Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Sieltä missä on potionit sun muut, eli miinusnapin takana.

Joo kyllähän mä sieltä sen löydän, mutta koitan painaa A:ta siinä kohalla ja muita nappeja mutten keksinyt miten sen saa linkille selkään siitä.


Ensimmäinen luola koluttu läpi, aivan mahtavaa :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Joo kyllähän mä sieltä sen löydän, mutta koitan painaa A:ta siinä kohalla ja muita nappeja mutten keksinyt miten sen saa linkille selkään siitä.

Örr, voi olla että en muista aivan sata-oikein tätä, mutta eikös se hoidu vain niin, että päästä miinusnapin irti tuon uuden kilven kohdalla?

On muuten nyt itelleni tullut vastaan alue, missä eteneminen on hyvällä tavalla työn ja tuskan takana. Saa pähkäillä oikeata etenemistapaa muutamat hetket, ennen kuin valkenee mitä tehdä. Spoilereissa enemmän tietoa ko. alueesta.

Autiomaassa seikkailu on ottanut kovalle, mutta se on sitäkin hauskempaa. Vastaanvyöryviltä etanan ja ravun sekasikiöiltä saan turpaani joka ikinen kerta kun niitä tulee vastaan. Vastaan on tullut myös tähän mennessä letkein/omaan korvaan sopivin musiikki. Kyseessä on tuolla pienissä 'tehdashalleissa' soiva itämaan-musiikki-jossa-on-nykyaikaisempaa-soundia-seassa-viisu.
En ole tosiaan vielä kovinkaan pitkällä tässä pelissä, koska olen pelannut tätä ja Xenoblade Chroniclesia about suhteessa 50-50, kun kumpikin on tullut omaan talouteen melkein samoihin aikoihin noin puoltoista viikkoa sitten. Pelitunteja Xenossa noin 20, Zeldassa about 15. Koko ajan vain maistuu Zelda paremmin ja paremmin. Siis peli.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Peliä pelattu ensimmäisen temppelin loppuun ja on kyllä koukuttanut. Tutoriaalista jäi lähinnä huono maku suuhun, mutta kun pääsi itse määräämään tahdin, niin johan alkoi saada käsityksen mistä ne 90+ arvostelut on tempaistu. Miekan heiluttelu toimii paremmin kuin liikeohjaus missään muualla ikinä ja tekemistä tuntuu olevan tarpeeksi. Vielä kun malttaisi säästää peliä pidemmäksikin aikaa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Hmm, miekkailu. Tuota ajatusta olen tätä pelaillessani aika paljon pyöritellyt päässäni. Miekkailu on kyllä hauskaa, ja se on valtava harppaus Twilight Princessistä, mutta...

Mutta kun on kokenut Red Steel 2:n lähes täydellisen miekkailun, niin Zeldan miekkailu tuntuu sen jälkeen kyllä pieneltä pettymykseltä. Kyllä minä miekkailusta silti tykkään, älkää lynkatko :eek:
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

On kyllä jäänyt pleikkarin Uncharted täysin pelaamatta kun Skyward sword saapui taloon. No sitä kerkee myöhemminkin :)

AINUT miinus mikä on kyllä jo mainittu ja mainitsen sen uudestaan on Fi, Fi:n "ääni" ja jutut. "75% mahdollisuus että Zelda on tuolla tjsp"

No, onneksi ei sen isompaa miinusta ole löytynyt. Liaaneitakin haukuttiin, mutta itse olen niissä pysynyt ja saanut ohjattua ihan hyvin.

Lentelykin on mukavaa. Eponakin olisi plussaa ollut jos olisi mukaan tungettu.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Peli on kyllä todella hyvä ja uusiin controlleihin tottui nopeasti. Asiat jotka tulevat ensimmäisenä mieleen.

-Taistelussa tulevat combo äänet, jotka omasta mielestäni eivät sovi Zelda sarjaan.
-Hieman "lapselliset" vastustajat. (Ainakin ensimmäiset mitä olen tavannut).
-Fi.
-Vanha kunnon bumerangi korvattu lentävällä ötökällä.
-Paikasta toiseen lentäminen ja laskeutuminen. Vieläkin muistan lömmöllä kun esim. Ocarinassa matkattiin pitkiä matkoja. Tuli sellainen käsitys, että yhdeltä alueelta ei pääse kuin skywordin kautta toiseen paikkaan. Korjatkaa, jos olen väärässä.
-Tarinan muutos, joka on sinänsä todella hyvä asia, mutta samalla jää kaipaamaan vanhaa Zeldan tyyliä. (Taivaalla asuminen, eikä metsän läheisyydessä).

Mutta ei muuta kun takaisin pelaamaan.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

-Taistelussa tulevat combo äänet, jotka omasta mielestäni eivät sovi Zelda sarjaan.
Nämähän olivat jo Wind Wakerissä. En muista olivatko peräti Twilight Princessisäkin.

