Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    switch
Joo niin luulen kans että 69, sit venailtava kymppiin kun hypermegastoret aukee ni lähtee vitos alkusella.
Sekä Konsolinetissä että Puolenkuunpeleissä hinta oli jotain 62-63e tasoa. Ja näistä pystyy tosiaan noutamaan tänään yöllä jo. Vaikea uskoa, että hirveän paljon halvemmalla tulee löytymään megastoreistakaan.
 
Huoh. On tää kyllä tuskasta ootella aamuun, että pääsee metsästään peliä jostain kivijalkaliikkeestä. Onneks on nyt sopivasti viiden päivän vapaat edessä niin saa pelata rauhassa :cool:
 
Breath of the Wild on oma kaikkien aikojen suosikki niin voi sanoa että hieman on odotuksia Tears of the Kingdomia kohtaan ja ihan kyllä jännityksellä odotti tänään arvosteluja ja onneksi ei arvosanat pettäneet. Hieman mietin saattaisiko jotkut valittaa että liian samanlainen kuin BotW tai tosiaan vaan se "laajempi DLC" mutta näitä kommentteja ei pahemmin näkynyt. Monet sanoivat että BotW tuntuu jopa yllättävän pieneltä tähän verrattuna ja sen perusteella mitä lukenut ja nähnyt niin on kuunneltu pelaajien palautetta ja tehty parannuksia. Vaikuttaa että edelleen hienossa suhteessa seikkailua, ongelman ratkaisua ja taistelua. Luin myös että tässä tutkiminen on vieläkin palkitsevampaa kuin BotWissa ja pelin pitäisi olla myös hieman vaikeampi. Kyllä sitä tässä kädet hikoillen jo odotellaan huomisia pelisessioita. Vaimokin haluaa pelata oman pelin niin pitää vähän sitten vuorotella viikonloppuna :) Switchejä olisi kaksi mutta pelejä vain yksi.

Sopivasti juuri ennen pelin julkaisua Breath of the Wild äänestettiin kaikkien aikojen peliksi toimittajien ja pelikehittäjien toimesta.

 
Viimeksi muokattu:
-- mutta täälläkin manailtiin, että kyseessä on vaan keskivertoa laajempi DLC. :D
No suurin osa oli ja on yhä varmasti eri mieltä mutta minä (varmaan pääosin yksinäni) olin se manailija.

Yhä minusta se, että käytetään noin selvästi pohjana aiempaa peliä, saa fiilikset vain jostain muusta kuin täysiverisestä jatko-osasta.

En tiedä/muista yhtään peliä, joka olisi tuollaista tehnyt. Tulee ainoastaan mieleen MMO-pelit, jotka lisää massiivisiakin alueita vanhan viereen, päälle ja alle. Tai nimenomaan rakentaa ja/tai muuttaa olemassa olevaa. Mutta ne nyt on ihan eri tavalla myytäviä pelejä ja niitä lisäyksiä ja muutoksia nimenomaan kutsutaan laajennuksiksi (tms.) eikä jatko-osiksi.

Pitkälle tässä minun kritiikissäni siis yhä se pointti on siinä mihin on totuttu ja sen kautta termeissä. Vanhan päälle rakentaen ja laajentaen ei ole totuttu saamaan jatko-osia vaan laajennoksia tai jotain muuta sen kaltaista - ei jatko-osia. Sen vuoksi mielleyhtymä jatko-osaan ei ole se, joka minulle tulee ensimmäisenä mieleen.

Varmasti hyvä peli jos ekasta tykkäsi koska nimenomaan rakentaa alkuperäisen päälle, pohjalle, alle, sivulle, jne. mutta olisi voinut yhtä hyvin olla täyden pelin hintainen laajennoskin.

Ja miksi edes olisi huono asia jos se olisi "vain" keskiverto laajempi DLC? Monet DLT:t on parempia kuin emopelinsä, joten ei siinä termissä itsessään pitäisi mitään huonoa olla. Kuvaavampia se minusta olisi kuin se että kyse on jatko-osasta. Tosin jumitan taas samaan virteen, mitä jo lauloin aiemmin: ehkä se nimen samankaltaisuus on Nintendon mielestä riittävää kun on "Breath of the Wild" ja "Tears of the Kingdom": neljä kirjaimiset nimet joiden keskellä "of the".

