Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Käytät vanhentunutta selainta. Kyseinen selain ei pakosti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Näin minäkin kuvittelisin, en ole vain testannut. USA ja Japani tili toki löytyy pelien/demojen vuoksi, kun osaa ei euro eshopissa ole. Täytynee koittaa.
Voisi nimittäin pelata eri taktiikalla. Viimeksi avasin juosten kaikki alueet ja sit lähdin sieltä täältä tekemään tehtäviä. Nyt haluaisin mennä alue kerrallaan.
Näin minäkin kuvittelisin, en ole vain testannut. USA ja Japani tili toki löytyy pelien/demojen vuoksi, kun osaa ei euro eshopissa ole. Täytynee koittaa.
Voisi nimittäin pelata eri taktiikalla. Viimeksi avasin juosten kaikki alueet ja sit lähdin sieltä täältä tekemään tehtäviä. Nyt haluaisin mennä alue kerrallaan.
meillä on pojilla omat profiilit switchissä ja esim. Zelda käynnistäessä kysyy kuka pelaa. Jokaisella oma save.
Ja toimii tosi hyvin noin ylipäätään eri profiilit, en vieläkään ole päässyt kärryille miten ne ps4 profiilit pitäisi toimia. Käytetään ps4 puolella vaan yhtä profiilia kun se on niin hankalaa, esim. Käyttörajoitusten vuoksi.
Jahas eka bugi tuli vastaan ja alkoi hieman kyllä vituttaa.
Menin päivittämään ancient armorin jalat kolmos tasolle ja keiju kyllä otti materiaalit, mutta ei se mitään päivittänytkään.
Ei siinä muuten mitään, mutta nuo vaatii viisi ancient corea ja tänäänkin tapoin kuusi tai seitsemän guardiania ja sain yhden sellaisen.
Tietenkin huomasin tuon vasta liian myöhään ja kaikki autosavet on tuon tapahtuman jälkeen ja manuaalinen save n.1.5 tunnin päässä.
Tarkistin myös tuosta tallennuksesta, että nuo todellakin oli kakkos tasolla ennen päivitystä ja olihan ne.
Itsellä viimeisimmästä Zeldan peluusta on kerennyt vierähtää jo lähemmäs 15 vuotta, taisi olla SNES alla kun viimeksi olen yhtä tohkeissani Zeldaa hakannut, siis peliä en prinsessaa. Tämä on johtunut ihan puhtaasti Nintendojen puutteesta, mutta Linkin seikkailuja on tullut seurailtua YouTuben ja twitchin kautta vuosien saatossa.
Nyt on n. parikymmentä tuntia Zeldaa takana ja kyllähän tämä on kerrassaan erinomainen peli, kaikesta huokuu viimeistely ja huolellisuus, lisäksi bugit loistaa poissaolollaan. Viimeistelystä kertoo jotain jo se, että kallioiden järjettömästä määrästä huolimatta kaikki kukkulat on suunniteltu siten, että jo parin stamina vesselin jälkeen pystyt ilman lisäliemiä valloittamaan erittäin suuriakin vuoria jos kapuamiskohdan valitsee oikein. Ratsuja löytyy aina hevosista aavikkomursuihin, kalliot on liukkaita sateella, nurmikko syttyy palamaan tulella leikkiessä ja palamisesta nousevaa savua voi käyttää boostina liitämiseen, salama iskee ukkosella armotta jos sattuu olemaan metallia päällä jne, jne. Pakkohan tälläisestä pelistä on tykätä. Okei myönnettäköön, että lagittelua havaittu paikoitellen, eniten Kakariko kylässä.
Peli todella antaa pelaajalle vapaat kädet etenemisen ja paikkojen suhteen ja omiin tottumuksiin nähden paikoitellen jopa liian vapaat ja toisinaan ainakin tällänen kokemattomampi zeldan pelaaja kaipaisi vähän lisävinkkejä tehtävän suoritukseen tai neuvoja minne mennä, nyt tuppaa löytämään itsensä turhan usein seikkailemasta alueelta, jossa ei kestä puolikasta osumaa ja kuolema noutaa hyvin nopeasti.
Mielestäni pelin suurin heikkous löytyy pelin juonesta tai sen toteutustavasta. Pelin juoni tuntuu koostuvan vain kahdesta main questistä, joista toisen pelkää loppuvan liian aikaisin ja toisen kohdalla pelkää, että se ei lopu koskaan.