-Paikasta toiseen lentäminen ja laskeutuminen. Vieläkin muistan lömmöllä kun esim. Ocarinassa matkattiin pitkiä matkoja. Tuli sellainen käsitys, että yhdeltä alueelta ei pääse kuin skywordin kautta toiseen paikkaan. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Ei ainakaan tähän mennessä mitä itse olen pelaillut. Onneksi lentämiseen tottui nopeasti, eikä matkustaessa tarvitse olla yhtä pikkutarkka kuin tutorialin lentokohtauksessa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Täällä Amazonin paketti aukaistu juuri ja kirottu ääneen. Näköjään vahingossa tullut tilattua kasi kappaletta ennakkoon ja Limited Editionia tietenkin. Jos joku haluaa Helsingistä noutaa omakustannehintaan 58,- niin pistäkää yv:tä?

Syyhyttäisi kovasti kokeilla, mutta Twilight Princess vielä kesken. Kommenttien perusteella paluu TP:n vanhempiin kontrolleihin ei välttämättä sujuisi nikottelematta?

Konserttilevy yllättävän leppoisaa kuunneltavaa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Täällä Amazonin paketti aukaistu juuri ja kirottu ääneen. Näköjään vahingossa tullut tilattua kasi kappaletta ennakkoon ja Limited Editionia tietenkin. Jos joku haluaa Helsingistä noutaa omakustannehintaan 58,- niin pistäkää yv:tä?

Syyhyttäisi kovasti kokeilla, mutta Twilight Princess vielä kesken. Kommenttien perusteella paluu TP:n vanhempiin kontrolleihin ei välttämättä sujuisi nikottelematta?

Konserttilevy yllättävän leppoisaa kuunneltavaa.

Itse pelaisin TP:n ekaksi. Kuitenkin yksi parhaimmista peleistä ikinä. Ja mielestäni TP:n kontrollit ovat yhtä hyvät kuin tässä Skyward swordissa, tietysti ilman tuota motion+ tukea.
Oikeastaan tämä motion+ tuki ei ole mikään suuri mullistus TP:hen verrattuna koska Link tekee tässäkin vain tiettyjä lyöntejä. Peli vaan pystyy tunnistamaan/toteuttamaan ne tuon motion+ avulla. TP:ssä kun on vaan yhtä lyöntisarjaa ja muutenkin peli tehtiin alunperin gamecubelle.
Yksi asia kuitenkin kaipailisin TP:stä olisi miekan heiluttaminen liikkuessa. Mukavasti pystyi pusikkoja saksia ilman että vauhti pysähtyi.

Niin ja jos kunnon miekkailua haluatte niin suosittelen Red steel 2:sta. Siinä lyönnit tulee prikuulleen siten miten kapulaa heilutat.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Fi antoi mahtavan vinkin: Master, batteries in your Wii remote are nearly depleted
Kävi naurattamaan kun tuo tuli. :D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Kyllä, on se jännä. Pelin korkkasin pari päivää sitten, ja nyt on pelattu noin 4-5 tuntia. Ensimmäinen temppeli tuli juuri suoritettua, ja on siinä sivussa tullut tutkittua sitä sun tätä. Pelin graafinen ilme on erittäin pirteä ja värikylläinen, ja se todella sopii Zelda maailmaan. Motion+ ohjaus toimii hienosti, ohjaus tuntuu tarkemmalta. Tulee selvästi heilutettua kättä tehokkaammin/monipuolisemmin, jos vertaa esim. TP:n peluuseen. Mukavia pieniä parannuksia tuntuu olevan tuossa pelin pelattavuudessa/toiminnallisuudessa, jotta kehitys on huomattavissa. Mielenkiinnolla odotan mitä kaikkea pelissä tulee vastaan, ja mitä jännää tarina pitää sisällään. Mitään negatiivista en pelistä vielä ole löytänyt, hyvä ostos tämä, vaikka kyllähän sitä osasi odottaakkin.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Jollain tapaa sekavat ajatukset vielä pelistä. Pari pelikertaa vasta takana, mutta jotenkin tekisi mieli tunnustaa olevansa HIEMAN pettynyt ennakko-odotuksiin nähden.

Fi vaikuttaa aika turhalta ja häviää ainakin omasta mielestäni samantien Midnalle, jonka kanssa tehtiin muutakin kun laskettiin prosenttilaskuja. Alku oli hemmetin tylsä, Skyloftin kautta reissaaminen on Eponan ja kaiken maailman tuuli- ja huilupikawarppailujen jälkeen aika turhauttavaa ja ohjaus ainakin aluksi vaatii hieman totuttelua, ihan hyviä uudistuksia siellä kyllä on, kunhan nivelet tottuu. Lentävä ötökkä on aika raskaasti hitaampi versio bumerangista, mutta ehkä sieltä jotain hyvääkin tavaraa käsiin on vielä tulossa. Graafinen ulkoasu ja musiikit on kyllä jessii, sen lisäksi jo ekan temppelin aikana peli tuntui hieman vaikeammalta kuin pari edellistä osaa mikä on hyvä juttu pelin ikää ajatellen.

