Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Miten must tuntuu että tää keskustelu käy sitä samaa ympyrää, ensin puhutaan miten se maailma on sama kun edellisessä osassa, sit lähtee juna raiteiltaa ja puhutaa pelien nimi lyhennyksistä, sit ehkä vähän aiheesta sit ollaan taas puhumassa kuinka maailma on sama ja onko tämä nyt dlc vai oikeesti jatko-osa ja onko tämä oikeesti nyt hyvä peli vai huono peli vai pitäskö olla täysin uusi maailma ja ketä se haittaa ja ketä ei. :D
 
Hei, kyllä välillä mainittiin hajoavat aseetkin! :D

Tällaista se kai on, kun pelistä on näytetty niin vähän. Ja edellinen osa on aiheuttanut tunteenpurkauksia suuntaan ja toiseen!
Eiköhän reilun kuukauden päästä viestiketjussa ole jo ihan muuta sisältöä.
 
Nyt tuli vihdoin switch hommattua ja Zelda tietty. Mahtavan näköinen, musiikki, tunnelma jne., mutta pelimaailma on todella autio ollut ainakin tähän mennessä kun olen hevostilalta vähän eteenpäin päässyt?! Jos ei tästä parane, niin tätä olisi hyvä parantaa seuraavaa osaa varten. Lisäksi tähän mennessä vihut ovat olleet pääosin noita possuja, jotka ovat kyllä pirun tylsiä.

Ei pääse vielä ainakaan lähellekään Elden Ringsin viehätystä omissa kirjoissa.
 
Vähän veikkaan ettei mikään avoimen maailman peli pääse hetkeen lähellekään Elden Ringin aika päätöntä "jännittäviä vihollisia per neliökilometri"-lukemaa. Varsinkaan seuraava Zelda, jos/kun Nintendo näyttää käyttäneen (Switchin rajallisia) paukkuja muihin asioihin.

Toki 6 vuodessa olisi parasta tulla vähän erilaista maisemaa & vihollista tai menee kuppi nurin, uskon ettei pelkät uudet ominaisuudet saa minua ihmettelemään pelimaailmaa.
 
Ainoa mitä toivon, ettei nuo uudet kyvyt hirveesti lisää valikoiden selaamista. Sitä on aika paljon jo aseiden vaihtelun, korjaamisen ja muun muodossa.
 
Ainoa mitä toivon, ettei nuo uudet kyvyt hirveesti lisää valikoiden selaamista. Sitä on aika paljon jo aseiden vaihtelun, korjaamisen ja muun muodossa.
Hyvä toive!
Toki Breath of the Wildissa oli Zelda-peliksi sangen vähän valikoiden katsomista (wanhoina hyvinä aikoina esim. kilpi piti vaihtaa pommiin valikon kautta :D) ja noin muutenkin moderneihin AAA-peleihin nähden valikoiden selaaminen oli todella siedettävissä rajoissa. Mutta samaa toivon, että tässä ei tarttisi yhtään enempää laittaa pausea päälle valikoita varten - johan sitä karttaa ollaan joka tapauksessa ottamassa esiin tasaisin väliajoin.
Tämä toive koskee kyllä omalta osalta pelejä laajemminkin.
 
Sivuston vuonna 2021 lista toiveista seuraavaan Zeldaan, eli just tähän Tears of the Kingdomiin, ei näytä vielä kovin toteutuneelta. Aseiden hajoamisesta on todistusaineistoa, mistään muusta ei. Vielä.


Josko sitä edes pari noista toteutuisi, enemmän kyliä/kaupunki vaikkapa sekä parempi tarina.
 
Sivuston vuonna 2021 lista toiveista seuraavaan Zeldaan, eli just tähän Tears of the Kingdomiin, ei näytä vielä kovin toteutuneelta. Aseiden hajoamisesta on todistusaineistoa, mistään muusta ei. Vielä.


Josko sitä edes pari noista toteutuisi, enemmän kyliä/kaupunki vaikkapa sekä parempi tarina.
Tämä on kyllä parhaita toivelistoja mitä on tullut vastaan ja ottaisin kaikki nuo mielelläni, jos nyt joistain yksityiskohdista en ole ihan samaa mieltä: Aseiden korjaus - enpä tiedä kun koko idea on sellainen kaiken jatkuva ja nopea kiertäminen ja sitä kautta valmistautuminen? Mahdollisuus, mutta myös uhka.
Ja viittaukset sarjan muihin osiin aiheuttaa nykyään liikaa mielleyhtymiä johonkin "näikö jo nämä easter eggit, näitkö, hei!"-Marvel-puuhasteluun ja heti itselleni allergiareaktioita :D
Mutta nämä molemmat voitaisiin varmasti tuoda peliin myös erittäin hyvällä tyylitajulla, joten en vastusta näitäkään mainintoja. Yleisesti ottaen mainitut ehdotukset siis todellakin jatkoon ja eritoten kylä/kaupunkimenoa tyyliin Majora's Mask/Wind Waker/Minish Cap arvostaisin kovasti.
 
