Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Restless
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

Pelin uusinta demoa tullut testattua ja tarkemmat fiilikset Zeldasta sekä kasasta muita Wii- ja 3DS-pelejä ovat luettavissa... arviolta ensi viikon alkupuolella.

Viikon alkupuolella tarkoitan totta kai torstain iltapäivää! Tekstiä Zeldasta(kin) on luettavissa tästä linkistä: Kokeiltavana Nintendon tulevat pelit - osa 1 - Jutut - NintendoFIN - Tätä ketjua lukeneet tuskin tuosta spoilereita löytävät. Ainoa asia, joka tulee mieleen, on kuvaus ensimmäisestä kerrasta / yhdestä ensimmäisistä kerroista, jolloin Link pääsee lentämään.

Kakkososa, joka keskittyy enemmän käsikonsolien peleihin, ilmestyy luettavaksi suurella todennäköisyydellä jo huomenna.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

Odotettu pelihän tämä täälläkin on.

Silti on pakko tunnustaa hienoinen pettymys grafiikan suhteen. Se on hiukan liian kulmikas, lapsellinen ja sarjismainen minun makuuni. En tietysti odotakaan Zeldalta mitään reaalityyliä ja sen tarkoitus onkin olla tuollainen "lapsellinen", mutta silti...
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

Graafinen tyyli vaikuttaa tosiaan nojaavan ikävän paljon Wind Wakeriin. Mutta Motionplus-ohjaus on toki sen pelin isoin koukku, ja se joka ratkaisee, onko tästä pelistä Twilight Princessin selättäjäksi.

Wii U:n julkistustrailerissa kuitenkin kiusoitellaan jälleen graafisesti Twilight Princess -tyylisellä Zelda-pelillä. Ehkäpä Nintendolla on päätetty vuorotella näitä tyylejä?
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

Mulle Wind Waker tyylinen grafiikka käy mielellään. Wind Waker on mielettömän eläväinen peli, kaikki heiluu ja huojuu tuulessa ja hahmojen isot silmät seuraa pelaajan tekemisiä. Pelin mukavan iloinen ja rento tunnelma oli myös mieleen. Ehkä tämä graafinentyyli on myös jatkumona Wind Wakerin vesi elementille.

Tosin ehtaa Zeldaa sieltä on tulossa, olis graafinentyyli mitä vain, tykkään varmana silti. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

Wii U:n julkistustrailerissa kuitenkin kiusoitellaan jälleen graafisesti Twilight Princess -tyylisellä Zelda-pelillä.
Ja tunnetustihan näihin teknologiademoihin voidaan luottaa, otetaan nyt vaikka esimerkiksi legendaarinen SpaceWorld 2000.

Ehkäpä Nintendolla on päätetty vuorotella näitä tyylejä?
Miyamoto heitti jossain haastattelussa, että graafinen tyyli valitaan aina pelin tyylin pohjalta (heh, ou really). Twilight Princessin maailmaan ja teemaan sopi tummuus ja realistisuus kun taas Skywardin kirkkaisiin hattarataivaisiin sopii se impressionismimainen staili. Valinnan takana saattoi myös olla SS:n vallankumouksellisuus; impressionismihan muistetaan parhaiten siitä, että perinteiset säännöt ja tekniikat hylättiin.

Kahden viikon päästä pitäisi päästä ekan kerran testaamaan. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

Muistaakseni jossakin sanottiin, että grafiikka olisi värikkäämpää jotta pelaajalle saataisiin parhaiten näytettyä vihollisten heikot kohdat. Vaikka ennemmin olinkin vähän pettynyt, niin nykyään pidän graafista muutosta jo hyvänä asiana, sillä tälläisen grafiikan vahvuudet nimenomaan edesauttavat M+ teknologian käyttöä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

Nintendo on valjastanut Robin Williamsin ja tämän Zelda-tyttären myös Skyward Swordin mainostukseen:

Mielenkiintoista nähdä, että Skyward Swordia mainostetaan Wii Sports Resort -tyylisellä ohjauksella. Ilmeisesti Nintendo toivoo, että uusi Zelda löytää Wiin laajennetun yleisön eikä pelkästään vanhoja Zelda-faneja.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

Mistähän tuon paketin sais halvimmalla missä tulee tuo ohjain mukana?
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

Gameinformer antoi Skyward Swordille arvosanaksi 10.0, täysi arvostelu tulee luettavaksi ensi viikolla. Tässä kuitenkin lainaus arvostelun tiivistelmästä, yllätyin viimeisestä lauseesta aika kovasti:
Gameinformer sanoi:
This impressive combat system leads to some of the most interesting boss battles in the series’ history. Whether you’re fighting a giant scorpion or a sword-swinging robot, Skyward Sword rarely falls back on the formula of using a tool to knock out the boss and then attacking it three times in a row. You need to be much smarter and much more persistent to best these bad guys. In fact, the last two boss encounters are the most difficult fights in any Zelda game thus far.