Olen tunnollisesti koittanut suorittaa captured memories main questiä, mutta koko tehtävästä tuntuu puuttuvan se porkkana, joka saisi innostumaan tehtävän suorittamisesta ja liian usein löydänkin itseni seikkailemasta aivan toisaalta. Voi toki olla, että suoritan tehtävää väärin, mutta en ole keksinyt vielä muuta keinoa löytää kuvauspaikalle kuin pensselisedän ympäripyöreiden neuvojen perusteella. Kuvauspaikan löytäminen on ollut paikoitellen aika puuduttavaa ja vaikeaa, varsinkin kun se muistorinkula tulee esiin vasta kun seisot metrin päässä tismalleen oikeasta kohdasta. Palkinnoksi toivoisi saavan vaikka kunnon miekan, tai edes jotain muuta kun turhanpäiväisen videopätkän, josta ei saa muuta irti kuin sen, että Link ei ole kauhean puheliasta sorttia.
Sivutehtäviä olen joitain suorittanut ja näyttäisivät olevan perinteistä paikasta toiseen juoksua: mene, kerää, palaa, toista x 100.
Mutta hauskuutta on kyllä silti riittänyt. Olen pääasiassa tutkinut vain valtavaa monipuolista ja -ulotteista maailmaa, juossut ympäriinsä pitkin maita ja mantuja, sekä valloittanut suuria kukkuloita pyhäköitä (shrine) ja aarteita etsien. Nuo Shrinet on ehdottamasti itsellä se pelin koukuttavin juttu, jonka takia tulee pelin pariin palattua, tai no palaamisesta vähän aikaista puhua kun eka pitäisi saada konsoli suljettua. Joka tapauksessa shrinet tuovat hyvin vaihtelua ja haastetta, noissa puzzleissa saa välillä ihan tosissaan miettiä.
Ehkä tuo aiemmin mainitsemani mainquest tuntuu vaan niin puuduttavalta sen takia, että arkena on niin vähän aikaa pelata, ettei malta käyttää koko hetkeä yhden paikan etsimiseen kun voi samassa ajassa tehdä kaikkea paljon palkitsevampaakin
Aseiden hajoaminen turhautti alussa kun yhteen peikkoon meni helposti kolmekin asetta, mutta nyt kun alkanut löytymään vähän kestävämpiä aseita niin oppinut tykkäämään tuostakin piirteestä ja nyt aseita tuleekin heivattua jo hyvissä ajoin ennen rikkoutumista. Aseita, jouskareita ja kilpiä on myös kiitettävä määrä erilaisia, joka piristää taisteluita, vihollistyyppejä kun tuntuu olevan vain paria eri sorttia maankolkasta riippumatta.
Pakko vielä loppuun sanoa, että pelin ukkonen ja salamointi on kyllä todella upeannäköisesti toteutettu ja sitä jaksaa ihastella.
Tuli pidettyä vajaa kuukauden tauko Zeldasta, kun oli kiireitä ja vähäiset pelihetket meni Mario Kartin parissa, niin kylläpä taas maistuu Zelda.
Divine Beastit ole tehnyt, ja 63 Shrineä tullut vastaan. Muutamia alueita on vielä avaamatta kartasta kokonaan, ja ei mitään kiirettä Ganonin kanssa. Ajattelin jos seuraavaksi ottaisi ekan kerran Lynelin kanssa matsia. Jostain luin että punainen olisi niistä helpoin, vai?
Onko muuten jotainhyviä paikkoja missä olisi hellpo treenata väistöjä ja vastaiskuja?
Mennyt aika lotolla tähän asti, ehkä 1/5 vastaiskuista onnistuu. Jos senkään vertaa
Nyt on peli "läpi". Lopputekstit kun rullasi niin kellossa oli n.115 tuntia. 107 shrinea, 250 korok siementä ja 64 sivutehtävää.
Tarkoitus olisi tehdä vielä loput sivutehtävät ja shrinet, mutta kummasti motivaatio loppui ainakin tältä päivältä lopun jälkeen.
Johtuu varmasti ainakin osittain siitä, että loput shrinet saa metsästää jo kartan kanssa kun ei ole mitään tietoa missä ne on.
Vasta 100 tunnin paikkeilla tuli viimeiseksi jättämäni kameli divine beast hoideltua ja siltä saadun kyvyn ja parempien varusteiden avulla saan viimeinkin sujuvammin valkoiset ja hopeiset lynelit hengiltä.
Koska en meinaa mitenkään onnistua flurry rushin tekemisessä niin vasta lopussa alkoi tulemaan jonkinlainen overpowered tunne ja 100 tunnin jälkeen se on kyllä jo ihan ansaittua.
Alusta loppuun oli erittäin kivaa tutkia maailmaa eikä homma tuntunut missään vaiheessa tylsältä. Vielä lopussakin peli pääsi yllättämään Hyrulen linnan koolla.
