukkoa..no nyt mulla on kaksi niistä jo pienten kämmien seuraksena luumutarhassa. Tarhan vieressä vahtii äijä ja jos menen aidan sisälle, se hätistää mut pois. Eli millä saan kukot sieltä veks [emoji23][emoji23]
335ff3fa36be350869c9c86db59b13c5.jpg

[emoji23][emoji23][emoji23]
Yön selkään..
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Joo kyllä Mullakin aina on tullut 2-2,5 sydämen kokkailuja, mutta kuvake on epämääräinen sumennettu kasa ja siinä lukee, että haisee pahalta jne. Ne on tullut viidellä aineksella. Nyt tuo omeletti tuli kolmella aineksella ja kolmen sydämen ateria.

Minä en ole saanut aikaan yhtään mustaa mönjää. Pelkästään niin paljon ruokaa, että Link vältti hypotermiankin mussuttamalla tolkuttomat kasat eväitä. :D

Nyt kun pelitunteja on muutama lisää kertynyt (Wii U:n Daily Login mukaan pian 7 tuntia), niin peli on kääntynyt ehkä vähän turhankin paljon vanhoihin Zelda-perinteisiin. Arkkujen aukomiset, tietyt tarinan suuntaviivat ja vanhemmista peleistä tutut elementit ovat vähentäneet fiilistä, että tässä olisi nyt aivan tuore ja ennennäkemätön tulkinta Zelda-sarjasta. Arvostelijoiden hypeä ei tässä valossa voi oikein ymmärtää, ja olisin toivonut että siitä Zelda-perinteestä ja tietyistä elementeistä olisi tehty vielä rohkeampia irtiottoja. Paljon hyviä ideoita toki, ja kyllä tämä näyttää menevän Zelda-sarjan parhaimmiston puolelle, mutta ei kuitenkaan siihen terävimpään kärkeen.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Joo huomasin ja toisen sain, toinen olikin kadonnut ja sitä ei ole enää missään...se olisi viimeinen. :/

Se meni sitten bugin piikkiin. Ei sitä löytynyt 2h metsästyksellä mistään. Kunnes tajusin sammuttaa pelin ja ladata uusiksi. Kaikki resetoitui (kaadetut puut jne muukin) ja tämä pirun viimeinen
kukko
oli siellä missä pitikin..
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

BotW genressään lähes täydellinen peli. Olen pelannut varmaankin about 15 tuntia (näkeekö sen jostain?) ja tässä vaiheessa voi jo sanoa että kyseessä on paras open world -peli mitä olen pelannut , RDR jää nyt kakkoseksi. Paitsi että tässä on valtava ja erittäin mielenkiintoinen avoin maailma, on Zeldamaisuus saatu jotenkin säilytettyä mukana - hatunnoston arvoinen suoritus, joka viimeistään nostaa pelin omalle jalustalleen.

Juonta olen seurannut hieman, mutta pääasiassa tehnyt sivutehtäviä, jotka ovat olleet hauskoja ja mielekkäitä. Lisäksi olen metsästänyt shrineja, kaikkea mahdollista loottia ja haahuillut muuten vaan ihastelemassa paikkoja ja samalla löytämässä kaikkea kivaa tekemistä. Peli on täynnä suoranaisia neronleimauksia, kuten em. shrinet, jotka erottavat BotW:n edukseen muista yrittäjistä. Ja niitä on paljon, isoja perinteisiä dungeoneja en ole vielä edes ehtinyt kokeilemaan.

Kerrankin kokkailu on mielekästä, eikä reseptejä tarvitse luntata netistä. Senkun heittää maalaisjärjellä pataan eri aineksia, niin sieltä tulee takuuvarmasti hyödyllistä syötävää. Miten se on saatukin niin helpoksi? Hevostelu on hauskaa, kun ne aluksi eivät suostu juuri tottelemaan, mutta ajan kanssa sitten homma lähtee rullaamaan. Taistelu on ajoittain hankalaa, mutt palkitsevaa. Suinpäin keskellä vihollisryhmää juostessa ei saa muuta aikaan kuin game over -ruudun. On erittäin hauskaa kiivetä vihollisleirin läheiselle vuorelle ja liitää ilmoja pitkin leirin korkeimmalle kohdalle ja sieltä käsin tiputtaa vihut yksi kerrallaan.

Ja ne pikkujutut! Sade liukastuttaa vuoren seinämät kun yrität kiipeillä. Yllätetyt viholliset lähtevät hädissään etsimään asettaan, jonka olet hetkeä aiemmin varastanut puun juurelta. Kiertävä kauppias törmää vahingossa sinuun kun kuljette eri suuntaan avoimesta ovesta - ja pyllähtää kumoon. Peli on täynnä pikkujuttuja jotka saavat hymyn huulille, koska niistä näkee millä sydämellä ja pieteetillä peli on tehty.

Sillä todellakin, tässä pelissä on suurempi sydän kuin missään pelissä pitkään, pitkään aikaan. Se on hyväntahtoinen, erittäin antoisa eikä pidä pelaajaa kädestä. Se luo hämmentävän hyvän immersion maailmasta, jota haluaa tutkia tukimasta päästyäänkin. Netti on täynnä yltiöpositiivisia arvioita pelistä, eikä turhaan. BotW yhdistää vanhojen Zeldojen parhaat puolet täysin uuteen kuosiin, ja lopputuloksena on heittämällä täyden kympin peli, joka tullaan muistamaan ALTTP:n ja OoT:n rinnalla todellisena klassikkona.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Olen pelannut varmaankin about 15 tuntia (näkeekö sen jostain?)

Kuten tuossa mainitsin, niin Wii U:lla näkee Daily Logista. Pelin sisältä ei taida nähdä mistään, ei edes tallennusta valitessa.

Tuossa pelatessa väistämättä vähän arvailee, mitkä ominaisuudet on alunperin kenties suunniteltu Gamepadille, ja sitten viisaasti sovitettu ilman Gamepadia käytettäviksi. Voi kuvitella, että scopea käyttäessä olisi pitänyt nostaa Gamepad ylös, ja sen kautta tiirailla. Ja
Shrine Locator
olisi varmaan toiminut niin, että Gamepad alkaa piippaamaan käsissä, kunnes on
löytänyt shrinen
tai vaan laittanut koko ominaisuuden pois päältä. :D
 
Ylös Bottom