PS. Tuplapostauksen välttämiseksi poistin edellisen (vähemmän tärkeän) viestini ja liitin sen spoilertageissa tähän viestiin.
Mullistavia uutisia, spoilerikin vielä: Uudessa Zeldassa pystyy menemään paskalle.
Link Poops in Skyward Sword Video - Wii - IGN

A Stink to the Past, legenda-ainesta :D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

Kovasti on ensimmäisten arvosteluiden mukaan muuttunut siihen suuntaan, mikä itseäni kiinnostaa. Toivottavasti löytyy kaupoista kopio muillekkin kuin vain ennakkoon tillanneille. :D Innolla odotellaan!


Edit: ohhoh, olinpa hidas.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

In fact, the last two boss encounters are the most difficult fights in any Zelda game thus far.

Veikkaanpa, että kyseessä on vain peliarvostelijat jotka eivät osaa pelata. :D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

Arvostelukappale saapui tänään postin mukana (tai no, oli ainoa posti mikä tuli) ja kohta pääsee testaamaan. En kuitenkaan vielä tänään ehdi tänne kirjoitella ensifiiliksiä, kun täytyy lähteä Reginan keikalle. :)
Huomenna sitten tunnelmointia pelin alusta..
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

Taitaa mennä loppukuulle omat pelailut Amazon UK:n postitusvauhdilla.

Kaikesta tästä hypestä huolimatta ei vieläkään voi olla vakuuttunut, että sieltä olisi tulossa oikeasti hyvä peli. Mutta ehkä parin viikon päästä alkaa Wii Sports -tyylinen Resort of Zelda: Skyward Showdown.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

Nyt on pari tuntia peliä takana ja Skyloftissa vielä pyörin, mutta seuraavaksi on suuntana maailma pilvien alapuolella. Ensin pari sanaa ulkoasusta, eli peli tuo minusta enemmän mieleen Twilight Princessin kuin Wind Wakerin, vaikka jälkimmäinenkin paikoin käväisee mielessä. Grafiikka on kuitenkin miellyttävää kaikin puolin ja maailma tuntuu sen myötä eloisalta. Musiikkipuoli on Zeldamainen, vaikka uusia biisejä pääasiassa alkupuoli tarjoaakin. Myös ääniefektit ovat sarjalle uskollisia.

Itse pelattavuus on toteutettu hyvin, vaikka kamera välillä saattaa hieman häiritä hyppelyä - varsinkin jos pitää useamman kohdan yli hypätä peräkkäin, on syytä keskittää kamera joka hypyn välissä selän taakse, sillä hyppyjen välissä joutuu usein kääntämään Linkiä hieman. Miekan heiluttelu toimii kuten pitääkin ja kilpeäkin pääsee käyttämään hieman monipuolisemmin kuin aiemmissa osissa. Lento-osuuksien kanssa ei myöskään pitäisi tulla ongelmia, kunhan perusteet saa hallintaan, mikä ei onneksi kovin suuria ponnisteluja vaadi.

Tarinan kuljetusta on viety eteenpäin TP:stä ja välillä tulee suht pitkiäkin pätkiä puhetta, mutta onneksi ei sentään kyllästymiseen asti.

Kyllähän tämä imee mukaansa ihan kivasti alun perusteella ja uskon, että vain paranee tästä eteen päin. Ja eikun takaisin pelin pariin..
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword [Hype]

IGN:n arvostelu ja varsinkin sarjan parhaaksi peliksi kehuminen pelottaa hieman. Siihen tuo tämänhetkinen metascore päälle.. On nostanut odotukset aika korkealle. Toivottavasti ei tarvitse joutua pettymään, vaikka ei niin koskaan Zelda-sarjan pelin kohdalla ole joutunut kyllä tekemäänkään.
 
Ylös Bottom