Toisaalta vielä kauheampaa minun mielenrauhalleni ja pääni sisäiselle logiikalleni on se, että uudelle pelimoottorille päivitetty Counter-Strike on muka CS2. Ei helvetti. Olisi edes 2.0. Se olisi heti täysin loogista, ymmärrettävää eikä yrittäisi johtaa harhaan että kyseessä on muka jatko-osa eikä sama peli uudella moottorilla ja sen tuomilla - sinänsä hiton siisteillä - kikoilla.

Niin, tosiaan tämä kritiikkini siitä, onko joku jatko-osa vaiko ei, eivät liity pelkästään Zeldaan. Yleensä ottaen epälooginen, harhaanjohtava tai totutusta poikkeava nimeämistapa ärsyttää minua :D

PS. Tässä käy kohta Death Strandingit tämän pelin kanssa. Tedän että tuskin on sen sopivampi peli minulle kuin BotW mutta kun hype ja arvosanat on mitä on, niin tuntuu pakolliselta saada kokea tuo peli että näkee ainakin sen, miten se eroaa BotW:sta. Death Strandinginkin jälkeen laitoin pelin hyllyyn ja ajattelin että onpahan koettu. Ei tarvitse vanhana miettiä että jäikö jotain merkittävää välistä. Toisaalta en kyllä osaa sanoa oliko se merkittävää vaiko ei. Pelillisesti aika tylsä mutta kokemuksena niin happoinen että ehkä se piti kokea. BotW sitten taas... No, autiota haahuilua ja mekanismeja, jotka on useissa muissa peleissä tehty vähemmän tuskaisesti.

Lupaan nyt kuitenkin etten kauheasti enempää tässä teidän iloa enempää pilaa. Toisaalta en ole sitä aiemminkaan halunnut tehdä ja kyse on tosiaan enemmänkin ollut siitä että kierrätetään vanhaa ja/tai rakennetaan vanhan päälle, mikä olisi muiden/yleisesti ottaen aina DLC, laajennos, expansion tai mikälie, mutta nyt onkin yhtäkkiä ilmeisesti täysiverinen jatko-osa. Se rikkoo jonkin perinteisen kaavan/tavan ja siitä en yhtään tykkää.
 
No suurin osa oli ja on yhä varmasti eri mieltä mutta minä (varmaan pääosin yksinäni) olin se manailija.

Yhä minusta se, että käytetään noin selvästi pohjana aiempaa peliä, saa fiilikset vain jostain muusta kuin täysiverisestä jatko-osasta.

En tiedä/muista yhtään peliä, joka olisi tuollaista tehnyt. Tulee ainoastaan mieleen MMO-pelit, jotka lisää massiivisiakin alueita vanhan viereen, päälle ja alle. Tai nimenomaan rakentaa ja/tai muuttaa olemassa olevaa. Mutta ne nyt on ihan eri tavalla myytäviä pelejä ja niitä lisäyksiä ja muutoksia nimenomaan kutsutaan laajennuksiksi (tms.) eikä jatko-osiksi.

Pitkälle tässä minun kritiikissäni siis yhä se pointti on siinä mihin on totuttu ja sen kautta termeissä. Vanhan päälle rakentaen ja laajentaen ei ole totuttu saamaan jatko-osia vaan laajennoksia tai jotain muuta sen kaltaista - ei jatko-osia. Sen vuoksi mielleyhtymä jatko-osaan ei ole se, joka minulle tulee ensimmäisenä mieleen.

Varmasti hyvä peli jos ekasta tykkäsi koska nimenomaan rakentaa alkuperäisen päälle, pohjalle, alle, sivulle, jne. mutta olisi voinut yhtä hyvin olla täyden pelin hintainen laajennoskin.

Ja miksi edes olisi huono asia jos se olisi "vain" keskiverto laajempi DLC? Monet DLT:t on parempia kuin emopelinsä, joten ei siinä termissä itsessään pitäisi mitään huonoa olla. Kuvaavampia se minusta olisi kuin se että kyse on jatko-osasta. Tosin jumitan taas samaan virteen, mitä jo lauloin aiemmin: ehkä se nimen samankaltaisuus on Nintendon mielestä riittävää kun on "Breath of the Wild" ja "Tears of the Kingdom": neljä kirjaimiset nimet joiden keskellä "of the".

