Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Omalla kohdallani hyvissä ajoin etukäteen tilattu peli olisi Postin seurannan perusteella tulossa tänään määränpäähän. Onhan tätä jo varsinkin esikoisen kanssa odotettukin!

Jääkiekon MM-kisat toki vähentävät omaa pelaamista seuraavien parin viikon ajan, mutta ehtiihän tuota myöhemminkin paukuttaa, Jutin sanoin suorastaan naatiskella. Lapset kyllä pelaavat meikäläisenkin edestä.

Odotus on ohi!
 
Aika julkea kommentti sinänsä toisten puolesta. Itse olen ainakin jo ehtinyt lukemaan kahdesta uudistuksesta, jotka kuulostavat juuri itselleni merkittävästi pelikokemusta parantavilta. Eli fuse-ominaisuus, jolla aseiden kestoa vähintäänkin pystyy olennaisesti pidentämään. Ominaisuus ja sen kautta tulevat uudet asevariaatiot siis kuulostavat juuri siltä mitä olisin vähintään BoTW:iin kaivannut. Aseiden hajoaminen ei oikeastaan sellaisenaan olisi ongelma, mutta se valtavan huono kestävyys sekä olematon asiaan vaikuttamismahdollisuus häiritsi aivan hitokseen. Lisäksi TotK:iin on ilmeisesti tuotu mahdollisuuksia kiipeillä paremmin myös sateella, jota mahdollisuutta ei BoTW:issa tietääkseni ollut edes jollain erityisvalmistautumisella, mikä vastaavasti on TotK:issa tehty tietääkseni mahdolliseksi.

Uskon siihen, että jo edellä mainitut ominaisuudet tekevät pelin itselleni huomattavasti miellyttävämmäksi kuin BoTW. Tutkailen kuitenkin rauhassa erilaisia arvosteluja ja keskustelupalstoja erityisesti sen osalta miten aiemmista posliiniaseista laillani ärsyyntyneet pelaajat ovat tuon fusen vaikutuksen ja muutkin uudistukset kokeneet. Ehkä menee siis hankintaan jossain vaiheessa, tai sitten ei.

Vähän kyllä ihmettelen täällä aivan liian helpolla vallitsevaa mentaliteettia sille, että toisia kirjoittajia jotenkin lokeroidaan ja tehdään oman tulkinnan pohjalta olkiukko, jolle tarjotaan suoraan toimintamallia tai jolle naureskellaan.

No, mutta nautinnollisia hetkiä sinulle ja muillekin TotK:ia kovasti odottaneille pelaajille. Ymmärrän kyllä fiiliksenne. Varmasti jotain vastaavaa kuin itselläni oli juuri Elden Ringin ilmestyttyä.

No joo pistetään pahoittelut sinne päähän tuosta lokeroinnista. Kukin tekee itse tietysti ne päätökset mitkä pelimekaniikat tai muut pelin sisältö ovat itselleen ne ratkaisevat tekijät. Se eipäs juupas vääntö on vaan melko raskasta seurattavaa mitä tässä välillä ollut. Asiakeskustelu hukkuu tämän kuonan alle.
Jatketaan..
 
Omalla kohdallani hyvissä ajoin etukäteen tilattu peli olisi Postin seurannan perusteella tulossa tänään määränpäähän. Onhan tätä jo varsinkin esikoisen kanssa odotettukin!

Jääkiekon MM-kisat toki vähentävät omaa pelaamista seuraavien parin viikon ajan, mutta ehtiihän tuota myöhemminkin paukuttaa, Jutin sanoin suorastaan naatiskella. Lapset kyllä pelaavat meikäläisenkin edestä.

Odotus on ohi!

Jutin sanoin, ny rillataa!
 
Tämä tuntuu Prismojen kohdalla koskevan melkein kaikkia julkaisuja ihan alustasta riippumatta. Saavat/Ottavat hyllyynsä julkaisupäiviksi sen 5-10 kappaletta peliä ja lisää tulee sitten ehkä seuraavalla viikolla, jos nuo 5-10 kappaletta saavat myytyä. Tuo määrä on ollut omassakin Primassa peliä hyllyssä, kun olen esim. Horizonia, Gran Turismoa, Hogwartsia ja Jedi Survivoria ollut ostamassa. Prismat ovat myös erittäin nihkeitä ottamaan mitään varauksia vastaan, vaan se on oltava aamulla hyllyllä, jos meinaa haluta varmasti omansa saada.

Ai että, kun kaipaan sitä aikaa, kun omassakin kaupungissa oli GameStop. Pari viikkoa etukäteen kun varasi, niin sai hakea, kun ehti, eikä koskaan tarvinnut miettiä, että onkohan peliä tulossa. Kun oli varattu, niin varmasti tuli ja omansa sai.
Ymmärrän tuon kyllä, kun prismojen pelimyynti on varmaankin hyvin marginaalista. Nykyään melkein pelin kun pelin saa verkosta halvemmalla. Toki, jos ne ei mene prismassa kaupaksi, niin saa sitten itse hyvällä onnella poimittua alelaarista siihen 10€ hintaan. :D
 
Viimeksi muokattu:
Vähän kyllä ihmettelen täällä aivan liian helpolla vallitsevaa mentaliteettia sille, että toisia kirjoittajia jotenkin lokeroidaan ja tehdään oman tulkinnan pohjalta olkiukko, jolle tarjotaan suoraan toimintamallia tai jolle naureskellaan.
Tämä tyypiltä, joka lokeroi mun poliittiset näkemykset ja kutsui tietyllä pilkkaavalla nimityksellä, kun olin eri mieltä Last of Us II:sta :D Parodia = mahdotonta.
Ja ei, tämän enempää en tämän ilmeisen upean pelin topikkia saastuta tällä keskustelulla, oli vain pakko mainita tästä.
Toivottavasti peli maistuu myös niille, jotka eivät ole edellisestä jostain syystä pitäneet. Sehän voi olla kiinni muutoksista, jotka jonkun toisen silmään vaikuttaisivat yllättävän pieniltä osilta kokonaisuutta.