Ja eiköhän nuo pari miinuspuoltakin tarvitse vaan totuttelua, lähinnä ne tuntuu vielä oudoilta.

Mutta peli on vasta alussa, saapa nähdä mitä sieltä vielä vastaan tulee.
 
Itse olen kolmannessa temppelissä ja ei voi valittaa. Peli on (melkein) alusta asti ollut mukaansa tempaava ja mielenkiintoinen, kunhan tutoriaaleista pääsee eteenpäin. Vaikkakin tutoriaalit ovat melko hyvin istutettu juoneen. Motion+ toimii kuten pitää, peli/kenttäsuunnittelu on erinomaista ja audiovisuaalinen puoli enemmän kuin kunnossa: siltä(kin) osin Zelda taistelee SMG2:n kanssa Wiin parhaan pelin tittelistä.

Jotain huonoa? Edelleen _joka_ pelikerralla pitää katsoa niitä helvetin animaatioita kun Link löytää rahaa, ötököitä tai aarteita!!? Tietysti pieni särö pelissä, mutta särö yhtä kaikki. En ymmärrä, en ymmärrä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Voipi olla jo kysyttyä, mutta eikö tätä peliä voi pelata lainkaan ilman MotionPlussaa? Pitäisi ostaa peli, mutta jossei sillä tee mitään ilman MP-kapulaa niin voisi olla turha ostos.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

MotionPlus on pakollinen. Jos sellaista ei vielä löydy, kannattaa ostaa paketti, jossa tulee mukana Remote Plus -ohjain. Tällöin ohjaimelle jää hintaa vain pari kymppiä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Kaksi ja puoli temppeliä takana ja enimmäkseen positiiviset tunnelmat. Mukavampi pelattava kuin Twilight Princess, mutta jotkin ohjaimeen liittyvät toiminnot pistävät ärsyttämään. Esineitten - napin ja vimpaimien B-napin takana oleminen on jo pari kertaa tiukassa paikassa pistänyt homman sekaisin, kun nappia painaa liian kauan ja yhtäkkiä huomaatkin piteleväsi haavia pommin sijasta. Muutenkin nopeaa toimintaa vaativat heilauttelut ym. ovat myrkkyä kaltaiselleni vähän Wiitä pelanneelle. Harjoittelua vaatinee.

Hahmot ovat kerrankin suht uskottavasti tehtyjä. Jopa Link tuntuu elolliselta oliolta kohtalon ohjaaman marionetin sijasta. Sivutehtäviä en ole tutkinut vielä, mutta uskon/toivon kyläläisten hahmojen olevan muutakin kuin puhuvia päitä.

Mitäs muuta? Lentäminen on hemmetin tylsää. Tekstin hitaus puheissa ja välianimaatioissa ärsyttää. Kenttäsuunnittelu sopivan hankalaa, tuntuu kuitenkin että edestakaisin haahuilua tullut tehtyä vähemmän kuin aikaisemmin. Välillä tulee otettua ihan huolella turpaan uusilta tuttavuuksilta
pari kertaa tuli kuoltua ennen kuin tajusin että kilvellähän ne Beamosin säteet palautetaan.

Nyt on kyllä pakko nukkua yöllä vähän enemmän, vähän liikaa väsyttänyt töissä kun ei ole ollut sopivaa paikkaa lopettaa. :rolleyes:
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Olihan tämä pettymys vaikka mielellään suurimman osan pelasikin. Kyllä konseptia on sotkettava vähän enemmän, vrt. Mario Galaxy vaikkapa.

Voi tosin olla että sata tuntia Dark Soulsia rikkoi Skyward Swordin. Ei tätä kädestäpitelyn ja rautalangan määrää oikein jaksanut Soulsin jälkeen vaikka suuri Zelda- ja Nintendofani olenkin.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Tälläinen uutinen löytyi NintendoLife-sivustolta.
How to Avoid Skyward Sword's Game-Ending Glitch
How to Avoid Skyward Sword's Game-Ending Glitch - Wii News @ Nintendo Life

Itse en ole vielä tässä vaiheessa, mutta hyvä tietää etukäteen.

We have been made aware of the issue that results in being unable to progress in the Song of the Hero quest. If the game has been saved after completing the sequence of events, it will no longer be possible to proceed through the game on that save file. The only options at that point are to either start the game over or to use an earlier save file to continue.
 
Ylös Bottom