En ollut käynyt siellä ollenkaan ennen loppua ja sehän oli kohtuu iso kompleksi ja pari tuntia sitä tuli koluttua läpi.
Aluski tuntui, että shrinet oli liian helppoja ratkaista ja osassa on vain pelkkä arkku sisällä, mutta nyt kun miettii niin ehkä nuo olisi alkaneet kyllästyttämään jos jokaisessa olisi ihan kunnon ajattelua vaativa puzzle.
Toki sellaisia isompia montaa eri kikkaa yhdistelevää shrinea olisi voinut olla vaikka 10-20. Nyt niitä ei ollut yhtään.
Gyroa käyttävistä shrineista tykkäsin paljon ja niitä olisi voinut olla enemmänkin. En tiedä miksi monilla tuntuu noiden kanssa olevan ongelmia.
Oma veikkaus, että pelaajat pitää switchia/gamepadia naaman edessä pystyssä ja silloin nuo ei toimikaan vaan sen laitteen täytyy olla vaakatasossa niin esim se sokkelo toimii kuin ajatus.
Mukavana yllärinä noinkin "pienellä" määrällä korok siemenia sai ase inventaarion maksimiin ja muutaman slotin kilville ja jouskareille. Aina kun jossain tuollaisen näki niin oli pakko mennä ottamaan talteen ja nekään ei alkaneet kyllästyttämään vaikka samaa muutamaa kaavaa toistavatkin.
Tarina oli ihan perus zelda huttua. Ei paska, mutta ei mikään hyväkään. Kunhan on siellä taustalla ja pelin oikea tähti on iso ja tutkimaan houkutteleva maailma.
Seikkailua aloiteltu ja ekaa kertaa sitten Witcherin openworld-peli herättää kiinnostuksen. Esimerkiksi Horizon Zero Dawn ei säväyttänyt juuri yhtään, toisin kuin tämä.
Mutta tuo ulkoasu. Miksihän Wii U -versio näyttää noin sahalaitaiselta ja huonolta? Youtube-videoissa peli näyttää skarpimmalta. Wii U:n asetuksista valittu 1080p, voinko vaikuttaa ulkoasuun mitenkään muuten? Käytössä 65" 4K ruutu.
^ Se syy on sun telkkarissa.
Varsin sahalaitainen 720p peli kun lyödään tuon kokoiselle 4k ruudulle niin eihän se kovin hyvältä voi näyttää.
Mulla on vain 32" 1080p telkkari ja silläkin kesti hetki jos toinenkin tottua.
Itselläkin siis WiiU versio.
Niin ja värithän siinä on tosi haaleat ja jo pelkästään niiden säätäminen saa pelin näyttämään paremmalta vaikka sahalaitoihin ei vaikutakaan.
Seikkailua aloiteltu ja ekaa kertaa sitten Witcherin openworld-peli herättää kiinnostuksen. Esimerkiksi Horizon Zero Dawn ei säväyttänyt juuri yhtään, toisin kuin tämä.
Mutta tuo ulkoasu. Miksihän Wii U -versio näyttää noin sahalaitaiselta ja huonolta? Youtube-videoissa peli näyttää skarpimmalta. Wii U:n asetuksista valittu 1080p, voinko vaikuttaa ulkoasuun mitenkään muuten? Käytössä 65" 4K ruutu.
Kuten ylhäällä todettiin, niin syypää lienee ruutusi. Moni ajattelee ison ruudun maksimiresolla olevan yhtä juhlaa, mutta siinä unohdetaan, että suurin osa katsottavasta matskusta on edelleen alemmalla resolla ja huonommalla laadulla, jolloin 4K:sta alaspäin tehtävä skaalaus sekä ruudun koko tekevät kuvasta kuraa enemmän tai vähemmän lähentelevää. Omalta 55" Full HD -ruudulta Wii U -versio näyttää hyvältä.
Toki voit yrittää säätää ruutusi kuva-asetuksia. Yleensähän sitä neuvotaan muun muassa kytkemään kaikki kuvanparannuspiirit pois (niin hassulta kuin se kuulostaakin) ja varmasti kuvan terävyyskin kannattaa laittaa nollaan tai mahd. pienelle.
Tämä kävi itselläkin mielessä. No, kylläpä tuohon äkkiä tottuu.
Pakko kyllä hehkuttaa, vähän skeptinen olin luettuani ylistyssanoja tästä. En ole varsinainen Zelda-fani, mutta Ocarina of Timesta on todella lämpimiä muistoja, olihan se aikansa mestariteos ja on toki edelleen.