On tämä yksi kanervaaliviikonloppu, naurattaa! Käärijä tuo sitten vihreää väriä, kun Link ei enää tunnusväriinsä pukeudu.
 
Viimeksi muokattu:
Näitä "muutama tunti takana - > automaattinen GOTY" - viestejä odotellessa.
Missä tuossa GOTY mainittiin? Anna ihmisten nauttia ihan niin paljon, kun tykkäävät.

Täälläkin reilu pari tuntia takana ja aivan mahtavalta vaikuttaa. Vaikeeta oli raahautua töihin päiväksi. :D
 
PIenen maistiaisen otin ennen iltavuoroon lähtemistä ja kyllä on fiilikset todella korkealla. Ensimmäinen uusi pelimekaniikkakin tuo jo vaikka mitä mahdollisuuksia. Tarinallisesti tapahtumien käynnistyminen ei tosin varsinaisesti vakuuttanut.

BotW ei ollut millään tavalla täydellinen peli itselle. Myös mun mielestä aseiden hajoaminen oli täysin yliampuvaa, vaikka ajatuksesta sinänsä tykkäsinkin. Myös liian nopean vuorokausirytmin koin rasittavaksi ja monipuolisempaa sisältöä sinne maailmaan olisi kaivannut. Näistäkin huolimatta tykkäsin pelistä todella paljon ja sen tunnelmasta.

En epäile hetkeäkään etteikö aivan loistava peli olisi tämäkin ja jos edellä mainittuihin osa-alueisiin on tullut edes jotain muutosta niin pelkkää plussaa päälle.
 
Oho, siellähän oli ihan kunnolla sisältöä! Onko tuo joku muistikirja tms tuossa alhaalla?

Jep, vihreäkantinen muistivihko, jossa pelin logo. Itse en niin näistä tilpehööreistä välitä ja aika äkkiä ne katoaa jonnekin häkkivaraston uumeniin, mutta ovat ihan hyviä muistoja tästä päivästä, kun noita joskus vuosien päästä hypistelee. :)
 
Tämä tyypiltä, joka lokeroi mun poliittiset näkemykset ja kutsui tietyllä pilkkaavalla nimityksellä, kun olin eri mieltä Last of Us II:sta :D Parodia = mahdotonta.
Ja ei, tämän enempää en tämän ilmeisen upean pelin topikkia saastuta tällä keskustelulla, oli vain pakko mainita tästä.
Toivottavasti peli maistuu myös niille, jotka eivät ole edellisestä jostain syystä pitäneet. Sehän voi olla kiinni muutoksista, jotka jonkun toisen silmään vaikuttaisivat yllättävän pieniltä osilta kokonaisuutta.

On tämä yksi kanervaaliviikonloppu, naurattaa! Käärijä tuo sitten vihreää väriä, kun Link ei enää tunnusväriinsä pukeudu.
Lokerointia toki tapahtuu väistämättä puolin ja toisin välillä. Pahoitteluni omalta osaltani tapahtuneesta. Sen lokeroinnin perusteella tehty olkiukkoilu on sitten vielä oma asiansa, josta varsinaisesti nyt kirjoitin. Mutta ei näistä kuitenkaan enempää. Nautinnollisia hetkiä sinullekin Hyrulessa. Saatan itsekin kokeilla sinne paluuta BoTW:in puitteissa tänä viikonloppuna. Olisihan se sinänsä hyvä saada loppuun pelattua, kun olen kuitenkin yli 30 tuntia sitä pelannut. Ja oli siinä ajoittain minullekin hetkensä. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
On kyllä epäuskonen fiilis kun peli on sisässä ja alkuvalikot rullaa ruudulla.

Tätä peliä jouduttiin venaa niin kauan, että pelin julkaisusta tuli vähän jo sellanen läppä, että ei oikein jaksanut uskoa enää pelin julkaisuun missään vaiheessa.

Ja saatana, tuossa se nyt seisoo ja kutsuu pelaamaan!
 
Eka reilu tuntinen takana ja kyllähän tämä koukuttaa, uudet ominaisuudet tuo kyllä hyvää viihdettä eikä ainakaan vielä tullut sellasta et nyt äkkiä jotai kasaan että pääsee eteenpäin, usein käy itellä peleissä niin.
 
Katselin SkillUpin arviota ja olin jo vetelemässä ostohousuja jalkaan kun peli vaikuttaa niin törkeen hyvältä, mutta ne 3 isointa heikkoutta on juuri ne asiat jotka ärsyttää itseä ihan tuhottomasti. Hajoovat aseet on ärsyttävempiä kuin edellisessä pelissä, vihut lyö kun Souls bossit konsanaan ja sitten kokkaus. Muuten vaikuttaa niin nerokkaalta peliltä mutta tiedän että nuo tulee ärsyttämään niin ei tähän kyllä viitsis 60€ pistää.
 
Ylös Bottom