Toisaalta vielä kauheampaa minun mielenrauhalleni ja pääni sisäiselle logiikalleni on se, että uudelle pelimoottorille päivitetty Counter-Strike on muka CS2. Ei helvetti. Olisi edes 2.0. Se olisi heti täysin loogista, ymmärrettävää eikä yrittäisi johtaa harhaan että kyseessä on muka jatko-osa eikä sama peli uudella moottorilla ja sen tuomilla - sinänsä hiton siisteillä - kikoilla.

Niin, tosiaan tämä kritiikkini siitä, onko joku jatko-osa vaiko ei, eivät liity pelkästään Zeldaan. Yleensä ottaen epälooginen, harhaanjohtava tai totutusta poikkeava nimeämistapa ärsyttää minua :D

PS. Tässä käy kohta Death Strandingit tämän pelin kanssa. Tedän että tuskin on sen sopivampi peli minulle kuin BotW mutta kun hype ja arvosanat on mitä on, niin tuntuu pakolliselta saada kokea tuo peli että näkee ainakin sen, miten se eroaa BotW:sta. Death Strandinginkin jälkeen laitoin pelin hyllyyn ja ajattelin että onpahan koettu. Ei tarvitse vanhana miettiä että jäikö jotain merkittävää välistä. Toisaalta en kyllä osaa sanoa oliko se merkittävää vaiko ei. Pelillisesti aika tylsä mutta kokemuksena niin happoinen että ehkä se piti kokea. BotW sitten taas... No, autiota haahuilua ja mekanismeja, jotka on useissa muissa peleissä tehty vähemmän tuskaisesti.

Lupaan nyt kuitenkin etten kauheasti enempää tässä teidän iloa enempää pilaa. Toisaalta en ole sitä aiemminkaan halunnut tehdä ja kyse on tosiaan enemmänkin ollut siitä että kierrätetään vanhaa ja/tai rakennetaan vanhan päälle, mikä olisi muiden/yleisesti ottaen aina DLC, laajennos, expansion tai mikälie, mutta nyt onkin yhtäkkiä ilmeisesti täysiverinen jatko-osa. Se rikkoo jonkin perinteisen kaavan/tavan ja siitä en yhtään tykkää.
Samoilla jäljillä ollaan kuomaseni, joten totean tähän vain sen, että kahtellaan - ja annetaan toisten iloita. Ehkä tuo pitää itsekin vielä kokea - tai sitten ei… Ehkä ostan siinä vaiheessa, jos saan joskus Death Strandingin ja BoTW:in ensin pelattua loppuun. :D
 
Kaikki kamppailee omien juttujen kanssa, itse kamppailen että totuttelenko taas 30fps peliin vai input lagiin jolloin saa ns 60fps kokemuksen truemotionin avulla, maailma on hiton elävä silloin mutta tosiaan pieni inputlagi, aina se ei haittaa.
 
Okei, vielä yksi hypeviesti juhlapäivän kunniaksi, seuraavaksi kommentoidaankin itse peliä.
Mutta onhan tämä aina huikeaa.

Normaalien pelien arvosteluiden lukeminen: ”Se sanoi että edellisosasta on hiukan parannettu ja se ja se ja se juttu toimii hyvin, ehkä se on ihan hyvä.”

The Guardian uudesta Zeldasta:
Since I first hit start on Tears of the Kingdom two weeks ago, scarcely a minute has passed when I was not either playing it, or wishing I was playing it. I am honestly slightly annoyed to be taking time away from it to write this review.
I am a grown 34-year-old woman and video games rarely get their hooks into me the way they did when I was 8, or 18, and relatively free of responsibilities. But now and then, every few years, I play something that reminds me that video games are kind of magic. They can transport you somewhere else. They can make time disappear. They can, sometimes, immerse you so totally in their worlds that they can make you see the real world a little differently.

Hyvää Zeldan julkaisupäivää ja pelaamisen iloa kaikille! Tänään tehdään jälleen pelaamisen historiaa, jo viidennellä vuosikymmennellä.
 
Joo sen voi yhteenvetona kuitenkin sanoa että shamaniacille tai ippenatorille tämä peli ei ole. Mitään niin mullistavaa uudistusta aikaisempaan ei kuitenkaan ole. Joten ei kiitos samoja vääntöjä kuin Botwin kanssa kiitos :D
Mukava päästä lukemaan muiden kokemuksia itse pelistä nyt viikonlopun aikana.
 