Tässä tulee jotenkin hieman samoja fiboja, jotenkin vastaavanlainen tunnelma on onnistuttu vangitsemaan. Ja kuten monessa paikkaa sanottu, tässä vaan kaiken loogisen voi tehdä. Oli esim. kiva kun rotkon yli pääsi kaatamalla puun sillaksi.
Kyllä tässä on sitä aitoa pelaamisen iloa puhtaimmassa muodossaan mitä valitettavan harva peli nykyään tarjoaa.
Eilen tuli valloitettua viimeinenkin shrine, saatiinpahan sekin urakka loppuun
Pääsin lopulta tuohon väistämisen perus principleen kiinni ja tänään olikin tiukempaakin tiukemmat skabat kaverin kanssa, pelin nimi oli 'Lynels hunt', tarkoituksena oli tappaa kaikki 18 Lyneliä (linnan kaksi yksilöä jätettiin rauhaan) ja jokaisesta tapetusta tuli ottaa screenshot juuri tapon jälkeen ja kertaalleen tapettua ei lasketa. Kylläpä muuten riitti lystiä, oma taktiikka oli
väistön kautta hyökkäys ja nuoli otsaan kun hakataan tannerta, kaverin taktiikka taas oli pompata korkeuksiin ja tappaa ilmasta käsin
Vein lopulta tiukan väännön statseilla 18-6 (tapot- omat kuolemat).
Jospa sitä seuraavaksi sitten jaksaisi etsiä ne muistot...
Onko muuten jotainhyviä paikkoja missä olisi hellpo treenata väistöjä ja vastaiskuja?
Mennyt aika lotolla tähän asti, ehkä 1/5 vastaiskuista onnistuu. Jos senkään vertaa
Suosittelen shrinejen guardianeita vastaan, ne on niin tökeröjä ja toistaa samaa kaavas koko ajan, että helppo reenata.
Helpoin reenata guardiania vastaan, jolla on keihäs, sen hyökkäyksen näkee 5s ennen iskun tulemista ja se iskee aina eteenpäin ja ase on niin paska, että tuskin tappaa edes osuessaan.
Tärkeintä on mennä tarpeeksi lähelle, käytännössä kiinni saakka. Oikea ajoitus vaatii sadasosan myöhästymisen eli vastustajan iskun pitää lähteä ennen väistön alkamista, lisäksi pitää väistää oikeaan suuntaan (eteenpäin tökkäystä sivulle, sivu huitaisua taaksepäin jne.). Itellä ongelma oli pitkään, että ennakoin liikaa ja sitäkin suurempi ongelma oli että seisoin liian kaukana. Sitten kun homman oppii niin järjestelmä antaa aika paljonkin anteeksi, vastustajan isku saa osua, kunhan ei mene lävitse saakka, ja jos tässä välissä kerkeää hypätä niin osuma vaihtuu vielä onnistuneeksi väistöksi.
Liian aikaisin jos väistää niin isompia örmyjä vastaan tulee pataan (Lynelin 87 nuijalla lähtee toisinaan henki kerrasta, vaikka olisi täydet sydämet), mutta kun oppii väistämään niin Lynelin tyypillä (värillä) ei ole mitään väliä ja mitään DB taitoja ei tartte avuksi
75h mittarissa ja vahingossa päädyin lopputaisteluun kun linnassa seikkailin.
86 shrineä tehtynä. On kyllä huikea peli ja sopiva vaikeustaso tälläiselle random pelaajalle.
Olipa isot alueet tutkimatta. Aika siist tuo polku tuossa dlc:ssä, kun näkee alusta asti missä on mennyt ja voi kelata edes takas. Näkee miten seikkailu eteni.
Täytyy viikonloppuna tutustua muutoin tuohon, ainakin korok maski saatava heti alkuun.
Pitää DLC:tä testata kyllä, mutta vähän huolettaa miten saa raavittua kasaan 3,7 gigaa vapaata tilaa Wii U:n kovalevylle. Aika hurja tilasyöppö tuo nääs on.
Pitää DLC:tä testata kyllä, mutta vähän huolettaa miten saa raavittua kasaan 3,7 gigaa vapaata tilaa Wii U:n kovalevylle. Aika hurja tilasyöppö tuo nääs on.
Toi dlc:kö? Ei se Switchillä ainakaan niin paljoa voi viedä, kun latautui muutamassa minuutissa.
Edit: mikä tässä on taustalla...
On Switch, the Breath of the Wild Master Trials DLC takes up only 456 MB. On Wii U, however, the DLC pack weighs in at 3.7 GB.