Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Zelda-sarjan timeline on kuitenkin julkistettu, vaikka siitä on pitkään ollut puhetta ja joka kerta on todettu, että ei sitä koskaan julkaista. Japanissa on julkaistu Hyrule Historia -niminen opus, joka kuvaa missä järjestyksessä pelit tapahtuvat. Mukana on kaksi vaihtoehtoista aikahaaraa, toisessa Link kukistetaan, toisessa ei. Asia esitetty kuvana tässä näin: Tässä näin.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

No niin. Pukki kävi ja Skyward Sword tuli. Enhän ole päässyt vielä alkua pidemmälle, mutta olen kyllä varsin tyytyväinen. Puoliskolle juuri sanoin, ettei mitään uutta oikeastaan ole, mutta toisaalta Zelda-sarjaa ei parane kauheasti muutellakaan. Pidin enemmän Twilight Princess -tyylisestä grafiikasta, mutta kaunis ja hauska se on tämäkin.
Ainoastaan lentäminen tuotti hiukan päänvaivaa. Samoin putoaminen ja laskeutuminen tiettyyn paikkaan. Se tuntui jotenkin haastavalta ja olen selvinnyt niistä lähinnä tuurilla :D
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Pelin alussa pitäisi etsiä kidnapattu lintu..Mistä/Miten saa Linkille miekan..? (joo eka kerta kun pelaan Zeldaa)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Tuosta pelin jumiutumisesta lanayru-aavikolla...

Itse en ymmärrä miten ihmiset saavat pelin tässä jumiin, kun Fii nimenomaan pyytää sinua menemään ensin Faron Woodsiin ennen aavikkoa, ja näin ollen suorittamaan Water Dragonin tehtävän ensimmäisenä. Kun se on suoritettu, ei ongelmia ilmene Lanayrulla. Eli oikea Fiin ehdottama järjestys on Faron Woods -> Lanayru -> Eldin.

Muuta asiaa... Peli tosiaan vie mukanaan ja mitä pidemmälle etenee, sitä vaikeampi on pelaamista lopettaa. Itemien päivittely on hauskaa ja sidequestit varsin viihdyttäviä. Ainut miinus mitä pelistä keksin on Fiin typerät kommentit välillä. Esimerkiksi pääset uudelle alueelle, niin hän ilmestyy ja ehdottaa, että tutkisit aluetta :D Eiköhän tämä nyt ole itsestäänselvyys.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Tuosta pelin jumiutumisesta lanayru-aavikolla...

Spoileritageissa oli kuvailtu väärä kohta peliä. Se missä peli menee jumiin niin Fi ei ehdottele mitään vaan saa valita itse minne menee.

---

Zelda meni läpi näin loppiaisen kunniaksi. Loppumyllyyn mentäessä mukana oli 2x heart medaleja (jotka antavat yhden lisäsydämmen), potion medal (pidentää potioneiden vaikutusta) Guardian+ potion (kuolemattomuus kolmeksi minuutiksi + potion medalin vaikutus) 2x health++ potionia. Hyvin meni lopputaistelu! Kun tuli ilmoitus että seuraavaksi tulee the most final boss fight niin kävin taas hakemassa lisää potioneja. Ihan viimeisessä taistelussa goddess shield kilpi lyötiin rikki mutta sillä ei ollut vaikutusta lopputulokseen. Kuolemattomuuspotioni vaikutti koko taistelun niin yhtään sydäntä ei mennyt. 50 tuntia meni läpipelaamiseen.

Peli on ihan hyvä, mutta ei sitä tälläisiä ylimahtipontisia ja ylieeppisiä pelejä jaksa pelata montaa vuodessa. Enimmäkseen sitä mielummin pelaa enemmän jalat maassa olevia pelejä, jotka ovat lyhyempiä.

Kontrollit oli muuten hallussa, mutta kilpitorjunnan kanssa oli vaikeuksia. En tiedä onko nuntsa hajoomassa. Sellainen toivomus olisi bossitappeluihin että olisi automaattinen kameraseuranta bossiin ettei tarvi sokkona lyödä. Tiedän kyllä z napin mutta sitten link liikkuu hitaasti.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Spoileritageissa oli kuvailtu väärä kohta peliä. Se missä peli menee jumiin niin Fi ei ehdottele mitään vaan saa valita itse minne menee.