Näin se vaan sekin hetki koitti, kun uuden Zeldan julkaisupäivän aamuauringon ensisäteet hyväilevät vielä niin väsyneen pelaajan kasvoja. Nyt kahvia ja sen jälkeen valmistautumaan hakemaan ennakkovarattua peliä. Verkkis tosin aukeaa vasta 10:ltä, joten odottava aika on edelleen pitkä, mutta sen kestää. Iltapäivällä täytyy mennä kärvistelemään vielä yksi iltavuoro ennen viikonlopun peliurakkaa, mutta sekin kestetään. Voi pojat, nämä niitä hetkiä, kun on iloinen, että pystyy pelaamaan kaikilla konsoleilla merkkiin katsomatta.

Tällainen oma fiilistelyviesti tämän juhlapäivän kunniaksi. Ja mä niin lupasin, että hypeen en enää lähde. :D
 
Joten ei kiitos samoja vääntöjä kuin Botwin kanssa kiitos :D
Jos joku uuden Zeldan pelaamisen tai kauniista kevätsäästä nauttimisen sijaan haluaa käydä vääntöä tilanteessa, jossa edes Jeesuksen, Buddhan, Sauli Niinistön, Nelson Mandelan haamun, Shigeru Miyamoton, Hideo Kojiman, Shinji Mikamin ja Miyazakien (sekä Hayao että Hideataka) yhteislauselmakaan ei muuttaisi toisen mielipidettä, niin en tiedä kenellelle kuuluu aasinhattu päähän ja kenelle ei.

Pelaamisen iloa ja hyvää viikonloppua myös niille, jotka eivät eri syistä tänä viikonloppuna Zeldaa pelaakaan :D
 
IMG_3920.jpeg
Siinä se nyt olis :eek: Voin kyllä sanoa, että tulee loppumaan prisman hyllystä jo aamupäivän aikana jos varastossa ei enempää ole. Niin naurettavan pieni määrä oli hyllyssä. Nyt kotiin, pientä aamupalaa ja aamukahvi ja sit pelit tulille :) Kivoja pelihetkiä kaikille!
 
Voi pojat, nämä niitä hetkiä, kun on iloinen, että pystyy pelaamaan kaikilla konsoleilla merkkiin katsomatta.

Tällainen oma fiilistelyviesti tämän juhlapäivän kunniaksi. Ja mä niin lupasin, että hypeen en enää lähde. :D
Tää on rikastuttanut myös omaa pelimaailmaa aivan tajuttomasti kun ennen oli vain pleikkarin logolla varustettu konsoli.
P
Näytä liitetiedosto 11137
Siinä se nyt olis :eek: Voin kyllä sanoa, että tulee loppumaan prisman hyllystä jo aamupäivän aikana jos varastossa ei enempää ole. Niin naurettavan pieni määrä oli hyllyssä. Nyt kotiin, pientä aamupalaa ja aamukahvi ja sit pelit tulille :) Kivoja pelihetkiä kaikille!
Paljon maksoi Prismassa?
 
itekkin pääsen vasta tänään hakemaan pelin postista, VDP:stä tilattu, tosin eilen oli niin hieno päivä että ihan mukava se oli viettää tuolla ulkonakin, no tämä päivä meneekin vietetäänkin sitten mukavasti Hyrulessa :)
 
Voin kyllä sanoa, että tulee loppumaan prisman hyllystä jo aamupäivän aikana jos varastossa ei enempää ole. Niin naurettavan pieni määrä oli hyllyssä.
Tämä tuntuu Prismojen kohdalla koskevan melkein kaikkia julkaisuja ihan alustasta riippumatta. Saavat/Ottavat hyllyynsä julkaisupäiviksi sen 5-10 kappaletta peliä ja lisää tulee sitten ehkä seuraavalla viikolla, jos nuo 5-10 kappaletta saavat myytyä. Tuo määrä on ollut omassakin Primassa peliä hyllyssä, kun olen esim. Horizonia, Gran Turismoa, Hogwartsia ja Jedi Survivoria ollut ostamassa. Prismat ovat myös erittäin nihkeitä ottamaan mitään varauksia vastaan, vaan se on oltava aamulla hyllyllä, jos meinaa haluta varmasti omansa saada.

Ai että, kun kaipaan sitä aikaa, kun omassakin kaupungissa oli GameStop. Pari viikkoa etukäteen kun varasi, niin sai hakea, kun ehti, eikä koskaan tarvinnut miettiä, että onkohan peliä tulossa. Kun oli varattu, niin varmasti tuli ja omansa sai.
 