Nyt tuli vihdoin switch hommattua ja Zelda tietty. Mahtavan näköinen, musiikki, tunnelma jne., mutta pelimaailma on todella autio ollut ainakin tähän mennessä kun olen hevostilalta vähän eteenpäin päässyt?! Jos ei tästä parane, niin tätä olisi hyvä parantaa seuraavaa osaa varten. Lisäksi tähän mennessä vihut ovat olleet pääosin noita possuja, jotka ovat kyllä pirun tylsiä.

Ei pääse vielä ainakaan lähellekään Elden Ringsin viehätystä omissa kirjoissa.

Itse aikoinaan ostin switch liten ihan vaan breath of the wildin takia, ajatus oli että "no emmä tartte mitää oikeeta switchii" kun mä nyt haluun vaa kokeila tätä peliä nii tulee vähä halvemmaks, toisin kävi. Peli ja koko switch iski sen verran kovaa että piti vaihtaa lite siihen "oikeaan" switchiin ja näin koko homma tuli paljon kalliimmaks, jälkeenpäin olen ajatellut että olipa tyhmä veto kun olis heti pistänyt vajaan satasen lisää ja homma sillä selvä.

Jotkut myös sanoo että "no koska zelda nii sen takia tykkää pelistä" mä en oo koskaan zeldoja pelannut enkä laske sitä että joskus 8 bittisel vähä haahuilin. Koko zelda sarja siis oli mulle ihan uutta ja breath of the wild eka zelda mihii oikeesti kunnolla perehdyin.

Loppu on historiaa, nykyään en pahemmin enää hypetä tai odota pelejä samalla kiimatasolla mitä joskus nuorempana, mutta tuleva zelda saa kyllä semmosia pieniä vapinoita aikaseks mitä nuorempana, olispa jo toukokuu ja ihmiset pelaamassa ja saatais vihdoin keskusteluun jotain konkreettista että mitä kaikkea oikeasti ne on jatko osaan keksineet.
 
Toki Breath of the Wildissa oli Zelda-peliksi sangen vähän valikoiden katsomista (wanhoina hyvinä aikoina esim. kilpi piti vaihtaa pommiin valikon kautta :D) ja noin muutenkin moderneihin AAA-peleihin nähden valikoiden selaaminen oli todella siedettävissä rajoissa. Mutta samaa toivon, että tässä ei tarttisi yhtään enempää laittaa pausea päälle valikoita varten - johan sitä karttaa ollaan joka tapauksessa ottamassa esiin tasaisin väliajoin.
Tämä toive koskee kyllä omalta osalta pelejä laajemminkin.
Tämä olisi kyllä hyvä tosiaan yleisemminkin peleissä.

Paras esimerkki, missä on hirveästi kykyjä ja muuta sälää, on Arkham-pelit. Siinä niiden valikoiden "ohittaminen" oli tehty näppäinyhdistelmillä ja kyllähän tuota tuli kaikkia niitä kykyjä käytettyä ulkomuistista vaikka ne oli jotain LT+X-yhdistelmiä. Silti se taistelu on kunnon balettia jossa jatkuvasti lensi erilaista kamaa lepakkomiekkosen kynsistä.

Sitten on Spider-Man, jossa täytyy aina laittaa se hiton pikavalikko pelin päälle kun vaihtelee vähänkin kykyjä. Huoh.
 
Tämä on kyllä parhaita toivelistoja mitä on tullut vastaan ja ottaisin kaikki nuo mielelläni, jos nyt joistain yksityiskohdista en ole ihan samaa mieltä: Aseiden korjaus - enpä tiedä kun koko idea on sellainen kaiken jatkuva ja nopea kiertäminen ja sitä kautta valmistautuminen? Mahdollisuus, mutta myös uhka.
Ky! Itse tosin myös toivoisin jatkuvan samaan tapaan kuin aiemmin, ei siis korjausmekaniikkoja ainakaan itsellä ollut toiveena. Kuten tuossa tekstissäkin mainittu, niin niitä erilaisia miekkoja ja muita oli niin paljon, että uuden tullessa vastaan piti aina miettiä, että pitäisikö luopua jostain vanhemmasta.
 
Nyt enemmän alla Zeldaa ja kovin on tyhjää pelimaailmassa edelleen. Ehkä tuo Elden Rings asetti riman niin korkealle, ettei Zeldan maailmassa vaan riitä vetovoimaa. Toivottavasti tämä jatko-osa oikeasti parantaa tällä osa-alueella.

Aseiden hajoamisesta olen pitänyt yllätäen, tosin hieman kauemmin saisivat pysyä ehjänä. Tuo mukavaa vaihtelua taistoihin.