Kiitos tiedosta! Tietää varoa kun ilmeisesti en sitten ole pelannut vielä jumikohtaan asti :D Luulin jo ohittaneeni sen.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Tuli viimein pelattua tämäkin läpi aikalailla täydellisesti. Kaikki goddess cubet ja heart piecet kerätty. Kaikki sidequestit tehty. Kaikki itemit päivitetty täysiin. Hylian shield hankittu. Aikaa kului ~47 tuntia. Viimeisestä pomosta:

Oli ehkä pienimuotoinen pettymys. Olisin toivonut jotain hieman älykkäämpää taistelua kuin pelkästään miekalla huitomista. Loppujen lopuksi menee hermot kun miekka ei aina toimi kuten pitäisi. Sitten tulee vaan huidottua ohjaimella vähän miten sattuu ja iskuja menee säkällä läpi. Potioneja kului ja käsi puutui huitomisesta.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Skyward Swordista on jälleen löydetty uusi bugi, samantapainen kuin Super Mario Galaxyjen Bowser-taisteluissa. Pääpahis saattaa teleportata pois taistelusta ilman että ilmestyy koskaan takaisin.

Sisältää lieviä spoilereita: YouTube-video tyhjästä areenasta
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Itsellä meni peli läpi viime maanantaina. Aikaa taisi mennä muistaakseni aika tarkkaan 64h. Mitä lähempänä loppua oltiin, sitä paremmin eteneminen maistui. Tarinaa viimeistestä taistelusta ja muusta spoilaavasta asiasta:

Itse diggasin lopputaistelusta aikamoisen paljon. Se iso asia tässä pelissä on ollut tuo miekkataistelu ja tuntui vain ja ainoastaan oikealta, että viimeinen taistelukin on miekkailua. Tuo taistelu oli ensimmäinen kerta koko pelin aikana, kun sain kilven, Goddess shieldin tarkemmin sanoen, hajoamaan. Puolet matsista piti siis selvitä ilman kilpeä, mikä teki tuosta sitäkin hauskempaa. Varustauduin kolmessa Red Potion++:lla, joista kaksi jouduin käyttämään sillä kertaa kun peli lopulta meni läpi.

Hieman ihmetyttää vielä parit alueet, joille en ole vielä keksinyt mitään käyttöä. Esimerkiksi tulivuoren rinteessä on parit luolat, joiden sisältä löytyy pari kappaletta alttareita, joita ei vielä ole käytetty mihinkään. Samaten voisin melkein väittää, että pelissä pääsee lentämään yöllä, mutta vielä ei ole moinen onnistunut. Myös yksi ns. seikkailuesine näyttää puuttuvan tuosta kirjekuoren ja "helistimen" vierestä. Tekemistä näyttää vielä siis riittävän. Ja Hero Mode tähän vielä kaupan päälle, eli taitaa tähän upota vielä toisetkin 50h?

Tuo aikamatkustus oli muuten hieman köyhää, siitä olisi voinut ottaa vielä enemmänkin irti.

Oikein mainio peli, mutta itselleni Wind Waker on yhä teh Zelda. Skywardi on pelillisesti monella tapaa parempi, mutta kokonaisuutena pidän yhä WW:tä aivan ykkösenä, jota on vaikea voittaa. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Noin, läpi meni. Mielestäni suoritin kaikki sidequestit ja löysin kaiken löydettävän. Mittarin mukaan aikaa kului kaikkiaan noin 63h (Ennen joulua tuli peli jo hankittua, ja välillä oli pidempiä taukoja pelaamatta, mutta silti en muista yhtään "tylsää" hetkeä pelissä olleen, joten "ajallisesti pitkä" pelisuoritus laitetaan siis ulkoisten tekijöiden piikkiin). Peli oli kokonaisuutena erinomainen. Erittäin monipuolinen ja näyttävä eeppinen seikkailu runsailla ongelmanratkaisu haasteilla, jota Zeldan uusimmalta osalta odotinkin. Boss -taistelut olivat huikeita ja sopivan haastavia. Mielestäni motion+ ominaisuutta oli käytetty hyvin eduksi, vaikka ohjaimen "pika-kaliprointi" -toimintoa oli välillä tehtävä kohtuu tiuhaan. Hero Questiä en aio lähteä tarpomaan, sillä pelihyllyssä odottaa pelaamista mm. korkkaamaton Zelda: The Wind Waker GameCubelle ;).
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Sain tämän kaverilta lainaan, ja tähän mennessä kelpo peli. olen juuri saanut siis Goddes swordin. Minun piti aloittaa vasta viikonloppuna, mutta olin hiukan turhan utelias. Kyllä se teh Zelda on OoT3d, sitä ei mikään maailman mahti muuta. Ei SS sitä mitenkään kaada. Kapulaa saa kyllä ahkerasti heiluttaa.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Nostetaan erittäin vanhaa ketjua, koska tämä ilmestyi nyt Wii U kauppapaikalle 20e hintaan. Ostoon lähti, koska Wii U:n hankinnan jälkeen olen haaveillut tutustuvani Zeldaan uusiksi.

