Itsellä oli tosi meh fiilikset pelistä ennakkomatskujen kautta. Jotenkin ei napannut ajatus pelata Zeldalla ja vielä vähemmän että pelissä ei ole perinteistä combattia, vaan summonoidaan erinäisiä objekteja ja vihollisia. Nähty materiaali ei vaikuttanut Zelda-sarjan peliltä kaavoihinsa kangistuneelle puristi-jäärälle.
Peli tuli kuitenkin hankittua julkaisupäivänä ihan vaan sen takia koska noh... se on Zelda-peli ja niin kuuluu tehdä
Iltaan asti se möllötti olohuoneen sohvapöydällä korkkaamattomana ja aattelin jopa että taidan vain siirtää pelin aloittamisen hamaan tulevaisuuteen.
Otin pelin kuitenkin peluuseen ja sehän onkin ihan loistava. Todella innovatiivinen ja kekseliäs.
Taistelusysteemi toimii hyvin ja on nimenomaan vain kivaa vaihtelua siihen jo monesti nähtyyn kaavaan. Pelkäsin että taistelu olisi liian passiivista, mutta tosi monet vihollis echot toimivat kuin perinteiset loitsut, jossa pelaaja lähettää vihollisia kohti erilaisia projektileja. Välillä on hauska myös summonoida pieni armeija vihollisia ja vain tarkkailla taistelua sivusta. Echo systeemi antaa pelaajalle mahdollisuuden lähestyä taisteluita ja pulmia usealta eri kantilta.
Joskus keksimäni ratkaisu pulmaan on söheltämisen seurauksena ollut niin outo ja mietin että mitenhän tämä olisi "pitänyt" ratkaista. Se kuitenkin tekee ratkaisujen kehittämisestä hauskaa. Kaikkiin tilanteisiin ei ole aina vain sitä yhtä oikeaa itemiä, jolla homma ratkeaa.
BOTW ja TOTK peleistä tuodut mekaniikat perinteiseen topdown Zeldaan toimivat myös todella hyvin. Pelissä on mm. paljon erilaisia sidequestejä ja smoothieiden tekeminen on hauska lite-versio aiempien pelien kokkailusta. Itse pelimaailma on juuri sopivan kokoinen ja ihan täynnä tekemistä. Sitä myös pääsee alusta asti koluamaan lähes täysin vapaasti, kuten "isoveli" peleissäkin.
Iso miinus tulee ruudunpäivityksestä joka etenkin overworldissa pomppii ihan rikollisen paljon. Peli käytännössä hyppii kokoajan ees taas 60fps ja 30fps välillä, joka on melko rasittavaa. Omaa peli-iloa se ei pilaa, mutta voin ymmärtää että joiltakin se katkaisee kamelilta selän.
Ei voi kun ihmetellä miksi tälläiseen ratkaisuun on päädytty. Jos peli olisi lukittu 30fps, niin kokemus olisi varmasti kautta linjan ehyempi. Pelin luolastot kuitenkin pyörivät pääsääntöisesti ongelmitta 60fps, joka on sentään hyvä asia.
Myös tapa valita Echot voisi olla hiukan parempi. Yhdellä rivillä oleva lista kasvaa ihan tolkuttoman pitkäksi pelin edetessä, vaikka sitä pystyykin onneksi sorttaamaan muutamalla eri vaihtoehdolla. Jos pelissä olisi useampi valikkorivi päällekkäin, joissa kategoriat oltaisiin eroteltu toisistaan, olisi ratkaisu ollut varmaan toimivampi.
9 / 10