Hieman OT, mutta tästä ketjusta löytyy paljon varmasti ropettajia. Eli mikä roolipeli kannattaisi hommata switchille jos on kova ff 7/8 fani? Personan hahmot eivät oikein napostaneet.
 
Hieman OT, mutta tästä ketjusta löytyy paljon varmasti ropettajia. Eli mikä roolipeli kannattaisi hommata switchille jos on kova ff 7/8 fani? Personan hahmot eivät oikein napostaneet.
Jos pitää olla nimenomaan sellainen, jota ei muilla konsoleilla pääse pelaamaan, niin Xenoblade Chronicles -trilogia. Taistelu on omalaatuista, mutta teknologian ja fantasian yhdistelmä tuo aika vahvasti mieleen Final Fantasyn. Ehkä myös Bravely Default 2:sta uskaltaa suositella. Tässä on perinteisempi vuoropohjainen taistelu ja Jobs systeemi hahmojen kehitykseen.

Sitten taas jos ei niin väliä, että onko peli saatavilla jollekin muulle alustalle, niin Ys VIII ja Legend of Heroes -sarja voisivat olla näillä spekseillä kokeilemisen arvoisia.
 
Huomenna julkaistaan viimeinen noin 3 min pitkä TotK traileri. Itsehän jätän tuon katsomatta spoilereiden pelossa, kuten jätin gameplay-videonkin, mutta varmaa iso osaa kiinnostaa tämä.
 
Näin lähellä ollaa nii pysyn vahvana ja jätän katsomatta, toi gameplay esittely mikä täs vähää aikaa sitten oli nii pakko sitä oli pikakelauksella tsekata ja se saa riittää. Haluun hypätä tän pariin sokeena niiku tein breath of the wildlin kohalla josta oli nähnyt tyylii vaa jotain kuvii ja ehkä yhen arvostelun ja kehujen saattelemana piti ihan vain sitä peliä varten hommata switch.
 
Huomenna julkaistaan viimeinen noin 3 min pitkä TotK traileri. Itsehän jätän tuon katsomatta spoilereiden pelossa, kuten jätin gameplay-videonkin, mutta varmaa iso osaa kiinnostaa tämä.

Eli tosiaan klo 17 meidän aikaa.


Itse meinaan katsoa, itsellä ei ole ollenkaan semmoinen olo, että liikaa tietäisi vielä pelistä.
Tuo rakentelu on vähän sivuosassa omassa pelaamisessa, joten vähän kiinnostaa mitä tässä oikeasti tehdään :)
 
Paljon pitää 3 minuuttiin mahtua, jotta intoni peliin nousisi. Tällä hetkellä rehellinen fiilis on, että 1) peli näyttää liian samalta, 2) ei jaksaisi luovuusrakentelua ja 3) alue on niin iso, että ahdistaa se, kuinka paljon "pitää" tutkia.

Toki tuollaiset fiilikset voivat kaikota, kun peliä alkaa pelata, mutta nyt on vähän sellainen tunne, että tiiviimmät ja rajatummat kokemukset (kuten tänään ilmestynyt Wildfrost ja ensi viikolla iomestyvä Advance Wars) kiinnostavat paljon enemmän.
 
Paljon pitää 3 minuuttiin mahtua, jotta intoni peliin nousisi. Tällä hetkellä rehellinen fiilis on, että 1) peli näyttää liian samalta, 2) ei jaksaisi luovuusrakentelua ja 3) alue on niin iso, että ahdistaa se, kuinka paljon "pitää" tutkia.

Toki tuollaiset fiilikset voivat kaikota, kun peliä alkaa pelata, mutta nyt on vähän sellainen tunne, että tiiviimmät ja rajatummat kokemukset (kuten tänään ilmestynyt Wildfrost ja ensi viikolla iomestyvä Advance Wars) kiinnostavat paljon enemmän.

No, perinteiset eri teemaiset luolastot riittäisi itselleni. Tai saa olla vähän uutta twistiä, ei tarvitse välttämättä olla sama etsi kompassi, kartta jne.
Ei myöskään haittaisi jos tarinalla olisi hieman enemmän syvyyttä kuin ensimmäisellä osalla.

Helposti laittaa mahtumaan kolmeen minuuttiin ;)

Toki itse tulen pelin pelaamaan ja luotan edelleen täysillä että sieltä on hyvä tai erittäin hyvä peli tulossa. Ei noita huteja kuitenkaan Nintendolla mahdu varsinaisiin Zeldoihin kuin yksi.
Mutta, itseäkään nämä pelistä näytetyt pätkät eivät juuri sytytä. Olen vaan täysin varma että Nintendolla on useita ässiä hihassaan ja huomenna tai viimeistään pelin julkaisussa alkaa näkymään mitä siellä on se viimeinen kuusi vuotta tehty.
 
Ylös Bottom