Ainoa aikaisempi kokemus on Wii:n julkaisun aikaan Twilight Princesistä, joka tuntui oikein kivalta. Myin rahapulassani silloin konsolin vain 4kk jälkeen pois, joten peliä en paljoa pelannut

Koska ei ole zeldoista kokemusta ja pidän Wiin liikeohjaustavasta etenkin tuossa Zeldassa, niin vaihtoehdot ovat kokoajan olleet se, tai tämä. Ei siis niitä uusio HD versioita Wii U:lle.

Tästä pyydetään käytettynäkin huuto.netissä jne 60-100e. Kaikki jotain limited editioneita. Mistään ei tahdo löytyä pelkkää peliä edullisesti. Nyt tosiaan 20e lähti lataukseen ja aamulla pääsen tutustumaan taas Zelda maailmaan. Saa nähdä mitä tulee. :)
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Itseasiassa maistui todella hyvin ja vedin varmaan lähemmäs 30h parissa päivässä. Nyt ei ole ollut aikaa pelata tuollaista peliä mitä haluaa pelata useamman tunnin putkeen, mutta nyt useamman viikon sairaslomalla taas, niin varmasti palaan.

Mikä parasta, niin 7v tyttö oli kanssa ihan fiiliksissä ja jännitti aina miten isi selviytyy.

Tämän pelin vuoksi Switch on jo ennakkotilattuna. Pääsee zeldan pariin reissussa jne.

Huikea peli..ja se on paljon sanottu, kun en tämän genren peleistä tykkää.
Se tosin täytyy sanoa, että tuo wiikakella ja nuntsalla ohjaaminen on mun makuun todella loistava ja on iso osa hauskuutta.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Mun Zeldassa kummallinen vika. Kuva jumittuu tuohon kohtaan jossa käsketään kytkemään nuntsa wiikakkeen ja on kytkettynä, mutta ei pääse aloittamaan itse peliä vaikka kuin ka kauan odottelisi. Kyrsiihän tuo.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Mun Zeldassa kummallinen vika. Kuva jumittuu tuohon kohtaan jossa käsketään kytkemään nuntsa wiikakkeen ja on kytkettynä, mutta ei pääse aloittamaan itse peliä vaikka kuin ka kauan odottelisi. Kyrsiihän tuo.

Onhan sulla Wiimote+ tai se lisäpalikka? Sen Skyward Sword vaatii.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

En ole kyllä varma onko tuo se wiimote+ malli tuo kake. Pitäisikö siinä kakessa sitten lukea niin?
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

En ole kyllä varma onko tuo se wiimote+ malli tuo kake. Pitäisikö siinä kakessa sitten lukea niin?

Siellä alhaalla, missä lukee Wii, lukee myös tuosta plussasta:
7b0b26cebcda508e5657cd55ff385f49.jpg


Jos on siis aito kyseessä.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Skyward Sword

No voi hemmetti. Joutuu siis taas ostamaan uuden wiikaken ja moten. Tälläkertaa motionplussa ja vaaleanpunaisen ihan piruuttanikin. No, heinäkuuksi sen varmaan aion vasta ostaa. Ennen sitä on varmaan pakko ostaa Monster hunter tri kyllä. En tiedä vaatiiko sekin sitten motionplus kaken?

Wiin ainut huono puoli on, että se tulee todella kalliiksi kun pitää olla jatkuvasti ostelemassa ohjaimia. Nuntsat ei kestä mitään. Vois ostaa alkuperäisiä nuntsia vain tästä lähtien jos ne kestäisi.
 
Ylös Bottom