Tämä tuntuu Prismojen kohdalla koskevan melkein kaikkia julkaisuja ihan alustasta riippumatta. Saavat/Ottavat hyllyynsä julkaisupäiviksi sen 5-10 kappaletta peliä ja lisää tulee sitten ehkä seuraavalla viikolla, jos nuo 5-10 kappaletta saavat myytyä. Tuo määrä on ollut omassakin Primassa peliä hyllyssä, kun olen esim. Horizonia, Gran Turismoa, Hogwartsia ja Jedi Survivoria ollut ostamassa. Prismat ovat myös erittäin nihkeitä ottamaan mitään varauksia vastaan, vaan se on oltava aamulla hyllyllä, jos meinaa haluta varmasti omansa saada.

Ai että, kun kaipaan sitä aikaa, kun omassakin kaupungissa oli GameStop. Pari viikkoa etukäteen kun varasi, niin sai hakea, kun ehti, eikä koskaan tarvinnut miettiä, että onkohan peliä tulossa. Kun oli varattu, niin varmasti tuli ja omansa sai.
Eli kuulin varmaan sit ihan oikein, kun siinä myyjä jutteli mua ennen peliä hyllystä hakeneelle ja puhui jotain 12 kappaleesta… Tosin ei kai pitäis edes yllättyä, kun nyt muistelen, että taisin just Horizon Forbidden Westistä itse hakea julkkaripäivänä vikan kappaleen hyllystä.

Gamestoppia kovasti kyllä kaipailin eilen itsekin. Olis voinut iltavuoron perään mennä jonotteleen yömyyntiin ja aloittaa pelailut jo yöllä. Mutta noh, tulipahan nukuttua melkein täydet yöunet niin jaksaa pelailla :)
 
Joo sen voi yhteenvetona kuitenkin sanoa että shamaniacille tai ippenatorille tämä peli ei ole. Mitään niin mullistavaa uudistusta aikaisempaan ei kuitenkaan ole. Joten ei kiitos samoja vääntöjä kuin Botwin kanssa kiitos :D
Mukava päästä lukemaan muiden kokemuksia itse pelistä nyt viikonlopun aikana.
Aika julkea kommentti sinänsä toisten puolesta. Itse olen ainakin jo ehtinyt lukemaan kahdesta uudistuksesta, jotka kuulostavat juuri itselleni merkittävästi pelikokemusta parantavilta. Eli fuse-ominaisuus, jolla aseiden kestoa vähintäänkin pystyy olennaisesti pidentämään. Ominaisuus ja sen kautta tulevat uudet asevariaatiot siis kuulostavat juuri siltä mitä olisin vähintään BoTW:iin kaivannut. Aseiden hajoaminen ei oikeastaan sellaisenaan olisi ongelma, mutta se valtavan huono kestävyys sekä olematon asiaan vaikuttamismahdollisuus häiritsi aivan hitokseen. Lisäksi TotK:iin on ilmeisesti tuotu mahdollisuuksia kiipeillä paremmin myös sateella, jota mahdollisuutta ei BoTW:issa tietääkseni ollut edes jollain erityisvalmistautumisella, mikä vastaavasti on TotK:issa tehty tietääkseni mahdolliseksi.

Uskon siihen, että jo edellä mainitut ominaisuudet tekevät pelin itselleni huomattavasti miellyttävämmäksi kuin BoTW. Tutkailen kuitenkin rauhassa erilaisia arvosteluja ja keskustelupalstoja erityisesti sen osalta miten aiemmista posliiniaseista laillani ärsyyntyneet pelaajat ovat tuon fusen vaikutuksen ja muutkin uudistukset kokeneet. Ehkä menee siis hankintaan jossain vaiheessa, tai sitten ei.

Vähän kyllä ihmettelen täällä aivan liian helpolla vallitsevaa mentaliteettia sille, että toisia kirjoittajia jotenkin lokeroidaan ja tehdään oman tulkinnan pohjalta olkiukko, jolle tarjotaan suoraan toimintamallia tai jolle naureskellaan.

No, mutta nautinnollisia hetkiä sinulle ja muillekin TotK:ia kovasti odottaneille pelaajille. Ymmärrän kyllä fiiliksenne. Varmasti jotain vastaavaa kuin itselläni oli juuri Elden Ringin ilmestyttyä.
 
Ylös Bottom